Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
Szukałem ale nie znalazłem
Zrobiłem w swojej NB 1.6 wydech od kolektora Dolot jest w drodze.
Chciałem kolejne zmianny zacząć tylko nie wiem od czego;/ mysałem nad kolektorem ale widze tylko od 1.8 ... a raczej nie bedzie do 1.6 pasował, lekkie koło zamachowe może ma ktos jakis namiar narazie nie mam zamiaru uturbiać. Proszę o wszelkie propozycje co mozna zrobic by zwiększyć moc .
Pozdrawiam
Szukałem ale nie znalazłem
Zrobiłem w swojej NB 1.6 wydech od kolektora Dolot jest w drodze.
Chciałem kolejne zmianny zacząć tylko nie wiem od czego;/ mysałem nad kolektorem ale widze tylko od 1.8 ... a raczej nie bedzie do 1.6 pasował, lekkie koło zamachowe może ma ktos jakis namiar narazie nie mam zamiaru uturbiać. Proszę o wszelkie propozycje co mozna zrobic by zwiększyć moc .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 4:54 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
najlepszy kolektor ssacy jest w 1.8 140KM bo ma dodatkowe w środku przepustnice(??) czy coś co zmienia jego charakterystykę i załącza się przy 5200obrotow
natomiast najlepszy kolektor wydechowy jest z 1.8 145-148KM
tego się dowiedziałem od MajkelaC tylko ze te graty nie podejdą CI pod blok 1.6
natomiast najlepszy kolektor wydechowy jest z 1.8 145-148KM
tego się dowiedziałem od MajkelaC tylko ze te graty nie podejdą CI pod blok 1.6
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
tyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
kolektor 1.6 4-1 do silników od NA powinien pasowa do Ciebie wiec takiego szukaj
zamach hmm możesz odchodzić w Polsce ale ogółem wszystkie kola zamachowe czy to do 1.6 w NA czy 1.8 jakiegoś będą pasować do twojego silnika wiec możesz szukać od innych bo w USA nie znajdziesz nic do silnika 1.6 NB bo tam takich nie było możesz pomyśleć jeszcze nad wymiana wtrysków na trochę większe (była lista wtrysków p&p na forum) i wystrojenia tego wszystkiego na ECUmajstrze ... przyrost powinien byc jakis cenowo
kolektor700
wtryski 400
zamach od 500(odchudzanie) do 2000
ecu ze strojeniem 1200
na eBayu często sa jakieś walki HKS do 1.6 115KM być może tez do Ciebie podejdą regulowane kolka rozrządu to jak z zamachem takie same do każdego silnika będą
wydech przelot ale nie na pale (jak u mnie ) tylko wyliczony
o dłubaniu wolnossaka chętnie pogadam
proponuje przenieść temat do działu adekwatnego
kolektor 1.6 4-1 do silników od NA powinien pasowa do Ciebie wiec takiego szukaj
zamach hmm możesz odchodzić w Polsce ale ogółem wszystkie kola zamachowe czy to do 1.6 w NA czy 1.8 jakiegoś będą pasować do twojego silnika wiec możesz szukać od innych bo w USA nie znajdziesz nic do silnika 1.6 NB bo tam takich nie było możesz pomyśleć jeszcze nad wymiana wtrysków na trochę większe (była lista wtrysków p&p na forum) i wystrojenia tego wszystkiego na ECUmajstrze ... przyrost powinien byc jakis cenowo
kolektor700
wtryski 400
zamach od 500(odchudzanie) do 2000
ecu ze strojeniem 1200
na eBayu często sa jakieś walki HKS do 1.6 115KM być może tez do Ciebie podejdą regulowane kolka rozrządu to jak z zamachem takie same do każdego silnika będą
wydech przelot ale nie na pale (jak u mnie ) tylko wyliczony
o dłubaniu wolnossaka chętnie pogadam
proponuje przenieść temat do działu adekwatnego
Odczuwalny wzrost mocy w wolnossaku finansowo wychodzi drożej niż softowe uturbienie. Jesli chcesz kompleksowo ogarniac temat - czyli kolektor wydechowy 4-2-1, lekki zamach, itb,megasquirt, itd....
myślę że zwolennicy wolmossaków powinni założyć własny temat w stosownym dziale który został zdominowany przez zwolenników turbo i kompresorów
Sluba pisze:
proponuje przenieść temat do działu adekwatnego
myślę że zwolennicy wolmossaków powinni założyć własny temat w stosownym dziale który został zdominowany przez zwolenników turbo i kompresorów
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 15:41 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
Myśle że zakup gadżetu z linku poniżej miałby niebagatelny wpływ na poprawę mocy....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MX5-MIATA-ITB-INDIVIDUAL-THROTTLE-BODY-MX-5-1-6L_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518d382141QQitemZ350261616961QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MX5-MIATA-ITB-INDIVIDUAL-THROTTLE-BODY-MX-5-1-6L_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518d382141QQitemZ350261616961QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Proponuję zrobić dział: turbo, kompresor i wolnossak, aby mogły się rozwijać oddzielnie i być bardziej przejrzyste.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
heh no tak ale swap 1.8 nie bardzo mi sie widzi ... jak juz bym robił swap to raczej na v8 widziałem duzo osob tak robi a pozatym gadałem z paroma osobami i ten silnik (1.6)naprawde ma potencjał... a co do działu turbo i wolnossace jestem oczywiscie za
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 19:54 przez kalks, łącznie zmieniany 1 raz.
irakleo pisze:Myśle że zakup gadżetu z linku poniżej miałby niebagatelny wpływ na poprawę mocy....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MX5-MIATA-ITB-INDIVIDUAL-THROTTLE-BODY-MX-5-1-6L_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518d382141QQitemZ350261616961QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
no powiem ze nieźle wyglada ;D tylko kto mi da gwarancje ze to bedzie działało tak jak trzeba ;p
ale pewnie spalanie zwieksza sie makakbrycznie ... jak dla mnie to i tak juz mam duze na baku przejezdzam 350 km .... nie wiem czy ja mam taka ciężka noge czy trefny silnik ;P
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Nie chcę tu nikogo studzić ale jak już idą mody to spalanie się ZAWSZE zwiększy...Najmniej będzie pewnie na turbo, bo jesteś w stanie to kontrolować. Chcesz się przejmować tym czy auto pali 10 czy 12 to raczej odradzam dalsze mody...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
taa v8 napewno bedzie mało palić, zdecydowanie mniej niż 1.6 na itb
Tycjan pisze:Proponuję zrobić dział: turbo, kompresor i wolnossak, aby mogły się rozwijać oddzielnie i być bardziej przejrzyste.
Powieram.
Pozatym mozna by zrobic male FAQ:
Dla turbiacych - czesci, koszty orientacyjnie, przyrosty etc.
Dla swapujacych - 1,6 na 1,8 (zarowno NA jak i NB), to chyba najczestszy temat pytan. I tak jak wyzej, orientacyjne koszty, czesci.
kalks pisze:To jest takie moje małe mazenie amerykańskie v8 w Miacie ;D masakra ;D i tu juz spalanie by sie nie liczyło :p
Hmm, taki ciężki V8... nie będzie Ci przeszkadzało, że wynosi Cię przodem z zakrętów? Chyba, że chcesz być "mistrzem prostej" i zakręty Cię nie rajcują, to proponuję: nie psuj Miatki, sprzedaj ją komuś, kto ją doceni za prowadzenie w zakrętach, a sobie kup Suzuki GSX-R 750. Ma więcej koni niż miata, waży 1/4 tego co ona, i na prostej zostawisz w tyle prawie każdy samochód. I kop adrenaliny jest 10x większy niż w miacie.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
heh strasznie łapiesz za słowka poprostu stwiedziłem ze jak swapa to nie na 1,8 , a poprostu kocham V8 i Miate i to połączenie jak dla mnie było by fajne ale wiem ze tak nie zrobie bo nie mam takich funduszów, każdy ma swoje zdanie i wolno mu go wyrażać, dobra bo post troche schodzi z jego tematu
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Dobra, przechodząc z powrotem do merytorycznej dyskusji:
Masz 1.6 z NB...za wiele tu nie można bo tego auta za oceanem po prostu nie było. Jedyna sensowna opcja jeżeli chodzi o koszta to przesiadka na 1.8(silnik lub auto).
Potem proponuję pogrzebać solidnie przy wydechu i dolocie. Wydech 2,25cala(broń boże nie więcej) robiony na zamówienie. Koszta na prawdę nie duże, a efekt spory. Dolot robisz sobie Airbox Simoty z doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka odseparowany od źródeł ciepła. Następny krok wolnossaka to kolektor 4-2-1 lub 4-1 sportowy wypolerowany(zapraszam na ebay - nieduże koszta). Jak już uporasz się z tymi drobiazgami kosmetycznymi proponuję przemyśleć sprawę dostarczenia większej ilości paliwa i wystrojenia. W Hondach daje to niegłupie efekty, czyli wtryski 300cc+, pompa walbro, Ecumajster/SMT/MS w zależności od wymagań i funduszy. Dalej lecimy w ostre modyfikacje czyli np. ostre wałki robione u Świątka itd. ale o tym myślę że już z naszymi polskimi tunerami możesz zamienić parę słów to doradzą. To co wypisałem bez wałków powinno dać Ci ~170 koni, jak nie więcej. Przy wolnossaku już lata jak głupie. Dodam że jacyś zapaleni Grecy o których mówił majkel_c osiągnęli ~160 koni po samym strojeniu seryjnego 1.8, ale mówimy oczywiście o modyfikacjach nie niszczących jakoś strasznie jednostki...Chcesz poznać koszta wszystkich operacji - wal na pw
Masz 1.6 z NB...za wiele tu nie można bo tego auta za oceanem po prostu nie było. Jedyna sensowna opcja jeżeli chodzi o koszta to przesiadka na 1.8(silnik lub auto).
Potem proponuję pogrzebać solidnie przy wydechu i dolocie. Wydech 2,25cala(broń boże nie więcej) robiony na zamówienie. Koszta na prawdę nie duże, a efekt spory. Dolot robisz sobie Airbox Simoty z doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka odseparowany od źródeł ciepła. Następny krok wolnossaka to kolektor 4-2-1 lub 4-1 sportowy wypolerowany(zapraszam na ebay - nieduże koszta). Jak już uporasz się z tymi drobiazgami kosmetycznymi proponuję przemyśleć sprawę dostarczenia większej ilości paliwa i wystrojenia. W Hondach daje to niegłupie efekty, czyli wtryski 300cc+, pompa walbro, Ecumajster/SMT/MS w zależności od wymagań i funduszy. Dalej lecimy w ostre modyfikacje czyli np. ostre wałki robione u Świątka itd. ale o tym myślę że już z naszymi polskimi tunerami możesz zamienić parę słów to doradzą. To co wypisałem bez wałków powinno dać Ci ~170 koni, jak nie więcej. Przy wolnossaku już lata jak głupie. Dodam że jacyś zapaleni Grecy o których mówił majkel_c osiągnęli ~160 koni po samym strojeniu seryjnego 1.8, ale mówimy oczywiście o modyfikacjach nie niszczących jakoś strasznie jednostki...Chcesz poznać koszta wszystkich operacji - wal na pw
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
callum pisze:Hmm, taki ciężki V8... nie będzie Ci przeszkadzało, że wynosi Cię przodem z zakrętów? Chyba, że chcesz być "mistrzem prostej" i zakręty Cię nie rajcują, to proponuję: nie psuj Miatki, sprzedaj ją komuś, kto ją doceni za prowadzenie w zakrętach,
proponuje najpierw poczytac o swapach V8 a później sie wypowiadac na temat zepsucia rozłożenia masy, bo to kompletny mit! np tu http://flyinmiata.com/V8/index.php
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
dokładnie..... po wsadzeniu v8 masa z przodu wzrasta o 50Lbs chyba czyli około 25kg co przy wadze auta 1100kg nie jest czymś ogromny aby odrazu kupować gsx-r 750 ......
w Polsce takie swapy sa nie opłacalne bo za silnik v8 ze skrzynia wiązkami i kompem trzeba zapłacić 15000+ no i do tego cały zestaw mocowania z FM i poskładać to ....
w Polsce takie swapy sa nie opłacalne bo za silnik v8 ze skrzynia wiązkami i kompem trzeba zapłacić 15000+ no i do tego cały zestaw mocowania z FM i poskładać to ....
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
- Lokalizacja: Pruszków
ja natomiast slyszalem jeszcze o przestawieniu i przeprogramowaniu "zworka" zaplonu tyle ze tylko NA to lapie NB ma podobno za madry ECU mozna to nawet do 16stopni przyspieszyc tyle ze pan opisujacy to nie gwarantowal ze silnik sie nie posypie musze znalezc to jeszcze raz i poeksperymentowac deczko
krystian01533, o przestawieniu zapłonu było już wiele napisane. jak dobrze poszukasz to znajdziesz dokładny opis na NA. do 16 stopni nie ma ryzyka. ja mam na 14 od niepamiętnych czasów i jest ok, a jaka różnica między serią a przestawionym zapłonem to zapytaj tomaia, bo doświadczył tego osobiście. samo przestawienie jest banalnie proste.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
krystian01533 pisze:pan opisujacy to nie gwarantowal ze silnik sie nie posypie musze znalezc to jeszcze raz i poeksperymentowac deczko
Nic się nie posypie . Przejeździłem tak już kilka tysięcy KM a Sek jeździ tak od zawsze tylko o tym nie wiedział...... Jeśli masz NA na seryjnym 10 to przestawiaj jak najszybciej na 14. Dla mnie różnica jest ogromna - szybsza reakcja na gaz - więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów - co sprawia że jazda jest dużo przyjemniejsza.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm