Strona 1 z 1

[ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 12:42
autor: francmiko
Panowie, potrzeba mi pomocy by dodać dobrego wyboru turbo od bbr czy tuning wolnossącego na 200hp. Czy jest sens robić to drugie czy jak się ma kasę iść w turbo. Auto do codziennego użytku plus kilka torów rocznie. No i jeszcze która opcja jest bardziej podatna na dodatkowe konie w przyszłości ? Ja na tę chwilę skłaniam się do turbo ale to chyba tylko przez większą moc na papierze.. ktoś pomoże ?

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 13:08
autor: grzes
hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz :)). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 13:30
autor: francmiko
Auto mam od pół roku jak na tę chwilę to mam tylko ecutek a i program Bbr jeśli chodzi o moc. Brak mocy odczuwalny jest najbardziej na prostej na której można w zasadzie tylko wyprzedzać na torze :) Nie potrzebuje zaraz 300hp wydaje mi się że wystarczy mi te 250 stage 1 of Bbr ale I możliwe że właśnie te 200 plus będzie ok choć nie wiem czy da radę wyprzedzić powiedzmy type R z podobna mocą. No a druga sprawa by np na światłach nie zostać w tyle za elektrycznym Hyundaiem ;) Boję się tego że tak jak mówisz będzie turbo i będzie mało ale zmarnować kasę na NA a potem robić turbo też szkoda :) No i sprawa wywalenia katalizatora w NA czy to jeszcze jest w stanie przejść badania spalin ?

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 14:13
autor: MMRS
Kilka pytań :

1 Heble są?
2 Zawieszenie jest?
3 Dobra guma?
4 Poniekąd związane z tematem, performance chłodnice płynu i cieczy? To ND pudełko delikatnie mówiąc ma ciągoty do ciepełka :)

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 14:19
autor: francmiko
1. Będą jak będzie moc
2. Jest
3. Jest potenza będzie ad08r
4. Czy chłodzenie silnika Turbo i NA czymś się różni ?

Te wszystkie zmiany mogę robić w jednym czasie, chodzi mi bardziej o dylemat w wyborze ile koni chłodzić ;)

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 14:29
autor: MMRS
francmiko pisze:
17 lip 2019, 14:19
1. Będą jak będzie moc
2. Jest
3. Jest potenza będzie ad08r
4. Czy chłodzenie silnika Turbo i NA czymś się różni ?

Te wszystkie zmiany mogę robić w jednym czasie, chodzi mi bardziej o dylemat w wyborze ile koni chłodzić ;)
ND na torze chłodziłbym seryjne, zapytaj kolegę Pudla co się działo z tempsami na Kicie Super 200 bez chłodnic. O doładowanych jednostkach bez chłodzenia dyskusja chyba nie ma sensu.

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 15:14
autor: francmiko
Sprawdzę mam nadzieję już w piątek jakie będą temperatury na moim setupie

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 15:14
autor: MMRS
francmiko pisze:
17 lip 2019, 15:14
Sprawdzę mam nadzieję już w piątek jakie będą temperatury na moim setupie
Krzywa?

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 16:12
autor: francmiko
Jeśli ecutek to potrafi to tak :)

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 16:52
autor: MMRS
francmiko pisze:
17 lip 2019, 16:12
Jeśli ecutek to potrafi to tak :)
Nie potrafi :ryjezesmiechu:

Masz zewnętrzny zegar pomiaru temperatury oleju?

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 17:08
autor: francmiko
Nie mam :roll: ale rzeczywiście nie potrafi zrobić loga z temperatury ? Byłem pewien że tak :(

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 18:08
autor: MMRS
To znaczy potrafi, ale gdybym miał wg jego wskazań (szczególnie po konwersji kompresorem) jeździć, to....nie mógłbym prawie nigdy z mocy korzystać :lol:....bo jest wiecznie zbyt gorąco :ryjezesmiechu:

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 21:17
autor: francmiko
a może różnica jest stała i da się wykalkulować ile oszukuje ECU ? MMRS masz może fotki twoich zegarów dodatkowych bo nie potrafię znaleźć ?

Czy ktoś poza tym może wie czy mx5 z turbo mieści się w tych normach prawie to co na fotce ? czyli na wolnych obrotach CO poniżej 0.3% a około 3 tysięcy poniżej 0.2% no i te węglowodory poniżej 200 ?

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 17 lip 2019, 22:17
autor: MMRS
francmiko pisze:
17 lip 2019, 21:17
a może różnica jest stała i da się wykalkulować ile oszukuje ECU ? MMRS masz może fotki twoich zegarów dodatkowych bo nie potrafię znaleźć ?

Czy ktoś poza tym może wie czy mx5 z turbo mieści się w tych normach prawie to co na fotce ? czyli na wolnych obrotach CO poniżej 0.3% a około 3 tysięcy poniżej 0.2% no i te węglowodory poniżej 200 ?
Mam coś takiego...

https://youtu.be/FZNwGxREZm4

Tuner, który stroił mi silnik stwierdził aby bazować na temperaturze z zegara i olać wskazania EcuTeka.

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 18 lip 2019, 13:56
autor: francmiko
Całkiem fajne i nie drogie :) polecasz jakiś adapter na te sensory? jeśli masz je na filtrze oleju to wtedy już pewnie nie będzie miejsca na ewentualną chłodnicę oleju?

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 19 lip 2019, 13:40
autor: piwo
grzes pisze:
17 lip 2019, 13:08
hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz :)). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
Grzesiu amen.
W pełni się zgadzam 200 konna wolnossącą nd to najlepsze co może być. W miarę tanio, bezawaryjnie i praktycznie od strzała można jechać na tor nie bojąc się że skończy się laweta.

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 19 lip 2019, 13:56
autor: MMRS
piwo pisze:
19 lip 2019, 13:40
grzes pisze:
17 lip 2019, 13:08
hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz :)). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
Grzesiu amen.
W pełni się zgadzam 200 konna wolnossącą nd to najlepsze co może być. W miarę tanio, bezawaryjnie i praktycznie od strzała można jechać na tor nie bojąc się że skończy się laweta.
Szczerze mówiąc, muszę się zgodzić, a jeżeli ND2 z wałkami i strojeniem wyda 220 km to będzie przysłowiowa miazga :)

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 19 lip 2019, 14:24
autor: AaaA
MMRS pisze:
19 lip 2019, 13:56
Szczerze mówiąc, muszę się zgodzić, a jeżeli ND2 z wałkami i strojeniem wyda 220 km to będzie przysłowiowa miazga :)
to tylko trzeba poczekac na niezalezne wyniki dla walkow od BBR :)

Re: [ND1] turbo vs. bbr 200+

: 19 lip 2019, 20:50
autor: francmiko
Po dzisiejszej wizycie na torze ECUTEK pokazał max 121 stopni temp oleju 67 okrążeń tor 3km długości były oczywiście przerwy ;) auto naprawdę dostawało w dup... bez oszczędzania :) Ps. skłaniam się co raz bardziej to tych prawie 200 koni N/A myślę że to właśnie tyle mi dzisiaj zabrakło by dogonić s2000 :)