Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 maja 2017, 6:26

PuszekOkruszek pisze:Panowie, pytanie warte być może nowego tematu, ale nie chcę śmiecić.

Jak kwestia podciśnienia przy turbo?
Podciśnienie jest używane jak nam wiadomo do kilku celów min:
-"wentylowania" pokrywy zaworów
-serwa hamulca (chyba najważniejsze)
-regulatora ciśnienia paliwa
-filtra węglowego

Jak poradzić sobie ze sporym zapotrzebowaniem na podciśnienie kiedy cały kolektor najczęściej pracował będzie na nadciśnieniu?
Wentylowanie pokrywy opisal Mayk w poście:
viewtopic.php?t=6116
i jest to spoko rozwiązanie, chociaż wolę chyba połączyć to jak w oryginale czyli prawą część pokrywy za filtr, a przed turbo no i dołożyć OCC żeby nie zawalić turba niepotrzebnym olejem.
Jak z serwem hamulca i resztą?
I czy filtr węglowy nie powinien raczej trafić na listę "do usunięcia"?

Filtr węglowy do wywalenia. Pamiętaj że podciśnienie wraca (nabija serwo) przy każdym odpuszczenie gazu. Serwo nabite to około 2 hamowania. Tak więc jedyny problem jest jak będziesz non stop hamował lewa noga z butem w podłodze. Z tego co pamiętam regulator paliwa nie robił nikomu problemów. Co do podciśnienia to chyba jedyna osoba, która to testowała (pomiary) i miała dobre efekty to Autopaga i jego niebieska. Poczytaj o jego patecie.
Oczywiście są pompy podciśnienia dodatkowe, ale nie jest to niezbędne.
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

12 maja 2017, 11:46

No to spoko, dzięki za info, doedukuję się w temacie Autopagi.
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

18 maja 2017, 3:15

Dzisiaj przyjechała sprężarka - TD04l-14t z Volvo.
Zastanawiam się co zrobić z oryginalnym DV - używać zamiast BOV, zaslepić (da się skutecznie?) czy może zmienić założenie na inne turbo?

Edit: Jeden mądry filmik później padła decyzja - zaslepiac
https://youtu.be/rxgJWTuVxA0

Ale może wypowie się ktos kto się nie zna :D :twisted:
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

22 maja 2017, 11:11

properfekt ma dedykowana zaślepkę do td04 - ja zaślepilem, pytanie jakie masz priorytety, jeśli ma sapać, to zaślepiasz i blow jeśli nie to zostawiasz DV ;)

edit:

to tak w uproszczeniu dużym oczywiście, dochodzą kwestie stabilności itp. itd.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

22 maja 2017, 11:57

Albo zostawić DV i dorzucić BOV. Na zaślepce będziesz miał dość spory surge na tej sprężarce w zależności jeszcze od samego BOVa ale będzie na bank.
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

03 cze 2017, 6:19

Mam pytanie do uturbionych NC'eków ...
Zastanawiam się - bardzo bardzo wstępnie - nad turbo w 1.8 :D bardzo małym turbo tak żeby mieć ok 180 KM
Ile trzeba, tak naprawdę, mieć środków finansowych żeby się tego podjąć ? 10- 20 tys ? czy > 20 tys ?
Czy ktoś u nas na forum ogarnia temat czy trzeba uderzać od razu do firm typu promotor mocy ?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

03 cze 2017, 12:19

Kamien pisze:Mam pytanie do uturbionych NC'eków ...
Zastanawiam się - bardzo bardzo wstępnie - nad turbo w 1.8 :D bardzo małym turbo tak żeby mieć ok 180 KM
Ile trzeba, tak naprawdę, mieć środków finansowych żeby się tego podjąć ? 10- 20 tys ? czy > 20 tys ?
Czy ktoś u nas na forum ogarnia temat czy trzeba uderzać od razu do firm typu promotor mocy ?

Nie mam eNCka ale się wypowiem (bo mi dzisiaj się wkulałeś (jak jakiś Kamień :mrgreen: ) na ul.Dymka, jak walczyłem o życiówkę na 10km :-P
Jeśli chcesz "delikatnie" to można to zrobić przy użyciu DETa i wtedy spokojnie zmieścisz się w przedziale 10-20K
Silnik masz z bardzo małym przebiegiem, w dobrej kondycji - więc dobra baza i nic nie trzeba w nim kombinować.
Jeśli NC 1.8 ma wydech o średnicy min 2,5cala to też bym go nie ruszał, co pozwoli ograniczyć koszty.
Tylko pamiętaj, że apetyt rośnie, w miarę jedzenia... więc może, od razu wstawić, bardziej perspektywiczne sterowanie...
O Promotorze opinie są różne i skrajne...
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

03 cze 2017, 12:23

Czy NC czy NB, czy NA koszty podobne:
sonda - 1000-1300zl
kolektor - 800-1200zl
turbo - 500-2000zl
ECU - 600(det3)-2000-3000 - zależy od upodobań
wskaźniki, rury, filtry, przyłącza itd - 1000-1500zł śmiało

na 180 kucy nie potrzebujesz raczej intercoolera, ale warto 400-500zl i wiecej rur
warto by też zrobić luźniejszy wydech - 1000-1400zł
i wtryski (nie wiem jakie do NC podchodzą) - 500-1000zł

+strojenie - 500-1000zł z regóły

i duuuużo samozaparcia, narzędzi i kobinowania zakładająć, że robisz to sam
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

03 cze 2017, 13:06

Dzięki za opinie.. tak jak Szymon piszesz... apetyt rośnie w miarę jedzenia... i tak też mam teraz :) te moje 1.8 daje mi naprawdę dużo frajdy :) ale może mogłoby dawać trochę więcej :D

Druga opcja to pójść w 2.5l ale szkoda mi tego mojego silniczka z 55 tys. przebiegu :)
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

03 cze 2017, 13:33

Nie no szkoda.
Pomyśl nad kompresorem, jeśli wydech jest 2,5'' to komprsor na 0.4-0.5 bara budżetowo zamknie Ci wydatki w 4-5k, a mocy będzie dokładnie tyle ile sobie życzysz
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2017, 13:36

Chyba najtaniej wyjdzie jednak swap na 1.8. I najbardziej bezawaryjnie. Ja bym chyba na twoim miejscu w tą stronę szedł.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

03 cze 2017, 15:11

Z tego co wyczytałem to on ma 1.8 na pokładzie

jqb pisze:Chyba najtaniej wyjdzie jednak swap na 1.8. I najbardziej bezawaryjnie. Ja bym chyba na twoim miejscu w tą stronę szedł.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

03 cze 2017, 16:14

jqb pisze:Chyba najtaniej wyjdzie jednak swap na 1.8. I
literówka chyba :)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 cze 2017, 18:32

PuszekOkruszek pisze:Pomyśl nad kompresorem

Doświadczenie mówi mi, że w całkowitym rozrachunku różnice pomiędzy kompresorem, a turbem są nieznaczne w skali projektu.
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

04 cze 2017, 5:52

RS pisze:
PuszekOkruszek pisze:Pomyśl nad kompresorem

Doświadczenie mówi mi, że w całkowitym rozrachunku różnice pomiędzy kompresorem, a turbem są nieznaczne w skali projektu.


Pewnie, ze tak. Za to charakterystyka systemu troszkę inna i wydaje się, ze troszkę prościej jednak z kompresorem
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

04 cze 2017, 10:08

PuszekOkruszek pisze:ze troszkę prościej jednak z kompresorem

Co lub w którym miejscu prościej?
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

04 cze 2017, 17:15

Przy niskim doładowaniu nie musisz stosować intercoolera, do tego jeśli zostaje srockowy wydech i kolektor - odpada większość spawania i pasowania. Nie ma problemu z wydostaniem starego kolektora - a tu często zdarzają się zapieczone śruby i inne historie.
W zamian mamy budowę uchwytu kompresora, ale moim zdaniem to mniej zachodu niż struganie kolektora i reszty.
Nie musisz babrać się w doprowadzenie oleju/wody do urządzenia generującego ciśnienie.
To moim zdaniem istotne różnice
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2017, 17:32

W poprzedniej wypowiedzi oczywiście chodziło mi o 2.5, nie wiem co mi się z głową stało.

IMO, nawet przy tak niskim doładowaniu wrzucałbym IC żeby obniżyć trochę temperaturę. A co do kompresora... nikt chyba jeszcze w PL nie robił tego na zestawie DIY. A bycie pionierem zazwyczaj się nie opłaca. Jedyna opcja to jakiś gotowy kit, ale chyba bez 15+ kzł nie ma co podchodzić.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

04 cze 2017, 17:40

Co do kompresora, kojarzę 3 czy 4 projekty, które jeżdżą i mają się w miarę dobrze (ale NA/NB) w PL, tak to albo było kompresor->frustracja->turbo albo od razu na skróty ;) Z czegoś to musi wynikać...
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 cze 2017, 20:23

Brakuje mi cytowania selektywnego.
Moje wnioski opieram na NA-NBfl
1. Kolektor w NA-NBfl jest na szpilkach, szanse odkręcenia są dosyć duże.
2. Składanie turba na seryjnym wydechu-na dzień dobry można, ale później czy do kompresora czy turba trzeba coś więcej.
3. W czasach gdy nowy IC kosztuje 300-400 PLN i kolejne 300pln na rury składanie układu bez niego musiałoby mieć jakiś bardzo konkretny powód.
4. Z budową mocowanie kompresora jest dużo zabawy, jeżeli ma zapewniać sensowną żywotność paska.
5. Pasek. Do delikatnego boostu pasek 4PK wystarczy, ale obliczenia mówią, że chcąc dmuchać więcej, mieć rozsądną zywotność paska i naciąg być 6PK.
6. Woda i olej- przy Eatonie nie, ale przy odśrodkowym też może to być problem.
7. Trzeba wyrzeźbić kolektory do kompresora, dołożyć drugą przepustnicę.

Teraz największy problem
Nowe kompresory są drogie, a te które są na rynku są zmęczone.Bawienie się w wymianę łożysk i uszczelniaczy w M45/62- przypomina mi to naprawianie jak za PRLu. Także kupienie gotowego zestawu dedykowanego do MX-5 z nowym kompresorem-ok. Kupienie nowego kompresora w dobrych pieniądzach i rzeźbienie wszystkiego-można rozważyć. Rzeźbienie na używanym kompresorze - szkoda własnej pracy.

Do tego przy turbawce prościej sterować boostem, żeby auto nie umierało na górze.

I chyba najważniejsze. Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

04 cze 2017, 20:53

RS pisze:I chyba najważniejsze. Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Amen :D

A dodając parę słów od siebie - kompresor ma swoje plusy: oryginalność ;), elastyczność, dźwięk :twisted: a z drugiej strony minusy: słaba góra, utrudniona jazda na podciśnieniach, słaba rozwojowość, DŹWIĘK :lol:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 cze 2017, 7:03

Kamien pisze:Mam pytanie do uturbionych NC'eków ...
Zastanawiam się - bardzo bardzo wstępnie - nad turbo w 1.8 :D bardzo małym turbo tak żeby mieć ok 180 KM
Ile trzeba, tak naprawdę, mieć środków finansowych żeby się tego podjąć ? 10- 20 tys ? czy > 20 tys ?
Czy ktoś u nas na forum ogarnia temat czy trzeba uderzać od razu do firm typu promotor mocy ?

Dla 180 kunia nie oplaca sie wsadzac turbo, idz drogą ziomala Smocka i wrzucaj 2,5 - bedziesz miał upragnione kuce i bez porównania wiekszą niezawodnosc i seryjną bezobsługowość. W razie czego mogę pomóc w temacie :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

29 cze 2017, 19:58

Edit
Pozdrawiam, Danillo
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

12 lip 2017, 17:16

Ktoś może podpowiedzieć ile mocy wytrzyma seryjne 1.8 z nbfl'a przy turbo?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 lip 2017, 18:19

A ile potrzebujesz? Ślubie się chyba przy 280KM korby poddały

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

12 lip 2017, 18:22

Powyżej 320Nm to już ryzyko.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

12 lip 2017, 18:56

Byłem ciekaw. Czyli bezpiecznie to tak 220-240 KM? Powyżej to już kucizna?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 lip 2017, 19:47

Łukasz pisze:Byłem ciekaw. Czyli bezpiecznie to tak 220-240 KM? Powyżej to już kucizna?

To bardziej kwestia momentu, zwłaszcza przy niskich obrotach. Wiele można tu poratować sterowaniem i ebc.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

24 sie 2017, 20:49

Potrzebuje czujnik iat pod ms'a jaki polecacie ? Podobno jakieś GM są z opla i w miarę tanie
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

25 sie 2017, 12:02

ATS04 lub FAE 33220
ODPOWIEDZ