Hamownia

miejsce na wykresy i ich komentowanie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

08 wrz 2016, 19:49

rrutek pisze:Hamownia w trakcie testu mierzy straty wynikające z oporów układu napędowego i na tej podstawie jest w stanie ustalić moc na silniku.


Tak właśnie podejrzewałem. Wobec tego jak się patrzy na wykres z hamowni to nie wiadomo czy to jest whp czy hp?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 wrz 2016, 21:37

tinuviel pisze:
rrutek pisze:Hamownia w trakcie testu mierzy straty wynikające z oporów układu napędowego i na tej podstawie jest w stanie ustalić moc na silniku.


Tak właśnie podejrzewałem. Wobec tego jak się patrzy na wykres z hamowni to nie wiadomo czy to jest whp czy hp?

99% hamowni w pl podaje moc na silniku czyli hp (tak konkretniej to KM bo to nie jest równe hp). Często na wykresie masz też krzywa strat.
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

09 wrz 2016, 0:17

dzięki ree, zawsze mnie to intrygowało :)
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

29 cze 2017, 2:12

Nie wiem w sumie czy dobry dział, temat(jeśli nie będę wdzięczny za przeniesienie), ale słyszałem o spadkach mocy w silnikach 1.8 w NB/FL, a hamował ktoś 1.6 ? Mają tą samą bolączkę ? Bo tak się zastanawiam czy jest sens pchać się w 1.8 tym bardziej, że są droższe od 1.6.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 cze 2017, 6:35

1.6 zwykle trzymaja serie bez problemu
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

28 sie 2017, 11:20

Powiedzcie czy hamownia MAHA MSR1000 daje wiarygodne wyniki. Zakładam, że firma Jetronic jest wystarczająco doświadczona żeby nie zepsuć badania.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

28 sie 2017, 11:23

O samej hamowni nic ci nie powiem, ale Jetronik jest dość zajebisty. Sam miałem się u nich hamować, ale pojechałem do ecuprojekt - nie ma kolejki. W Jetroniku była na dwa tygodnie. Już samo to o czymś świadczy. No i popatrz, jakie auta są u nich robione.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

04 wrz 2017, 8:56

ace pisze:O samej hamowni nic ci nie powiem, ale Jetronik jest dość zajebisty. Sam miałem się u nich hamować, ale pojechałem do ecuprojekt - nie ma kolejki. W Jetroniku była na dwa tygodnie. Już samo to o czymś świadczy. No i popatrz, jakie auta są u nich robione.



ja mam trochę inne zdanie o tej firmie i "specjalistach" tam pracujących.. bo jakie można mieć zdanie o gościach, którzy nie zrobią geometrii bo felgi są nowe i oni je zniszczą.. :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

04 wrz 2017, 9:25

Ceny w Jetronicu mają trochę jakby kosmiczne. Badanie wycenili na 300zł.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

04 wrz 2017, 9:45

Na hamowni? Wszędzie mi mówili 100-150zł, w Jetroniku też.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
gosebus
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2017, 17:17
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues

02 sty 2018, 21:15

Morfi pisze:Powiedzcie czy hamownia MAHA MSR1000 daje wiarygodne wyniki. Zakładam, że firma Jetronic jest wystarczająco doświadczona żeby nie zepsuć badania.

Ja Hamowałem na MAHA LPS 3000PKW kilka autek i wyniki jak najbardziej prawidłowe. Cena 100zł, ale pomiarów można sobie było zrobić z dziesięć za tą cenę.
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2018, 14:38

Dziś zrobiłem sobie wycieczkę na hamownię. Oto wynik:
Obrazek
Na wypadek gdyby zdjęcie zniknęło: moc 137,1 KM @ 6512 rpm, moment 157,9 Nm @ 5093 rpm. Słaby wzrost momentu między 3200 rpm, a 4000 rpm.

Silnik:1.8 16V, 140 KM / 165 Nm, auto z 2000 roku, przebieg ok 180.000 km. Auto z instalacją LPG, ale pomiar robiony na bezynie.
Założony filtr stożkowy, tłumik środkowy Magnalow 2,5 cala i tłumik końcowy Magnaflow 2,25 cala, kolektor wydechowy seryjny.
Przy 148.000 km remont silnika (na fakturze: pierścienie tłokowe, panewki główne wału korbowego, panewki korbowodowe, komplet uszczelek silnika góra i dół, simmeringi przedni i tylny wału korbowego , simmeringi wałka rozrządu, planowanie głowicy, szlifowanie zaworów).

Co sądzicie o wyniku? Po cichu liczyłem na to, że jednak seryjna moc będzie utrzymana. Nie powiedziałbym, że jest źle, ale możemy poszukać dziury w całym ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 maja 2018, 15:21

Bez przesady. 3KM to błąd pomiarowy. A samochód ma 18 lat :)To dobry wynik jak na ten silnik.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

16 maja 2018, 7:59

To i ja dorzucę dla potomnych.

NA 1.8 1996 rok, seria kanadyjska. Usunięty katalizator i zamontowany Cobalt. Brak innych modyfikacji.

wykres.JPG
wykres.JPG (199.8 KiB) Przejrzano 6833 razy
Awatar użytkownika
blackdev
Posty: 14
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:41
Model: NC
Wersja: Niseko

11 cze 2018, 19:59

Wrzucałem już w temat http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=25453&start=60, ale wrzucę i tu. Moja Miatka bo kolektorze i strojeniu od Fiveopacka.
Załączniki
auta_1.jpg
auta_1.jpg (715.74 KiB) Przejrzano 6765 razy
Dawniej: Mazda MX5 NB FL 1.8L Silver Blues 2004
Teraz: Mazda MX5 NC 2.0L@2.5L Niseko 160KM@351KM
Na codzień: Audi A5 Sportback 45 252KM@270KM i Audi Q3 Sportback 45 245KM
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

11 cze 2018, 22:10

Wrzucę swój wykres (z przed 2 lat co prawda).
Pomiar przy 27 stopniach powietrza i na stożku z Raszyna na krótkim dolocie więc jest w normie.
Załączniki
20160629_140638_HDR.jpg
20160629_140638_HDR.jpg (88.69 KiB) Przejrzano 6745 razy
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
pierdziawa
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2018, 23:10
Model: NB

17 wrz 2018, 16:44

Witam wypluło 132.5 na hamowni 98 rok czy da sie coś zrobić zeby dobić do serii? Jest stożek
Załączniki
IMG_20180917_173639__01__01.jpg
IMG_20180917_173639__01__01.jpg (896.52 KiB) Przejrzano 6632 razy
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

18 wrz 2018, 7:33

pierdziawa pisze:Witam wypluło 132.5 na hamowni 98 rok czy da sie coś zrobić zeby dobić do serii? Jest stożek


1.8 nie trzymają mocy, więc 132,5 to całkiem ładny wynik.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 lis 2018, 17:25

To wykres Migreny z nowym piecem 1,8 po 100 000 km.
Z modów, zimny dolot, ominięte podgrzewanie przepustnicy , bandaż na kolektorze , zaślepiony egr, lekkie koło zamachowe, ostatni tłumik wmsport z Raszyna :)
Załączniki
IMG_5559.jpg
IMG_5559.jpg (1.56 MiB) Przejrzano 6394 razy
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 lis 2018, 22:52

powiedzialbym ze calkiem ladnie :)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Zboras
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2019, 14:09
Model: NB FL
Wersja: Custom 1.8
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2019, 13:43

Gdzie w Warszawie mozna zhamować auto i poprawić mapę paliwa i osiągnąć dodatkowe KM? Prosiłbym o jakieś adresy do firm
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 lut 2019, 17:15

MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

11 kwie 2019, 10:03

1.6 90km w NA zrobiony dolot z raszyna i wydech bez kata i 2" na koncowym turboworks :)

Wynik 105km 128Nm
Załączniki
WhatsApp Image 2019-04-11 at 11.02.52.jpeg
WhatsApp Image 2019-04-11 at 11.02.52.jpeg (161.06 KiB) Przejrzano 5948 razy
Obrazek
Scorpio
Posty: 30
Rejestracja: 12 wrz 2017, 20:19
Model: ND RF
Lokalizacja: Beskid Żywiecki

24 lip 2019, 14:30

Z kronikarskiego obowiązku, dla potomnych ;)
Mazda Mx-5 RF, 2017, przebieg 11800 km, seria, jedynie wydech akcesoryjny Bastuck.
Wykres.JPG
Wykres.JPG (5.64 MiB) Przejrzano 5742 razy
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2019, 18:33

Pięknie trzyma moc na upale. Gratulacje! Jakie paliwo?
Scorpio
Posty: 30
Rejestracja: 12 wrz 2017, 20:19
Model: ND RF
Lokalizacja: Beskid Żywiecki

29 lip 2019, 6:31

Dziękuję Wojtku :) , widocznie dobrze dotarty na górskich traskach ;). Ostatnio tankuję 98, bo mam stację z dobrą ceną. Olej to Millers CFS 0w-20 NT+.
lano
Posty: 116
Rejestracja: 13 maja 2019, 19:07
Model: NC
Wersja: 1.4
Lokalizacja: Poznań

31 lip 2019, 19:58

No i ja się pochwalę, a co tam :)
Całkowicie stockowe NC 1.8 wyprodukowane w 2006 roku z przebiegiem ~162.5k. Hamowane na Pb98.
Załączniki
wynik.jpg
wynik.jpg (581.65 KiB) Przejrzano 5533 razy
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 sie 2019, 20:59

Broonek pisze:
20 lis 2018, 17:25
To wykres Migreny z nowym piecem 1,8 po 100 000 km.
Z modów, zimny dolot, ominięte podgrzewanie przepustnicy , bandaż na kolektorze , zaślepiony egr, lekkie koło zamachowe, ostatni tłumik wmsport z Raszyna :)
Dla czytających forum przesyłam wykres przed i po wydechu.
Wyjściowo nieco inny niż ten z zimy, ale aktualnie mamy stopni 27 a poprzedni pomiar był robiony przy 10 :)
Załączniki
IMG_9041.jpeg
IMG_9041.jpeg (1.86 MiB) Przejrzano 5502 razy
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 sie 2019, 16:29

Bardzo ładny przyrost w większości zakresu poza okolicami 4 i
7krpm. Pewnie wyraźnie czuc to w jeździe.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 sie 2019, 11:09

Alex pisze:
06 sie 2019, 16:29
Bardzo ładny przyrost w większości zakresu poza okolicami 4 i
7krpm. Pewnie wyraźnie czuc to w jeździe.
No czuć, czuć. Zibi powiedział, że to okolice odpalenia zmiennej fazy i albo za mało powietrza albo paliwa się robi.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
ODPOWIEDZ