Strona 8 z 10
Re: Hamownia
: 30 sie 2020, 10:25
autor: Alex
Dokładnie tak. Gdy już wszystko wiadomo to kazdy mądry co warto co nie. Ale ktoś to musiał na swojej skórze/portfelu najpierw sprawdzić.
Ciekawe że nikt jakoś nie hejtuje 1,6 na/nb że nie jedzie i w ogóle. A to naprawdę nie jedzie w porównaniu z nc1,8 - sprawdzałem wczoraj...
A tak naprawdę w mx5 chodzi nie o osiagi na prostej, ona nie do tego stworzona.
przy użyciu Tapatalka
Re: Hamownia
: 30 sie 2020, 13:38
autor: tytusr
Alex pisze: ↑30 sie 2020, 10:25
Dokładnie tak. Gdy już wszystko wiadomo to kazdy mądry co warto co nie. Ale ktoś to musiał na swojej skórze/portfelu najpierw sprawdzić.
Ciekawe że nikt jakoś nie hejtuje 1,6 na/nb że nie jedzie i w ogóle. A to naprawdę nie jedzie w porównaniu z nc1,8 - sprawdzałem wczoraj...
A tak naprawdę w mx5 chodzi nie o osiagi na prostej, ona nie do tego stworzona.
przy użyciu Tapatalka
Dużo fajnych, krętych dróg niestety jest w górach i trochę mocy trzeba mieć, żeby pod górkę utrzymywać jakieś sensowne tempo bez piłowania czerwonego pola
Re: Hamownia
: 31 paź 2020, 22:45
autor: wojteczekm16
Co prawda pomiar z maja 2020, ale na razie aktualny, więc wrzucam - mx5 ND 1, 2017, RF - po wymianie kolektora, wydechu na akcesoryjnego Bastuck (z częścią centralną) i po strojeniu u Disiego z przesunięciem odcinki:
- ND 1 RF
- MX5-193km_218Nm-1.jpg (374.46 KiB) Przejrzano 5318 razy
wyszło 192,3 KM/ 218 Nm
Re: Hamownia
: 23 lis 2020, 20:59
autor: Spaniard
Mazda NC 2.0 AT 2007 wersja USA.
Seria około 150 bhp i 8,6 s. do 100km/h
Seria + kolektor 156,5 i 8,1
Seria + kolektor + strojenie 171,5 i 7,5
A tak to wygląda na wykresie:
- 20201123_215023.jpg (1.3 MiB) Przejrzano 5216 razy
Re: Hamownia
: 11 gru 2020, 20:35
autor: Wojtek Wawa
Kompletna seria ND1, może komuś się przyda do porównania z tymi ND wystrojonymi powyżej:
- mx5 hamownia~2.jpg (589.73 KiB) Przejrzano 4936 razy
Dodam, że jestem zachwycony krzywą momentu obrotowego. Idealnie pasuje do mojego stylu jazdy (powerslide).
Re: Hamownia
: 11 gru 2020, 21:14
autor: waran
ładny wynik, choć mam wrażenie, że Zibi dorzuca parę kucy w prezencie
Re: Hamownia
: 11 gru 2020, 22:40
autor: Wojtek Wawa
Jak nie Zibi to temperatura. Zamierzam tam wrócić latem i zobaczyć ile tych niutonometrów żyje. Bo jestem bardzo nimi ucieszony. Na pomiar na paliwie 95 szkoda mi silnika, choć kusi.
Re: Hamownia
: 12 gru 2020, 8:50
autor: zoyjka
Siema , mój nc1.8 silnik z polifta + kolektor decat 120 tys km przebiegu. Poza tym seria
- A13B4D4E-F638-4D79-9AE2-33E5A72092A5.jpeg (2.27 MiB) Przejrzano 4896 razy
Re: Hamownia
: 12 gru 2020, 10:43
autor: Alex
zadziwiajaco dobry wynik NC 1.8, zwlaszcza momentu
co to za kolektor decat? chinszczyzna?
Re: Hamownia
: 12 gru 2020, 11:15
autor: zoyjka
Raczej tak, ale wykonany zadziwiająco dobrze i nie ma przedmuchów.
Re: Hamownia
: 12 gru 2020, 12:39
autor: Krzych
Przed wymianą kolektora nie robiłeś przypadkiem pomiaru na tej samej hamowni, w podobnych warunkach (temperatura 3C, ciśnienie)? To by dało jakiś pogląd na przyrosty, bo hamownia hamowni nie równa niestety.
Strojenie jakieś było?
W każdym razie wykres ładny, gratki.
Re: Hamownia
: 12 gru 2020, 12:53
autor: zoyjka
Właśnie nie zrobiłem, nie pomyślałem przed zmiana kolektora. ECU nie ruszane.
Dzięki, po wymianie czułem że lepiej jedzie, szczególnie w wyższej partii obrotów się poprawiło
Re: Hamownia
: 14 gru 2020, 17:42
autor: bjorm
Wojtek Wawa pisze: ↑11 gru 2020, 22:40
Jak nie Zibi to temperatura. Zamierzam tam wrócić latem i zobaczyć ile tych niutonometrów żyje. Bo jestem bardzo nimi ucieszony. Na pomiar na paliwie 95 szkoda mi silnika, choć kusi.
Na luzie z 10-15Nm zniknie przy 15-20C...
Re: Hamownia
: 19 sty 2021, 14:14
autor: Andrut
zoyjka pisze: ↑12 gru 2020, 12:53
Właśnie nie zrobiłem, nie pomyślałem przed zmiana kolektora. ECU nie ruszane.
Dzięki, po wymianie czułem że lepiej jedzie, szczególnie w wyższej partii obrotów się poprawiło
To jest mega zastanawiające to prawie 14 kuca więcej niż seria a wcześniej kolektor + remap i 8 koni różnicy....
Re: Hamownia
: 19 sty 2021, 14:53
autor: tytusr
Ktoś bandażował kolektory wydechowe i ma porównanie??
Re: Hamownia
: 19 sty 2021, 17:05
autor: Alex
tytusr pisze:Ktoś bandażował kolektory wydechowe i ma porównanie??
No właśnie. To powinno spowodować wzrost mocy czy jej spadek?
Po co w ogóle się bandazuje kolektory? Oprócz wyglądu i obniżenia temp pod maską?
przy użyciu Tapatalka
Re: Hamownia
: 19 sty 2021, 17:48
autor: tytusr
wzrost mocy momentu, zimniej pod maską, mniej powietrze w dolocie się grzeje. Teoretycznie wyższa prędkość przepływu spalin bo cieplejsze.
Ponawiam pytanie, czy ktoś ma porównanie, przed owijaniem i po. Czy zmienił się też dźwięk wydechu? Głośniej ciszej zauważalnie? Czy na hamowni jakaś różnica?
Co do wyglądu to zdecydowanie lepiej bez owijania. Mam kolektor 4-1 i wygląda ładnie, ale pod maską ciepło
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 14:12
autor: Krzych
Szara 1.8 NC po transplantacji na durateca 2.5 u Five'a, wałki - wersja 2+, kolektor Five, sportowy katalizator, końcowy tłumik cobalt, wkladka K&N, dolot bez modyfikacji, strojenie Five.
Temperatura na hamowni niska - taki mamy klimat... Kolejny pomiar zrobi się w "referencyjnych" warunkach na lokalnej hamowni, gdy będzie cieplej.
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 16:32
autor: Alex
Niezły wynik Krzych, bardzo tłusty moment na srodku. Coś czuje ze nie mam szans na prostej, zwłaszcza że dyfer dłuższy u mnie
przy użyciu Tapatalka
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 17:12
autor: Tomai
Krzych pisze: ↑22 lut 2021, 14:12
Szara 1.8 NC po transplantacji na durateca 2.5 u Five'a, wałki - wersja 2+, kolektor Five, sportowy katalizator, końcowy tłumik cobalt, wkladka K&N, dolot bez modyfikacji, strojenie Five.
Temperatura na hamowni niska - taki mamy klimat... Kolejny pomiar zrobi się w "referencyjnych" warunkach na lokalnej hamowni, gdy będzie cieplej.
Transplantacja udana
Gratulacje:)
Pewnie Micha się cieszy podczas jazdy
Tak sobie pomyślałem że np. takie GT 86 też ma 200 koni....ale chyba nie ma szans do takiej Miaty 2,5
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 18:15
autor: Krzych
Dzięki. Tak, transplantacja mega udana, chłopaki w Bydgoszczy zrobili kawał dobrej roboty
, bardzo dobrze to jeździ.
Na razie zrobiłem tylko 640 km w drodze do domu, raczej spokojnie, bo silnik się jeszcze dociera. Teraz miata czeka w garażu na kolejną zmianę oleju i lepszą pogodę. Na testy torowe przyjdzie czas wcześniej (Karol?
) lub później.
https://youtu.be/oTuxFgFIkdE
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 19:36
autor: Alex
GT86 to bardzo fajne auto ale jest cięższe od NC. I nie ma tyle momentu bo tylko 2.0 nie 2.5. No chyba że nowa generacja, tam jest 2.4 zdaje się. Ale nadal chyba lzejsza nie będzie.
przy użyciu Tapatalka
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 20:08
autor: Hookie
Tomai pisze: ↑22 lut 2021, 17:12
Tak sobie pomyślałem że np. takie GT 86 też ma 200 koni....ale chyba nie ma szans do takiej Miaty 2,5
W tym kontekście polecam obejrzeć to co zmieniono w BRZ2 i jak różni się krzywa momentu vs Mx-5 ND. BRZ zdychało vs ND. Teraz... będzie inaczej.
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 22:08
autor: Tomai
Hookie pisze: ↑22 lut 2021, 20:08
Tomai pisze: ↑22 lut 2021, 17:12
Tak sobie pomyślałem że np. takie GT 86 też ma 200 koni....ale chyba nie ma szans do takiej Miaty 2,5
W tym kontekście polecam obejrzeć to co zmieniono w BRZ2 i jak różni się krzywa momentu vs Mx-5 ND. BRZ zdychało vs ND. Teraz... będzie inaczej.
Fajna dyskusja się wywiazała
tylko nie miałem na myśli Miaty ND....nie ten budżet:)
Mam na mysli NC w którym było 1.8.... wstawione 2,5 + kolektor+ wałki +strojenie.... plus minus 35 tys? ...vs GT86 rocznik 2012....które będzie kosztowało więcej a oferowało mniej....
jednak:) i tak jak Alex pisze GT86 cięższe.
Re: Hamownia
: 22 lut 2021, 23:42
autor: Krzych
Mnie się BRZty i gt86 bardzo podobają, jeśli coś w nich poprawią, to będą podobać się bardziej.
Re: Hamownia
: 02 mar 2021, 12:16
autor: Żółwik
Którą hamownię moglibyście mi polecić w okolicach Wrocławia, Wałbrzycha, Kłodzka?
Re: Hamownia
: 27 mar 2021, 13:13
autor: latar
We Wro jest Jetronik, ECU Project. W Obornikach VAGTune. Czy na południu bardzieh coś jest to nie wiem.
Re: Hamownia
: 07 paź 2021, 10:48
autor: Coobcio
Haha filmu jeszcze na kanale nie ma ale nie mogę się powstrzymać przed opublikowaniem tego postu
Tak więc przedstawiam wykres naszej Coobciowo Basiowej Mazdy Miaty MX5 NC z silnikiem 2,3L FRANEK :
- Silnik bazowo pochodzi z Mazdy 6 GC 2,3L + wałki i zmodyfikwoane tłoki z MX5 2.0 + kolektor wydechowy Funo Auto 4-1 + sportowy kat 100CPI AWG
- Dolot i wydech seryjne
- Jeszcze nie wystrojony ale z ECU siedzi z 2.0 co by VTC odpalić, jedyna zmiana w programie to odcinka na 7350rpm
- mazda mx5 nasza off on.jpg (1009.7 KiB) Przejrzano 3243 razy
Jak powstawało to w sumie całkiem udane serducho można obejrzeć u nas na kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=rAupi866j6Q&t=1820s - rozbiórka 2,3 z Mazdy 6
https://www.youtube.com/watch?v=KS34ARz4pJU&t=1846s - budowa odc 1.
https://www.youtube.com/watch?v=AhWpAvTYmCY - budowa odc 2.
https://www.youtube.com/watch?v=zWSJompw8vQ&t=1112s - budowa odc 3.
https://www.youtube.com/watch?v=bk0iR-_AWBE&t=24s - budowa odc 4.
https://www.youtube.com/watch?v=aYklhoGlP3c&t=271s - budowa odc 5.
https://www.youtube.com/watch?v=jqy-q3AhGf8&t=346s - budowa odc 6.
https://www.youtube.com/watch?v=IqWXcufpJzQ&t=42s - budowa odc 7.
https://www.youtube.com/watch?v=gGM6S5xFnJI&t=656s - montaż grubszej chłodnicy wody i dalsze uzbrajanie budy
https://www.youtube.com/watch?v=lF8whAq0PX4&t=1041s - Pierwsze uruchomienie Franka
https://www.youtube.com/watch?v=bplDNoJkDHc - jazda testowa po dotarciu ale jeszcze bez VTC...
Ojeju ile się tego nazbierało... na filmikach jest szczegółowo pokazane jak powstawał silniczek i jakie zaszły zmiany w jego osprzęcie hehe
Re: Hamownia
: 07 paź 2021, 11:12
autor: Krzych
Pięknie, niutek jak w 2.5 z wałkami.
Co to będzie po wystrojeniu? Dawaj znać
Re: Hamownia
: 07 paź 2021, 11:35
autor: bjorm
Gratulacje! Wy to umiecie tam nabroić
Piekne wyniki i rarytasowy silnik w NC