RomDrop - alternatywa strojenia NC

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 wrz 2021, 18:25

... myślimy Partia - mówimy Lenin!

... myślimy strojenie - mówimy Ecutek!!

otóż nie jest to jedyna możliwość :-)


... dawno dawno temu tj. w styczniu 2017 powstał na forum miata.net wątek:

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=630805

w którym niejaki Speeps, zaczął drążyć temat oprogramowania sterownika PCM NC i możliwości jego modyfikacji. Po 4.5 roku projekt bardzo ładnie się rozrósł, wespół z innymi użyszkodnikami sporo rzeczy udało się rozpracować, wątek ma 152 strony i oczywiście nadal rośnie;-)

W skrócie:
- RomDrop jest pakietem darmowym, nie jest wymagana żadna licencja co obniża koszty zabawy
- bazuje na oryginalnym oprogramowaniu Mazdy jest jego rozwinięciem
- oprócz typowych dobrodziejstw strojenia tj. możliwości modyfikacji poszczególnych map (paliwo, zapłon, zmienne fazy, przepustnica i inne) i innych parametrów (odcinka obrotów, punkty przełączania klapek w kolektorze ssącym, blokada wyświetlania określonych błędów DTC) ma dodatkowe właściwości np:

- modyfikacja temperatur załączania wentylatorów (warto, seryjnie najwyższy bieg wentylatora włącza się przy ... 108oC)
- modyfikacja charakterystyki wskaźnika temperatury chłodziwa (jeśli ktoś nie wie: seryjny wskaźnik stoi w miejscu miedzy 68 a 110 stopni)
- ostrzeżenie o przekroczeniu ustawionej temperatury chłodziwa
- launch control
- flat shift
- tryb alpha-n
- tryb Speed-Density
- zautomatyzowana obsługa paliwa E85/FlexFuel w oparciu o czujnik Zeitronix
- opcjonalnie 2 zestawy map zapłon/paliwo/vct przełączane ręcznie skokowo bądź płynnie


kilka (update: więcej niż 10) NCków w PL (update: i poza PL :D ) już jeździ z tym softem, nie wybuchło więc nie ma się czego bać. To działa!!
romdrop.jpg
prosty ale działa
romdrop.jpg (31.65 KiB) Przejrzano 6569 razy
lfh9ef.jpg
pare mapek z przykładowego romu
lfh9ef.jpg (311.85 KiB) Przejrzano 6569 razy
Ostatnio zmieniony 03 cze 2023, 20:08 przez Alex, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 wrz 2021, 19:19

Polecam Alexa i jego podejscie do tematu strojenia romdropem. Ja jestem zadowolony.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

15 wrz 2021, 20:16

A da się w MX5 coś "domowym" sposobem przez ELM327 podejrzeć lub przeprogramować samemu? Te nastawy temperatury mnie interesują.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 wrz 2021, 20:27

Potrzebne jest urządzenie zgodne z J2534 pass-through np Tactrix Openport lub klon

Elm327 nie nada sie

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 wrz 2021, 20:52

monkahead pisze:
15 wrz 2021, 20:16
A da się w MX5 coś "domowym" sposobem przez ELM327 podejrzeć lub przeprogramować samemu? Te nastawy temperatury mnie interesują.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Używam ELM327.
Można zobaczyć temp wody, temp w dolocie, napięcie na ELM327, prędkość, obroty, wychylenie przepustnicy, jakieś podciśnienia, zobaczyć błędy, skasować samemu CHECK ENGINE ale na pewno nic więcej.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

15 wrz 2021, 20:55

Zawsze to coś. Jaki soft? Kabel mam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 wrz 2021, 20:59

monkahead pisze:
15 wrz 2021, 20:55
Zawsze to coś. Jaki soft? Kabel mam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Kabel nie potrzebny, wszystko przez bluetooth. Apka do telefonu TORQUE.
ELM327 wpinasz do OBD w Miacie.
Załączniki
Screenshot_2021-09-15-22-03-35-150_org.prowl.torque.jpg
Screenshot_2021-09-15-22-03-35-150_org.prowl.torque.jpg (575.37 KiB) Przejrzano 6508 razy
Screenshot_2021-09-15-21-58-30-163_org.prowl.torque.jpg
Screenshot_2021-09-15-21-58-30-163_org.prowl.torque.jpg (545.21 KiB) Przejrzano 6509 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

15 wrz 2021, 21:06

Mam ELM327 jeszcze na USB, zakup sprzed lat

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 wrz 2021, 21:09

monkahead pisze:
15 wrz 2021, 21:06
Mam ELM327 jeszcze na USB, zakup sprzed lat Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
To czas na zakupy, na allegro znajdziesz :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 wrz 2021, 21:21

Na USB masz Forscan.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 wrz 2021, 7:25

W temacie openrom jeśli macie ochotę pobawić się tym softem to mocno sugeruje kupienie oryginalnego tactrixa :
https://www.tactrix.com/index.php?page= ... &Itemid=53
Z chińskimi klonami jest loteria, miałem dwa i oba wylądowały w śmietniku. Dodatkowo logowanie na klonach nie działa , trzeba przerabiać płytkę a nie każdy lubi się z lutownicą. W moim drugim klonie po dniu użytkowania odpadło gniazdo usb :lol:
Oryginał wpinasz i łączy się z kompem bezproblemowo, nie zachodzisz w głowę, czemu ciągle coś zrywa połączenie.
Kolejny plus taki, że na tactrixie można od razu iść w soft MazdaEdit (płatny http://www.epifansoft.com/mazdaEdit-ver ... rices.html) , trochę przyjemniejszy od openroma ale bez dodatkowych ficzerów bo bazuje tylko na seryjnych mapach ale za to edycję, logowanie i flashowanie robisz w jednym programie.

Tomai pisze:
15 wrz 2021, 20:59
Kabel nie potrzebny, wszystko przez bluetooth. Apka do telefonu TORQUE.
ELM327 wpinasz do OBD w Miacie.
Torque jest spoko, ale prostszy, czytelniejszy i szybszy jest Piston na androida.
Fifkers pisze:
15 wrz 2021, 21:21
Na USB masz Forscan.
Do forscana polecam ten kabelek :https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm32 ... 7551505668
Jako że podobnie jak w fordzie potrzebujesz przełącznik HS CAN / MS CAN żeby dobrać się do wszystkich modułów i ustawień.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 wrz 2021, 8:16

moim zdaniem chinczycy poprawili jakosc klonow, moje uporczywie dzialaja, nawet nie bylo trzeba specjalnie oblutowywac gniazda USB

owszem logowanie na klonach wprost z chin nie dziala, ale jesli ktos sie boi lutownicy to moge za drobna oplata go wspomoc

Uwalic PCM - np. za pomoca niepewnej transmisji - jest dosc trudno, mi jeszcze nie udalo sie tego tak zrobic bym nie byl w stanie odratowac :twisted: acz faktycznie grubsze pomylki (np. wgrywanie ROMu z NC2 do NC1 :roll: ) koncza sie koniecznoscia otwierania PCM i flaszowania za pomoca FDT na stole. To tez mam opanowane :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 maja 2022, 6:58

Czekajac na update RomDropa - powinien się w końcu pojawić RevMatching zarówno przy redukcji (AutoBlip) jak i zmianie w górę (FlatShift) zakupiłem taką zabawkę. Obrazek

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

07 maja 2022, 12:17

Alex pisze:
07 maja 2022, 6:58
Czekajac na update RomDropa - powinien się w końcu pojawić RevMatching zarówno przy redukcji (AutoBlip) jak i zmianie w górę (FlatShift) zakupiłem taką zabawkę. Obrazek

przy użyciu Tapatalka
Skąd zamawiałeś?
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 maja 2022, 14:21

Tactrix.eu. Nie wiem czy to był dobry pomysł bo wyszło 1105zlociszy używając konwersji walut Revoluta (ze zwykłej karty płatniczej banku jeszcze z 50zl wiecej). W PL chyba 1400 plus wysyłka ale z zestawem przejściówek do Subaru i Evo, których jak dotąd nie potrzebowałem

Ostatnio zmieniony 07 maja 2022, 14:21 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 maja 2022, 16:27

Alex pisze:
07 maja 2022, 6:58
Czekajac na update RomDropa - powinien się w końcu pojawić RevMatching zarówno przy redukcji (AutoBlip) jak i zmianie w górę (FlatShift) zakupiłem taką zabawkę. Obrazek

przy użyciu Tapatalka
:kciuk: Docenisz jakość oryginalnego tactrixa :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 maja 2022, 23:23

by nawrocic wątek na właściwe tory trochę info jak działają poszczególne bajery

1. ostrzeżenie o przekroczeniu ustalonej temperatury chłodziwa (ECT)
jeśli ECT wzrośnie powyżej limitu ustawionego w ROMie (można ustawić dowolną wartość, ja zwykle daję 105oC) zaczyna migać lampka Check Engine w pewnym rytmie. Jeśli ECT spadnie - miganie ustaje

2. Launch control
przy zatrzymanym aucie mając:
- wciśnięte sprzęgło
- wbity bieg
- wciśnięty gaz do dechy
obroty wskakują na ustaloną wartość zapisaną w ROMie (np. 3500rpm, ustala się to na etapie strojenia) i oscylują wokół niej.
klawisze tempomatu +/- regulują ww. obroty co bodaj 250rpm

gdy mamy już ustalone obroty i mamy ruszyć puszczamy rzecz jasna sprzęgło

3. FlatShift
mając gaz w desce podczas przyspieszania wciskamy sprzęgło, obroty spadają na moment, w tym czasie wbijamy bieg i puszczamy sprzęgło

4. przełączanie map paliwa/zapłonu/vct (Manual Blend)
mamy 2 zestawy map zapłon/paliwo/vct nazwijmy je "dolna" i "górna" np. na 95 i 100 oktanów albo na zwykłą benzynę bezołowiową i etanol E85. Możemy przełączać się między nimi płynnie o ustalony skok procentowy np. co 10%, co 50% albo 100% (to daje po prostu 2 ustalone mapy np. na 95 i 100 oktanów i nic pomiędzy)

wyłaczamy tempomat (OFF), wciskamy CANCEL i wtedy prędkościomierz pokazuje aktualnie ustawiowy procent przenikania między mapami "dolną" i "górną". 0kmh oznacza 0% przenikania czyli mapy "dolne", 100kmh 100% przenikania czyli mapy "górne", wartości pośrednie - interpolację pomiędzy ww.. Klawisze tempomatu +/- regulują ten procent co widać na prędkościomierzu. Powtórne wciśnięcie CANCEL przywraca normalną pracę prędkościomierza

* jest to trochę "tricky" jeśli mamy dołożony tempomat do NC1 i nie ma lampki pokazującej jego stan. Trzeba działać na czuja ale da się z tym żyć.

** jeśli używamy etanolu E85 i mamy sondę Zeitronix to ona nadaje po CANie bieżące parametry paliwa (zawartość etanolu, temperature itd) i na tej podstawie blendowanie odbywa się automatycznie. W takim przypadku "dolne" mapy powinny być wystrojone na samej benzynie a "górne" na pełnym E85. Przycisku CANCEL używa się do sprawdzenia bieżącej zawartości etanolu.

w obecnej wersji RomDrop poszczególne bajery są albo włączone albo nie. Nie można ich sobie włączać i wyłączać wedle uznania, jak np. w bankach nastaw Ecuteka.

** nie mialem okazji tego praktykować, piszę z opisu udostępnionego przez Speeps'a. W USA jest to paliwo dość popularne wśród ścigantów
Ostatnio zmieniony 08 maja 2022, 23:23 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lip 2022, 11:46

pobawilem sie ostatnio mapowaniem przepustnicy. Motywacją był wniosek od Basi bym coś zrobił z tym potworem 2.5 bo ona się go boi ;) W sumie słusznie, auto powinno być łagodne kiedy trzeba i miec pazur kiedy trzeba :twisted:

I tak:
- w 2.5 z seryjnymi wałkami przydaje się łagodne mapowanie do 3 biegu. Np. funkcja potęgowa o wykładniku ok 1.5

- 2.0 może mieć mapowanie zbliżone do liniowego, zwłaszcza przy skrzyni 5B

- w 1.8 można zrobić mapowanie "nadwrażliwe" co fajnie ożywia ten silnik.

To wszystko po to by jeździło się przyjemniej 8-)


W weekend zaliczyłem gościnne występy by uleczyć pewne 2.0 w Ząbkowicach Śląskich. Radochy z posiadania MX5 życzę Marku :twisted: zadowolony klient to moj glowny cel :D
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 gru 2022, 19:12

Przy okazji zimy wymyśliłem jeszcze jedno zastosowanie funkcji "manual blend". Można np. wyłączyć zmienne fazy walka ssącego VCT. Zabiera to trochę momentu z dołu i daje efekt lagodniejszej charakterystyki. Przydatne gdy jest ślisko a użytkownik (np ja) nie ogarnia narowistego 2.5 z lekkim zamachem

Kolejna możliwość: strojenie na dwa paliwa np 95 i 98 z nazwijmy to "dodatkowym zabezpieczeniem". Ustawiając krok blendowania na 50% mamy dostępne nastawy 0% 50% 100%.

0% to zwykle paliwo 95 które ja mam w zwyczaju mapować łagodnie.

100% to agresywne mapowanie, blisko stuku, na 98 by mieć maks mocy ile się da np do ścigania na kresce.

50% jest ustawieniem pośrednim. Zalewamy 98 mamy większy zapas do stuku. Przydatne na torze gdzie silnik poddajemy długo większemu obciążeniu, cała komora spalania mocniej się rozgrzewa więc prawdopodobieństwo stuku jest większe.



pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 gru 2022, 20:53

Alex pisze:
20 gru 2022, 19:12
Przy okazji zimy wymyśliłem jeszcze jedno zastosowanie funkcji "manual blend". Można np. wyłączyć zmienne fazy walka ssącego VCT. Zabiera to trochę momentu z dołu i daje efekt lagodniejszej charakterystyki. Przydatne gdy jest ślisko a użytkownik (np ja) nie ogarnia narowistego 2.5 z lekkim zamachem Obrazek

Kolejna możliwość: strojenie na dwa paliwa np 95 i 98 z nazwijmy to "dodatkowym zabezpieczeniem". Ustawiając krok blendowania na 50% mamy dostępne nastawy 0% 50% 100%.

0% to zwykle paliwo 95 które ja mam w zwyczaju mapować łagodnie.

100% to agresywne mapowanie, blisko stuku, na 98 by mieć maks mocy ile się da np do ścigania na kresce.

50% jest ustawieniem pośrednim. Zalewamy 98 mamy większy zapas do stuku. Przydatne na torze gdzie silnik poddajemy długo większemu obciążeniu, cała komora spalania mocniej się rozgrzewa więc prawdopodobieństwo stuku jest większe.
Alex z całym szacunkiem do Twojej wiedzy, ale jak jest ślisko to NC ma DSC.
Wystarczy nie wyłączać.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 gru 2022, 21:25

Nie kazda NC ma DSC

DSC działa ok z seryjnym silnikiem i w miarę normalnymi oponami. NC z 2.5 z lekkim zamachem i słaba guma to jest bardziej muscle car niż harmonijna Mx5 i niestety DSC nie daje rady. Robiłem kiedyś testy i na mokrym gwaltowne wdepniecie gazu w deskę mając 2000rpm nawet na 5biegu już powoduje zerwanie trakcji, więc tenże tego.

W tym roku miałem deko kryzys finansowy a jeździć się chciało i nie kupiłem nowych gum. Cóż, mądre to nie było, cieszę się że żyje, wpakowalbym się do rowu w lecie gdy było sucho i gorąco. jechaliśmy w radosnej kolumnie, DSC off wiadomix. Testowałem kolejny eksperyment z mapowaniem przepustnicy, gumki nagle puściły i poślizg stał się nie do opanowania. Podobno było widać 3 koła w górze gdy starałem się wyprowadzić. Na szczęście się udało.



pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 gru 2022, 21:45

Alex pisze:
20 gru 2022, 21:25
DSC działa ok z seryjnym silnikiem i w miarę normalnymi oponami. NC z 2.5 z lekkim zamachem i słaba guma to jest bardziej muscle car niż harmonijna Mx5 Obrazek i niestety DSC nie daje rady. Robiłem kiedyś testy i na mokrym gwaltowne wdepniecie gazu w deskę mając 2000rpm nawet na 5biegu już powoduje zerwanie trakcji, więc tenże tego.

a i nie kazda NC ma DSC ;-)
Jakbym miał 2,5 to bym nie jeździł na słabych gumach😉, to jest naprawdę....bez sensu.
Ja mam skromne 2,0 z kolektorem , wczoraj pomimo nowych zimówek z nieba padał deszcz który odrazu zamarzał po zetknięciu z ziemią.
Poraz pierwszy wracajac z pracy do domu zostawiłem DSC włączone. Na czwórce jeszcze kontrolka świeciła się.
I tak wyprzedzałem inne auta.
Zima nie deptam w deskę, chyba nie o to chodzi.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 gru 2022, 6:24

Żadnym autem lepiej nie jeździć na słabych gumach, to jasna sprawa. Niestety życie nie jest idealne i mimo wszelakich starań rzeczy wychodzą nie zawsze tak jakbyśmy chcieli.


Moja główną ideą było ożywienie wątku i pokazanie jak można wykorzystać funkcje manual blend na kilka sposobów. Bo to nie wszystkie opcje, można jeszcze np. wykorzystywać to do zbierania danych do optymalizacji kąta VCT.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

12 sty 2023, 21:55

Alex, jakie obecnie ograniczenia wzgledem ecuteka posiada romdrop, czego mu brakuje?
Drugie pytanie, czy nie posiadajac tempomatu, da sie sterowac funkcjami w inny sposob? (przelaczanie map, ustawianie obrotow launch control itd)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 sty 2023, 11:09

Na obecna chwile nie ma Auto-Blip przy redukcji. Ma być w następnym update

Nie ma sterowania doładowaniem zamiast EVAP. W wolnossaku to akurat nieistotne. Możliwe że będzie, ludzie o to prosili

w RD nie ma przywiązania do ECU za pomocą licencji/flashpoints. Popsuje ci się ECU np. w wypadku wgrywasz swojego ROMa do nowego ECU i jedziesz. W Ecuteku trzeba wysuplac kase na flashpointy

w Ecuteku nie ma chyba immo bypass. To też się czasem przydaje.

Dalej trudno mi powiedzieć dokladnie, nie mialem nigdy Ecuteka dluzej w rekach. Na pewno filozofia przelaczania map/trybów jest inna. Zalaczania/wylaczania poszczegolnych bajerow w zaleznosci od mapy/trybu nie ma w RD. Ale tu też się ma coś nowego pojawić w nowym update. Co dokladnie nie wiem, speeps nie pisał szczegółowo


w zasadzie jedynym wejściem ECU umożliwiającym interakcją jest tempomat. Więc trzeba go mieć by cokolwiek móc przestawiac (mapy/obroty LC). Rozumiem że głównym problemem przy seryjnej kierze jest panel tempomatu - trzeba na niego polować. Wiązki mam w ciągłej sprzedaży.

Chyba że chcesz sportową kierę - trochę inna bajka ale tam panel też da się dorobić. Coś takiego ma kolega ACE tzn. ja mu to zrobiłem.

Na upartego można zrobić jakąś partyzantkę typu przełączniki tempomatu zamontowane gdzies w kabinie, elektrycznie schemat jest prosty. Robiłem sobie takie coś do testów
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

18 lut 2023, 13:36

Alex pisze:
14 sty 2023, 11:09
A jakiego softu mozna uzyc do logowania? W moim drugim wozie, subaru, uzywalem do tego RomRaidera + kabel vag-kkl. Czy w mazdzie dokladne logowanie da sie tez w podobny sposob ogarnac (bez posiadania tactrixa?)? Ten soft mazdaedit chyba ma cos takiego (logger), a czy jest jakis darmowy soft do logowania?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lut 2023, 16:19

Miałem Subaru, RomRaider, Evoscan i FreeSSM w połączeniu z kablem Vag-kkl są mi znane W NC to nie będzie chyba działać przynajmniej nie z Vag-kkl bo cała transmisja idzie po CANie.

Zewne istnieja programy które logują do pliku parametry OBD2 np z ELM327. Nie miałem nigdy potrzeby tego szukać gdyż logowanie za pomocą Tactrixa, działa bardzo dobrze i co ważne szybko. Obsługuje OBD2 mode01 i mode22, spatchowane ROMy także mode23 tak więc duuuużo można wyciągnąć.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 cze 2023, 20:03

nie do konca zwiazane z Romdropem ale jeśli kogoś interesuje co się robi jeśli coś pójdzie nie tak podczas wgrywania firmware - proszę bardzo



NCkowe ECU rzadko psują się sprzętowo, za to można je uceglić wgrywając niepoprawny (np. nie radzę próbować firmware NC2/3 na ECU NC1 i vice versa) bądź uszkodzony firmware albo po prostu mając pecha. Na szczęście da się je ożywić
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lip 2023, 7:52

ostatnio miałem okazję stroić kilka aut, w tym NCfl ze skrzynią AT i kolektorem decat Weldmana. Tutaj zdecydowanie warto zaingerować bo seryjna miekka odcinka na 6700rpm mooocno psuje przyjemność jazdy. Po usunięciu tego problemu (plus oczywiscie komplet strojenia) zdecydowanie przyjemniej się jeździ w trybie mx-5kowym czyli zakręty i gaz do dechy :twisted:

Miata z automatem także może wymiatać 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 356
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

14 lip 2023, 16:47

Alex pisze:
14 lip 2023, 7:52
ostatnio miałem okazję stroić kilka aut, w tym NCfl ze skrzynią AT i kolektorem decat Weldmana. Tutaj zdecydowanie warto zaingerować bo seryjna miekka odcinka na 6700rpm mooocno psuje przyjemność jazdy. Po usunięciu tego problemu (plus oczywiscie komplet strojenia) zdecydowanie przyjemniej się jeździ w trybie mx-5kowym czyli zakręty i gaz do dechy :twisted:

Miata z automatem także może wymiatać 8-)
Mogę tylko potwierdzić - MX5tka z automatem też potrafi przyjemnie śpiewać wysokie tony - dzięki Alex! Jeśli we wrześniu na Dwinklach dogonię prowadzącego to odszczekam wszystko co źle mówiłem o AT :D
ODPOWIEDZ