Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 paź 2020, 14:47

bjorm pisze:
08 paź 2020, 12:33
Alex pisze:
08 paź 2020, 12:08
bjorm pisze:
08 paź 2020, 10:51
Na samych wykresach IL widac ze to wzrosty sa maks 2x wieksze niz blad pomiarowy.
na podstawie czego wnosisz jaki jest blad pomiarowy?
O ile dobrze pamietam z pracowni fizycznej, to skoro skala jest od 0 do 200 na wykresie koni to znaczy ze blad pomiaru to co najmniej 1 lub 2 jednostki podzialki.
Do tego dochodzi zmienna temperatury zewnetrznej i cisnienia. Wykresy na jednej hamowni w roznych tempach ladnie pokazuja jak 5C roznicy miedzy pomiarami potrafi dodac lub odjac po co najmniej 5 konikow.

Dla mnie w sumie porownywanie wynikow hamowni z innych hamowni i innych temp jest totalnie niemiarodajne.
W dziale hamowania kolega jeden mial ladne wykresy 1.8 z kolektorem i bez, ale ta sama hamownia, i ta sama temp zewnetrzna. Takie porownania sa dopiero cokolwiek warte.
w kwestii formalnej - przyrzady pomiarowe sa roznej klasy wiec blad moze byc np. 1,2, 5% ale także 0,2 itd. No moze nie w przypadku hamowni ;) Ale tez nie chodzi nam tu o blad bezwzgledny ale o porownywanie roznic!

owszem masz racje ze by cos faktycznie zmierzyc hamownia powinna byc ta sama i warunki pomiaru porownywalne. Wydaje mi sie jednak patrzac na wykresy ze w IL o to zadbali. Do np. 2500-3000rpm wyniki sie pokrywaja, dopiero dalej rozjezdzaja. Ten efekt moze byc wlasnie dzieki kolektorowi i pozwala nam oszacowac jak on dziala
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

09 paź 2020, 19:50

Auto po kolektorze trafiło na rolki. Sprzęt MAHA pokazał normę 156,5 bhp i 181 Nm. Wynik mało imponujący nawet jak na automat, które jak wiadomo są przycięte natomiast poprzedni właściciel mówił, że auto miało 148 koni. Nie dopytywałem, ale nie znalazłem takiej wersji w USA. Jeżeli to prawda to sam kolektor dał 7-8 koni. Dla mnie odczucia na plus były ewidentne, a dzisiaj potwierdziłem to pomiarem przyspieszenia przez ekutek tak jak robiłem przed kolektorem. Wcześniej powtarzalne 8,6 a teraz 8,1 także sam kolektor bez strojenia dał 0,5 sekundy. W poniedziałek program. Jeżeli pęknie 170 bhp będę zadowolony.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

09 paź 2020, 20:42

Program raczej nie da ci 15 kucy. Moze 5-7. Na 170 to liczylbym po wymianie wydechu, katalizatora na 100pcsi oraz wlaasnie na koniec modowane ECU, wtedy moze dojdzie do 170.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

09 paź 2020, 21:02

No i udało się :winner: 171,5 bhp i 186 Nm :winner: Wynik na samym kolektorze i strojeniu przez Michała z Disi Tune jak dla mnie super. Do tego odcinka przesunięta z 6900 do 7400 obrotów które pięknie budują dźwięk z kolektora... istna uczta dla uszu :diablo:

Auto ciągnie do samego końca i to w zasadzie inny samochód niż przed tygodniem. Do tego automat na manetkach i jest bajka :D

Polecam operację każdemu wahającemu się. Mnie do pełni szczęścia brakuje wydechu Cobalt. Wtedy auto ponownie trafi na rolki zalane 100 racing i będziemy walczyć o 175+. Dzięki MMRS za pomoc przy wymianie kolektora, Mariusz faktycznie ogarnia z zamkniętymi oczami.

Plan na przyszłą jesień to wałki od BBR i będzie komplet.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

23 lis 2020, 18:57

Będę pomału się przymierzać do wymiany kompletnego układu wydechowego od kolektora do końca w NA 1.6 1995. Co byście polecili z rzeczy dostępnych w EU? ILM, Racing Beat czy coś innego? A może kolektor i tłumik z różnych firm? No i czy iść w decat czy lepiej nie?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lis 2020, 20:39

Spaniard pisze:
09 paź 2020, 21:02
No i udało się :winner: 171,5 bhp i 186 Nm :winner: Wynik na samym kolektorze i strojeniu przez Michała z Disi Tune jak dla mnie super. Do tego odcinka przesunięta z 6900 do 7400 obrotów które pięknie budują dźwięk z kolektora... istna uczta dla uszu :diablo:

Auto ciągnie do samego końca i to w zasadzie inny samochód niż przed tygodniem. Do tego automat na manetkach i jest bajka :D

Polecam operację każdemu wahającemu się. Mnie do pełni szczęścia brakuje wydechu Cobalt. Wtedy auto ponownie trafi na rolki zalane 100 racing i będziemy walczyć o 175+. Dzięki MMRS za pomoc przy wymianie kolektora, Mariusz faktycznie ogarnia z zamkniętymi oczami.

Plan na przyszłą jesień to wałki od BBR i będzie komplet.
moze wrzuc wykresy do watku hamownia?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

23 lis 2020, 21:00

Wskoczyło.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 lis 2020, 22:03

Spaniard pisze:
09 paź 2020, 21:02
No i udało się :winner: 171,5 bhp i 186 Nm :winner: Wynik na samym kolektorze i strojeniu przez Michała z Disi Tune jak dla mnie super. Do tego odcinka przesunięta z 6900 do 7400 obrotów które pięknie budują dźwięk z kolektora... istna uczta dla uszu :diablo:

Auto ciągnie do samego końca i to w zasadzie inny samochód niż przed tygodniem. Do tego automat na manetkach i jest bajka :D

Polecam operację każdemu wahającemu się. Mnie do pełni szczęścia brakuje wydechu Cobalt. Wtedy auto ponownie trafi na rolki zalane 100 racing i będziemy walczyć o 175+. Dzięki MMRS za pomoc przy wymianie kolektora, Mariusz faktycznie ogarnia z zamkniętymi oczami.

Plan na przyszłą jesień to wałki od BBR i będzie komplet.
To na chinskim kolektorze Japspeed? Tzn tym z UK?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

23 lis 2020, 22:28

W moim przypadku od Toyosports.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2020, 10:29 przez Spaniard, łącznie zmieniany 1 raz.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

24 lis 2020, 9:59

Z tego co pamietam to one, od Gravity i Japspeeda, wygladaly tak samo na ebayu, nawet szata graficzna obu aukcji byla podobna.
Mam, ten sam sprzedawca.

https://www.ebay.pl/itm/4-1-STAINLESS-E ... 1357781875
https://www.ebay.co.uk/c/629862194
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 lis 2020, 10:41

Podobnie myślę, ja mam jeszcze wspawaną tabliczkę z marką dostawcy, trochę ładniej wygląda.
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

28 cze 2021, 20:45

Jaka jest poprawna kolejność działań w przypadku obróbki głowicy?

Mam ostre walki do swojego 1.6 NB i chciałbym żeby przyniosły jak najlepszy efekt bez dokładania turbo/kompresora albo itb

Myślę o portingu kanałów wydechowych i dolotowych, obróbce gniazd zaworowych i splanowaniu.

Czy najpierw powinienem mieć zrobiony kolektor wydechowy, żeby pod niego zrobić porting kanałów wydechowych?

Jak z kolektorem dolotowym, czy porting fabrycznego da jakiś wymierny efekt czy lepszym rozwiązaniem jest nowy kolektor?

Ile bezpiecznie można zdjąć z głowicy, jeśli wznios zaworow wzrośnie do 9,25mm?
kojotPszemek
Posty: 45
Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
Model: NA
Lokalizacja: Elbląg

28 cze 2021, 22:34

To ile można zdjąć z głowicy zależy od profili wałków. Jak chcesz mieć pewność to nałóż jakąś glinę na tłoki i sprawdz na nowych wałkach i różnych położeniach na regulowanych kółkach rozrządu jaki masz odstęp między tłokiem a zaworem. Ja w seryjnym silniku miałem ok 3-4 mm
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

23 wrz 2021, 12:55

Chce przerobić listwę paliwową w 1,8 z nbfl na standardowa z powrotem. Ktoś może wie z jakich silników będzie pasować listwa?
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

23 sty 2022, 16:10

Siemka. Pytanie do tych co dłubią w swoich bezdasznikach. Czy ktoś zakładał czapkę z BP4-W na blok z 1.8 NA? Z tego co czytałem po sieci głowica z NB ma lepsze przepływy niż ta z NA, zastanawia nie jednak jak się rozwiązuje sprawę czujnika wałka - w NA jest duży CAS z tylu na wydechu a w NB mały czujniczek na kółku ssącym.
Czy jest w ogóle to warte roboty skoro planowo cała głowica będzie szła do obróbki - porting, polerka, skrobanie, ostre walki, regulowane kółka itp? Może już nie warto w takim układzie pchać głowy z BP tylko zostać i obrobić tą z NA ?
A jeszcze w kwestii wałków. Czy wałki z 1.8 NA są zamienne z walkami z BP4W ? Pytam bo wałki już mam i jeśli ich się nie da wrzucić w głowicę z BP4W no to sprawa się w zasadzie wyjaśnia.
Coś ktoś w temacie oblatany Panowie i Panewki ?
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

24 sty 2022, 22:53

Ja przerzuciłem do BP-Z3 czapkę od BP-4W i użyłem CASa z NA zakładając go na wałek wydechowy. Ewentualnie wsadzić trigger wheel. I tak będziesz pewnie stroił to na jakimś standalone jak się domyślam, więc wszystko kwestią ustawienia. Wałki będą pasować. Czy warto? IMO tak. Dolny przekrój to NB, a górny NA.
Obrazek
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

25 sty 2022, 12:20

Lately pisze:
24 sty 2022, 22:53
Ja przerzuciłem do BP-Z3 czapkę od BP-4W i użyłem CASa z NA zakładając go na wałek wydechowy. Ewentualnie wsadzić trigger wheel. I tak będziesz pewnie stroił to na jakimś standalone jak się domyślam, więc wszystko kwestią ustawienia. Wałki będą pasować. Czy warto? IMO tak. Dolny przekrój to NB, a górny NA.
Obrazek
Zauważyłem że głowa z BP-4W ma wyjście na CAS z tym że zaślepione,ale też wygląda że brakuje jednego mocowania do CAS. Jak to załatwiłeś ?
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

25 sty 2022, 21:56

Nie kojarzę, żeby u mnie czegoś brakowało.
IMG20220125174842.jpg
IMG20220125174842.jpg (82.1 KiB) Przejrzano 2941 razy
IMG20220125174835.jpg
IMG20220125174835.jpg (79.38 KiB) Przejrzano 2941 razy
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

26 sty 2022, 13:31

Zdurniałem...
Wydawało mi się że u mnie CAS jest przykrecony dwoma srubkami...
Pierwsze co sprawdzę jak wrócę do domu :)
Dam znać popołudniu :)
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

27 sty 2022, 11:00

No i się wyjaśniło :) mój błąd, zmyliła mnie jedna śruba. W głowicy z NA jest obok CAS jedna śruba którą jest przykrecona taka blaszka, chu* wi do czego i sprawia wrażenie że ta śruba trzyma też CAS :)
Czyli się wyjasnilo. Także wracając do tematu...
CAS mówisz p&p pasuje pod glowice z BP-4W ?
Wałki z NA też będą pasować do tej głowicy ? To jest w zasadzie kluczowa sprawa przy wyborze głowy bo ostre wałki pod NA już mam także głowica musi pod nie podchodzić.

A jeszcze sprawa CR. Po posadzeniu głowicy z BP-4W zmienia się stopień sprężania czy nie ?
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

27 sty 2022, 11:29

CAS pasuje bez żadnych przeróbek.
A jakie dokładnie wałki masz? Zasadniczo niczym nie powinny się różnić.
CR się zmienia, więc jeśli chcesz robić mocnego wolnossaka to dobrze. Ja splanowałem na prawdę bardzo dużo, żeby jeszcze go zwiększyć.
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

27 sty 2022, 20:37

Celem jest właśnie mocny ssak. Ogólnie planem jest obrobiona sportingowana głowica, polerowane kanały no i totalnie wszystko co się da tam ugrać, zdjęcie materiału i podniesienie kompresji, ostre wałki i regulowane kółka, ITB i kolektor wydechowy, lekki zamach. To powinno dac dobre wyniki. Chce zacząć od głowy bo to kluczowy element. Nie wiedziałem jak rozegrać sprawę czujników oraz jak z wałkami dlatego myślałem o pracy na głowicy oryginalnej z NA 1.8 ale skoro mówisz że głowica z BP-4W usiądzie mi bez problemu na blok w mojej NA to zdecydowanie lepiej działać od razu na lepszej bazie.
Wałki mam robione 271 (nie pamiętam u kogo robione, kupiłem tu od kogoś z clubu)

...ale czekaj, bo Ty mówisz że głowice z BP-4W zadzałeś na blok z NBFL'a na zmiennej razie ??
To chyba CR będzie inny niż na bloku z NA ?? Czy nie ? Czy się mylę?
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

27 sty 2022, 20:47

No to właściwie to samo co u mnie będzie. Wszystko się zgadza oprócz kolektora bo aktualnie brak kasy przez bezrobocie.
Ja bym robił na głowicy z BP-4W. U siebie mam właśnie blok z NBFL ożeniony z głowicą z BP-4W. Wałki na pewno podejdą.
Kompresja u Ciebie na pewno będzie inna:
NA 1.8 - 9.0:1
NB 1.8 - 9.5:1
NBFL 1.8 10.0:1
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

15 cze 2022, 13:28

Hej. Wracam z tematem :) cały czas próbuje dorwać głowicę z BP4W ale w Polsce podaż mała i ceny mało atrakcyjne a w UK ludzie myślą że anglia jest wielkości Warszawy i jak słyszą że coś by trzeba było wysłać to paraliżuje ich strach dostają zawrotow głowy i mają dreszcze.
Nie mniej jednak ostatnio znajomy zaproponował mi swój cały silnik BP4W za dość uczciwe pieniądze i teraz nachodzą mnie myśli...
W sumie najbardziej interesuje mnie głowica ale ja już byłby cały silnik to może by przerzucić cały.
I teraz w związku z tym pytania.
Nie chciał bym grzebać w wiazce z NA wiec czy mogę to zostawić na obecnej wiazce. CAS będę i tak wrzucał z NA w głowicę. Wiem że NB miało czujnik wału ale po prostu bym go wywalił. Co z innymi czujnikami jak stuk , temperatury, ciśnienia ? Da się podmienić czy mają takie same kostki i będą działać ? Alternator ? NB ma inny to wiem i jest połączony z kompem, ale czy p&p mogę przełożyć altka z NA? Rozrusznik raczej nie powinien stanowić żadnego problemu.
Jednym słowem czy BP4W będzie chodzić pod wiązka i kompem z NA ?
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

17 cze 2022, 20:29

Zostaw CASa, wywal czujnik wałka od NB, alternator od NA, czujnika stuków w NA chyba nie ma więc nie da rady na seryjnej wiązce, temperatury możesz użyć z NA, ciśnienie oleju przerzucasz też z NA. Powinno ruszyć na seryjnym kompie, ale ja bym i tak namawiał do standalone, skoro chcesz coś z niego ugrać.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

17 cze 2022, 22:01

Taka sytuacja: po montażu wałków Catcams 206, usunięciu przepływomierza, założeniu sondy szerokopasmowej, AIT i TPS bodajże z bmw e36 i ecumastera emu Miatka NA szarpie przy niewielkim otwarciu przepustnicy (0 - 30 %). Display tune pokazuje skoki w mieszance od zbyt ubogiej do zbyt bogatej przy najmniejszej nawet zmianie otwarcia przepustnicy, nawet w zakresie 1-2 %. Powyżej 30 % wszystko jest idealnie. Sytuacja poprawia się po rozgrzaniu silnika, ale nadal wyczuwalne są szarpnięcia przy małym otwarciu przepustnicy, zwłaszcza na obrotach do 2500. Majster podejrzewa, że coś jest nie tak z TPS i chyba auto do niego wróci, bo zdalnie poprawił to tylko częściowo i problemu nie udaje się wyeliminować. Macie jakieś pomysły czemu tak się dzieje i gdzie może leżeć przyczyna?
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

10 lis 2022, 17:15

Odkurzę temat kolektora z katem: https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-hea ... -4637/1546
Czy ktoś to montował u siebie? Czy to ma sens, jeśli liczymy na podniesienie mocy? Tak jak już pisano parę postów wcześniej, rozwiązanie wydaje się atrakcyjne ze względu na łatwe rozwiązanie problemu z sondą.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 lis 2022, 19:54

michalkow pisze:
10 lis 2022, 17:15
Odkurzę temat kolektora z katem: https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-hea ... -4637/1546
Czy ktoś to montował u siebie? Czy to ma sens, jeśli liczymy na podniesienie mocy? Tak jak już pisano parę postów wcześniej, rozwiązanie wydaje się atrakcyjne ze względu na łatwe rozwiązanie problemu z sondą.
rozpatrywalbym to raczej w kategoriach podtrzymania zgodnosci z normą Euro4 i ogólnie pojętej ekologii - popieram! Problem z sondą powstający po montażu kolektora bez kata usuwa się łatwo
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 lis 2022, 21:04

michalkow pisze:
10 lis 2022, 17:15
Odkurzę temat kolektora z katem: https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-hea ... -4637/1546
Czy ktoś to montował u siebie? Czy to ma sens, jeśli liczymy na podniesienie mocy? Tak jak już pisano parę postów wcześniej, rozwiązanie wydaje się atrakcyjne ze względu na łatwe rozwiązanie problemu z sondą.
Szkoda czasu i pieniedzy na wynalazki z katalizatorem, jesli szukasz mocy. Spelniasz Euro4 z jednym katem w midpipe.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 lis 2022, 21:13

bjorm pisze:
10 lis 2022, 21:04
Szkoda czasu i pieniedzy na wynalazki z katalizatorem, jesli szukasz mocy. Spelniasz Euro4 z jednym katem w midpipe.
kolejne, wyższe normy euro np. nasze euro4 to także skrócenie czasu osiągnięcia właściwej wydajności katalizatora po uruchomieniu zimnego silnika. Kat w midpipe nagrzewa się zawsze wolniej niż ten w kolektorze. Owszem po dłuższym nagrzaniu norma może być spełniona, wcześniej jednak spaliny będą bardziej toksyczne i śmierdzące przez jakiś czas. Nie jest to może jakiś straszny problem ale istnieje, i ktoś może preferować takie właśnie droższe ale bardziej eleganckie i bardziej eko rozwiązanie. Dajmy ludziom żyć
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ