Strona 17 z 20

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 17 lut 2020, 17:25
autor: lukasmc
do NA żaden inny kolektor ssący nie pasuje z seryjnych dostępnych, jest inny rozstaw kanałów w NA i NB/NBFL. Wg mnie nakład jest niewspółmierny do osiągów przy tej platformie.
Wałki 3k, kółka 1k, dolot 0,5k, kolektor porządny 2k, wydech minimum 1k jak sam będziesz spawał, komp jakiś używany i strojenie to kolejne min 2,5k i będziesz miał 150KM nie ingerując w obróbkę głowicy i doprężenie bloku tłokami. Jakby nie liczyć 10 musisz wydać :D
ITB to kolejne minimum 1000pln nie twoje :)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 03 mar 2020, 9:25
autor: lukasmc
Czy jest ktoś w Polsce kto ogarnia "z głową" porting głowicy do BP z potwierdzeniem rezultatów przed/po na Flow Benchu? Nie chodzi mi o Pana Kazia albo innego magika który porozwierca kanały bez pojęcia, tylko osobę, która zna się na przepływach, promieniach, kątach itd :)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 03 mar 2020, 13:24
autor: TofikGST
Podpinam się pod pytanie ;)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 03 mar 2020, 17:14
autor: Grzybohun
Topmar tego nie ogarnie?

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 03 mar 2020, 18:10
autor: marcin89241
Szybkie pytanie.
Czy wymiana wałków rozrządu w NB 1.6 na wałki z NA 115km coś daje czy mit?
Jakiś czas temu mi sie obiło o uszy, że ww modyfikacja coś daje.

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 04 mar 2020, 13:09
autor: vodka
chyba chodziło o wymiane walkow w NA 1.6 90 KM na walki z NA 1.6 115 km...

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 9:22
autor: Grzybohun
Ok to teraz tak - jaki jest sens robić ITB, zmieniać walki i robić program w silniku 1.8 VVT? Gra warta świeczki? Okolice 180-190KM na wale wystarczą w zupełności, obróbka głowicy również może być grana

Ktoś robił? Ma wykresy/dupohamownie? Jakieś koszta tego zabiegu tak π*oko?

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 9:26
autor: tomasz01
Lepszy stosunek mocy do ceny da Ci turbo.
Wolnossące konie nigdy nie były opłacalne.

Jeśli jednak się upierasz to okolice 190 są w zasięgu ;)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 9:47
autor: Grzybohun
Wiem wiem :) pytanie dotyczy wolnossącego BP a nie turbo. Wolę charakter silnika N/A i darcie mordy ITB przy wysokich obrotach. Opcja modowania 1.6 115 N/A jest bardzo nieopłacalna, a SWAP K20 to duuza rzeźba i okropnie duże jednorazowe koszta.

Ktoś na forum modził 1.8 VVT w wolnossaku, abym mógł sobie poczytać o tym procesie i problemach?

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 9:59
autor: Arvi
Zawołałem Ci tutaj Bronka - może wpadnie i się podzieli.

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 11:06
autor: Broonek
Dzięki Arvi ;)
Generalnie to temat przerabiany wielokrotnie np. przez Ślubę czy Pepega.
Ja przetarłem trochę szlak jeśli chodzi o adaptery drukowane na drukarce 3d.
Jak coś to proces poniekąd opisałem na fb. Migrena srebrna wyścigówka.
Moim zdaniem jak chcesz zlecać wszystkie działania to koszt porównywalny do turbienia, ale jeśli masz trochę czasu i smykałki to jest przyzwoicie.
Osiągnąłem ok 190 koni robiąc:
wałki cat cams 274 stopnie ( teraz brałbym ostrzejsze z potencjałem na 200 HP)
głowica bez zmiennych faz obniżona o 1 mm ( teraz zjechałbym więcej i dał doprężające tłoki)
ITB
regulowane koła rozrządu
kolektor 4-2-1 sportowy kat 100 cpsi

Do tego dochodzi kosztowny komp i strojenie.

Pozdrówka.

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 11:09
autor: Arvi
A może jeszcze lepiej - kto ciekaw niech śledzi Migrenę na FB - fajne foty, ciekawe patenty i kultowy już podnośnik :)
https://www.facebook.com/Migrena-srebrn ... 815512682/

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 11:10
autor: Grzybohun
Czyli dobrze rozumiem, że głowica z VVT jest gorsza niż ta bez VVT? Szczerze mówiąc myślałem żeby wykorzystać zmienne fazy i potencjał jaki w nich drzemie (zdaniem miatowców z USA). Dzięki za cynk, już się zabieram za lekturę :)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 14:11
autor: lukasmc
Głowica VVT nie jest zła, natomiast dochodzi problem wysterowania zmiennej fazy.
Broonek pisze:
08 mar 2020, 11:06
Osiągnąłem ok 190 koni robiąc:
wałki cat cams 274 stopnie ( teraz brałbym ostrzejsze z potencjałem na 200 HP)
głowica bez zmiennych faz obniżona o 1 mm ( teraz zjechałbym więcej i dał doprężające tłoki)
ITB
regulowane koła rozrządu
kolektor 4-2-1 sportowy kat 100 cpsi
Oj, będę cię niebawem atakował bo buduje właśnie bliźniaczy motor do swojej NA :D

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 16:36
autor: Grzybohun
A jaki to problem? No ok inne wałki są i na pewno komp musi ogarniać VVT ale wydaje mi się że to nie powinno być żadnym problemem

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 18:01
autor: lukasmc
Przy kompie standalone żaden, ale przy strojeniu na DET3 np już jest bo tego nie ogarniesz bez dodatkowego sterownika.

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 08 mar 2020, 22:06
autor: Grzybohun
W jaki sposób jest sterowany VVT w tym silniku z NBFL? Det3 z tego co kojarzę dawał sobie radę z takim głupim SOHC VTEC w VII genie civica, ale tam to jeden solenoid włącza cały układ...

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 09 mar 2020, 8:49
autor: Broonek
Grzybohun pisze:
08 mar 2020, 11:10
Czyli dobrze rozumiem, że głowica z VVT jest gorsza niż ta bez VVT? Szczerze mówiąc myślałem żeby wykorzystać zmienne fazy i potencjał jaki w nich drzemie (zdaniem miatowców z USA). Dzięki za cynk, już się zabieram za lekturę :)

Hej.
Ja wybrałem głowicę bez VVT bo obawiałem się że przy ostrym wałku po tym jak faza się przestawi może się coś stać.
Poza tym również tylko moim zdaniem zmienna faza w MX-5 ma taki sobie przebieg w porównaniu do v-tec na przykład.
Jak będziesz kombinował z głowicami to pamiętaj, że dekle nie pasują zamiennie, i uszczelki są inne a podłączenie olejowe zmiennej fazy do bloku fajnie można zaślepić czujnikiem, więc usuniecie VVT nie jest problemem :)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 09 mar 2020, 14:44
autor: Grzybohun
Przyświeca mi idea wzięcia zdrowego słupka VVT, wsadzenie itb, wałków i wydechu oraz wsadzenia do NA, co do VVT to bez porównania z VTEC, bo tu mamy tylko zmienna fazę a nie wznios :P

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 10 mar 2020, 7:17
autor: Broonek
Grzybohun pisze:
09 mar 2020, 14:44
Przyświeca mi idea wzięcia zdrowego słupka VVT, wsadzenie itb, wałków i wydechu oraz wsadzenia do NA, co do VVT to bez porównania z VTEC, bo tu mamy tylko zmienna fazę a nie wznios :P
To do dzieła !!! :) w lekkiej NA będzie szatan !!!

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 10 mar 2020, 12:07
autor: Grzybohun
Fundusze jeszcze muszę obrać, mniej więcej ile może to kosztować? SWAP od Brożyna to 3k, wsadzę sobie z kolegą do budy samemu, a reszta? ITB ile Cię wyszło?

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 10 mar 2020, 14:10
autor: lukasmc
komp + dosztukowana wiązka + strojenie min 4k
ITB jak zlecisz komuś zrobienie to 2-2,5k
wałki, zależy jaką drogę obierzesz, piper ok 1,5k, catcamsy ok 3,5k
uszczelki, rozrządy, obróbka głowicy, itp 1,5k
Wydech 1k
kolektor wydechowy który jest sensowny a nie tylko ładnie wygląda 2,5k

Nie są to tanie konie :)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 10 mar 2020, 15:48
autor: Grzybohun
Podobnie jak dobrze zrobione turbo :)

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 14 wrz 2020, 14:54
autor: Alex
ma ktoś pomysł jak obniżyć temperaturę w dolocie w NCkach? Pod maską gorąco, cały dolot się nagrzewa od silnika i powietrza ktore przechodzi przez chłodnicę. Łatwo uzyskać 40 stopni i więcej co kończy się spadkiem momentu i mocy.

na razie wydłubałem coś takiego
IMG_20200914_144255.jpg
IMG_20200914_144255.jpg (934.68 KiB) Przejrzano 4562 razy
ale może ktoś ma lepszy patent?

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 14 wrz 2020, 15:31
autor: waran
Hmm...myślisz, że to coś da?

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 14 wrz 2020, 16:38
autor: michałwd
Ja ostatnio zamontowałem sobie coś takiego 😁
Obrazek

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 14 wrz 2020, 16:39
autor: Alex
waran pisze:Hmm...myślisz, że to coś da?
Mam nadzieję. Oprócz tego że gęstość powietrza zależy od temperatury to korekty zapłonie są spore. Fiveopac pokazał kiedyś mapę z ECU z której wynika ze przy 100st chlodziwa (na torze norma mimo że używam patentu na włączanie wentylatorow wcześniej niż w serii) i 40 w dolocie korekta zapłonie to minus 5 stopni.

Obrazek

Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac

Michalwd - samorobka czy gotowiec?


Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 14 wrz 2020, 16:44
autor: michałwd
Cobalt 904-377 😉

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 21 wrz 2020, 13:19
autor: Dr_Ozda
Cześć,

1. Zwiększał ktoś morze ciśnienie paliwa w nbfl, ewentualnie gdzie tam znajduje się regulator ciśnienia?

2. Jest jakaś pompa paliwa p&p?

Re: Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

: 21 wrz 2020, 14:22
autor: Danillo
Alex pisze:
14 wrz 2020, 16:39
waran pisze:Hmm...myślisz, że to coś da?
Mam nadzieję. Oprócz tego że gęstość powietrza zależy od temperatury to korekty zapłonie są spore. Fiveopac pokazał kiedyś mapę z ECU z której wynika ze przy 100st chlodziwa (na torze norma mimo że używam patentu na włączanie wentylatorow wcześniej niż w serii) i 40 w dolocie korekta zapłonie to minus 5 stopni.

Obrazek

Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac

Michalwd - samorobka czy gotowiec?
Alex, to nie moze być tylko kwestia temperatury w dolocie. U mnie od 4 tys właśnie silnik super wstaje 😉