ND 1.5 - Upgrade

Opcje?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 sty 2022, 11:10

Moze ktos cos wiecej dopisze do listy pomyslow i opcji?

Jesli juz sie trafi komus 1.5 i chce je pomodowac to pytanie czy zostaje mu tylko kompresor czy Turbo kit od BBR?

Widze jakies custom kolektory ale w Japonii i Australii.
Czy 1.5 mozna zeswapowac na 2.0 czy tam jest wiecej roznic niz miedzy 1.8, 2.0, 2.3 i 2,5 w NC?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

02 sty 2022, 14:06

Korzystając z okazji - czy ktoś na forum jeździ 1.5?
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 14:53

Najprawdopodobniej ja bede jezdzic niedlugo :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 sty 2022, 15:25

bjorm pisze:
02 sty 2022, 14:53
Najprawdopodobniej ja bede jezdzic niedlugo :D
brawo :kciuk: pozostan oryginalny i trzymaj 1.5. Potrzebujesz wiecej do szalenstw w NO ?

Generalnie jest to calkiem ladnie fabrycznie zdlubana wersja 1.5, cos kojarze ze pare KM daje sie wykrzesac remapem.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 15:39

Ostatnio jezdze wiecej 1.8 po Norwegii niz modowanym 2.0 i serio nie czuje wielkiej roznicy w mocy. Za to czuje zajebista ulge kiedy nie musze uzywac skrzyni 6biegowej. Dlatego wlasnie nie przekreslam od razu 1.5 w ND. W tygodniu mam umowiona jazde testową i jesli nie wypadnie gorzej niz 1.8 z NC to pewnie to wezmę, silniki na allegro widze sa tak tanie ze to sie w glowie nie miesci. Wiec pewnie nie bede jakos bardzo dmuchac i chuchac na ten silnik :D

Kolektor chce tylko dorzucic i wystroic ECU i bedzie ok. Auto juz jest obnizone, poszerzone, oklejone, spoilerowane itp.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 sty 2022, 16:10

moim zdaniem ND 1.5 nie ma prawa wypasc gorzej niz NC 1.8, to 1.5 ma przyzwoite 150Nm a auto jest lekkie no i ma skrzynie 6b. Fakt ze ty masz jakies zmodzone 1.8 chyba, byc moze np. ma zmodyfikowana charakterystyke pracy przepustnicy. Robilem to w 1.8 i dupohamownia daje odczucia na plus
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 sty 2022, 16:19

Alex pisze:
02 sty 2022, 16:10
moim zdaniem ND 1.5 nie ma prawa wypasc gorzej niz NC 1.8, to 1.5 ma przyzwoite 150Nm a auto jest lekkie no i ma skrzynie 6b. Fakt ze ty masz jakies zmodzone 1.8 chyba, byc moze np. ma zmodyfikowana charakterystyke pracy przepustnicy. Robilem to w 1.8 i dupohamownia daje odczucia na plus

Pomijając fakt, że motor kilka klas lepszy …
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 16:31

Alex pisze:
02 sty 2022, 16:10
moim zdaniem ND 1.5 nie ma prawa wypasc gorzej niz NC 1.8, to 1.5 ma przyzwoite 150Nm a auto jest lekkie no i ma skrzynie 6b. Fakt ze ty masz jakies zmodzone 1.8 chyba, byc moze np. ma zmodyfikowana charakterystyke pracy przepustnicy. Robilem to w 1.8 i dupohamownia daje odczucia na plus
Tez tak mysle, tzn ze nie powinno wypasc gorzej.
Ale nie dopisalem ze owe ND ktore rozwazam to RF, wiec chyba bedzie tych 1100kg. Najbardziej zalezy mi na plynnej skrzyni. Jezdzilem kiedys ND 1.5 juz i skrzynia chodzila bosko, ale to bylo nowe, salonowe auto. Tutaj mowa o aucie z przebiegiem 20kkm.

@MMRS Na korzysc Skyactive, tak? :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 sty 2022, 16:41

@bjorm a jak myślisz? Nowa generacja silnika, pali tyle co Astra w dieslu i jeszcze motory w cenie złomu kolorowego 😂😂😂
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

02 sty 2022, 18:04

Porównałem na Zeperfs.com ND 1.5 z najszybszą (nie licząc Mazdaspeed) wersją NBFL - 1.8 146KM 6b, oraz z NC 1.8 126KM przedlift (NCFL 1.8 ma gorsze osiągi przez dłuższe przełożenie dyfra, o czym wspominał już Dżunior w sąsiednim wątku).

NBFL 1.8 146KM 6b vs ND 1.5
https://zeperfs.com/en/duel7272-5734.htm

NC 1.8 126KM vs ND 1.5
https://zeperfs.com/en/duel1478-5734.htm

Czyli według tego porównania, to właśnie ND 1.5 ma najlepsze osiągi z pośród tych 3 modeli, a w szczególności góruje na torze nad NBFL 1.8
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 20:18

Wypada nawet niewiele gorzej od 2.0 NC
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

02 sty 2022, 20:56

Moim zdaniem niezależnie od charakterystyki Skyactive będzie trzeba kręcić wysoko żeby jechało.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sty 2022, 21:11

I tak też będę nią jeździć skoro używane 1.5 sa tańsze od używanych 1.8 z NC 😁
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

03 sty 2022, 2:09

No, to akurat fakt, że ND 1.5 trzeba kręcić wysoko żeby jechało.
Nawet podczas prezentacji Mazda podkreślała, że to właśnie 1.5 ma się chętniej wkręcać na obroty niż 2.0, co było dosyć dziwnym posunięciem marketingowym i pewnie dlatego w ND2 również 2.0 podkręcili podobnie.

Porównanie wykresów momentu obrotowego i mocy dla NC 1.8, ND1 1.5 131KM i ND2 1.5 132KM można znaleźć na stronie https://www.automobile-catalog.com
Na tej stronie są też podane szczegółowe osiągi RF 1.5 (oczywiście jest trochę wolniejszy od ST), bo na Zeperfs.com aż tak egzotycznej wersji nie mają :lol:

Wartości z wykresu należałoby jeszcze skorygować o różnice w masie względem NC (ND ST jest ok. 10% lżejsze, RF tylko ok. 5%), oraz przełożenia skrzyni biegów, dyfra i różnice w średnicy opon.

Różnice w przełożeniach (wg www.roadster.blog) wrzuciłem do poniższej tabeli:

Przełożenia.jpg
Przełożenia.jpg (115.11 KiB) Przejrzano 1200 razy

Wychodzi z tego, że ND 1.5 braki momentu obrotowego 10-15% względem NC 1.8, nadrabia z nawiązką dzięki niższej masie i krótszym przełożeniom.

Idąc dalej tym tokiem myślenia - proponowana przez Alexa w wątku "1.8 turbo nc" zmiana w NC 1.8 dyfra z seryjnego 4,1 (a tym bardziej z 3,9 w NCFL) na 4.444 z REX-a, dałaby przełożenia finalne zbliżone do tych z ND 1.5, co przy uwzględnieniu że wyższy moment obrotowy 1.8 kompensuje większy ciężar NC, to zmiana taka powinna zapewnić osiągi zbliżone do ND 1.5, a maksymalne prędkości na poszczególnych biegach dalej pozostałyby na akceptowanych poziomach (pomijając brak 6-ki do jazdy autostradowej) :git:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 sty 2022, 20:48

Dzieki @Mayor za kawa roboty.

@Alex Co do dodatkowych koni po strojeniu ECU, są raczej słabe recenzje. BBR sami nie wiedzą dlaczego ludziom nie wychodzą ich reklamowane wyniki i oddają kasę :D co zreszta niedziwne bo onia zawsze lecą po bandzie z reklamami swoich produktów/przyrostów.

Wszystko w wątku - https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 927&page=3
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ