Step by step mx-5 nc

Modyfikacje mx5 krok po kroku

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 7:26

Hej od tygodnia jestem właścicielem mx5 z 2009 roku 2.0 po lifcie cała w oryginale. Chciałbym zaplanować modyfikacje krok po kroku by autko dawało nieco więcej radości i delikatnie się wyróżniało. Co proponujecie na początek? Nie chcę montować zawieszeń gwintowanych, turbo czy też głośnych wydechów - takie auto już przerabiałem mając imprezę sti. Ma to być samochód który będzie lepiej się prowadził, lepiej brzmiał... Osobiście myślałem na początek nad 1.stabilizatorami
2.kolektor wydechowy
3 . może jakaś wkładka filtra powietrza - jeśli warto
4 . sprężyny obniżające
...
Co polecacie?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 wrz 2021, 7:37

Bedac na twoim miejscu zrobilym mniej wiecej tak:
1. Jesli masz wersje sport to zaloz sprezyny obnizajace Eibacha
2. Dystanse 2x10mm przod i 2x15mm tyl
3. Kolektor wydechowy bez kata + strojenie
4. Blaszki obnizajace siedzisko, Five albo Jass Performance
5. Przedni stab z RX-8 zolty
6. Lotka na klape z chin
7. Detailing lakieru
8. Kolor na zaciski
9. Smarttop

Taki zestaw startowy bedzie git :D oczywiscie po wymianie plynow, olejow, filtrow itp.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 7:46

Na tych sprężynach eibach da się jeździć po drogach bez problemów?
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 7:47

Zastanawiam się jeszcze czy z kolektorem bez kata przejdę badania techniczne?
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 7:52

Wszystkie płyny i filtry wymieniane w aso-ostatni przegląd w maju 🙂
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

30 wrz 2021, 8:45

Ostatnio przeszedłem przegląd z pomiarem spalin na kolektorze bez kata (by Five) + zamienniku 2go kata z allegro. Więc zdecydowanie przechodzi :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 wrz 2021, 8:55

Michall pisze:
30 wrz 2021, 7:46
Na tych sprężynach eibach da się jeździć po drogach bez problemów?
Ludzie jezdza na gwintach po -50mm tyl i przod i daja rade. Zalezy jak i gdzie jezdzisz. Glebka na -35mm to jest niemal mus dla tego auta. Zeby to jakos jezdzilo i nie bujalo sie jak przyczepa rolna.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 wrz 2021, 9:06

bjorm pisze:
30 wrz 2021, 8:55
Michall pisze:
30 wrz 2021, 7:46
Na tych sprężynach eibach da się jeździć po drogach bez problemów?
Ludzie jezdza na gwintach po -50mm tyl i przod i daja rade. Zalezy jak i gdzie jezdzisz. Glebka na -35mm to jest niemal mus dla tego auta. Zeby to jakos jezdzilo i nie bujalo sie jak przyczepa rolna.
daje rade jest pojeciem wzglednym. Ja tam uwazam ze -30 jest na granicy akceptacji. Auto juz lepiej wyglada a za czesto jeszcze nie przycieram. Bardziej obnizac bym sie nie zdecydowal, zwlaszcza na stale

fajnym rozwiazaniem bylaby wysokosc regulowana z kabiny, podobnie jak przelaczany wydech cicho-glosno. To drugie akurat latwo zrobic i fajnie dziala :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 9:46

https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... 45NC2.html

Myślałem np o takich sprężynach... Zna je ktoś z forum?
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

30 wrz 2021, 9:57

Alex pisze:
30 wrz 2021, 9:06
fajnym rozwiazaniem bylaby wysokosc regulowana z kabiny
Ale niestety słyszałem, że na airze auto prowadzi się jak galareta, czyli tracisz największą zaletę miaty :(
Do tego podobno nierzadko pojawiają się nieszczelności w układzie (zasłyszane od kilku osób które mają aira w różnych autach).
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

30 wrz 2021, 10:02

Na jakich oponach jeździsz? Pomyśl jeszcze o nich, potrafią bardzo mocno zmienić odczucia w czasie jazdy na plus albo na minus :) jest wątek o oponach w dziale technicznym ogólnym, polecam mocno
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 10:12

Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 10:14

Grzybohun pisze:
30 wrz 2021, 10:02
Na jakich oponach jeździsz? Pomyśl jeszcze o nich, potrafią bardzo mocno zmienić odczucia w czasie jazdy na plus albo na minus :) jest wątek o oponach w dziale technicznym ogólnym, polecam mocno
Po tygodniu jazdy nie mam zastrzeżeń do opon.
Standardowe 205/45 Continental premiumcontact 6
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

30 wrz 2021, 10:42

Kolektor nie wygląda na jakiś specjalnie przemyślany, a w PL mamy kilku robiących kolektory do NCków, zajrzyj na dział sprzedam na forum
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 12:56

niezalogowany pisze:
30 wrz 2021, 10:42
Kolektor nie wygląda na jakiś specjalnie przemyślany, a w PL mamy kilku robiących kolektory do NCków, zajrzyj na dział sprzedam na forum
Jakich polskich producentów polecacie?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 wrz 2021, 12:59

Michall pisze:
30 wrz 2021, 12:56
niezalogowany pisze:
30 wrz 2021, 10:42
Kolektor nie wygląda na jakiś specjalnie przemyślany, a w PL mamy kilku robiących kolektory do NCków, zajrzyj na dział sprzedam na forum
Jakich polskich producentów polecacie?
Fiveopack :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

30 wrz 2021, 12:59

[mention]brozyn89 [/mention] też miał jakiś stock
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 13:05

Tomai pisze:
30 wrz 2021, 12:59
Michall pisze:
30 wrz 2021, 12:56
niezalogowany pisze:
30 wrz 2021, 10:42
Kolektor nie wygląda na jakiś specjalnie przemyślany, a w PL mamy kilku robiących kolektory do NCków, zajrzyj na dział sprzedam na forum
Jakich polskich producentów polecacie?
Fiveopack :kciuk:
Mają jakąś stronę?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

30 wrz 2021, 13:09

[mention]Fiveopac [/mention] napisz PW na forum
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 13:19

Jakieś fajne lekkie felgi w rozmiarze 17/8 i et40 lub 45?
Znalazłem enkei rpf1 i japan racing są też ładne koenig ale nie wiem gdzie można kupić
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

30 wrz 2021, 13:22

Powszechnym wyborem są felgi do evo: 17x8 et38, pasują idealnie, pancerne, mogą być w wersji kutej. Do znalezienia nie za miliony monet.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 14:50

flatline pisze:
30 wrz 2021, 13:22
Powszechnym wyborem są felgi do evo: 17x8 et38, pasują idealnie, pancerne, mogą być w wersji kutej. Do znalezienia nie za miliony monet.
Tanie felgi są z japan racing tylko nie wiem jak z ich jakością?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

30 wrz 2021, 15:27

Całkiem konkretna grupa testowa upala różne modele JRów na miatachallenge i felgi nie klękają jakoś specjalnie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 15:32

Widzę że sporo osób tutaj posiada wkład filtra z pipercross to dobry pomysł?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 wrz 2021, 15:47

Michall pisze:
30 wrz 2021, 15:32
Widzę że sporo osób tutaj posiada wkład filtra z pipercross to dobry pomysł?
Bajer, nic ponadto.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

30 wrz 2021, 15:52

bjorm pisze:
30 wrz 2021, 15:47
Michall pisze:
30 wrz 2021, 15:32
Widzę że sporo osób tutaj posiada wkład filtra z pipercross to dobry pomysł?
Bajer, nic ponadto.
Właśnie tak myślałem ale zawsze warto zapytać osób które coś takiego mają lub miały 🙂
Awatar użytkownika
Łukasz_
Posty: 154
Rejestracja: 15 lut 2017, 10:11
Model: ND
Wersja: ND2 RF
Lokalizacja: Gdańsk

30 wrz 2021, 22:16

Jeśli nie chcesz wydawać dużo $$$, to zrób to co wypisał Ci bjorn i będziesz zadowolony. Jak będzie Ci mało, to wrzucisz ostre wałki, gwint, zmienisz heble i koła.
Z wydechem będziesz musiał pokombinować, bo wszystko poza serią będzie głośne jak ruszysz kolektor.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

01 paź 2021, 0:32

janux pisze:
30 wrz 2021, 9:57
Alex pisze:
30 wrz 2021, 9:06
fajnym rozwiazaniem bylaby wysokosc regulowana z kabiny
Ale niestety słyszałem, że na airze auto prowadzi się jak galareta, czyli tracisz największą zaletę miaty :(
Do tego podobno nierzadko pojawiają się nieszczelności w układzie (zasłyszane od kilku osób które mają aira w różnych autach).
Może nie do jazdy, bo jeździć na podniesionym średnio się da, ale jako dodatek ułatwiający przejazd przez progi zwalniające itp ciekawą opcją jest coś takiego jak aircups, zobacz sobie na youtubie. W skrócie - montujesz takie cudo na gwint, i masz normalnie gwint ze sprężyną + możliwość podnoszenia samochodu z kabiny, jak potrzebujesz ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

01 paź 2021, 5:44

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

09 paź 2021, 19:31

flatline pisze:
30 wrz 2021, 13:22
Powszechnym wyborem są felgi do evo: 17x8 et38, pasują idealnie, pancerne, mogą być w wersji kutej. Do znalezienia nie za miliony monet.
Na pewno et 38 a nie 53? i czy wchodzą na zaciski od RX-8 ?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
ODPOWIEDZ