chłodnica oleju NC

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 mar 2021, 21:03

Hej!

podzieli się ktoś pro-tipami nt chłodzenia oleju w NC?

Zainteresował mnie taki patent - chłodnica oleju z RX8
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=716140



mam natomiast takie pytania/watpliwosci

1. czy trzeba robic jakieś sztuki przy wymianie oleju (termostat będzie raczej zamknięty, więc jak olej ma spłynąć??)

2. czy jest jakaś specjalna procedura napełniania układu przy wymianie oleju? czy po prostu wlać tyle co normalnie a po przejażdżce dolać tyle by był max? Czy od razu wlać te 0.5L więcej i tylko skontrolować czy ok?

3. Na miata.net było opisane parę przypadków ułamania krócca wychodzącego do oryginalnego filtra. Czyli ten króciec gdzie przykręca się adapter. Co wy na to?

4. lepszy termostat seryjny z RX8 w chlodnicy czy w podstawce?

co myslicie ogolnie o tym rozwiazaniu? jakies lepsze, prostsze, fajniejsze?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

12 mar 2021, 22:42

Alex pisze:
12 mar 2021, 21:03
Hej!

podzieli się ktoś pro-tipami nt chłodzenia oleju w NC?

Zainteresował mnie taki patent - chłodnica oleju z RX8
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=716140



mam natomiast takie pytania/watpliwosci

1. czy trzeba robic jakieś sztuki przy wymianie oleju (termostat będzie raczej zamknięty, więc jak olej ma spłynąć??)

2. czy jest jakaś specjalna procedura napełniania układu przy wymianie oleju? czy po prostu wlać tyle co normalnie a po przejażdżce dolać tyle by był max? Czy od razu wlać te 0.5L więcej i tylko skontrolować czy ok?

3. Na miata.net było opisane parę przypadków ułamania krócca wychodzącego do oryginalnego filtra. Czyli ten króciec gdzie przykręca się adapter. Co wy na to?

4. lepszy termostat seryjny z RX8 w chlodnicy czy w podstawce?

co myslicie ogolnie o tym rozwiazaniu? jakies lepsze, prostsze, fajniejsze?
1. Ja nie robię
2. Poczekaj aż termostat się otworzy i wtedy dolej
3. W przypadku gdy używasz podkładki pod filtr dodatkowo do seryjnego wymiennika - john V ułamał z tego co kojarzę, poza nim chyba nikt?
Ja używam czegoś takiego: https://walter-motorsports.com/shop/ols ... er-adapter to wyrzuca ten seryjny wymiennik i od razu ma porty na ciśnienie i temperaturę oleju.
4. Używam chłodnicy z RX-8 za 50 zł z allegro z wdbudowanym termostatem, po czujnikach ciśnienia nie widzę żadnego spadku w momencie kiedy termostat się otwiera

Ogólnie bardzo częstym rozwiązaniem jest przelokowanie filtra oleju, mi się nie chciało w to bawić, ale też przynosi bardzo dobre efekty i nawet kosztowo mniej wychodzi.
Potrzebujesz czegoś takiego: https://www.xero-limit.com/oil-filter-relocation.html albo odpowiednika na CNC w polsce i dowolnego adaptera filtra oleju + przewody :).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 mar 2021, 9:13

Fajny ten adapter WM ale jego cena już nie

Ztcp to jeden opisywany przypadek pęknięcia krocca był podczas montażu więc to to jeszcze luz natomiast drugi na torze, czego silnik niestety nie przeżył. Doczytałem natomiast że w silnikach Forda (podawany był focus2) ten krociec jest stalowy. Więc może mam szczęście?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ