Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 maja 2011, 9:36

pozwole sie nie zgodzic z tym o tym zagadnieniem.
cyt:Ogólnie zagadnienie tuningu N/A gryzie mocno od podstaw kilku forumowiczów więc ruszanie tematu pod kątem "to lub to dla wiecej mocy" niestety ale mija się zupełnie z celem. Na pewno w ten sposób można poprawić sobie nieco wrażenia dźwiękowe z pod maski. Odpowiedź jest jasna i prosta- turbo/ kompresor, jeżeli to za mocna ingerencja dla Ciebie to może rozważ podtlenek azotu, skuteczne, proste.

uwazam ze autka NA sa super i za duzo mniejsze pieniadze niz soft turbo czy tani kompres da sie osiagnac duzo wiecej.nie mowie tu o momencie ale ogolnie o osiagach.soft turba i tanie kompresory wogole nie jezdza i zadko keidy schodza ponizej 7s do setki.po drugie duzo wiecej trudnych technicznie problemow ktore ciagna sie miesiacami.
a w NA wystarczy zrobic pare oczywistych modow ktorych kazdy sie boi, bo jak mozna rozebrac silnik.
dolot 300
wydech 1500
kolekor 4-2-1 1000
ostre walki pod fazy 280+ 1500
tloki doprezajace 1000
obrobka glowicy gt 1000
porzadne strojenie 1500
i starczy.
i duzo tanszym kosztem niz turbo i kompresor da sie wykrzesac bardzo dobre osiagi.
silnik jest w miare trwaly, nie ma problemow ze turbo wyzionie ducha czy kompres sie przytrze.tylko wsiadasz i jedziesz.
ktos powie no ale tak z turbo ma 200 koni a z NA tylko 160.proponuje ustawke oby aut.na pewno wolnossak nie przegra.
projekty doladowane to plus 50kg do masy auta.po drugie wersje niskobudzetowe nigdy nie trzymaja mocy auta w gornych partaich obrotow a tylko to daje czasy przyspieszen.srednnie obroty sa ok do wyprzedzania ale nie do szybkiego napedzania autka.wiec jesli juz turbo lub kompresor to tylko duze i porzadnie wystrojone.a nie jakies malutka turbinka ktora podgrzewa i zatyka wydech robiac 400nm przy 3 tys ktory spada do 200 przy 7tys. taka kombinacja nigdy nie da efektow szybkich przyspieszen. zupelnie inaczej maja sie turbinki ktore produkuja 200nm przy 4000 a 400 przy 7tys.to juz bedzie sie odpychac.tyle ze w takim przypadku trzeba troche sie pobawic z ukladem paliwowym i strojeniem.
tyle z mojej strony.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 maja 2011, 10:16

Całkiem nie głupie to co piszesz ja bym z chęcią poszedł drogą N/A tylko że z do tego trzeba mieć zaufanych fachowców. Problem jest taki, że ja mam poważny problem z zaufaniem jednemu "fachowcowi" a co dopiero kilku, bo przecież żeby zamknąć Twoją listę jeden nie wystarczy :/

Pewno się skończy tak, że któregoś dnia się przesiądę na S2k jako prostsze rozwiązanie na szybki przyrost mocy. Chyba, że ND coś fajnego pokaże w kwestiach mocy.

Pozdro
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 maja 2011, 11:23

piwo chyba odrobinę nie znasz realiów części do silników w MX-5 i trochę mijasz się z prawdą.

Po pierwsze wymień mi elementy, które dają +50kg do wagi auta w przypadku turbo. Stawiam, że mój kolektor, IC, dolot i turbina (łącznie) nie przekraczają 20kg wagi na plus.

Po drugie części o których mówisz do silnika i koszt przygotowania silnika pod taki zabieg w 10tys. zł się nie zamknie (tłoki, generalny remont, obróbka głowicy i bloku, robocizna, uszczelki, oleje).

Po trzecie 160koni vs 200koni z turbo - obawiam się, że znowu wygra na prostej turbina. Prawienie, że mała turbina, która tylko podgrzeje układ i zatka wydech to trochę niepoważne podejście - mała turbina bardzo szybko wstanie i samochód będzie się zachowywał, jakby miał +1l do pojemności. Turbodziury nie będzie, a 0.5bara nie pozostawi żadnych szans wolnossakowi. No chyba, że ktoś zakupi za 5k zielonych zestaw do zwiększenia pojemności MXa do 2.3l :mrgreen:

PS A to, że turbo albo kompresor wyzionie ducha nie skomentuję - procent aut które mają fabrycznie zamontowany któryś (lub oba) sposób doładowania silnika jest tak duży, że chyba jednak w ostatnich latach udało się opanować tą technologię do perfekcji i nie ma już potrzeby robienia silników o pojemnościach 5+litrów, które dużo palą niezależnie od sposobu jazdy :wink:

PS2 Oczywiście, wolałbym mieć 2.3l pod maską i kręcić to do 10tys. RPM, ale mnie na to nie stać, a można.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 11:34 przez dmk, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 maja 2011, 11:30

piwo pisze:ktos powie no ale tak z turbo ma 200 koni a z NA tylko 160.proponuje ustawke oby aut.na pewno wolnossak nie przegra.


Na pewno nie przegra?

:turla:

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

Powiem Ci tak, Turbo vs N/A przy tej samej mocy mają zupełnie inny przebieg momentu, w przypadku turbo jest go 1,5 raza więcej. Nie ma opcji by słabszy od 40 koni wolnossak się choćby na moment utrzymał na zderzaku skoro o tej samej mocy nadal będzie znikał powoli w lusterku.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 maja 2011, 11:55

skoro tak to moze poweim na swoim przykladzie.autko z silnikiem 1,8 uturbine na nie malej gt2560r i powiem ze auto legitymowalo sie moca 200koni.shamowane oczywiscie( wyszlo troche ponad 200 koni). i autko kolegi jacek176 ktore na hamowni wyplulo 151km ten sam silnik tylko wysokoobrotowy (8tys moc maksymalna gdzie u mnie 6500 i auto dostawalo juz zadyszki). mam porownanie bo mieszkamy blisko siebie.auto kolegi na jedzie tak samo dobrze.w wiekszosci przypadkow lepiej bo u mnie zawszze bylo cos nie tak. juz nie mowie o wszystkich problemach, bo kazdy co ma zrobiony projekcik turbo sam wie o co chodzi.chyba ze ktos tak dopracowal porjekt od samego pcozatku ze nic sie nie dzieje( nie znam nikogo takiego).
to ze moment wyzszy o 50% musi byc lepszy tez sie nie zgodze.co z tego ze masz 300nm przy 3500 jak przyspieszasz w zakresie 5000-7000. jaki masz moment przy 7000?180nm?
a w na ciagniesz dalej.tam gdzie ty zmieniasz bieg na wyzszy czyli tracisz moment na kolach o prawie polowe (wystarczy podzielic przelozenia dwoch sasiadujacych ze soba biegow) tam na jeszcze idzie na nizszym biegu z wyzszym momentem na kolach.
a co do wagi to sama turbina wazy ponad 10kg.dodaj do tego icek, orurowanie z nierdzewki intercoolera, wieksza chlodnice wody, chlodnice oleju,weze w oplocie metalowym do smarowania turbiny, weze wodne,opaski metalowe wsyztskie,szerokie downpipe z nierdzewki to pewnie gdzies tam pod 50kg zagosci.
aha
jeszcze odnosnie remontu.rozumiem ze turbionych aut nie trzeba ruszac bo w wiekszosci przypadkow to zdrowe silniki maja pelna kompresje i biora 0,1 litra oleju na 10000km.no badzmy powazni.
zeby nie byc goloslowny.Na 1,8 151km mial 6,6 do setki i 15 na cwiartke.ktore 0,5 doladowane 1,8 schodzi ponizej 15s i 7 do setki.1 na 5 sztuk?
ja na wielu zlotach swoim doladowanym ponad 0,8 bara 1,8 zadko kiedy schodzilem ponizej 15,5.rekord 14,55s i 5,9s przy zbiegu wielu sprzyjajacych warunkow.po tygodniu splynal tlok.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

13 cze 2011, 9:36

Mayk pisze:Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.

No właśnie ja też. Aż się zarejestrowałem :grraauu:

Mayk pisze:Powiem Ci tak, Turbo vs N/A przy tej samej mocy mają zupełnie inny przebieg momentu, w przypadku turbo jest go 1,5 raza więcej. Nie ma opcji by słabszy od 40 koni wolnossak się choćby na moment utrzymał na zderzaku skoro o tej samej mocy nadal będzie znikał powoli w lusterku.

Baaardzo chciałbym to zobaczyć. Jak turbodoładowane auto o mocy 150-160KM odjeżdża mi na prostej :grraauu:
Napewno duży moment obrotowy przy 3500obr. mu w tym pomoże :turla:

Jak już Piwo poruszył temat osiągów mojej Madzi to podam trochę więcej szczegułów.

Pomiar 0-60Mph G-tech'em:
Obrazek

Na megazlocie Mazdy na lotnisku pod Sochaczewem wykręciłem ET na 1/4 mili 15.182s

A tutaj filmik z przyspieszenia 0-200km/h:


Wszystko to zrobione autem, które wypluło na hamowni 151KM. Oczywiście FWD, bez szpery, na zwykłych oponach drogowych Toyo T1R (które nie mają najlepszych opinii jesli chodzi o przyczepność)
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

13 cze 2011, 10:27

Piwo, Jacek176 - zaraz wszyscy Was zakrzyczą i stwierdzą że macie "turbokompleks" tak jak ja :wink: A przecież tyle niezawodnych turboprojektów jest na forum i tak miażdżą konkurencję na pojeżdzawkach... :twisted:

Michał
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

13 cze 2011, 11:00

Miałem nie brać udziału w tej dyskusji bo rozprawianie nad wyższością doładowania nad N/A jest bez sensu, tak samo jak dyskusja nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Wszystko ma swoje zady i walety :wink:
Ale jak czytam teksty, że auto turbo objedzie N/A (o tej samej mocy) na prostej bo ma większy moment obrotowy to nie wiem czy śmiać się czy płakać :turla:

Mnie też bardzo korci turbo. Ale powstrzymuje mnie kilka rzeczy:
-skrzynia biegów. W 323 BG są baaaardzo słabe skrzynie i nie mam pomysłu co z tym zrobic bez wydawania worka pieniędzy. Teraz wymieniam ją raz na rok. Przy turbo musiałbym pewnie co tydzień :lol:
-doświadczenia Piwa z uturbianiem. Meczył sie chłopak kilka lat i nigdy ten samochód nie jeździł tak jak powinien. Wiecznie coś. Ja swoja pomodzoną Madzią śmigam bezawaryjnie juz ponad 2 lata i nie ma żadnych problemów (nie licząc skrzyni ale ją traktuje jak część wymienną tak jak klocki hamulcowe :lol: koszt takiej skrzynki to 100PLN na Allegro)

Zawsze kiedy nachodzą mnie myśli o turbieniu Piwo sprowadza mnie na ziemię, że lepiej sprzedać auto i kupić gotowca.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 lip 2011, 21:38

fajne mody 1,8 bp ktory wykrecony zostal na 250 kunia w wolnossaku:
http://www.youtube.com/watch?v=s0HR95rRbyA&feature=player_embedded#!
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/bp21lkit.html
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 13:59 przez piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ambro
Posty: 2
Rejestracja: 14 lip 2011, 22:27
Model: NC
Lokalizacja: Białystok

06 wrz 2011, 22:50

Witam. Po przeczytaniu kilku Twoich postów zauważyłem że masz pojęcie o czy piszesz. Chciałbym prosić o rade co do zakupu MX-5. Przyszedł wiek gdy głowa siwieje, a d.. itd, po prostu chce poczuć wiatr we włosach i rozglądam się za "madzią". W internecie jest kilka aut do kupienia kwestia teraz jakie ? Starszy model za niewielkie pieniądze do dalszej modyfikacji (uzbrojenia, restauracji i odbudowy) czy może większy wydatek na młodsze auto NB. Zainteresowała mnie miata z 1994r z silnikiem 1,8. Porównując jednak osiągi 1,6 z 1,8 NA rocznik do 1997 to różnica jest fabrycznych silników minimalna. Warto jest zainwestować w 1,8 i z czasem podnieść moc dla większej frajdy ? majk, Liczę na zrozumienie i kilka słów wsparcia w zakupach. Pozdrawiam Ambro
Japońska motoryzacja to rewelacja
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

23 sty 2012, 17:35

tu fajny temat kolegi:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=316&t=117498&start=20
kolejna ciekawa alternatywa.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

23 sty 2012, 19:12

Pomimo, że nie mam bardzo rozległej wiedzy na temat turbienia miaty, tak jednak muszę przyznać większość racji koledze PIWO.

Osobiście uważam, że lepiej mieć dłubniętego w granicach racjonalnych pieniędzy wolnossaka, niż bawić się w turbo. Silnik bez doładowania, pracujący w niewiele odbiegających od serii wartościach, poprawione to co warte jest poprawiania (wydech, doloty itp). Zakładając turbo dodajemy sobie kilka nowych elementów "destabilizujących" pracę układu (przypomnę, że "element destabilizujący" może być zarówno POZYTYWNY jak i NEGATYWNY). Im więcej elementów układu, tym bardziej zwiększa się nam prawdopodobieństwo że któryś z elementów zawiedzie i popsuję pracę całości.
Poprawiając przepustowość wydechu (lub wartości innych elementów które już nie raz były tu wymieniane) jestem skłonny uwierzyć, że nawet jeśli turbo będzie lepiej jeździło niż wolnossak, to jednak żywotność uturbionego silnika na 100% nie będzie taka sama.
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

23 sty 2012, 19:26

Paxior, ale przecież cały problem z MXem jest taki, że jest bez turbo ciężko z niego wykrzesać coś co będzie warte zachodu i kosztów. Dlatego ta teoria choć dużo w niej racji w tym konkretnym przypadku się nie sprawdza. :neutral:
Niestety ale nie ma innej drogi - albo turbo/kompresor albo SWAP... :sad:
SPIDI
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 sty 2012, 20:04

Świetny temat na mazdaspeed :winner: Ciekawe jak wyjdzie porównanie 2,5 do seryjnego 2,0 :) Różnica mocy dosyć słaba, ciekawe czy da się jakoś podnieść moc, bo 170km z tej pojemności to dość przeciętna wartość.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

23 sty 2012, 22:32

piwo pisze:fajne mody 1,8 bp ktory wykrecony zostal na 250 kunia w wolnossaku:
http://www.youtube.com/watch?v=s0HR95rRbyA&feature=player_embedded#!
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/bp21lkit.html


takie projekty są fajne ale póki co naliczyłem ponad 8k $ a nie ma tam uszczelki metalowej grubszej która jest wymagana przy stroke'rze, a sam stroker nie zrobi raczej 250kucy chyba ze z irtb maruhy :]
24 tysiące to dobra cena dla maniaka :D ale racjonalnie myślący człek napewno zdecyduje sie na dmuchanie + zawias + hamulce co jest IMHO lepszą opcją :]

"Even our early prototype power stroker was installed with 4 throttle kit (45.0 mm body size) an Maruha Racing Camshaft, the engine power far surpassed 230 PS. "
MIATA nim jak szatan
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2012, 23:43

piwo pisze:tu fajny temat kolegi

A taka fajna seryjna NC była :cool:
Ten swap już jeździ, czy na razie się jeszcze robi ?

SponeR pisze:24 tysiące to dobra cena dla maniaka :D ale racjonalnie myślący człek napewno zdecyduje sie na dmuchanie + zawias + hamulce co jest IMHO lepszą opcją :]

Przy obecnych kursach bliżej jej 28 tysięcy. A na dodatek jest to 28 tysi kompletnie nie do odzyskania. Sądząc po tym jakie kolejki ustawiają się u nas po zmodowane sztuki :cry:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

25 sty 2012, 16:59

Osoba zajmująca się profesjonalnym modzeniem aut i prowadząca własny warsztat powiedziała mi ostatnio, ze odpowiednim dostrojeniem kompa, zmianą wydechu i układu dolotowego jest w stanie bezpiecznie (przy oczywiście delikatnym zwiększeniu spalania) wykrzeskac okolo 130 KM z 1.6 w miacie. Moje pytanie - czy to realne i czy taka zabawa z kompem w wolnossaku moze byc niebezpieczna?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2012, 18:05

Paxior pisze:z 1.6 w miacie.

O którym 1.6 mowa ? 115 hp, być może. 90 hp nie.
Paxior pisze:ze odpowiednim dostrojeniem kompa

Seryjnego ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

25 sty 2012, 18:09

1.6 81kW, seryjny komputer.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

25 sty 2012, 21:13

ja obstawiam ze nie. no ale moge sie mylic. podejrzewam ze wydechem z kolektorem 4-1 oraz dolotem i po dostrojeniu tego osiagniesz maks dodatkowe pare kucy czyli w 120km jeszcze bym byl w stanie uwierzyc.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2012, 22:02

Paxior pisze:1.6 81kW

Szanse byłyby niewielkie, szczególnie że o ile dobrze zrozumiałem założenie człowieka jest "dotknąć delikatnie tu i ówdzie i się moc wykrzesze"
Paxior pisze:seryjny komputer

Paxior pisze:ze odpowiednim dostrojeniem kompa

Niemodyfikowalny sam w sobie, więc tu nic nie urwie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

25 sty 2012, 22:09

piwo pisze:ja obstawiam ze nie. no ale moge sie mylic. podejrzewam ze wydechem z kolektorem 4-1 oraz dolotem i po dostrojeniu tego osiagniesz maks dodatkowe pare kucy czyli w 120km jeszcze bym byl w stanie uwierzyc.


+1
Też jestem raczej sceptyczny.
Chciałbym, żeby to było możliwe ale przecież to prawie 20% przyrost - to naprawdę dużo w silniku wolnossącym.
Zresztą gdyby tak było to pół forum już by miało 1.6 jeżdżące "prawie" jak 1.8 i idąc dalej tym tropem, 1.8 jeżdżące "prawie" jak MSM!? :wink:
Zbyt piękne aby mogło być prawdziwe... :roll:
SPIDI
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

25 sty 2012, 22:47

Jedyne namacalne teraz potwierdzenie tego co mowi to jego auto - mitsu carisma 1.8 GDI ktora widzialem na wlasne oczy i w podobnych modach na hamowni wykazalo blisko 150 KM, a auto bez awarii jeździ juz 11 miesiecy od modzenia.... dlatego ciekawi mnie jakie to ma podłoże techniczne.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2012, 8:27

nie znam się, ale czy przypadkiem tu nie ma znaczenia zwykła podatność silnika na jakiekolwiek proste mody? W hondzie samym dolotem i wydechem zdziałasz cuda. W maździe już nie jest tak kolorowo..
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1397
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

26 sty 2012, 16:04

pominmy awaryjnosc. zazwyczaj duza moc jest wtedy keidy zaplon jest idealnie i afr idealnie czyli najwieksza moc jest wtedy keidy jest bezawaryjnie. awaryjnie jest keidy moc siada czyli jest spalanie stukowe lub za mocno opozniony zaplon albo afr za wysoki lub za niski. wtedy jest i awaryjnie i moc niska. wiec awaryjnsoc pominmy. wazne zeby wogole byl sposob na podniesienia mpocy w aucie NA. a zazwyczaj prostymi modami typu wydech czy dolot w mazdach ugrywa sie pare koni tylko.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

26 sty 2012, 18:24

Z moich obserwacji wynika, że zarówno rura zamiast dolotu jak i rura zamiast katalizatora raczej negatywnie wpływają na osiągi N/A.
Myślę jednak, że przy niezależnym sterowaniu, dobraniu opóźnienia zapłonu do określonego paliwa daaało by się wyrzeźbić z 10 koni...
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2012, 18:41

Słowo klucz - STROJENIE
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
jam
Posty: 100
Rejestracja: 06 sty 2012, 11:33
Lokalizacja: PO

26 sty 2012, 22:15

fajnie brzmi ale pytanie jak to zrobic? da rade na seryjnym kompie cos zrobic? da rade samemu to zrobic? no i jak to zrobic? a jak nie samemu i nie na seryjnym kompie to jak gdzie i za ile? :>
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 sty 2012, 8:14

jam pisze:fajnie brzmi ale pytanie jak to zrobic? da rade na seryjnym kompie cos zrobic? da rade samemu to zrobic? no i jak to zrobic? a jak nie samemu i nie na seryjnym kompie to jak gdzie i za ile? :>

masakra.. było z trylion razy, szukaj, czytaj..

przez moment chciałem wyjaśniać ale to nie ma sensu.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 sty 2012, 8:31

grzes pisze:masakra.. było z trylion razy, szukaj, czytaj..

przez moment chciałem wyjaśniać ale to nie ma sensu.


hehhe to dokładnie tak jak Grześ. Miałem pisać ale ręce mi opadły. Zresztą temat jest tak prosty i w każdym aucie taki sam plus minus że wystarczy co kol wiek wpisać w google a szczególnie w kontekście miaty gdzie każdy chciał by mieć trochę więcej mocy...

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ