Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

19 lut 2012, 16:55

Spidi pisze:Niestety ale nie ma innej drogi - albo turbo/kompresor albo SWAP... :sad:

No z tym bym sie nie zgodził. Wszystko zależy od budżetu. Przy niskobudżetowych projektach czasami może się okazać, że N/A jest lepszym rozwiązaniem.
Ja osobiście miałem już okazję objechać nie jedno 1.8T swoim wolnossącym 1.8 jak jeszcze miał tylko 151KM. Teraz jest 168KM także sznse są jeszcze większe ;)
Ale zgodzę się, że z "wysokobudżetowym" projektem turbo żadne N/A nie ma sznas bez względu ile worków $ się w niego włoży ;)
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

19 lut 2012, 18:06

Jacek176, wszystko się zgadza ale miałem na myśli fakt, że uzyskanie konkretnego przyrostu... takiego dzięki któremu Mazda stanie się naprawdę mocnym i szybkim autem, w niemal każdych warunkach(nie tylko na krętym technicznym torze). Przy wadze i gabarytach MX-5 stety lub nie ale trzeba mieć stado źrebaków w liczbie 200+

Swego czasu łapałem się z przednio napędowym 180konnym TT i moja MX5tka zbiera się bardzo podobnie(byłem szybszy ale nie była to jakaś druzgocąca przewaga). Tak czy owak w dzisiejszych czasach to raczej mało oszałamiający wynik. :wink:
Ty masz zdaje się dość mocno pomodzone auto? Używasz go na co dzień czy tylko jako weekendową zabawkę? Mnie w ambitnym modzeniu daily-car'a N/A przerażałoby brak ucywilizowania... Głośność, świadome pozbawianie się resztek komfortu, wysilone silniki z ostrymi wałkami też bywa, że są kapryśne i pracują kapryśnie...
Temat rzeka i pewnie ile ludzi tyle pomysłów. :roll:
SPIDI
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

19 lut 2012, 19:54

Spidi pisze:Ty masz zdaje się dość mocno pomodzone auto? Używasz go na co dzień czy tylko jako weekendową zabawkę? Mnie w ambitnym modzeniu daily-car'a N/A przerażałoby brak ucywilizowania... Głośność, świadome pozbawianie się resztek komfortu, wysilone silniki z ostrymi wałkami też bywa, że są kapryśne i pracują kapryśnie...

hmmm. szczerze mówiąc nie za bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc o utracie komfortu lub braku ucywilizowania :roll: W tym aspekcie to nie ma różnicy czy to będzi eturbo czy N/A
Czy moje auto jest mocno pomodzone? Moim zdaniem nie bardzo.
Co mam zmodyfikowane:
- wydech (uturbiając auto musisz zrobic to samo - odetkać wydech)
- dolot (przy turbo - to samo)
- DET 3 (przy turbo też jest konieczne jakieś strojenie)
- tłoki wiekszej kompresji (tu jest faktyczna różnica pomiędzy uturbianiem a pójściem w stronę N/A, aczkolwiek ten mod w żadnym stopniu nie wpływa na większą awaryjność, utratę komfortu bądź brak ucywilizowania)
- ostrzejsze wałki (ten mod też nie jest konieczny w przypadku turbo aczkolwiek też nie uważam aby był uciążliwy tak jak piszesz, jedyna jego wada falujące wolne obroty, być może gdybym więcej czasy poświęcił na dostrajanie biegu jałowego to dałoby się nawet to usunąc ale mi to kompletnie nie przeszkadza)

I to by było na tyle jeśli chodzi o moje główne mody. Autem jeżdże bezawaryjnie od ponad 3 lat. Owszem, posiadam drugie auto (1.6 + LPG :mrgreen: ) na dłuższe trasy ale to tylko i wyłącznie ze względu na ekonomię. Absolutnie nie uważam aby uturbiane auto było w jakimkolwiek stopniu bardziej "ucywilizowane lub komfortowe. Spalanie uturbionego auta byłoby jeszcze większcze w związku z czym jeszcze mniej nadawałoby się dla mnie do codziennego użytku.
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

19 lut 2012, 20:43

Masz rację ale tutaj wdajemy się w bardzo zawiłe szczegóły, które dla jednego są bardziej istotne dla innego mniej. Jeden będzie starał się znaleźć kompromis a inny stwierdzi, że chce osiągnąć cel za wszelką cenę i będzie podnosił poprzeczkę... :roll:

Robiąc SWAP jakiegoś mocnego wyjściowo silnika masz problem z wysilonym kapryśnym silnikiem z głowy. Przez kapryśny mam na myśli mniej niezawodny, mający jakieś swoje bolączki w postaci nie równej pracy, falowania obrotów o których wspomniałeś, czasem zwiększonej czułości na jakość paliwa itd. itp.

Jeśli silnik uturbiony(zakładam, że mówimy raczej o wersji soft bo trudno byłoby porównywać potencjał mocno podkręconego turbo z nawet wyżyłowanym N/A, szczególnie w naszych silnikach), mod zrobiony jak należy, na dobrych gratach, dobrze zestrojony to jest trochę mniej wyżyłowany niż mocno zdłubany wolnossak, który chociaż teoretycznie byłby w stanie osiągami dotrzymać mu kroku? Być może jestem w błędzie...?
Turbina jak by nie patrzeć odrobinę wycisza wydech...
Tak czy owak to nie miałem na myśli, że silnikia N/A są be a turbo cacy czy na odwrót - chodziło mi o to, że w moim odczuciu do pełni szczęścia naszym MXom w najmocniejszej wersji brakuje conajmniej 50KM. Tak więc ci, którym tego poweru brakuje zwyczajnie są skazani albo na doładowanie albo na SWAP.
Smutna prawda - połowa forum dawno śmigała by S2000 gdyby auto w podobnym stanie można było kupić za kasę zbliżoną do cen naszych Miat. :neutral:
SPIDI
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

19 lut 2012, 21:02

Spidi pisze:Jeśli silnik uturbiony(zakładam, że mówimy raczej o wersji soft bo trudno byłoby porównywać potencjał mocno podkręconego turbo z nawet wyżyłowanym N/A, szczególnie w naszych silnikach), mod zrobiony jak należy, na dobrych gratach, dobrze zestrojony to jest trochę mniej wyżyłowany niż mocno zdłubany wolnossak, który chociaż teoretycznie byłby w stanie osiągami dotrzymać mu kroku? Być może jestem w błędzie...?
No i znowu sie nie zgodzę. Chcesz powiedzieć, że biorąc pod uwagę dwa silniki o tej samej mocy 170KM, jeden N/A a drugi turbo, to ten turbo będzie mniej wyżyłowany? Sorry ale to dla mnie jakaś bzdura.

Spidi pisze:Turbina jak by nie patrzeć odrobinę wycisza wydech...
No to fakt. Aczkolwiek jest to dosyć drogie wyciszenie ;)

Spidi pisze:Tak czy owak to nie miałem na myśli, że silnikia N/A są be a turbo cacy czy na odwrót - chodziło mi o to, że w moim odczuciu do pełni szczęścia naszym MXom w najmocniejszej wersji brakuje conajmniej 50KM. Tak więc ci, którym tego poweru brakuje zwyczajnie są skazani albo na doładowanie albo na SWAP.
Zależy ile masz KM w tej chwili ;) Ja mam w tej chwili teoretycznie 40KM ponad serię. Mówię teoretycznie bo w Mazdzie rzadko który silnik trzyma tą serię ;) Ale jak się ścigam na ćwiartkę (wiem, że dla was tutaj wyścigi na prostej to żenada ale to najlepszy sprawdzian dla auta, na zakrętach większe znaczenie ma kierowca niż auto ;) ) z jakąkolwiek taką samą Mazdą seryjną to jest poprostu przepaść. Kiedy ja jestem na mecie to to drugie auto jest w połowie drogi ;)
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

19 lut 2012, 21:30

Jacek176 pisze:No i znowu sie nie zgodzę. Chcesz powiedzieć, że biorąc pod uwagę dwa silniki o tej samej mocy 170KM, jeden N/A a drugi turbo, to ten turbo będzie mniej wyżyłowany? Sorry ale to dla mnie jakaś bzdura.


Nie dwa silniki o tej samej mocy a porównanie wyjściowo tego samego silnika(załóżmy 1.8 z MX-5) z soft turbo i podkręconego N/A, na tyle mocno żeby generować choć zbliżone osiągi do uturbionej wersji.

Jacek176 pisze:Zależy ile masz KM w tej chwili

By dodatkowo nie komplikować zbędnie tej całej naszej filozoficzno-akademickiej rozkminy :wink: , cały czas mam na myśli odniesienie do tego co deklaruje producent. :mrgreen:
SPIDI
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

19 lut 2012, 21:39

Spidi pisze:
Jacek176 pisze:No i znowu sie nie zgodzę. Chcesz powiedzieć, że biorąc pod uwagę dwa silniki o tej samej mocy 170KM, jeden N/A a drugi turbo, to ten turbo będzie mniej wyżyłowany? Sorry ale to dla mnie jakaś bzdura.


Nie dwa silniki o tej samej mocy a porównanie wyjściowo tego samego silnika(załóżmy 1.8 z MX-5) z soft turbo i podkręconego N/A, na tyle mocno żeby generować choć zbliżone osiągi do uturbionej wersji.

OK. czyli mieliśmy na myśli mniej więcej to samo. W związku z tym podtrzymuję swoje zdanie, że nie ma podstaw sądzić aby silnik turbo był mniej "wyżyłowany". Co więcej śmiem zaryzykowć stwierdzenie, że będzie bardziej wyżyłowany, gdyż będzie generował wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach co nie będzie znaczaco wpływało na osiągi (poza elastycznością) a bardzo będzie obciążać silnik i elementy przeniesienia napędu (korbowody, mechanizm różnicowy, sprzęgło, półosie, itd.)

Spidi pisze:
Jacek176 pisze:Zależy ile masz KM w tej chwili

By dodatkowo nie komplikować zbędnie tej całej naszej filozoficzno-akademickiej rozkminy :wink: , cały czas mam na myśli odniesienie do tego co deklaruje producent. :mrgreen:

No to w tym przypadku należałoby się baaardzo mocno zastanowić co się bardziej opłaca aby uzyskać te dodatkowe 50KM
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

19 maja 2012, 22:28

piwo pisze:tu fajny temat kolegi:
http://www.mazdaspeed.pl/...117498&start=20
kolejna ciekawa alternatywa.

Alan pisze:Świetny temat na mazdaspeed Ciekawe jak wyjdzie porównanie 2,5 do seryjnego 2,0 Różnica mocy dosyć słaba, ciekawe czy da się jakoś podnieść moc, bo 170km z tej pojemności to dość przeciętna wartość.

majkel_c pisze:A taka fajna seryjna NC była
Ten swap już jeździ, czy na razie się jeszcze robi ?

Odgrzeje kotleta.
A więc ten swap już wyjechał na krótko z garażu i miałem juz okazję nawet go objechać na ćwiartkę w Rykach. Niestety wychodzi na to, że tak jak większość osób obserwujących projekt przwidywała, nie był to raczej dobry pomysł. Pomijąc już fakt, że zaraz po zlocie obróciła się panewka, to NC z tym silnikiem jeździ bardzo podobnie do NC z 2.0
Może został minimalnie mniej z tyłu niż 2.0 ale ta różnica jest chyba nie warta zachodu ze swapem ;)
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 maja 2012, 7:35

Jacek176 pisze:Odgrzeje kotleta.
A więc ten swap już wyjechał na krótko z garażu i miałem juz okazję nawet go objechać na ćwiartkę w Rykach. Niestety wychodzi na to, że tak jak większość osób obserwujących projekt przwidywała, nie był to raczej dobry pomysł. Pomijąc już fakt, że zaraz po zlocie obróciła się panewka, to NC z tym silnikiem jeździ bardzo podobnie do NC z 2.0
Może został minimalnie mniej z tyłu niż 2.0 ale ta różnica jest chyba nie warta zachodu ze swapem ;)

Mowisz nieprawde ;) Auto jechalo na pierwszej wstepnym reflashu ecu (flashowany byl seryjny komp od 1.8!) - do tego nietrafiony pod wzgledem afr'u, do 6 tys obr nie jechalo wcale dopiero powzej afr byl w okolicach prawidlowego i pojawiala sie namiastka mocy, druga sprawa - nie byla aktywna zmienna faza, po trzecie zaplon byl zupelnie z czapy. Jednym slowem nie mozesz oceniac sensownosci projektu po wczesnej wersji. Poczekaj az auto bedzie wystrojone, wtedy ocenisz czy bylo warto.
Panweka obrocila sie z powodu awarii pompy oleju. Niemniej auto dostaje przy okazji remontu kilka fajnych prezentow i moze byc naprawde ciekawie :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2012, 20:21

Fiveopac pisze:do tego nietrafiony pod wzgledem afr'u, do 6 tys obr nie jechalo wcale dopiero powzej afr byl w okolicach prawidlowego i pojawiala sie namiastka mocy,

Fiveopac pisze:po trzecie zaplon byl zupelnie z czapy.

Pojechał projektem w takim stanie na ćwiartkę ? :shock: Makabra jakaś.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 maja 2012, 21:49

Warto jest się bawić w dolot zimniejszego powietrza do N/A NA, czy to po prostu coś co można zrobić a filozofię się do tego dorabia później?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 maja 2012, 0:09

To zależy czy chcesz to wykonać chałupniczo, czy może kupić jakiś gotowy zestaw, a jeżeli tak to który?

Ale głównie co osiągniesz to prawdopodobniej lepsze samopoczucie, z dużym prawdopodobieństwem fajne doznania słuchowe i prawie z całą pewnością syf w silniku przez kiepską filtrację.

A tak bardziej na poważnie to ciężko poprawić fabrykę w tej kwestii. Ogólnie CAI-e raczej nic nie dają w kwestiach mocowych w miacie a przynajmniej nie w pojedynkę bez pozostałych prostych modów N/A a nawet w komplecie bez strojenia i sterowania niewiele zdziałasz mocowo. Dodatkowo nawet wystrojone dadzą Ci przyrosty w górnym zakresie obrotów zazwyczaj kosztem mocy w dolnym zakresie. Czyli użyteczność samochodu spanie w codziennej jeździe.

Ponoć poprawia się reakcja na gaz ale to też nie zawsze i nie z wszystkimi zestawami. Ponoć potrafi wzrosnąć spalanie.

Nie zapominajmy też ze np KN Typhoon to nie CAI a w zasadzie jego przeciwieństwo bo on zamiast zasysać zimniejsze niż OE dolot powietrze zasysa cieplejsze z najcieplejszego miejsca pod maską czyli z kolektora wydechowego :winner:

Dla mnie jednym z nie wielu godnych uwagi gotowych zestawów jest CAI Il MotorSport wzorowany na Jackson Racing. Do plusów można zaliczyć, że używa OE filtra więc przynajmniej filtracją będzie ok a do minusów to że prawie go nie słychać.

Ponieważ prawie go nie słychać a przyrosty mocowe są, o ile są, na poziomie błędu pomiarowego więc go nigdy nie kupiłem a miałem okazje w bardzo atrakcyjnych cenach z MX5 Nutz i kilka razy byłem bliski.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 maja 2012, 0:47

Mówisz o tym? http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4281&oid=1214&depth=2&page=0&count=2&PHPSESSID=145fba4446108e8b89a90f236e168a96

Generalnie tak sobie wpadłem na wyprowadzenie rury od dolotu która obecnie jest po prawej stronie, w głębi komory silnika gdzieś w okolice dziury w zderzaku, nie zmieniając oryginalnego MAS i ewentualnie dając inny filtr powietrza, może gąbkowy.

[ Dodano: 21-05-2012, 01:53 ]
Oo o właśnie o coś takiego mi chodzi: http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=122&oid=1180&depth=3&page=0&count=7&PHPSESSID=145fba4446108e8b89a90f236e168a96

To jest właśnie ten Jackson. Na dużym zdjęciu wszystko ładnie widać. Piszą tam o 14KM, raczej liczyłem na realne 5, i myślałem o zasysie nie znad a z obok chłodnicy.

[ Dodano: 21-05-2012, 01:55 ]
sebna pisze:To zależy czy chcesz to wykonać chałupniczo, czy może kupić jakiś gotowy zestaw, a jeżeli tak to który?


No i oczywiście że chcę wykonać chałupniczo (:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2012, 1:46

Kurak pisze:realne 5

Nie sądzę szczerze mówiąc :smile: Lukjor ma jakoś śmiesznie poprowadzony dolot z tego co pamiętam, podobno coś to dało. Obczaj u niego w temacie
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 maja 2012, 11:02

Mówiłem o tym.

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4029&oid=1434&depth=4&page=0&count=5&PHPSESSID=f00956871f6cf70d507a4377028a9f79

Zasysa powietrze z przed chłodnicy i używa OE filtra.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2012, 12:12

Strasznie to to drogie. Chyba samemu możnaby coś podobnego wystrugać dużo tańszym kosztem. Też o tym właśnie myślę bo nie chce wrzucać stożka.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 maja 2012, 12:35

W okolicach 60 - 120 funtów używana, w stanie jak nówki, sporadycznie ale regularnie pojawiają się na Mx5 Nutzach.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 maja 2012, 17:05

To nadal za dużo za kawał rury na dobra sprawę. Jeśli dobrze rozumiem logika jaka za tym stoi to a) zimniejsze powietrze zawsze b) wyższe ciśnienie przy wyższych predkosciach rekompensujace tyci utratę mocy. wiecej filozofii za tym nie stoi?
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

21 maja 2012, 17:11

Ja wychodze z założenia, że lepiej kupić porządną sportową wkładkę do oryginalnej puszki filtra, niż bawić się w jakieś stożki etc. Kupujesz wkładkę o dobrych właściwościach, nic nie przerabiasz, wkładasz w puszkę ori i się cieszysz... no chyba że ktoś chce żeby na "festiwalu otwartych masek" pod remizą inni zazdrościli mu stożkowego filtra....
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 maja 2012, 17:26

No ten zestaw z IL Motorsport to nie kawał rury tylko już trochę bardziej zaawansowana konstrukcja.

Co do sportowych wkładek - na miata net robili testy i OE filtr jest bardzo mało restrykcyjny do tego stopnia, że z czy bez nie było różnicy w przepływie powietrza praktycznie...

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 maja 2012, 17:56

Paxior, tylko w stożku chodzi o dźwięk, a nie przyrost mocy co już zostało obalone ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

21 maja 2012, 18:24

Wkładki sportowe K&N tez zmieniają dźwięk, może nie tak bardzo jak stożek, ale słychać różnicę :) poza tym nie powodują zwiększenia spalania, co jest ich plusem.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 maja 2012, 23:41

Obrazek

Rozkminiam sobie ten dolocik Jacksona, generalnie to jest "łapacz", pod nim filtr, MAS odwrócony o 180* i do kolektora. To jest naprawdę aż tak proste?

Skąd tam się do tego zasysacza bierze powietrze? Bo jeśli to jest to uderzające w chłodnicę i wichrujące do góry to średnio jest z jego pędem; możnaby go dać wzdłuż krawędzi chłodnicy, tam jest rozpędzone, chłodne powietrze ale z drugiej strony powietrze raczej ze spalinami w ruchu miejskim, no i rura musiałaby mieć kilka zakrętasów żeby jakoś sensownie zmieścić oryginalny MAS i filtr po drodze.

[ Dodano: 22-05-2012, 01:02 ]
Jeszcze patrząc na ten zestaw z IL Motorsports on jest przystosowany do tego MASa który jest w NB albo 1.8 - jest nieco wygodniejszy. Ale chyba mam koncept jak to wszystko ugryźć już tak żeby było dobrze.

To polecam: http://www.youtube.com/watch?v=ac-hjIRmyIc
ubek
Donator
Donator
Posty: 1344
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

26 mar 2013, 10:23

czy ktoś rozpracowywał takie mody ?
http://www.diymiata.net/bp-exhintake-cam-swap/

zamianę wałków w 1.8 ?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 sty 2014, 18:06

Paxior pisze:Ja wychodze z założenia, że lepiej kupić porządną sportową wkładkę do oryginalnej puszki filtra, niż bawić się w jakieś stożki etc. Kupujesz wkładkę o dobrych właściwościach, nic nie przerabiasz, wkładasz w puszkę ori i się cieszysz...

w przypadku MXa guzik prawda. Wg. tego linka tego linka straty cisnienia w ori ukladzie NA 1.6 sa nastepujace:
Pick-up Snorkel: (19%)
Air filter element: (7%)
Top of airbox: (33%)
Airflow Meter: (29%)
Duct to Throttle Body: (12%)
przy czym w tekscie stoi ze filtr byl juz mocno brudny wiec co jak co ale wklad filtra w MXie nie ma duzego wplywu.



sebna pisze:Ale głównie co osiągniesz to prawdopodobniej lepsze samopoczucie, z dużym prawdopodobieństwem fajne doznania słuchowe i prawie z całą pewnością syf w silniku przez kiepską filtrację.

A tak bardziej na poważnie to ciężko poprawić fabrykę w tej kwestii. Ogólnie CAI-e raczej nic nie dają w kwestiach mocowych w miacie a przynajmniej nie w pojedynkę bez pozostałych prostych modów N/A a nawet w komplecie bez strojenia i sterowania niewiele zdziałasz mocowo. Dodatkowo nawet wystrojone dadzą Ci przyrosty w górnym zakresie obrotów zazwyczaj kosztem mocy w dolnym zakresie.

Fabryczny uklad w NA jak na auto rev-happy jest taki sobie, jak widac powyzej waskie gardla to m.in rurka wlotowa do puszki i wyjscie z puszki na MAF (kolanko). W wymienionym wyzej linku uzyskano przyrosty rzedu 5KM bez strat na dole wiec nie tak zle. Bez strojenia poniewaz proba dotyczyla 115ki w ktorej ECU nie jest tak latwo modyfikowalny jak w 90ce



Kurak pisze:Rozkminiam sobie ten dolocik Jacksona, generalnie to jest "łapacz", pod nim filtr, MAS odwrócony o 180* i do kolektora. To jest naprawdę aż tak proste?

wyglada to dosc interesujaco. B. podobny chwyt widzialem w kilku innych autach. Sproboj a zobaczysz. Ja mam troche inna koncepcje co do dolotu - porownamy efekty ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 sty 2014, 19:49

Alex czyżbyś kandydował do górnika roku :mrgreen: :kciuk: ?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 sty 2014, 19:59

dmk pisze:Alex czyżbyś kandydował do górnika roku :mrgreen: :kciuk: ?

o fak, ma sie ten talent :mrgreen: ale do konca roku jeszcze troche zostalo, moze ktos lepszy sie trafi :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
jurek02
Posty: 110
Rejestracja: 25 gru 2013, 23:03
Lokalizacja: krakow

31 sty 2014, 22:22

Czy ktoś przerabiał silnik z 1.6 z NB na 1.8 wiem .że średnica tłoka jest większa o 5mm
czy?:

-bloki są te same?
-korby, wał są te same?
-głowica?
-wiem, że na zewnątrz są różnice inne kolektory ,czujniki

pytanie dotyczy samych bebechów(wiem ze tłoki są są niższe ale mają garb na środku którego nie ma 1.6)

pytanie z tych cz się da niż ile da się z tego wycisnąć :)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 lut 2014, 7:23

jurek02 pisze:bloki są te same?


Nie, 1.8 jest dłuższy.
Roziąznie:
Kup całe 1.8.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2014, 8:01

jurek02 pisze:Czy ktoś przerabiał silnik z 1.6 z NB na 1.8

Ekonomicznie kompletnie nieuzasadniona operacja :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ