Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 1590
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: NC
Lokalizacja: W-wa

21 wrz 2020, 14:22

Alex pisze:
14 wrz 2020, 16:39
waran pisze:Hmm...myślisz, że to coś da?
Mam nadzieję. Oprócz tego że gęstość powietrza zależy od temperatury to korekty zapłonie są spore. Fiveopac pokazał kiedyś mapę z ECU z której wynika ze przy 100st chlodziwa (na torze norma mimo że używam patentu na włączanie wentylatorow wcześniej niż w serii) i 40 w dolocie korekta zapłonie to minus 5 stopni.

Obrazek

Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac

Michalwd - samorobka czy gotowiec?
Alex, to nie moze być tylko kwestia temperatury w dolocie. U mnie od 4 tys właśnie silnik super wstaje 😉
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

21 wrz 2020, 14:37

Danillo pisze:
21 wrz 2020, 14:22
Alex pisze:
14 wrz 2020, 16:39
Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac
Alex, to nie moze być tylko kwestia temperatury w dolocie. U mnie od 4 tys właśnie silnik super wstaje 😉
kiedy zmieniles na 1.8? ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
maciekzx
Posty: 118
Rejestracja: 11 wrz 2014, 7:32
Model: NB
Lokalizacja: Pruchnik

22 wrz 2020, 19:27

michałwd pisze:
14 wrz 2020, 16:38
Ja ostatnio zamontowałem sobie coś takiego 😁
Obrazek
Możesz zdradzić więcej szczegółów tego dolotu? Chętnie bym założył taki u siebie.
michałwd
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2019, 9:26
Model: NC
Lokalizacja: SPI

22 wrz 2020, 19:29

michałwd pisze:
14 wrz 2020, 16:44
Cobalt 904-377 😉
Jak napisałem wcześniej 😉
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

06 paź 2020, 9:01

czy ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia wzgledem alternatywnego kolektora wydechowego do NC ? Numerem 1 jest jak wiadomo kolektor produkcji Fiveopac'a, trzeba miec jednak cierpliwosc albo szczescie by go zdobyc ;)

Co myslicie o produktach IL? Okazuje sie ze jest do wyboru kilka

4-1
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 0d&lang=EN

4-2-1
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... e4&lang=EN


4-1 z precatem
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... =0&lang=EN


ciekawi mnie zwlaszcza ten ostatni, nie trzeba nic rzezbic z sondami, wykres z hamowni jest, precat takze nie bez znaczenia. Przyrost na wysokich obrotach rzecz jasna nizszy niz 4-1 bez kata za to pojawia sie juz przy nizszych obrotach.

IL ma jeszcze prosty ale sensowny patent - w przypadku montazu kolektora bez precata tylna sonde mozna przeniesc za katalizator. Wtedy diagnostyka stanu katalizatora druga sonda normalnie dziala, nie trzeba wylaczac checka itd

bywa cos jeszcze na Ebay, ale wyglada raczej na chinszczyzne
https://www.ebay.pl/itm/4-1-STAINLESS-E ... ea451c6b0f

Co sadzicie? A może są jakies inne sensowne i sensownie dostepne alternatywy?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2020, 9:22 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 535
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

06 paź 2020, 9:07

Mam 4-1 bez kata, jest pięknie. W komplecie wszystkie akcesoria, idealny spasik. Teraz akurat mieli dostawę nowej partii - nie zawsze są dostępne!
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
michałwd
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2019, 9:26
Model: NC
Lokalizacja: SPI

06 paź 2020, 10:39

Ja też mam IL 4-1 bez kata i żabka jest zadowolona 😉👍
szymek
Posty: 1488
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

06 paź 2020, 13:00

Alex pisze:
06 paź 2020, 9:01
czy ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia wzgledem alternatywnego kolektora wydechowego do NC ?
Co sadzicie? A może są jakies inne sensowne i sensownie dostepne alternatywy?
Andy'ego zapytaj. Też takie fabrykuje.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

06 paź 2020, 15:32


szymek pisze:
Alex pisze:
06 paź 2020, 9:01
A może są jakies inne sensowne i sensownie dostepne alternatywy?
Andy'ego zapytaj. Też takie fabrykuje.
Rozmawialem. Dostępność prawdopodobnie lepsza niż na od Five cena natomiast wyższa, porównywalna z IL

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

06 paź 2020, 21:02

Ja zamowilem ostatnio kolektor z UK, cena smieszna, troche inne 4-1 ale wazne ze decat. Bede miec to w rekach to cykne foty.
Nie jestem w stanie jednak ocenic jakosci materialow ani spawow.

https://www.ebay.com/itm/121357781875
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

06 paź 2020, 21:23

to jest ten sam kolektor, do ktorego linka dalem.

Cena hmmm ... z przesylka w sumie z 1000zl wyjdzie. Fajnie ze przetestujesz :)

co myslisz o patencie z przeniesieniem sondy za drugiego (no teraz to juz jedynego) kata?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

06 paź 2020, 22:40

Alex pisze:
06 paź 2020, 21:23
to jest ten sam kolektor, do ktorego linka dalem.

Cena hmmm ... z przesylka w sumie z 1000zl wyjdzie. Fajnie ze przetestujesz :)

co myslisz o patencie z przeniesieniem sondy za drugiego (no teraz to juz jedynego) kata?
Wyszlo dokaldnie 1000zl. Wysyłka naprawdę szybka. Jest już w Polsce ale mnie tam nie ma.

Sondę chyba trzeba wsadzić w miejsce widoczne na kolektorze, czyz nie?

Planuje wsadzić midpipe bez kata. O ile nie będzie za głośno to będę wsadzac sondę w kolektor ale jesli midpipe dacat bedzie za glosny to zapytam mechanika czy ogarnie przedluzke za catem w midpipie.

btw, troche drogie to gowno ale skoro daje spokoj z check engine to chyba kiedys zamowie na sprobowanie cyz to dziala
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... d28f4a6056
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

07 paź 2020, 7:54

ten kolektor z ebay akurat ma miejsce na 2 sondy wiec zamontowac mozna. Ale poniewaz beda pracowaly w praktycznie tych samych warunkach check murowany.

nie musisz kupowac tulejki z IL za 50eur, podobne sa na allegro za kilkanascie zl. Wpisz w wyszukiwarke np. emulator sondy lambda. Moze zadziala.

przedluzke do drugiej sondy latwo samemu ogarnac, uzywane sondy ze zlaczami mozna kupic za jakies 50zl, plus gniazdo sondy i jego wspawanie w odpowiednie miejsce.

jezdzenie totalnie bez katow w norwegii niczym nie grozi? zreszta gdyby nawet, ja jestem przeciwnikiem takich dzialan. Zysk na mocy tu juz chyba duzy nie bedzie a smrod w zamian pojawia sie spory.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
michałwd
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2019, 9:26
Model: NC
Lokalizacja: SPI

07 paź 2020, 7:58

Alex pisze:
07 paź 2020, 7:54
ten kolektor z ebay akurat ma miejsce na 2 sondy
4-1 il bez kata także ma miejsce na 2 sondy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2020, 9:24

Alex pisze:
07 paź 2020, 7:54
ten kolektor z ebay akurat ma miejsce na 2 sondy wiec zamontowac mozna. Ale poniewaz beda pracowaly w praktycznie tych samych warunkach check murowany.

nie musisz kupowac tulejki z IL za 50eur, podobne sa na allegro za kilkanascie zl. Wpisz w wyszukiwarke np. emulator sondy lambda. Moze zadziala.

przedluzke do drugiej sondy latwo samemu ogarnac, uzywane sondy ze zlaczami mozna kupic za jakies 50zl, plus gniazdo sondy i jego wspawanie w odpowiednie miejsce.

jezdzenie totalnie bez katow w norwegii niczym nie grozi? zreszta gdyby nawet, ja jestem przeciwnikiem takich dzialan. Zysk na mocy tu juz chyba duzy nie bedzie a smrod w zamian pojawia sie spory.
Bez katow nie mozna jezdzic ale szansa ze ktokolwiek to sprawdzi jest baaardzo mala. Nie mowie o przegladzie bo na przeglad na pewno bede jechac z oryginalnym midpipem (a przeglady sa co dwa lata). Bardziej ciekawi mnie dzwiek auto gdy wleci kolektor decat, midpipe decat i racing beat.
To ze auto smrodzi to mnie nie obchodzi, to jak stare diesle tu jezdza i jakie chmury za soba zostawiaja i nikt ich nie zatrzymuje.

Najchetniej wlasnie bede kombinowac by wlasnie moze 1 sonde wczepic na gorze jak oryginalnie, a dolna zrobic z tym adapterem/emulatorem + powinno starczyc oryginalnego kabla, moze to akurat da rade, odczyty beda inne i nie bedzie checka.
A checka jakim softem sie wycina? Jesli juz technicznie nie uda mi sie go usunac.
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

07 paź 2020, 10:55

bjorm pisze:
07 paź 2020, 9:24
To ze auto smrodzi to mnie nie obchodzi, to jak stare diesle tu jezdza i jakie chmury za soba zostawiaja i nikt ich nie zatrzymuje.
Rozumiem jako zjawisko ale nie popieram. To ze ktos inny dziala zle nie oznacza ze i ja powinienem tak robic. Dla mnie to sprawa osobistych przekonan. Dlatego ja kata w aucie zamierzam miec, przynajmniej jednego

bjorm pisze:
07 paź 2020, 9:24
Najchetniej wlasnie bede kombinowac by wlasnie moze 1 sonde wczepic na gorze jak oryginalnie, a dolna zrobic z tym adapterem/emulatorem + powinno starczyc oryginalnego kabla, moze to akurat da rade, odczyty beda inne i nie bedzie checka.
A checka jakim softem sie wycina? Jesli juz technicznie nie uda mi sie go usunac.
check mozna wylaczyc (i duuuzo innego popsuc :lol:) za pomoca EcuFlash/RomDrop. Jednak uwazaj zanim zajrzysz w watek bo mozesz zginac na dlugie miesiace (112 stron! :D )
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 5&page=112
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2020, 10:58

Nie no rozumiem przekonania itp, no problem, pewnie i tak nie wytrzymam bez kata w midpipe. Zobaczymy.

Cokolwiek co ma w nazwie FLASHowanie odpada, za duzo kompow uceglilem w zyciu przy niby bezpiecznym flashowaniu BIOS, by sie teraz szczypac z tak droga zabawka :)
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

07 paź 2020, 11:09

bjorm pisze:
07 paź 2020, 10:58
Cokolwiek co ma w nazwie FLASHowanie odpada, za duzo kompow uceglilem w zyciu przy niby bezpiecznym flashowaniu BIOS, by sie teraz szczypac z tak droga zabawka :)
jak sobie chcesz, ale bez zabawy software sie nie da. Bo niby jak chcialbys przekonac ECU ze ma sie inaczej zachowywac niz dotychczas? ForScan tego raczej nie ogarnia (pisze raczej bo nie jestem w nim biegly i nie sprawdzalem)

zawsze mozesz kupic drugie ECU i nim sie bawic, w watku bylo kilka przypadkow uceglenia ECU ale chyba nikomu jeszcze na amen. Jest sposob na odzysk i z tego co kojarze udawalo sie. Tylko troche strachu, lutowania itd ;)

ja zamierzam popastwic sie troche w zimowe wieczory nad ECU od 1.8, te sa tanie i latwo dostepne ;) a moze np. tempomat uda sie na nich odpalic, kto wie ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2020, 11:13

Mam ten fart lub sytuacje ze w grudniu bede wiezc ECU do Fivea modowanie bez auta. Wiec tam mam nadzieje wylaczy mi juz check engine.
Sam tego nie ogarne. Nie mam niestety tyle czasu by nad tym wisiec lub ogarniac softy, a chcialoby sie.
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 558
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

07 paź 2020, 13:42

Ja dzisiaj zakładam kolektor z eBay, dam znać jak wyjdzie z sondami. Myślałem o IL z katem sportowym jako gwarancie braku checka i pewnie dzisiaj bym to zrobił, ale wtedy pomyślałem że przeprowadzę eksperyment :-) Zwróćcie uwagę że kolektor z eBay ma krótkie rury i nie rozpedza tak gazów jak 4-1 renomowanych marek, poza tym na YT jest filmik z montażu kompletnego wydechu od japspeed (ten sam chińczyk) i zakładają obie sondy na fabryczne miejsca. Może promocyjnie a może faktycznie akceptuje seryjne ustawienia. Dzisiaj powinienem wiedzieć.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2020, 14:08

Brzmi elegancko. Jakby ci dawal check engine to sprobuj w druga sonde dac emulator o ktorym pisal Alex.
A noz pomoze.

https://allegro.pl/oferta/emulator-drug ... 9645686087
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 558
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

07 paź 2020, 14:48

A to ciekawe. To sztuka z właściwym gwintem czy przykład?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2020, 15:36

Nie wiem niestety, wyglada jak uniwersalny gwint. Zreszta po ilosci sztuk sprzedanych na allegro podejrzewam ze te sondy to jakies uniwersalne rozmiary.
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

07 paź 2020, 19:25

Z Google wychodzi gdzie by nie spojrzec gwint M18x1.5, chyba wszystkie sondy albo ogromna większość taki ma

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 558
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

07 paź 2020, 22:30

Kolektorek na miejscu, zrobiło się lekko weselej pod maską natomiast błąd sondy nieunikniony. Raczej nie będę bawił się w emulator tylko od razu wyłączę systemowo. Aktualnie daje się łatwo skasować ekutek po obd na bluetooth także można się poruszać bez wstydu ;-) a tak BTW, sam błąd ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

08 paź 2020, 7:50

Mieczyslaw pisze:
07 paź 2020, 22:30
Kolektorek na miejscu, zrobiło się lekko weselej pod maską natomiast błąd sondy nieunikniony. Raczej nie będę bawił się w emulator tylko od razu wyłączę systemowo. Aktualnie daje się łatwo skasować ekutek po obd na bluetooth także można się poruszać bez wstydu ;-) a tak BTW, sam błąd ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika?
Ponoc nie ma zadnego.
Jak oceniasz wykonanie kolektora? Jakies uwagi? Jak zmienil sie dzwiek auta?
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 558
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 paź 2020, 9:57

Wykonanie kolektora jest OK, ma swoją wagę, pasowanie bezproblemowe, w komplecie dedykowane uszczelki wlotów kolektora i wydechu. Moim zdaniem nie ma jednak co liczyć na takie doznania akustyczne i przyrosty mocy jak w przypadku kolektorów od IL, Five'a, GW czy inne zwyczajowych producentów części tuningowych do MX. To jest prostszy kolektor z krótkimi rurami, czyli wolniejszy i przez to cichszy również, ale zdecydowanie słyszalny na wysokich obrotach i czyniący auto żwawszym także działa. Tak samo nie zakładam jego dożywocia... po prostu cena zazwyczaj z czegoś się bierze. Możliwe, że szybko uda mi się wystroić, wtedy będziemy wiedzieć więcej. Generalnie nie żałuję, ale zadowolony byłbym gdyby druga sonda czytała jak miało być w przypadku kolektora 4-1 od IL z katem.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 2465
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

08 paź 2020, 10:51

Na samych wykresach IL widac ze to wzrosty sa maks 2x wieksze niz blad pomiarowy. Tak wiec sam kolektor czy to 4-1, 4-2-1, IL, Andy cz Five dają trochę ale to zaczyna grac dopiero jak sie dolozy wydech, ECU modowane i ewentualnie bardziej przelotowy kat 2 niz OEM. Wtedy od razu czuc roznice w Nm i dB.
Druga sonda przeciez czyta, ale czyta to samo co pierwsza i stad jest check engine. Dlatego czasem emulator ktory oddala sonde, powoduje inne odczyty i czasem komp te roznice pojmuje jako istnienie kat miedzy sondami, przynajmniej tak jak to rozumiem.
マツダ恋人 || NC 2.0T + NC 2.0 + ND 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 558
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 paź 2020, 11:54

Jest różnica w dźwięku i pracy silnika juz teraz, a sonda oeszem czyta, ale zły odczyt ma więc dobrze nie czyta ;-)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4063
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

08 paź 2020, 12:08

bjorm pisze:
08 paź 2020, 10:51
Na samych wykresach IL widac ze to wzrosty sa maks 2x wieksze niz blad pomiarowy.
na podstawie czego wnosisz jaki jest blad pomiarowy?

bjorm pisze:
08 paź 2020, 10:51
Druga sonda przeciez czyta, ale czyta to samo co pierwsza i stad jest check engine. Dlatego czasem emulator ktory oddala sonde, powoduje inne odczyty i czasem komp te roznice pojmuje jako istnienie kat miedzy sondami, przynajmniej tak jak to rozumiem.
dokladnie o to chodzi
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ