luźne mysli nieuczesane
Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
bjorm
- Donator

- Posty: 2465
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: NC
- Lokalizacja: NO/PL
08 paź 2020, 12:33
Alex pisze: ↑08 paź 2020, 12:08
bjorm pisze: ↑08 paź 2020, 10:51
Na samych wykresach IL widac ze to wzrosty sa maks 2x wieksze niz blad pomiarowy.
na podstawie czego wnosisz jaki jest blad pomiarowy?
O ile dobrze pamietam z pracowni fizycznej, to skoro skala jest od 0 do 200 na wykresie koni to znaczy ze blad pomiaru to co najmniej 1 lub 2 jednostki podzialki.
Do tego dochodzi zmienna temperatury zewnetrznej i cisnienia. Wykresy na jednej hamowni w roznych tempach ladnie pokazuja jak 5C roznicy miedzy pomiarami potrafi dodac lub odjac po co najmniej 5 konikow.
Dla mnie w sumie porownywanie wynikow hamowni z innych hamowni i innych temp jest totalnie niemiarodajne.
W dziale hamowania kolega jeden mial ladne wykresy 1.8 z kolektorem i bez, ale ta sama hamownia, i ta sama temp zewnetrzna. Takie porownania sa dopiero cokolwiek warte.
-
Alex
- Donator

- Posty: 4063
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
08 paź 2020, 14:47
bjorm pisze: ↑08 paź 2020, 12:33
Alex pisze: ↑08 paź 2020, 12:08
bjorm pisze: ↑08 paź 2020, 10:51
Na samych wykresach IL widac ze to wzrosty sa maks 2x wieksze niz blad pomiarowy.
na podstawie czego wnosisz jaki jest blad pomiarowy?
O ile dobrze pamietam z pracowni fizycznej, to skoro skala jest od 0 do 200 na wykresie koni to znaczy ze blad pomiaru to co najmniej 1 lub 2 jednostki podzialki.
Do tego dochodzi zmienna temperatury zewnetrznej i cisnienia. Wykresy na jednej hamowni w roznych tempach ladnie pokazuja jak 5C roznicy miedzy pomiarami potrafi dodac lub odjac po co najmniej 5 konikow.
Dla mnie w sumie porownywanie wynikow hamowni z innych hamowni i innych temp jest totalnie niemiarodajne.
W dziale hamowania kolega jeden mial ladne wykresy 1.8 z kolektorem i bez, ale ta sama hamownia, i ta sama temp zewnetrzna. Takie porownania sa dopiero cokolwiek warte.
w kwestii formalnej - przyrzady pomiarowe sa roznej klasy wiec blad moze byc np. 1,2, 5% ale także 0,2 itd. No moze nie w przypadku hamowni

Ale tez nie chodzi nam tu o blad bezwzgledny ale o porownywanie roznic!
owszem masz racje ze by cos faktycznie zmierzyc hamownia powinna byc ta sama i warunki pomiaru porownywalne. Wydaje mi sie jednak patrzac na wykresy ze w IL o to zadbali. Do np. 2500-3000rpm wyniki sie pokrywaja, dopiero dalej rozjezdzaja. Ten efekt moze byc wlasnie dzieki kolektorowi i pozwala nam oszacowac jak on dziala
-
Spaniard
- Donator

- Posty: 558
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
09 paź 2020, 19:50
Auto po kolektorze trafiło na rolki. Sprzęt MAHA pokazał normę 156,5 bhp i 181 Nm. Wynik mało imponujący nawet jak na automat, które jak wiadomo są przycięte natomiast poprzedni właściciel mówił, że auto miało 148 koni. Nie dopytywałem, ale nie znalazłem takiej wersji w USA. Jeżeli to prawda to sam kolektor dał 7-8 koni. Dla mnie odczucia na plus były ewidentne, a dzisiaj potwierdziłem to pomiarem przyspieszenia przez ekutek tak jak robiłem przed kolektorem. Wcześniej powtarzalne 8,6 a teraz 8,1 także sam kolektor bez strojenia dał 0,5 sekundy. W poniedziałek program. Jeżeli pęknie 170 bhp będę zadowolony.
-
bjorm
- Donator

- Posty: 2465
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: NC
- Lokalizacja: NO/PL
09 paź 2020, 20:42
Program raczej nie da ci 15 kucy. Moze 5-7. Na 170 to liczylbym po wymianie wydechu, katalizatora na 100pcsi oraz wlaasnie na koniec modowane ECU, wtedy moze dojdzie do 170.
-
Spaniard
- Donator

- Posty: 558
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
09 paź 2020, 21:02
No i udało się
171,5 bhp i 186 Nm 
Wynik na samym kolektorze i strojeniu przez Michała z Disi Tune jak dla mnie super. Do tego odcinka przesunięta z 6900 do 7400 obrotów które pięknie budują dźwięk z kolektora... istna uczta dla uszu
Auto ciągnie do samego końca i to w zasadzie inny samochód niż przed tygodniem. Do tego automat na manetkach i jest bajka
Polecam operację każdemu wahającemu się. Mnie do pełni szczęścia brakuje wydechu Cobalt. Wtedy auto ponownie trafi na rolki zalane 100 racing i będziemy walczyć o 175+. Dzięki MMRS za pomoc przy wymianie kolektora, Mariusz faktycznie ogarnia z zamkniętymi oczami.
Plan na przyszłą jesień to wałki od BBR i będzie komplet.
-
Żółwik
- Donator

- Posty: 279
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Satsuki
- Lokalizacja: Dzierżoniów
23 lis 2020, 18:57
Będę pomału się przymierzać do wymiany kompletnego układu wydechowego od kolektora do końca w NA 1.6 1995. Co byście polecili z rzeczy dostępnych w EU? ILM, Racing Beat czy coś innego? A może kolektor i tłumik z różnych firm? No i czy iść w decat czy lepiej nie?
-
Alex
- Donator

- Posty: 4063
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
23 lis 2020, 20:39
Spaniard pisze: ↑09 paź 2020, 21:02
No i udało się
171,5 bhp i 186 Nm 
Wynik na samym kolektorze i strojeniu przez Michała z Disi Tune jak dla mnie super. Do tego odcinka przesunięta z 6900 do 7400 obrotów które pięknie budują dźwięk z kolektora... istna uczta dla uszu
Auto ciągnie do samego końca i to w zasadzie inny samochód niż przed tygodniem. Do tego automat na manetkach i jest bajka
Polecam operację każdemu wahającemu się. Mnie do pełni szczęścia brakuje wydechu Cobalt. Wtedy auto ponownie trafi na rolki zalane 100 racing i będziemy walczyć o 175+. Dzięki MMRS za pomoc przy wymianie kolektora, Mariusz faktycznie ogarnia z zamkniętymi oczami.
Plan na przyszłą jesień to wałki od BBR i będzie komplet.
moze wrzuc wykresy do watku hamownia?
-
Spaniard
- Donator

- Posty: 558
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
-
bjorm
- Donator

- Posty: 2465
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: NC
- Lokalizacja: NO/PL
23 lis 2020, 22:03
Spaniard pisze: ↑09 paź 2020, 21:02
No i udało się
171,5 bhp i 186 Nm 
Wynik na samym kolektorze i strojeniu przez Michała z Disi Tune jak dla mnie super. Do tego odcinka przesunięta z 6900 do 7400 obrotów które pięknie budują dźwięk z kolektora... istna uczta dla uszu
Auto ciągnie do samego końca i to w zasadzie inny samochód niż przed tygodniem. Do tego automat na manetkach i jest bajka
Polecam operację każdemu wahającemu się. Mnie do pełni szczęścia brakuje wydechu Cobalt. Wtedy auto ponownie trafi na rolki zalane 100 racing i będziemy walczyć o 175+. Dzięki MMRS za pomoc przy wymianie kolektora, Mariusz faktycznie ogarnia z zamkniętymi oczami.
Plan na przyszłą jesień to wałki od BBR i będzie komplet.
To na chinskim kolektorze Japspeed? Tzn tym z UK?
-
Spaniard
- Donator

- Posty: 558
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
23 lis 2020, 22:28
W moim przypadku od Toyosports.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2020, 10:29 przez
Spaniard, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Spaniard
- Donator

- Posty: 558
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
24 lis 2020, 10:41
Podobnie myślę, ja mam jeszcze wspawaną tabliczkę z marką dostawcy, trochę ładniej wygląda.
-
kustef
- Donator

- Posty: 406
- Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
- Model: NB
- Lokalizacja: Ruda Śląska
28 cze 2021, 20:45
Jaka jest poprawna kolejność działań w przypadku obróbki głowicy?
Mam ostre walki do swojego 1.6 NB i chciałbym żeby przyniosły jak najlepszy efekt bez dokładania turbo/kompresora albo itb
Myślę o portingu kanałów wydechowych i dolotowych, obróbce gniazd zaworowych i splanowaniu.
Czy najpierw powinienem mieć zrobiony kolektor wydechowy, żeby pod niego zrobić porting kanałów wydechowych?
Jak z kolektorem dolotowym, czy porting fabrycznego da jakiś wymierny efekt czy lepszym rozwiązaniem jest nowy kolektor?
Ile bezpiecznie można zdjąć z głowicy, jeśli wznios zaworow wzrośnie do 9,25mm?
-
kojotPszemek
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NB
- Lokalizacja: Elbląg
28 cze 2021, 22:34
To ile można zdjąć z głowicy zależy od profili wałków. Jak chcesz mieć pewność to nałóż jakąś glinę na tłoki i sprawdz na nowych wałkach i różnych położeniach na regulowanych kółkach rozrządu jaki masz odstęp między tłokiem a zaworem. Ja w seryjnym silniku miałem ok 3-4 mm
-
Dr_Ozda
- Donator

- Posty: 41
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
- Model: NB
- Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa
23 wrz 2021, 12:55
Chce przerobić listwę paliwową w 1,8 z nbfl na standardowa z powrotem. Ktoś może wie z jakich silników będzie pasować listwa?
-
TofikGST
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
23 sty 2022, 16:10
Siemka. Pytanie do tych co dłubią w swoich bezdasznikach. Czy ktoś zakładał czapkę z BP4-W na blok z 1.8 NA? Z tego co czytałem po sieci głowica z NB ma lepsze przepływy niż ta z NA, zastanawia nie jednak jak się rozwiązuje sprawę czujnika wałka - w NA jest duży CAS z tylu na wydechu a w NB mały czujniczek na kółku ssącym.
Czy jest w ogóle to warte roboty skoro planowo cała głowica będzie szła do obróbki - porting, polerka, skrobanie, ostre walki, regulowane kółka itp? Może już nie warto w takim układzie pchać głowy z BP tylko zostać i obrobić tą z NA ?
A jeszcze w kwestii wałków. Czy wałki z 1.8 NA są zamienne z walkami z BP4W ? Pytam bo wałki już mam i jeśli ich się nie da wrzucić w głowicę z BP4W no to sprawa się w zasadzie wyjaśnia.
Coś ktoś w temacie oblatany Panowie i Panewki ?
-
Lately
- Posty: 88
- Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
24 sty 2022, 22:53
Ja przerzuciłem do BP-Z3 czapkę od BP-4W i użyłem CASa z NA zakładając go na wałek wydechowy. Ewentualnie wsadzić trigger wheel. I tak będziesz pewnie stroił to na jakimś standalone jak się domyślam, więc wszystko kwestią ustawienia. Wałki będą pasować. Czy warto? IMO tak. Dolny przekrój to NB, a górny NA.

-
TofikGST
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
25 sty 2022, 12:20
Lately pisze: ↑24 sty 2022, 22:53
Ja przerzuciłem do BP-Z3 czapkę od BP-4W i użyłem CASa z NA zakładając go na wałek wydechowy. Ewentualnie wsadzić trigger wheel. I tak będziesz pewnie stroił to na jakimś standalone jak się domyślam, więc wszystko kwestią ustawienia. Wałki będą pasować. Czy warto? IMO tak. Dolny przekrój to NB, a górny NA.
Zauważyłem że głowa z BP-4W ma wyjście na CAS z tym że zaślepione,ale też wygląda że brakuje jednego mocowania do CAS. Jak to załatwiłeś ?
-
Lately
- Posty: 88
- Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
25 sty 2022, 21:56
Nie kojarzę, żeby u mnie czegoś brakowało.

- IMG20220125174842.jpg (82.1 KiB) Przejrzano 774 razy

- IMG20220125174835.jpg (79.38 KiB) Przejrzano 774 razy
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
-
TofikGST
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
26 sty 2022, 13:31
Zdurniałem...
Wydawało mi się że u mnie CAS jest przykrecony dwoma srubkami...
Pierwsze co sprawdzę jak wrócę do domu

Dam znać popołudniu

-
TofikGST
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
27 sty 2022, 11:00
No i się wyjaśniło

mój błąd, zmyliła mnie jedna śruba. W głowicy z NA jest obok CAS jedna śruba którą jest przykrecona taka blaszka, chu* wi do czego i sprawia wrażenie że ta śruba trzyma też CAS
Czyli się wyjasnilo. Także wracając do tematu...
CAS mówisz p&p pasuje pod glowice z BP-4W ?
Wałki z NA też będą pasować do tej głowicy ? To jest w zasadzie kluczowa sprawa przy wyborze głowy bo ostre wałki pod NA już mam także głowica musi pod nie podchodzić.
A jeszcze sprawa CR. Po posadzeniu głowicy z BP-4W zmienia się stopień sprężania czy nie ?
-
Lately
- Posty: 88
- Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
27 sty 2022, 11:29
CAS pasuje bez żadnych przeróbek.
A jakie dokładnie wałki masz? Zasadniczo niczym nie powinny się różnić.
CR się zmienia, więc jeśli chcesz robić mocnego wolnossaka to dobrze. Ja splanowałem na prawdę bardzo dużo, żeby jeszcze go zwiększyć.
-
TofikGST
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
27 sty 2022, 20:37
Celem jest właśnie mocny ssak. Ogólnie planem jest obrobiona sportingowana głowica, polerowane kanały no i totalnie wszystko co się da tam ugrać, zdjęcie materiału i podniesienie kompresji, ostre wałki i regulowane kółka, ITB i kolektor wydechowy, lekki zamach. To powinno dac dobre wyniki. Chce zacząć od głowy bo to kluczowy element. Nie wiedziałem jak rozegrać sprawę czujników oraz jak z wałkami dlatego myślałem o pracy na głowicy oryginalnej z NA 1.8 ale skoro mówisz że głowica z BP-4W usiądzie mi bez problemu na blok w mojej NA to zdecydowanie lepiej działać od razu na lepszej bazie.
Wałki mam robione 271 (nie pamiętam u kogo robione, kupiłem tu od kogoś z clubu)
...ale czekaj, bo Ty mówisz że głowice z BP-4W zadzałeś na blok z NBFL'a na zmiennej razie ??
To chyba CR będzie inny niż na bloku z NA ?? Czy nie ? Czy się mylę?
-
Lately
- Posty: 88
- Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
27 sty 2022, 20:47
No to właściwie to samo co u mnie będzie. Wszystko się zgadza oprócz kolektora bo aktualnie brak kasy przez bezrobocie.
Ja bym robił na głowicy z BP-4W. U siebie mam właśnie blok z NBFL ożeniony z głowicą z BP-4W. Wałki na pewno podejdą.
Kompresja u Ciebie na pewno będzie inna:
NA 1.8 - 9.0:1
NB 1.8 - 9.5:1
NBFL 1.8 10.0:1