NA 1.6 Turbo na 300km

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

pijok
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2016, 19:25
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Łódź

23 wrz 2020, 18:23

Siemanko,
udało mi się kupić w końcu Mx5 NA 1.6 90km i od razu kupiłem też jakiś set turbo do niej.

W skład zestawu wchodzi:
-turbo td05h-20g przerobione pod T3
-bov,jakiś chiński ala HKS
-kolektor wydechowy twin scroll t3
-zasilanie oleju z trójnikami itp
-spływ z turbo
-kompletny dolot z silikonami 50mm od turbo do przepustnicy z intercoolerem
-stożek wraz z rurą 60mm do relokacji pod zderzak
-downpipe 63mm z nierdzewki
-wtryski 550cc/3bar denso
-chłodnica wody z hondy civic gruba 52mm

mam też mapę z DET3 na 1.1 bara (podobno 300km)
Wydech będzie przelot po całej długości 2,5 cala

i jakoś w najbliższym czasie chciałbym się za to zabrać, zaczyna powstawać coraz więcej pytań :)

1. Czy ten silnik odprężony tylko na kanapce (2 uszczelki i przekładka) znosi te 1.1 bar ?
2. Gdzie dostanę przekładkę do tego silnika i jaką grubą kupić ?
3. Co warto od razu zrobić "przy okazji" ?
4. Czy skrzynia i sprzęgło (obite kewlarem) wytrzyma czy lepiej od razu wkładać co innego i jak tak to co ;) ?
5. Jaką pompę paliwa do tego zamówić ?

Głównie chodzi mi o to żeby zrobić to w miarę możliwości jak najlepiej od samego początku żeby później co chwilę się coś nie sypało.

Pytań pewnie będę miał jeszcze wiele ale zacznijmy od tego :)

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

24 wrz 2020, 8:57

Z tego co kojarzę seria układ napędowy i silnik znosi 350NM maks, przy 300KM to wypadałoby grubiej pójść z napędami. Co do strojenia to det3 ogarnie, ale przy takim wysileniu lepiej jakiś standalone typu EMU, więcej parametrów możesz pilnować.
Zawsze jest opcja żeby ustawić 1 bar (powinien tyle wytrzymać) i na tym śmigać.

Tyle informacji mam pod kątem wsadzania turbo do siebie, myślę że więcej powie Ci albo sam autor kitu albo inni na forum, którzy już turbili swoje miatki
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 wrz 2020, 9:44

SPAM mial/(ma?) 300KM w NA1.6, z DET3 i seryjnymi napedami o ile kojarze, na seryjnej chlodnicy z automata i do tego jeszcze LPG. I zdaje sie finalnie dzialalo calkiem dobrze.

gotowa mapa ok, na odpalenie auta i zrobienie pierwszych km
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

24 wrz 2020, 15:59

Dominik też na seryjnych napedach mial około 350KM z 1.8 ale jak to ma być na 100% niezawodne to albo ciśnięcie mocy na maksa albo pewność że nie padnie skrzynia/dyfer
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

03 paź 2020, 15:52

Dzisiaj jechałem miatka i 3 bieg Mi zmieliło żywcem w poniedziałek będę rozbierał pewnie aby się upewnić.
Najgorsze ze miałem jechać na hamownię i nie pojechałem
Ogólnie to 1.6 i dmuchniete 1bara
Mial ktoś takie przypadki ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2020, 20:39

Zdarza się. Tez zabiłem trzeci bieg. Jaki niuton bo nie wczytałem się w wątek?
ODPOWIEDZ