Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 14:28

Witam
Szukałem ale nie znalazłem ;)
Zrobiłem w swojej NB 1.6 wydech od kolektora Dolot jest w drodze.
Chciałem kolejne zmianny zacząć tylko nie wiem od czego;/ mysałem nad kolektorem ale widze tylko od 1.8 ... a raczej nie bedzie do 1.6 pasował, lekkie koło zamachowe może ma ktos jakis namiar :) narazie nie mam zamiaru uturbiać. Proszę o wszelkie propozycje co mozna zrobic by zwiększyć moc .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 4:54 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

02 lis 2009, 14:32

ciekawy temat :smile: podłączam się pod powyższe pytanie
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

02 lis 2009, 14:58

najlepszy kolektor ssacy jest w 1.8 140KM bo ma dodatkowe w środku przepustnice(??) czy coś co zmienia jego charakterystykę i załącza się przy 5200obrotow

natomiast najlepszy kolektor wydechowy jest z 1.8 145-148KM

tego się dowiedziałem od MajkelaC tylko ze te graty nie podejdą CI pod blok 1.6
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

02 lis 2009, 15:00

ostre wałki, regulowane koła rozrządu, ECUMaste, Przelotiowy wydech, filtr stożkowy i jakoś to pojedzie :D
Mazda mx5 NB 1,8 00r
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 15:02

no własnie o to chodzi że ciężko z tym silnikiem 1.6 ;/ ale i tak mnie bardzo miło zaskoczył ... tzn. ścigałem sie z honda civic 1.5 v-tec 115KM (waga około tony) i o pół długosci samochodu byłem lepszy więc nie ma tragedi :D
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 15:03

snafu pisze:ostre wałki, regulowane koła rozrządu, ECUMaste, Przelotiowy wydech, filtr stożkowy i jakoś to pojedzie :D


no juz połowa zrobiona ;P ale jakies kokrety linki albo cos ;) bo ciezko cos znalezc a napewno nie w polskich sklepach ;/
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

02 lis 2009, 15:21

tyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

kolektor 1.6 4-1 do silników od NA powinien pasowa do Ciebie wiec takiego szukaj
zamach hmm możesz odchodzić w Polsce ale ogółem wszystkie kola zamachowe czy to do 1.6 w NA czy 1.8 jakiegoś będą pasować do twojego silnika wiec możesz szukać od innych bo w USA nie znajdziesz nic do silnika 1.6 NB bo tam takich nie było :) możesz pomyśleć jeszcze nad wymiana wtrysków na trochę większe (była lista wtrysków p&p na forum) i wystrojenia tego wszystkiego na ECUmajstrze ... przyrost powinien byc jakis :) cenowo
kolektor700
wtryski 400
zamach od 500(odchudzanie) do 2000
ecu ze strojeniem 1200


na eBayu często sa jakieś walki HKS do 1.6 115KM być może tez do Ciebie podejdą regulowane kolka rozrządu to jak z zamachem takie same do każdego silnika będą
wydech przelot ale nie na pale (jak u mnie :mrgreen: ) tylko wyliczony :)

o dłubaniu wolnossaka chętnie pogadam ;)

proponuje przenieść temat do działu adekwatnego ;)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 lis 2009, 15:37

Odczuwalny wzrost mocy w wolnossaku finansowo wychodzi drożej niż softowe uturbienie. Jesli chcesz kompleksowo ogarniac temat - czyli kolektor wydechowy 4-2-1, lekki zamach, itb,megasquirt, itd....
Sluba pisze:
proponuje przenieść temat do działu adekwatnego ;)


myślę że zwolennicy wolmossaków powinni założyć własny temat w stosownym dziale :wink: który został zdominowany przez zwolenników turbo i kompresorów :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 15:41 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 15:39

tak bardzo nie zależy mi na mocy nie chce zeby był muł ;) , a turbo nie chce bo mam impreze wrx jedno turbo starczy wole sie pobawic przy wolnossącym troche ;) lubie pozatym dłubac przy silniku :)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 lis 2009, 15:48

Myśle że zakup gadżetu z linku poniżej miałby niebagatelny wpływ na poprawę mocy.... :mrgreen:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MX5-MIATA-ITB-INDIVIDUAL-THROTTLE-BODY-MX-5-1-6L_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518d382141QQitemZ350261616961QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2548
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

02 lis 2009, 17:29

w tych pieniadzach to chyba lepiej swapa na 1,8 zrobic :)
Tycjan
Posty: 1028
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

02 lis 2009, 18:44

Proponuję zrobić dział: turbo, kompresor i wolnossak, aby mogły się rozwijać oddzielnie i być bardziej przejrzyste.
NA`94 1.8 GT4 Supercharged - Laser Blue
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red Mica - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM, 135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM, 212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM, 168 Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2009, 19:27

Qbatron pisze:w tych pieniadzach to chyba lepiej swapa na 1,8 zrobic :)

Ale taki swap to takie trywialne rozwiązanie :mrgreen:
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 19:46

heh no tak ale swap 1.8 nie bardzo mi sie widzi ... jak juz bym robił swap to raczej na v8 widziałem duzo osob tak robi :) a pozatym gadałem z paroma osobami i ten silnik (1.6)naprawde ma potencjał... a co do działu turbo i wolnossace jestem oczywiscie za :)
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 19:54 przez kalks, łącznie zmieniany 1 raz.
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 19:48

irakleo pisze:Myśle że zakup gadżetu z linku poniżej miałby niebagatelny wpływ na poprawę mocy.... :mrgreen:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MX5-MIATA-ITB-INDIVIDUAL-THROTTLE-BODY-MX-5-1-6L_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518d382141QQitemZ350261616961QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories



no powiem ze nieźle wyglada ;D tylko kto mi da gwarancje ze to bedzie działało tak jak trzeba ;p
ale pewnie spalanie zwieksza sie makakbrycznie ... jak dla mnie to i tak juz mam duze na baku przejezdzam 350 km .... nie wiem czy ja mam taka ciężka noge czy trefny silnik ;P
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2107
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: Inny
Wersja: Range Rover, RX8
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 lis 2009, 20:01

Nie chcę tu nikogo studzić ale jak już idą mody to spalanie się ZAWSZE zwiększy...Najmniej będzie pewnie na turbo, bo jesteś w stanie to kontrolować. Chcesz się przejmować tym czy auto pali 10 czy 12 to raczej odradzam dalsze mody...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: Mazda RX8 2003
Jest: Range Rover Sport Supercharged 2005
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 20:04

nie no co ty ;) 10 a 12 litrów mnie nie martwi ale nie chce przekroczyc granicy 15 litrow wytarczy ze Subaru tyle pali ;]
Dizajer
Posty: 1100
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

02 lis 2009, 20:53

taa v8 napewno bedzie mało palić, zdecydowanie mniej niż 1.6 na itb :wink:
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

02 lis 2009, 20:57

Dizajer pisze:taa v8 napewno bedzie mało palić, zdecydowanie mniej niż 1.6 na itb :wink:


To jest takie moje małe mazenie ;) amerykańskie v8 w Miacie ;D masakra ;D i tu juz spalanie by sie nie liczyło :p
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5319
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 lis 2009, 21:39

Kolega kalks szukal ale nie zauwazyl, ze od tego pytan jest osobny dział. Przenosze.
8-) Strojenie Ecutek MX-5 NC oraz ND 8-) Swapy na 2.5 i doładowania nie straszne :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2548
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

03 lis 2009, 14:19

Tycjan pisze:Proponuję zrobić dział: turbo, kompresor i wolnossak, aby mogły się rozwijać oddzielnie i być bardziej przejrzyste.


Powieram.

Pozatym mozna by zrobic male FAQ:

Dla turbiacych - czesci, koszty orientacyjnie, przyrosty etc.
Dla swapujacych - 1,6 na 1,8 (zarowno NA jak i NB), to chyba najczestszy temat pytan. I tak jak wyzej, orientacyjne koszty, czesci.
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

03 lis 2009, 21:33

kalks pisze:To jest takie moje małe mazenie amerykańskie v8 w Miacie ;D masakra ;D i tu juz spalanie by sie nie liczyło :p


Hmm, taki ciężki V8... nie będzie Ci przeszkadzało, że wynosi Cię przodem z zakrętów? Chyba, że chcesz być "mistrzem prostej" i zakręty Cię nie rajcują, to proponuję: nie psuj Miatki, sprzedaj ją komuś, kto ją doceni za prowadzenie w zakrętach, a sobie kup Suzuki GSX-R 750. Ma więcej koni niż miata, waży 1/4 tego co ona, i na prostej zostawisz w tyle prawie każdy samochód. I kop adrenaliny jest 10x większy niż w miacie.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
kalks
Posty: 63
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:44

03 lis 2009, 21:59

heh strasznie łapiesz za słowka poprostu stwiedziłem ze jak swapa to nie na 1,8 , a poprostu kocham V8 i Miate ;) i to połączenie jak dla mnie było by fajne ale wiem ze tak nie zrobie bo nie mam takich funduszów, każdy ma swoje zdanie i wolno mu go wyrażać, dobra bo post troche schodzi z jego tematu ;)
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2107
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: Inny
Wersja: Range Rover, RX8
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 lis 2009, 22:23

Dobra, przechodząc z powrotem do merytorycznej dyskusji:
Masz 1.6 z NB...za wiele tu nie można bo tego auta za oceanem po prostu nie było. Jedyna sensowna opcja jeżeli chodzi o koszta to przesiadka na 1.8(silnik lub auto).
Potem proponuję pogrzebać solidnie przy wydechu i dolocie. Wydech 2,25cala(broń boże nie więcej) robiony na zamówienie. Koszta na prawdę nie duże, a efekt spory. Dolot robisz sobie Airbox Simoty z doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka odseparowany od źródeł ciepła. Następny krok wolnossaka to kolektor 4-2-1 lub 4-1 sportowy wypolerowany(zapraszam na ebay - nieduże koszta). Jak już uporasz się z tymi drobiazgami kosmetycznymi proponuję przemyśleć sprawę dostarczenia większej ilości paliwa i wystrojenia. W Hondach daje to niegłupie efekty, czyli wtryski 300cc+, pompa walbro, Ecumajster/SMT/MS w zależności od wymagań i funduszy. Dalej lecimy w ostre modyfikacje czyli np. ostre wałki robione u Świątka itd. ale o tym myślę że już z naszymi polskimi tunerami możesz zamienić parę słów to doradzą. To co wypisałem bez wałków powinno dać Ci ~170 koni, jak nie więcej. Przy wolnossaku już lata jak głupie. Dodam że jacyś zapaleni Grecy o których mówił majkel_c osiągnęli ~160 koni po samym strojeniu seryjnego 1.8, ale mówimy oczywiście o modyfikacjach nie niszczących jakoś strasznie jednostki...Chcesz poznać koszta wszystkich operacji - wal na pw
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: Mazda RX8 2003
Jest: Range Rover Sport Supercharged 2005
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

04 lis 2009, 8:51

callum pisze:Hmm, taki ciężki V8... nie będzie Ci przeszkadzało, że wynosi Cię przodem z zakrętów? Chyba, że chcesz być "mistrzem prostej" i zakręty Cię nie rajcują, to proponuję: nie psuj Miatki, sprzedaj ją komuś, kto ją doceni za prowadzenie w zakrętach,

proponuje najpierw poczytac o swapach V8 a później sie wypowiadac na temat zepsucia rozłożenia masy, bo to kompletny mit! np tu http://flyinmiata.com/V8/index.php
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

04 lis 2009, 18:01

dokładnie..... po wsadzeniu v8 masa z przodu wzrasta o 50Lbs chyba czyli około 25kg co przy wadze auta 1100kg nie jest czymś ogromny aby odrazu kupować gsx-r 750 ......

w Polsce takie swapy sa nie opłacalne bo za silnik v8 ze skrzynia wiązkami i kompem trzeba zapłacić 15000+ no i do tego cały zestaw mocowania z FM i poskładać to ....
czarnaamba
Posty: 113
Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
Lokalizacja: Pruszków

25 sty 2010, 12:00

ja natomiast slyszalem jeszcze o przestawieniu i przeprogramowaniu "zworka" zaplonu tyle ze tylko NA to lapie NB ma podobno za madry ECU mozna to nawet do 16stopni przyspieszyc tyle ze pan opisujacy to nie gwarantowal ze silnik sie nie posypie musze znalezc to jeszcze raz i poeksperymentowac deczko
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

25 sty 2010, 12:59

krystian01533, o przestawieniu zapłonu było już wiele napisane. jak dobrze poszukasz to znajdziesz dokładny opis na NA. do 16 stopni nie ma ryzyka. ja mam na 14 od niepamiętnych czasów i jest ok, a jaka różnica między serią a przestawionym zapłonem to zapytaj tomaia, bo doświadczył tego osobiście. samo przestawienie jest banalnie proste.
Mayk
Posty: 2342
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

25 sty 2010, 13:21

W NB nie ma takowej regulacji, można przesuwać czujnik rozwiercając jego mocowanie i stosować różne inne patenty.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3618
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 sty 2010, 18:50

krystian01533 pisze:pan opisujacy to nie gwarantowal ze silnik sie nie posypie musze znalezc to jeszcze raz i poeksperymentowac deczko


Nic się nie posypie :twisted: . Przejeździłem tak już kilka tysięcy KM a Sek jeździ tak od zawsze tylko o tym nie wiedział...... :lol: Jeśli masz NA na seryjnym 10 to przestawiaj jak najszybciej na 14. Dla mnie różnica jest ogromna - szybsza reakcja na gaz - więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów - co sprawia że jazda jest dużo przyjemniejsza.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ