Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 lis 2022, 22:01

No pewnie, niech kazdy bierze co chce. Ale ile zyskasz na tym kolektorze z katem? Nadal bedzie to czop na drodze wiec czy warto wydawac na 2200-2400zl? Moze warto, dla mnie na pewno nie :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

14 gru 2022, 12:42

Do NC właśnie jesteśmy w trakcie dopieszczania kolektora 4-2-1.
Prototyp okazał się działać zgodnie z zamysłem - bez programu, na seryjnym aucie, poprawił osiągi, szczególnie moment obrotowy w zakresie 3-4k rpm (około +11Nm).
Myślę, że po dopieszczeniu i programie będziemy w stanie osiągnąć moment obrotowy powyżej 200 Nm od około 3300-3500 rpm w tym konkretnym egzemplarzu, a ogólnie podbicie momentu w przedziale 3-4k rpm na poziomie 15-20 Nm.
Załączniki
MAD-fabworx_4-2-1_vs_OEM_graph.jpg
MAD-fabworx_4-2-1_vs_OEM_graph.jpg (226.87 KiB) Przejrzano 2271 razy
MAD-fabworx_4-2-1_vs_OEM.JPG
MAD-fabworx_4-2-1_vs_OEM.JPG (304.22 KiB) Przejrzano 2271 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

24 gru 2022, 22:20

Myślę, że to może być dobre rozwiązanie ze względów akustycznych...tzn manifold z katem (dla osób które irytuje zwiększony poziom hałasu). Zresztą 500 euro to około 1500 PLN zgodnie z przelicznikiem Kaczyńskiego
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

14 sty 2023, 11:58

tytusr pisze:
24 gru 2022, 22:20
Myślę, że to może być dobre rozwiązanie ze względów akustycznych...tzn manifold z katem (dla osób które irytuje zwiększony poziom hałasu). Zresztą 500 euro to około 1500 PLN zgodnie z przelicznikiem Kaczyńskiego
Hałas to też dosyć istotna sprawa, ale i spaliny również. Nie chciałbym, żeby cały ten syf z garażu po odpaleniu auta przechodził mi do domu:)
Kontynuując wątek kolektora z katem - co myślicie na temat wykresu udostępnionego przez sprzedawcę? https://www.ilmotorsport.de/shop/docume ... 27732f.jpg

Ciągle zastanawiam się, czy taki kolektor + strojenie da zauważalny efekt w aspekcie jazdy drogowej, nie torowej. Trzeba będzie wyłożyć na to wszystko pewnie ok. 4000 zł i mam wątpliwości czy warto.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 sty 2023, 22:28

michalkow pisze:
14 sty 2023, 11:58
Hałas to też dosyć istotna sprawa, ale i spaliny również. Nie chciałbym, żeby cały ten syf z garażu po odpaleniu auta przechodził mi do domu:)
Kontynuując wątek kolektora z katem - co myślicie na temat wykresu udostępnionego przez sprzedawcę? https://www.ilmotorsport.de/shop/docume ... 27732f.jpg

Ciągle zastanawiam się, czy taki kolektor + strojenie da zauważalny efekt w aspekcie jazdy drogowej, nie torowej. Trzeba będzie wyłożyć na to wszystko pewnie ok. 4000 zł i mam wątpliwości czy warto.
wykres pokazany przez IL motorsport jest dla silnika poliftowego, one zwykle generuja wiecej Nm/KM acz przyrost moze i bylby porownywalny.

W tjuning NC z AT bawil sie kol Spaniard, z tego co pisal byl zadowolony.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

16 sty 2023, 7:23

Wykresy z IL czy BBR sa czesto bardzo przeklamane. Na pewno wzrosty jakies będą, ale zeby je odczuc na autoamcie? No nie wiem. I to jeszcze przy pomocy polsrodkow/polwzrostow, bo kupowanie custom kolektora ale nadal z katem, jest imo - bez sensu.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

26 mar 2023, 11:12

Ja uważam (poparte własnym doświadczeniem) że samo strojenie nie ma sensu do jazdy daily. Przyrosty tylko w górnym zakresie RPM a Fabii TDI nie obejdziesz. Efekt placebo lub mierzalny jedynie na torze.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

26 mar 2023, 11:13

Ja uważam (poparte własnym doświadczeniem) że wymiana wydechów, kolektorów i strojenie nie ma sensu do jazdy daily. Przyrosty tylko w górnym zakresie RPM a Fabii TDI nie obejdziesz. Efekt placebo lub mierzalny jedynie na torze.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

08 maja 2023, 11:18

Panie i Panewki, szybkie pytanie do człowieków którzy testowali na własnej dupci.
Do ilu można bezpiecznie zejść z wagą zamachu 1.8 żeby nadal nie rzucać paniami lekkich obyczajów w ruchu miejski i przy codziennej jeździe. Tak żeby nadal zachować w miarę komfort użytkowania ?
Słuchy chodzą ze 4.8-5kg daje rade jeszcze.
Ktoś to potwierdzi albo obali ?
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

10 maja 2023, 10:11

Mam właśnie 4,9kg i 4 łopatowy spiek. Początkowo jeździło w 1,6 i nie miałem problemów w ruchu miejskim a nie raz stałem w warszawskich korkach.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

20 paź 2023, 18:30

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

16 lis 2023, 8:01

Siema. Pytanie odnośnie wtrysków. Jakie wielkości mają wtryski w NA 1.8 i w NBFL 1.8 ? Czy mają taką samą rezystancję i czy można je podmieniać plug n play ? Czy wtyczki mają takie same ?
Dzięki
ODPOWIEDZ