Różne szkoły - różne pomysły więc co może się przydać:
Boost - obowiązkowy żeby mieć banana na ryju za każdym razem kiedy wskazówka przekracza 0
EGT - temperatura spalin mierzona najlepiej w kolektorze - daje odczyt temperatury spalin które trafiają do sprężarki, pozwala nam wybrać moment przy którym trzeba przestać pałować
Temperatura oleju - jak sama nazwa wskazuje - daje nam odczyt który pozwoli nam nie przegrzać silnika, raczej do wysilonych jednostek i setupów
AFR - stosunek powietrza do paliwa - pozwala nam ustalić czy mieszanka jest bogata czy uboga, ile jeszcze można podciągnąć itd. szczerze mówiąc raczej przydaje się tylko przy strojeniu(czyt. komputer potrzebny, fmu raczej nie wystroisz:P)
Jeżeli chodzi o firmę możesz zaufać sprawdzonym za oceanem Greddy, OMORI, STRI i tym podobne wynalazki, aczkolwiek wszystko zależy od funduszy. Dobry zestaw zegarów i 2 tysiące może pochłonąć. Dość często u nas używana jest seria Stepper Motor firmy Autogauge i odczyty są w bardzo dobrej normie. Czyli: boost, temp.oleju możesz wziąć w spokoju taki setup. Do EGT i AFR zastanowiłbym się nad sondami mianowicie żeby uniknąć awarii czujników(u
yanika się chyba termometr urwał;p) proponuję poszukać czujników innej produkcji(takie bardziej przemysłowe koszt ~150zł a jak wiadomo GReddy też się może urwać). AFR to możesz pójść w zestaw Autogauge+sonda boscha, jakiś czas temu taki zestaw wisiał chyba za 600zł na allegro.
Ja osobiście idę w trochę innym kierunku mianowicie zegar od boosta(wkrótce będzie wbudowany w osłonę zegarów na stałę,bo już mnie irytuje;p) będzie jedynym zegarem klasycznym, że tak to ujmę. Do pomiaru EGT, temp. oleju i AFR posłużą mi 2 zegary mianowicie
- turbo timer z pomiarem AFR oraz wskaźnik EGT i Oil Tempu w jednym:
Co za tym przemawia? Między innymi pamięć pozwalająca na odczyt 25minutowego logu...wyższej jakości czujnik. I nie będę miał świecącej choinki na lewym słupku tylko wszystko zamontuję elegancko pod radiem a przy okazji będę miał turbo timera;)