Strona 9 z 10

Re: Hamownia

: 07 paź 2021, 13:26
autor: Alex
ladny wynik zarowno Nm jak i KM :kciuk:

serio tam sie zawory trykają z tłokami przy maksymalnym VTC i tak ma zostać docelowo?

Re: Hamownia

: 09 paź 2021, 13:42
autor: Tomai
Super wynik💪, gratuluję😎.
Do tej mocy przydałaby Ci się szpera🤔

Re: Hamownia

: 10 paź 2021, 20:48
autor: Coobcio
Oj tak szpera by die przydała i lepsze hamulce, wkrótce opiszę caly projekt.
Vtc na krótko jak się podpinało to ciężko powiedzieć czy to kolizja była czy zaplon na kompie z 1.8 się nie przyspieszał tak mocno że aż grzechotało...
Liczę że po strojeniu jeszcze 10-15KM dojdzie i tyle samo Nm :)

Re: Hamownia

: 21 gru 2021, 8:23
autor: Coobcio
Jak miło do Kiviego na hamownie zajechała MX5 NC z seryjnym silnikiem 2,5L też z kolektorem wydechowym 4-1, sportowym katem, oraz zmienionym końcowym tłumikiem.
Całość wystrojona na ECU TEC. A wykres poniżej porównuje ją do naszego jeszcze nie wystrojonego Franka 2,3L, który ma bliźniacze modyfikacje osprzętu (ostatnimi czasy został mu zmieniony końcowy tłumik który dodał 4KM) ale sam w sobie ma większy stopień sprężania, odchudzone sworznie tłokowe i agresywniejsze wałki z silnika 2.0... te oryginalne wałki z 2,5 są wyjątkowo łagodne...

Re: Hamownia

: 21 gru 2021, 19:19
autor: Alex
194kunia z seryjnego 2.5 tylko po wydechu i strojeniu to super wynik. Czy ta hamownia nie jest nazbyt optymistyczna?

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka


Re: Hamownia

: 21 gru 2021, 21:04
autor: Tomai
Dobrze dobrze ,Coobcio , ale jednak 2,5 seryjne ma max moment 900 obrotów szybciej... od Twojego 2,3.
To jest odczuwalne.

Moje 2,0 po zmianie kolektora, i wymianie 2 kata na AWG , posiada szybciej max moment o 500 obrotów. I czuć to podczas jazdy.

Także jednak 2,5 seryjne jakieś zalety ma :))

Re: Hamownia

: 18 sty 2022, 17:47
autor: monkahead
Czy ma ktoś może wykres fabrycznego 2.0 NCFL1, bez modów? Przejrzałem cały temat ale nie ma takiego wykresu, wszystkie są już po mod'ach.

Re: Hamownia

: 19 sty 2022, 12:16
autor: Lupin33
monkahead pisze:
18 sty 2022, 17:47
Czy ma ktoś może wykres fabrycznego 2.0 NCFL1, bez modów? Przejrzałem cały temat ale nie ma takiego wykresu, wszystkie są już po mod'ach.
Praktycznie seria wydech Il motorsport

Re: Hamownia

: 20 sty 2022, 15:33
autor: bjorm
Bardzo optymistyczna hamownia.

Re: Hamownia

: 20 sty 2022, 15:44
autor: waran
Robiłem kiedyś chyba na 3 hamowniach i na każdej zupełnie inny wynik :)

Re: Hamownia

: 20 sty 2022, 16:19
autor: monkahead
Lupin33 pisze:
19 sty 2022, 12:16
Praktycznie seria wydech Il motorsport
Nie będę kwestionował hamowni ale wygląda na to, że motor w NCFL2 to jest kozak, bardzo dobry wynik i świetny przebieg Nm. Jak to porównasz do wykresu Broonka, viewtopic.php?p=503144#p503144, to wynik masz bardzo zbliżony (Nm), tylko 700rpm wyżej ale widać że od 1800rpm ciągną podobnie. Ciekawe ile byś tutaj wycisnął na 4-1?

Re: Hamownia

: 12 lut 2022, 14:19
autor: kociol
Tutaj NCfl2 seria z końcowym wydechem I.L.
Słabszy wykres jest po założeniu lekkiego, aluminiowego koła zamachowego.

Re: Hamownia

: 12 lut 2022, 15:30
autor: bjorm
@kociol Rozumiesz dlaczego po zalozeniu lekkiego kola finalna moc na kolach zmalala?
Niedawno przeciez @grzes reklamowal swoje lekkie kola na swoim FB i tam tlumaczyl skad wiecej koni i Nm po zalozenia jego kola.
Twoj lekki zamach jakiej jest produkcji? Nie zmieniles w miedzyczasie kół (lato/zima czy 17 vs inne?) moze?

Re: Hamownia

: 12 lut 2022, 16:08
autor: Tomai
kociol pisze:
12 lut 2022, 14:19
Tutaj NCfl2 seria z końcowym wydechem I.L.
Słabszy wykres jest po założeniu lekkiego, aluminiowego koła zamachowego.
Czyli można zaryzykować stwierdzenie że seria NCFL 2 ma więcej koni niż seryjne NC.

Re: Hamownia

: 13 lut 2022, 23:09
autor: kociol
bjorm pisze:
12 lut 2022, 15:30
@kociol Rozumiesz dlaczego po zalozeniu lekkiego kola finalna moc na kolach zmalala?
Niedawno przeciez @grzes reklamowal swoje lekkie kola na swoim FB i tam tlumaczyl skad wiecej koni i Nm po zalozenia jego kola.
Twoj lekki zamach jakiej jest produkcji? Nie zmieniles w miedzyczasie kół (lato/zima czy 17 vs inne?) moze?
Na wykresie to jest różnica wynoszącą około 1.5-2% czyli błąd pomiarowy.
Z tego co mnie uczyli i z hamowanych kilku samochodów z lekkimi kołami, masa koła nie ma większego wpływu na osiągi silnika [EDIT] w 100% seryjnym aucie/silniku [END EDIT]. To nie jest opór dodatkowy typu napęd sprężarki klimatyzacji, itp.
Masa koła zamachowego ma wpływ na stany przejściowe - czytaj silnik szybciej przejdzie po obrotach gdy ciśniemy na gaz. Fabryczne koła są projektowane tak, żeby auto nie zaskakiwało "narowistością" i nie telepało budą na wolnych obrotach, bo poprostu ludzie tego nie lubią. W motorsporcie wolne obroty mogą być na 2k i może telepać budą ile chce, ważne żeby silnik wkręcał się maksymalnie szybko na obroty.
Owszem, można założyć, że obniżając masę układu korbowo-tłokowego możemy kręcić silnik wyżej i dzięki temu urwać te kilka km, ale bardziej tyczy się to masy tłoków i korbowodów.

Lekkie koło jest od Grzesia, ale to jest NC.
[EDIT] Zdecydowanie w ND poświęcili więcej uwagi projektując i wykonując to koło i nie skupiali się tylko na maksymalnym obniżeniu masy, ale na jej odpowiednim rozłożeniu. Z tego co wiem, to trochę tego testowali na żywym organizmie.

Mój NCek jest w takiej samej konfiguracji - te same koła (17" z oponami zimowymi 205/40 R17), porównywalna ilość paliwa (około 3/4 baku), paliwo z Orlenu 95 oktan, olej wymieniany około 1000 km przed pierwszym hamowaniem, ta sama hamownia, ten sam człowiek który hamował ;)

Następne hamowanie po wymianie kolektora :D

@Tomai niby w papierach jest, że ma mieć 160 PS, ale w Stanach NCfl chyba miało 170 fabrycznie. Wydaje mi się, że może te wpisane 160 jest spowodowane tym, że Mazda nie chciała przeprowadzać kolejnej procedury homologacyjnej, albo coś... Sam nie wiem... Z tego co zasłyszałem, to NCfl i NCfl2 przeważnie wychodzą około 170 PS.

Re: Hamownia

: 03 mar 2023, 22:20
autor: konopa
NC 2.0
- remont silnika 20.000km temu
- cold air intake by Cobalt
- kolektor i strojenie by Five
- katalizator AWG Polonez 200cpsi
- przepustnica końcowego tłumika (na otwartej wyszło + 4KM)

mx5.jpg
mx5.jpg (611.65 KiB) Przejrzano 2114 razy

Re: Hamownia

: 04 mar 2023, 21:20
autor: uxon
Co prawda temperatury sprzyjajace, ale wynik chyba rekordowy dla przedlifta na seryjnych walkach, gratki :)

Re: Hamownia

: 25 kwie 2023, 21:42
autor: Kaszmirowy
Siemka, byłem niedawno sprawdzić moc i wyszło biedne 130 w mojej NBFL 1.8 VVT. Słyszałem że dość normalne dla tych silników, że nie trzymają mocy. Prawda to? I czy jest to dobry wynik jak na tyle lat?

Re: Hamownia

: 26 kwie 2023, 14:13
autor: czarobest
@Kaszmirowy moim zdaniem jeszcze w miarę okej - oczywiście zawsze za mało, ale to już z innych względów ;). Sam mam podobnie, wrzucałem tutaj wykresik - viewtopic.php?p=563783#p563783

Re: Hamownia

: 26 kwie 2023, 15:17
autor: Kaszmirowy
@czarobest ano mało :P zostaje sprawdzić kompresje i myśleć co dalej.

Re: Hamownia

: 26 kwie 2023, 20:13
autor: Tomai
Kaszmirowy pisze:
25 kwie 2023, 21:42
Siemka, byłem niedawno sprawdzić moc i wyszło biedne 130 w mojej NBFL 1.8 VVT. Słyszałem że dość normalne dla tych silników, że nie trzymają mocy. Prawda to? I czy jest to dobry wynik jak na tyle lat?
Z 10 lat temu hamowałem moje NBFL i wyszło 138 KM a powinno być 146.
Prawda to, nie trzymają mocy,
biorąc pod uwagę.... że Twoje NBFL ma już parę lat.... :))

w razie potrzeby mogę poszukać mojego wykresu :)

Re: Hamownia

: 27 kwie 2023, 17:52
autor: Kaszmirowy
@Tomai pewnie czemu nie :)

Re: Hamownia

: 27 kwie 2023, 18:40
autor: Tomai
Kaszmirowy pisze:
27 kwie 2023, 17:52
@Tomai pewnie czemu nie :)
Proszę :kciuk:, mój Phoenix hamowany w 2012.

Re: Hamownia

: 27 kwie 2023, 20:26
autor: Kaszmirowy
@Tomai próbowałeś może wrócić do fabryki?

Re: Hamownia

: 27 kwie 2023, 20:45
autor: Tomai
Kaszmirowy pisze:
27 kwie 2023, 20:26
@Tomai próbowałeś może wrócić do fabryki?
Jeśli chodzi o Phoenixa, to była seria.
Auto sprzedałem w 2016.

Re: Hamownia

: 27 kwie 2023, 21:09
autor: Kaszmirowy
@Tomai jasne czaję, no nic, może się uda coś wygrzebać ;)

Re: Hamownia

: 26 maja 2023, 8:52
autor: luki_92_92
Po 2 latach od swapa w końcu dotarłem na hamownię, wynik niestety nie jest dla mnie zadowalający, nawet mimo tego, że sam przebieg kresek wygląda przyjemnie :(

Obstawiam, że katalizator z 1.8 z przebiegiem 179tys km robi tutaj za korek w wydechu - ten problem naprawimy niebawem, w przyszłym tygodniu wlatuje na pokład nowiutki midpipe z katem 200cpsi i będę ponawiał pomiar.

To jeszcze obecny setup:
Silnik 2.5, dolot z airboxem simota, kolektor 4-1 od five’a, tłumik końcowy cobalt, silnik strojony ecutekiem.

Re: Hamownia

: 26 maja 2023, 11:15
autor: bjorm
No tam powinno byc na luzie 240-250Nm i jakies 180-185kuca.

Re: Hamownia

: 26 maja 2023, 11:21
autor: luki_92_92
I taki wynik obstawiałem a tu jakaś lipa wyszła :/

Re: Hamownia

: 20 wrz 2023, 16:55
autor: czarobest
No to pierwsza hamownia ze Speeduino :D.

Wynik nie jest spekakularny jeśli chodzi o moc maksymalną, ale najważniejsze, że jest całkiem ładny (no mniej płaski moment, ale o tym zaraz). No i w żadnym zakresie, poza samym dołem poniżej 1700 obr/min. nowy wykres nie jest gorszy niż stary.

Jednak sam "pan z hamowni" powiedział, że wynik na niskich obrotach jest świetny. Wiedziałem, że to było tyłkiem czuć, ale nie wiedziałem że aż tak. Przez to też lepiej zarzuca tyłkiem przy ruszaniu 😉.

To jest co prawda "tylko" 18 Nm, co w sumie w małym wolnossaku bez żadnych modyfikacji i tak jest wynikiem znośnym, ale zakres tego i to, że ten moment jest przy 3500 obr/min większy o jakieś 23 Nm jest bardzo fajne.

Dzięki pomiarowi widzę też doskonale, że wysterowanie zmienej fazy zmniejszam za wcześnie i jest mocny spadek. Tam po prostu muszę VVT jeszcze dłużej pociągnąć w większym procencie. No i poprawić tam dawkę paliwa wtedy, bo na pewno się zmieni.

Moc maksymalna to teraz tylko 140 KM (+7KM względem serii). Pan mi powiedział, że tam mu się na kompie wydawało za bogato na górze i może mieć rację (mam logi więc sobie zobaczę). Dodatkowo też istnieje szansa, że 1-2 stopnie zapłonu powyżej 6000 obr/min jeszcze by dały radę.

No ale i tak jestem bardzo zadowolony z efektu, zwłaszcza, że stroiłem w 100% samodzielnie pierwszy raz w życiu 🙂. I wyszło nie gorzej, a nawet sporo lepiej niż seria, a ja umiem coraz więcej. No i satysfakcja wystrojenia tego samemu też bardzo duża 🙂



Tutaj pomiar serii i obecny. Mody to poza Speeduino i strojeniem to sportowy katalizator Euro 3, zrobienie obudowy do dolotu i duperele jak nowe poduszki silnika - można w temacie ze stopki zobaczyć.
MiataWykres.jpg
MiataWykres.jpg (746.5 KiB) Przejrzano 1146 razy
Także dostroić górę, regulować dalej mniejsze obciążenia, by paliła ciut mniej i do przodu 😁.