Hamownia

miejsce na wykresy i ich komentowanie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 sie 2020, 10:25

Dokładnie tak. Gdy już wszystko wiadomo to kazdy mądry co warto co nie. Ale ktoś to musiał na swojej skórze/portfelu najpierw sprawdzić.

Ciekawe że nikt jakoś nie hejtuje 1,6 na/nb że nie jedzie i w ogóle. A to naprawdę nie jedzie w porównaniu z nc1,8 - sprawdzałem wczoraj...

A tak naprawdę w mx5 chodzi nie o osiagi na prostej, ona nie do tego stworzona.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 sie 2020, 13:38

Alex pisze:
30 sie 2020, 10:25
Dokładnie tak. Gdy już wszystko wiadomo to kazdy mądry co warto co nie. Ale ktoś to musiał na swojej skórze/portfelu najpierw sprawdzić.

Ciekawe że nikt jakoś nie hejtuje 1,6 na/nb że nie jedzie i w ogóle. A to naprawdę nie jedzie w porównaniu z nc1,8 - sprawdzałem wczoraj...

A tak naprawdę w mx5 chodzi nie o osiagi na prostej, ona nie do tego stworzona.

przy użyciu Tapatalka
Dużo fajnych, krętych dróg niestety jest w górach i trochę mocy trzeba mieć, żeby pod górkę utrzymywać jakieś sensowne tempo bez piłowania czerwonego pola
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

31 paź 2020, 22:45

Co prawda pomiar z maja 2020, ale na razie aktualny, więc wrzucam - mx5 ND 1, 2017, RF - po wymianie kolektora, wydechu na akcesoryjnego Bastuck (z częścią centralną) i po strojeniu u Disiego z przesunięciem odcinki:
MX5-193km_218Nm-1.jpg
ND 1 RF
MX5-193km_218Nm-1.jpg (374.46 KiB) Przejrzano 5038 razy
wyszło 192,3 KM/ 218 Nm
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

23 lis 2020, 20:59

Mazda NC 2.0 AT 2007 wersja USA.

Seria około 150 bhp i 8,6 s. do 100km/h
Seria + kolektor 156,5 i 8,1
Seria + kolektor + strojenie 171,5 i 7,5

A tak to wygląda na wykresie:
20201123_215023.jpg
20201123_215023.jpg (1.3 MiB) Przejrzano 4936 razy
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2020, 20:35

Kompletna seria ND1, może komuś się przyda do porównania z tymi ND wystrojonymi powyżej:
mx5 hamownia~2.jpg
mx5 hamownia~2.jpg (589.73 KiB) Przejrzano 4656 razy
Dodam, że jestem zachwycony krzywą momentu obrotowego. Idealnie pasuje do mojego stylu jazdy (powerslide).
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2020, 21:14

ładny wynik, choć mam wrażenie, że Zibi dorzuca parę kucy w prezencie ;)
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2020, 22:40

Jak nie Zibi to temperatura. Zamierzam tam wrócić latem i zobaczyć ile tych niutonometrów żyje. Bo jestem bardzo nimi ucieszony. Na pomiar na paliwie 95 szkoda mi silnika, choć kusi.
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

12 gru 2020, 8:50

Siema , mój nc1.8 silnik z polifta + kolektor decat 120 tys km przebiegu. Poza tym seria :)
A13B4D4E-F638-4D79-9AE2-33E5A72092A5.jpeg
A13B4D4E-F638-4D79-9AE2-33E5A72092A5.jpeg (2.27 MiB) Przejrzano 4616 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 gru 2020, 10:43

zadziwiajaco dobry wynik NC 1.8, zwlaszcza momentu

co to za kolektor decat? chinszczyzna?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

12 gru 2020, 11:15

Raczej tak, ale wykonany zadziwiająco dobrze i nie ma przedmuchów.
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

12 gru 2020, 12:39

Przed wymianą kolektora nie robiłeś przypadkiem pomiaru na tej samej hamowni, w podobnych warunkach (temperatura 3C, ciśnienie)? To by dało jakiś pogląd na przyrosty, bo hamownia hamowni nie równa niestety.
Strojenie jakieś było?
W każdym razie wykres ładny, gratki.
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

12 gru 2020, 12:53

Właśnie nie zrobiłem, nie pomyślałem przed zmiana kolektora. ECU nie ruszane.
Dzięki, po wymianie czułem że lepiej jedzie, szczególnie w wyższej partii obrotów się poprawiło :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 gru 2020, 17:42

Wojtek Wawa pisze:
11 gru 2020, 22:40
Jak nie Zibi to temperatura. Zamierzam tam wrócić latem i zobaczyć ile tych niutonometrów żyje. Bo jestem bardzo nimi ucieszony. Na pomiar na paliwie 95 szkoda mi silnika, choć kusi.
Na luzie z 10-15Nm zniknie przy 15-20C...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

19 sty 2021, 14:14

zoyjka pisze:
12 gru 2020, 12:53
Właśnie nie zrobiłem, nie pomyślałem przed zmiana kolektora. ECU nie ruszane.
Dzięki, po wymianie czułem że lepiej jedzie, szczególnie w wyższej partii obrotów się poprawiło :)
To jest mega zastanawiające to prawie 14 kuca więcej niż seria a wcześniej kolektor + remap i 8 koni różnicy....
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

19 sty 2021, 14:53

Ktoś bandażował kolektory wydechowe i ma porównanie??
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 sty 2021, 17:05

tytusr pisze:Ktoś bandażował kolektory wydechowe i ma porównanie??
No właśnie. To powinno spowodować wzrost mocy czy jej spadek?

Po co w ogóle się bandazuje kolektory? Oprócz wyglądu i obniżenia temp pod maską?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

19 sty 2021, 17:48

wzrost mocy momentu, zimniej pod maską, mniej powietrze w dolocie się grzeje. Teoretycznie wyższa prędkość przepływu spalin bo cieplejsze.

Ponawiam pytanie, czy ktoś ma porównanie, przed owijaniem i po. Czy zmienił się też dźwięk wydechu? Głośniej ciszej zauważalnie? Czy na hamowni jakaś różnica?

Co do wyglądu to zdecydowanie lepiej bez owijania. Mam kolektor 4-1 i wygląda ładnie, ale pod maską ciepło
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

22 lut 2021, 14:12

Szara 1.8 NC po transplantacji na durateca 2.5 u Five'a, wałki - wersja 2+, kolektor Five, sportowy katalizator, końcowy tłumik cobalt, wkladka K&N, dolot bez modyfikacji, strojenie Five.
Temperatura na hamowni niska - taki mamy klimat... Kolejny pomiar zrobi się w "referencyjnych" warunkach na lokalnej hamowni, gdy będzie cieplej.
Załączniki
IMG-20210219-WA0008.jpg
IMG-20210219-WA0008.jpg (181.38 KiB) Przejrzano 4192 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lut 2021, 16:32

Niezły wynik Krzych, bardzo tłusty moment na srodku. Coś czuje ze nie mam szans na prostej, zwłaszcza że dyfer dłuższy u mnie

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

22 lut 2021, 17:12

Krzych pisze:
22 lut 2021, 14:12
Szara 1.8 NC po transplantacji na durateca 2.5 u Five'a, wałki - wersja 2+, kolektor Five, sportowy katalizator, końcowy tłumik cobalt, wkladka K&N, dolot bez modyfikacji, strojenie Five.
Temperatura na hamowni niska - taki mamy klimat... Kolejny pomiar zrobi się w "referencyjnych" warunkach na lokalnej hamowni, gdy będzie cieplej.
Transplantacja udana :kciuk: Gratulacje:)
Pewnie Micha się cieszy podczas jazdy :git:

Tak sobie pomyślałem że np. takie GT 86 też ma 200 koni....ale chyba nie ma szans do takiej Miaty 2,5 :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

22 lut 2021, 18:15

Dzięki. Tak, transplantacja mega udana, chłopaki w Bydgoszczy zrobili kawał dobrej roboty :winner: , bardzo dobrze to jeździ.
Na razie zrobiłem tylko 640 km w drodze do domu, raczej spokojnie, bo silnik się jeszcze dociera. Teraz miata czeka w garażu na kolejną zmianę oleju i lepszą pogodę. Na testy torowe przyjdzie czas wcześniej (Karol? :poklony: ) lub później.

https://youtu.be/oTuxFgFIkdE
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lut 2021, 19:36

GT86 to bardzo fajne auto ale jest cięższe od NC. I nie ma tyle momentu bo tylko 2.0 nie 2.5. No chyba że nowa generacja, tam jest 2.4 zdaje się. Ale nadal chyba lzejsza nie będzie.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

22 lut 2021, 20:08

Tomai pisze:
22 lut 2021, 17:12
Tak sobie pomyślałem że np. takie GT 86 też ma 200 koni....ale chyba nie ma szans do takiej Miaty 2,5 :kciuk:
W tym kontekście polecam obejrzeć to co zmieniono w BRZ2 i jak różni się krzywa momentu vs Mx-5 ND. BRZ zdychało vs ND. Teraz... będzie inaczej.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

22 lut 2021, 22:08

Hookie pisze:
22 lut 2021, 20:08
Tomai pisze:
22 lut 2021, 17:12
Tak sobie pomyślałem że np. takie GT 86 też ma 200 koni....ale chyba nie ma szans do takiej Miaty 2,5 :kciuk:
W tym kontekście polecam obejrzeć to co zmieniono w BRZ2 i jak różni się krzywa momentu vs Mx-5 ND. BRZ zdychało vs ND. Teraz... będzie inaczej.

Fajna dyskusja się wywiazała :D tylko nie miałem na myśli Miaty ND....nie ten budżet:)
Mam na mysli NC w którym było 1.8.... wstawione 2,5 + kolektor+ wałki +strojenie.... plus minus 35 tys? ...vs GT86 rocznik 2012....które będzie kosztowało więcej a oferowało mniej....:) jednak:) i tak jak Alex pisze GT86 cięższe.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

22 lut 2021, 23:42

Mnie się BRZty i gt86 bardzo podobają, jeśli coś w nich poprawią, to będą podobać się bardziej.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

02 mar 2021, 12:16

Którą hamownię moglibyście mi polecić w okolicach Wrocławia, Wałbrzycha, Kłodzka?
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

27 mar 2021, 13:13

We Wro jest Jetronik, ECU Project. W Obornikach VAGTune. Czy na południu bardzieh coś jest to nie wiem.
Awatar użytkownika
Coobcio
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
Model: NC
Wersja: 1.8 > 2.3
Lokalizacja: Warszawawa

07 paź 2021, 10:48

Haha filmu jeszcze na kanale nie ma ale nie mogę się powstrzymać przed opublikowaniem tego postu :)
Tak więc przedstawiam wykres naszej Coobciowo Basiowej Mazdy Miaty MX5 NC z silnikiem 2,3L FRANEK :
- Silnik bazowo pochodzi z Mazdy 6 GC 2,3L + wałki i zmodyfikwoane tłoki z MX5 2.0 + kolektor wydechowy Funo Auto 4-1 + sportowy kat 100CPI AWG
- Dolot i wydech seryjne
- Jeszcze nie wystrojony ale z ECU siedzi z 2.0 co by VTC odpalić, jedyna zmiana w programie to odcinka na 7350rpm :D

mazda mx5 nasza off on.jpg
mazda mx5 nasza off on.jpg (1009.7 KiB) Przejrzano 2963 razy

Jak powstawało to w sumie całkiem udane serducho można obejrzeć u nas na kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=rAupi866j6Q&t=1820s - rozbiórka 2,3 z Mazdy 6
https://www.youtube.com/watch?v=KS34ARz4pJU&t=1846s - budowa odc 1.
https://www.youtube.com/watch?v=AhWpAvTYmCY - budowa odc 2.
https://www.youtube.com/watch?v=zWSJompw8vQ&t=1112s - budowa odc 3.
https://www.youtube.com/watch?v=bk0iR-_AWBE&t=24s - budowa odc 4.
https://www.youtube.com/watch?v=aYklhoGlP3c&t=271s - budowa odc 5.
https://www.youtube.com/watch?v=jqy-q3AhGf8&t=346s - budowa odc 6.
https://www.youtube.com/watch?v=IqWXcufpJzQ&t=42s - budowa odc 7.
https://www.youtube.com/watch?v=gGM6S5xFnJI&t=656s - montaż grubszej chłodnicy wody i dalsze uzbrajanie budy
https://www.youtube.com/watch?v=lF8whAq0PX4&t=1041s - Pierwsze uruchomienie Franka
https://www.youtube.com/watch?v=bplDNoJkDHc - jazda testowa po dotarciu ale jeszcze bez VTC... :P

Ojeju ile się tego nazbierało... na filmikach jest szczegółowo pokazane jak powstawał silniczek i jakie zaszły zmiany w jego osprzęcie hehe :D
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

07 paź 2021, 11:12

Pięknie, niutek jak w 2.5 z wałkami.
Co to będzie po wystrojeniu? Dawaj znać ;)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2021, 11:35

Gratulacje! Wy to umiecie tam nabroić :D
Piekne wyniki i rarytasowy silnik w NC :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ