Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kto mi przestawi zapłon na 14?
Najlepiej w okolicach Krakowa lub np w Tokaju
Najlepiej w okolicach Krakowa lub np w Tokaju
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
W Tokaju to wszyscy Ci cos podlubiemy i poprzestawiamy
Sorry za OT, ale nie moglem sie powstrzymac...
Sorry za OT, ale nie moglem sie powstrzymac...
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
DieSpinnePL, czy to będzie zapłon czy coś innego, zawsze ma to związek z madzią....
Witam,
Panowie gdybym zdecydował się na takie "lajtowe" przeróbki typu, wydech, dolot + ECU ( jak opisał Majk) - czy będzie to przeszkadzało w późniejszym zamontowaniu turbo? ( gdybym się na takie rozwiązanie zdecydował? ) Czy może opisane przeróbki z punktu widzenia turbo okazą się zbędne - albo w ogóle mają się nijak do turbo? Jak to wygląda?
Panowie gdybym zdecydował się na takie "lajtowe" przeróbki typu, wydech, dolot + ECU ( jak opisał Majk) - czy będzie to przeszkadzało w późniejszym zamontowaniu turbo? ( gdybym się na takie rozwiązanie zdecydował? ) Czy może opisane przeróbki z punktu widzenia turbo okazą się zbędne - albo w ogóle mają się nijak do turbo? Jak to wygląda?
Lepsza przepustowość wydechu ma niebagatelne znaczenie przy turbo - więc warto. Ale ! Jeżdżenie z przelotowym wydechem 2,5" w wolnossaku to ogromny hałas i masochizm...ale niektórzy to lubią dolotu stożek zawsze możesz wykorzystać do turbo....Co do ECU - niech się inni wypowiedzą.
irakleo pisze:Lepsza przepustowość wydechu ma niebagatelne znaczenie przy turbo - więc warto. Ale ! Jeżdżenie z przelotowym wydechem 2,5" w wolnossaku to ogromny hałas i masochizm...ale niektórzy to lubią dolotu stożek zawsze możesz wykorzystać do turbo....Co do ECU - niech się inni wypowiedzą.
da się jeździć
co do ECU to jeżeli robimy mody "na raty" to warto zapewne wyłożyć nieco drobnych na MSa czy na świnkę (jak ECUMaster).... przy wolnossącym coś już mona pogrzebać a dodatkowo nie mamy nawarstwienia kosztów przy turbieniu a i pewne mody można również poczynić wcześniej jak choćby większe wtryski.
Co wybrać czy MS czy świnkę zależy od zsobów gotówki i tego co chce się uzyskać na koniec dnia....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro pisze:irakleo pisze:Lepsza przepustowość wydechu ma niebagatelne znaczenie przy turbo - więc warto. Ale ! Jeżdżenie z przelotowym wydechem 2,5" w wolnossaku to ogromny hałas i masochizm...ale niektórzy to lubią dolotu stożek zawsze możesz wykorzystać do turbo....Co do ECU - niech się inni wypowiedzą.
da się jeździć
ale sam przyznasz że jest dużo głośniej.....nawet z zamkniętym dachem łeb pęka od tego buczenia.....
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
irakleo pisze:Jaro pisze:irakleo pisze:Lepsza przepustowość wydechu ma niebagatelne znaczenie przy turbo - więc warto. Ale ! Jeżdżenie z przelotowym wydechem 2,5" w wolnossaku to ogromny hałas i masochizm...ale niektórzy to lubią dolotu stożek zawsze możesz wykorzystać do turbo....Co do ECU - niech się inni wypowiedzą.
da się jeździć
ale sam przyznasz że jest dużo głośniej.....nawet z zamkniętym dachem łeb pęka od tego buczenia.....
Potwierdzam mimo że pełnych 2,5 cala nie mam
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
irakleo pisze:Jaro pisze:irakleo pisze:Lepsza przepustowość wydechu ma niebagatelne znaczenie przy turbo - więc warto. Ale ! Jeżdżenie z przelotowym wydechem 2,5" w wolnossaku to ogromny hałas i masochizm...ale niektórzy to lubią dolotu stożek zawsze możesz wykorzystać do turbo....Co do ECU - niech się inni wypowiedzą.
da się jeździć
ale sam przyznasz że jest dużo głośniej.....nawet z zamkniętym dachem łeb pęka od tego buczenia.....
lekko nie jest ale bez dachu nawet ciszej....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Jaro pisze:lekko nie jest ale bez dachu nawet ciszej....
Bo cała metalowa konstrukcja rezonuje. Przećwiczyłem całość wzdłuż i w szerz i najciszej jest top up + odpięta szyba z tyłu
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
No nie....zdecydowanie bardziej jestem zwolennikiem urokliwego mruczenia niż golfiarskiego pierdzenia o skuteczności 150 dB (nooo...chyba, że dorobię się WRX'a lub innego Evo wtedy może pierdzieć ile wlezie - a tak poważniej - nie da rady tego tak wytłumić, żeby nie ryczało?
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
chcesz zrobić dobry wydech?proponuje ta lekturę.. http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm ja mimo ze mam zrobiony na pałe z 2,5cala na jednym tlumiku przelotowym nie narzekam. chodź będę robił cały wydech od nowa.. fakt jest głośno ale na co dzień jeżdżę z wkładka wyciszająca.
nie uważam ze głośny wydech jest zły, oczywiście do niektórych aut pasuje(WRX, EVO) do innych nie a niektórzy robią go tylko po to by było fajnie bo głośno (patrz golfiarze , bez obrazy) ale wole aby było mnie słychać niż widać... bo już raz zostałem mazda zepchnięty z drogi przez ciężarówke/dostawczaka bo nie widział mnie w lusterku jak go wyprzedałem.
co do "lajtowych" przeróbek .... dolot + ecu i wydech juz docelowo pod turbo... nie ma sensu potem go przerabiać jak najpierw zrobisz pod wolnossaka. odrazu możesz wsadzić inne wtryski co przy tubo i tak będzie koniecznością a to już byś miał załatwione idąc dalej przygotować sprzęgło pod większa moc i cieszyć się autem a w miedzy czasie kompletować turbo kit na polce w garaz
nie uważam ze głośny wydech jest zły, oczywiście do niektórych aut pasuje(WRX, EVO) do innych nie a niektórzy robią go tylko po to by było fajnie bo głośno (patrz golfiarze , bez obrazy) ale wole aby było mnie słychać niż widać... bo już raz zostałem mazda zepchnięty z drogi przez ciężarówke/dostawczaka bo nie widział mnie w lusterku jak go wyprzedałem.
co do "lajtowych" przeróbek .... dolot + ecu i wydech juz docelowo pod turbo... nie ma sensu potem go przerabiać jak najpierw zrobisz pod wolnossaka. odrazu możesz wsadzić inne wtryski co przy tubo i tak będzie koniecznością a to już byś miał załatwione idąc dalej przygotować sprzęgło pod większa moc i cieszyć się autem a w miedzy czasie kompletować turbo kit na polce w garaz
Sluba dzięki za lekturę. Bardzo pouczająca....wychodzi na to, że moje wcześniejsze pytania wynikały z czystej niewiedzy - jak to zwykle bywa niniejszym zarzucam plany dłubania wolnossaka - a po odpowiedzi na wszelkie nowe pytania wyruszam do tematu Montaż turbo
Pozdrawiam
CC
Pozdrawiam
CC
Odkopuje nieco temat, bo mam mala zagwozdke. Po zrobiemiu wydechu przelotowego, kolektora i zimnego dolotu chcialbym sie zdecydowac na jedna z opcji:
1.odchudzone kolo zamachowe i wałki rozrzadu
2. itb
Zapewne koszt tych dwóch opcji jest porównywalny, stad moje pytanie w ktora strone lepiej pojsc.Czy ktos ma jakies doswiadczenie?Zaznaczam, ze po wszystkim chce zalozyc swinke i zestroic auto ( opcje typu turbo czy kompresor nie wchodza w gre bo chce pozostac przy n/a). Macie jakies sugestie poparte dowodami?:)
1.odchudzone kolo zamachowe i wałki rozrzadu
2. itb
Zapewne koszt tych dwóch opcji jest porównywalny, stad moje pytanie w ktora strone lepiej pojsc.Czy ktos ma jakies doswiadczenie?Zaznaczam, ze po wszystkim chce zalozyc swinke i zestroic auto ( opcje typu turbo czy kompresor nie wchodza w gre bo chce pozostac przy n/a). Macie jakies sugestie poparte dowodami?:)
conrader pisze:albo przynajmniej map sensora
Wręcz przeciwnie, w większości przypadków ITB nie da się zastosować mapsensora i trzeba silnik sterować przez alphaN. Slubie się farciarsko udało, że podciśnienie jeszcze jakieś w układzie jest (mimo że w dolnych granicach użyteczności) i nie trzeba było zmieniać algorytmu. Tak czy inaczej, wyłącznie z seryjnym ECU to się absolutnie nie da.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
tu macie gotowca......tylko ta cena
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TWM-ITB-IRTB-1-8L-BP-NA8C-NB8C-throttle-body-jdm-fast-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aMiataQQhashZitem43a027afe1QQitemZ290449764321QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
foty
http://www.auctiva.com/hostedimages/showimage.aspx?gid=1301088&image=385715397&images=385715658,385715360,385715601,385715522,385715397,385715448,385715301&formats=0,0,0,0,0,0,0&format=0
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TWM-ITB-IRTB-1-8L-BP-NA8C-NB8C-throttle-body-jdm-fast-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aMiataQQhashZitem43a027afe1QQitemZ290449764321QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
foty
http://www.auctiva.com/hostedimages/showimage.aspx?gid=1301088&image=385715397&images=385715658,385715360,385715601,385715522,385715397,385715448,385715301&formats=0,0,0,0,0,0,0&format=0
Ok. Juz cos wiem. Reszte podpowiedzial mi Sluba. W kazdym razie chyba zdecyduję sie na wałki i zamach, choc itb kusi niesamowicie:)Rozumiem, ze moge bez problemu najpierw zamontowac lekki zamach i wałki, a dopiero pozniej dolozyc swiniaka i zestroic wszystko na gotowo??
Witam,
[URL=http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=2934]-> Taki link <-[/URL]
Czytałem ostatnio sporo jak by tu podnieść sobie trochę moc - i wszędzie wszyscy piszą, że stożek to pomyłka i że najwięcej kryje się w wydechu - ale to raczej w całym układzie a nie samym tłumiku.
Więc w tym przypadku stawiacie na Typhoona czy bardziej na IL Muffler ?
Na FI coś się nie mogę zdecydować.
Pozdro
[URL=http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=2934]-> Taki link <-[/URL]
Czytałem ostatnio sporo jak by tu podnieść sobie trochę moc - i wszędzie wszyscy piszą, że stożek to pomyłka i że najwięcej kryje się w wydechu - ale to raczej w całym układzie a nie samym tłumiku.
Więc w tym przypadku stawiacie na Typhoona czy bardziej na IL Muffler ?
Na FI coś się nie mogę zdecydować.
Pozdro
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
temat wałkowany wiele razy, na różnych forach - pod tym względem Miata się raczej nie różni od innych samochodów - do silnika powietrze musi zassać, a spaliny trzeba odprowadzić. Polecam poszukanie efektów w dziale o naszych miatach, a przede wszystkim na miata.net
IMHO temat do zamknięcia przez dublowanie i nieużywanie przez autora szukajki...
IMHO temat do zamknięcia przez dublowanie i nieużywanie przez autora szukajki...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
stożek to przereklamowany, tuningowy gadżet (chyba że dorwiesz gdzieś legendarnego Apexi którego już od lat nie produkują) ja szukasz bardzo dobrego filtra to zainstaluj sobie grzybka HKS-a, ale z oryginalnym wkładem z gąbki trzywarstwowej a nie jakąś podróbę.
ps. ale i tak wielkich popraw na wykresie z hamowni nie zobaczysz
ps. ale i tak wielkich popraw na wykresie z hamowni nie zobaczysz
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
irakleo pisze:chyba że dorwiesz gdzieś legendarnego Apexi którego już od lat nie produkują
i co by to miało zmienić?
stożek daje 1, inny dźwięk z pod maski, w 90% przypadków tracisz na momencie obrotowym w niskim zakresie, problem z zasysaniem ciepłego powietrza, zasyfienie jak go gdzieś "lepiej" poprowadzisz.
co do rozważania wydechu to raczej nie będzie żadnej różnicy czy założyć kolektor 4-2-1 takiej firmy czy innej, bo wszystkie wyglądają podobnie i są podobnie zrobione, mowa o tanich i łatwo dostępnych ebayo modelach, no chyba że rozważasz jakieś serio fikuśne rozwiązania tylko kto zagwarantuję że to one poprawią moc/ moment. Dla wielu osób niestety ale BP/b6 to dość specyficzny silnik pod względem uwalniania wydechu w przelot i efekt znany wszystkim z v-teca w postaci przelotu i +15PS/@NM w Maździe zasadniczo nie występuje, dlatego kwestie wydechu i tłumików przy wolnossącym radzę dobrze rozważyć, bo można wydać sianko na fajne nazwy i nic z tego nie mieć. Ogólnie zagadnienie tuningu N/A gryzie mocno od podstaw kilku forumowiczów więc ruszanie tematu pod kątem "to lub to dla wiecej mocy" niestety ale mija się zupełnie z celem. Na pewno w ten sposób można poprawić sobie nieco wrażenia dźwiękowe z pod maski. Odpowiedź jest jasna i prosta- turbo/ kompresor, jeżeli to za mocna ingerencja dla Ciebie to może rozważ podtlenek azotu, skuteczne, proste.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:i co by to miało zmienić?
jakieś ułamki po przecinku....nie zmienia to faktu że stożki za 40zł z allegro to zwykły i nic nie warty badziew. Dlatego polecam sprawdzonego Apexi z bawełnianym wkładem albo gąbkowego HKS-a lub całą gamę K&N w których wybierasz sobie dowolnie kształt, wielkość i średnicę króćca.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
irakleo pisze:.nie zmienia to faktu że stożki za 40zł z allegro to zwykły i nic nie warty badziew. Dlatego polecam sprawdzonego Apexi z bawełnianym wkładem albo gąbkowego HKS-a lub całą gamę K&N w których wybierasz sobie dowolnie kształt, wielkość i średnicę króćca.
zdecydowanie K&N, kształt + wytrzymałość to najlepszy wybór, bo widok rdzewiejącego siatexu na moim "tuningowym" przyprawia o zawrót głowy nie mówiąc o tym że strach pomyśleć jak ten badziew wpuści coś do turbiny, a nie był wcale najtańszym allegro tjuningowym tylko jakaś gazetowa marka ala simota etc. teraz już następny tylko i wyłącznie coś małego i firmowego z względu na materiały bo na parametry silnika to pic n wodę;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Ze stożkiem jest sprawa prosta. Jak założysz porządny stożek do NBfl poprawisz sobie zasadniczo dźwięk spod maski. Żadnych przyrostów czegokolwiek w mocy się nie spodziewaj. Jeśli nie wyrzucisz całej rury dolotowej a jedynie usuniesz puszkę filtra powietrza przebieg momentu na dole nie powinien bardzo ucierpieć. Ja na stożku pipercrossa założonym zamiast puszki filtra miałem jedynie subiektywne wrażenie trochę gorszej reakcji na przepustnicę, taka leciutka dziura po depnięciu gazu.
Po
eM
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
gąbkowy hks to kupa. apexi stozkowy jest dobry a najlepiej K&N fajnie brzmią i mają dobrą wydajnosc no i dostepnosc nieporownywalna do apexi.
Wszystko rozbija się o to, że podobno stożki jak coś dają to w topowym zakresie obrotów natomiast zabierają w średnim (za sprawą usunięcia rezonatora ładnie wyliczonego przez inżynierów z Mazdy z dolotu ORI, który podbija o 3-7 (?) NM w średnim zakresie, minimalnym kosztem maksymalnych wartości).
Co by się zgadzało mniej więcej z tym co widać w tabeli z linka? Gdzie dwóch typów ma zamontowanego K&N Typhoona i tłumik końcowy z IL i mają w sumie najlepsze wyniki (maksymalne wartości).
Ja się zastanawiałem tylko czy ich wynik to wpływ własnie filtra w sensie całego dolotu (Typhoon) czy może tłumika bardziej - bo wszędzie czytam, że wszystkie doloty G dają i syfią tylko plus mokre zalepiają jeszcze co popadnie po drodze - a tu w tej tabeli wygląda jak by jednak coś dawały no bo ta większa moc to chyba nie wynik samego tłumika końcowego?
Przeżywam kryzys Miatowy bo już byłem bliski kupowania kitu Rotrexa ale on nie ma zarządzania paliwem na rynek EU - a jak zacząłem kombinować z jakimś DET albo MS to sobie uświadomiłem, że w Irlandii nie ma benzyny 98 oktanowej...
A w N/A proste przyrosty są jakieś niemrawe / wątpliwe i w dodatku kosztowne
Co by się zgadzało mniej więcej z tym co widać w tabeli z linka? Gdzie dwóch typów ma zamontowanego K&N Typhoona i tłumik końcowy z IL i mają w sumie najlepsze wyniki (maksymalne wartości).
Ja się zastanawiałem tylko czy ich wynik to wpływ własnie filtra w sensie całego dolotu (Typhoon) czy może tłumika bardziej - bo wszędzie czytam, że wszystkie doloty G dają i syfią tylko plus mokre zalepiają jeszcze co popadnie po drodze - a tu w tej tabeli wygląda jak by jednak coś dawały no bo ta większa moc to chyba nie wynik samego tłumika końcowego?
Przeżywam kryzys Miatowy bo już byłem bliski kupowania kitu Rotrexa ale on nie ma zarządzania paliwem na rynek EU - a jak zacząłem kombinować z jakimś DET albo MS to sobie uświadomiłem, że w Irlandii nie ma benzyny 98 oktanowej...
A w N/A proste przyrosty są jakieś niemrawe / wątpliwe i w dodatku kosztowne