Witam.
Montował ktoś coś takiego u siebie w miatce??
http://motoallegro.pl/item658381496_short_shifter_mazda_mx5_mx_5_miata_stalowy.html
Znalazłem coś takiego jeszcze zdjęcia z MX-5 chyba że się mylę? a mój angielski niestety mocno kuleje :/
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.miata.net/garage/shortshifter/Miata5.jpg&imgrefurl=http://www.miata.net/garage/shortshifter/index.html&h=288&w=382&sz=16&tbnid=0N8pdmHycEHpGM:&tbnh=93&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3Dshort%2Bshifter&hl=pl&usg=__IBgs7hzr9WkIO9c_8PAgBF7oNVM=&ei=GBA0Su2EFsPO-Ab1sqGhDQ&sa=X&oi=image_result&resnum=3&ct=image
Short Shifter
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 sie 2008, 20:50
- Lokalizacja: WaWa/SokołowPodl
GG 7843376
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Przez chwilę miał coś takiego zamontowane przemasi, jednak na opinię "z pierwszej" ręki będziesz musiał zaczekać (Alpy Drift 2009
).
Szybko zdemontował, zatem jakiejś bardzo pozytywnej opinii się nie spodziewaj...

Szybko zdemontował, zatem jakiejś bardzo pozytywnej opinii się nie spodziewaj...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Polega to na tym, ze skrzynia w mx-5 sama w sobie jest krótka, biegi zmienia się precyzyjnie i twardo (sportowo) a taki shortshifter to juz przesada do mx-5.
Shorta to se można zainstalować do zwykłego auta by mieć namiastkę jakiegoś tam "pseudo" sportowozu.
Shorta to se można zainstalować do zwykłego auta by mieć namiastkę jakiegoś tam "pseudo" sportowozu.
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
to ja sie zapytam czy te ustrojstwa podejdą do skrzyni z 99'? bo pisze tylko 90-97...?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
oczywistym jego mankamentem jest ze przez krótsza dzwignie potrzeba wiecej siły co szczególnie przy zimnej skrzyni bywa uciażliwe dodatkowo trzeba pamietać ze przy szybkiej zmianie biegów cierpią synchronizatory.
u mnie ten wynalazek działa, mankamenty jestem w stanie przełknąć tym bardziej ze ani razu przy szybkiej zmianie biegów skrzynia jeszcze nie zazgrzytała - przy seryjnym lewarku zdarzało mi sie to czesciej.
u mnie ten wynalazek działa, mankamenty jestem w stanie przełknąć tym bardziej ze ani razu przy szybkiej zmianie biegów skrzynia jeszcze nie zazgrzytała - przy seryjnym lewarku zdarzało mi sie to czesciej.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Sluba pisze:to ja sie zapytam czy te ustrojstwa podejdą do skrzyni z 99'? bo pisze tylko 90-97...?
Rzekło sie sto razy na forum, ze wszystkie skrzynie sa takie same, oprocz 6 biegowej aczkolwiek ta takze jest pnp. Takze lewarek powinien byc taki sam, nie slyszalem zeby po 97 mial dwa rowki, to jest tylko wpust na czujnik wstecznego, chyba ze po 97 skrzynia ma dwa wsteczne biegi hehe
Co do idei short shiftera to czytalem na forum miataturbo ze kilku osobom zabiło skrzynie.
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
- Model: NA
- Wersja: V-special
- Lokalizacja: Warszawa
Może jednak nie?
The shifters for the NA and NB Miatas differ in one key design feature. The fulcrum ball on the NA
shifter has a single slot while the NB shifter has two slots on opposite sides of the ball. These slots fit
over corresponding static pin(s) in the gearbox well. Thus, an NA shifter will not seat properly in an NB
gearbox because of the second pin.
Jednak mamy dwa wsteczne biegi hehe....
The shifters for the NA and NB Miatas differ in one key design feature. The fulcrum ball on the NA
shifter has a single slot while the NB shifter has two slots on opposite sides of the ball. These slots fit
over corresponding static pin(s) in the gearbox well. Thus, an NA shifter will not seat properly in an NB
gearbox because of the second pin.
Jednak mamy dwa wsteczne biegi hehe....
Wybaczcie że odkopuje temat ale chyba tak lepiej niż mnożyć nowe. Mineło trochę czasu więc ciekawy jestem doświadczeń z s. Shifterkami. Zabija skrzynie czy nie? No i na ile to skraca skok w naszych krótkich skrzyniach.
- Pozdrawiam J.
- Pozdrawiam J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
No dobra, chciałem wygrać tegoroczną złotą łopatę...

A poważnie.
Czy jest short shifter do NB FL 1.8?
Czy jest sens zakładania?
Szczerze nie jestem zadowolony z 5-ki. No to jest koszmar jaka odległość jest do pokonania
Dziękuję za pomoc.
Pozdr
Rafa

A poważnie.
Czy jest short shifter do NB FL 1.8?
Czy jest sens zakładania?
Szczerze nie jestem zadowolony z 5-ki. No to jest koszmar jaka odległość jest do pokonania

Dziękuję za pomoc.
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Rafa, mysle, ze bezapelacyjnie wygrales nawet diamentowa lopate 
Ja mam Shorta w MSMie i momentami jest juz za krotko. Czasami niestety haczy troszke i nie mozna wrzycic biegu za szybko. Drogi sa na tyle krotkie, ze czasami przy szybkiej zmianie z dwa na trzy udalo mi sie wrzucic piatke... Mysle, ze jest to koniec koncow, kwestia przyzwyczajenia.
Pozycz jakies normalne auto - nie wiem golfa np., a potem wskocz do emixa, gwarantuje, ze bedzie Ci sie wydawalo, ze masz juz short shifter

Ja mam Shorta w MSMie i momentami jest juz za krotko. Czasami niestety haczy troszke i nie mozna wrzycic biegu za szybko. Drogi sa na tyle krotkie, ze czasami przy szybkiej zmianie z dwa na trzy udalo mi sie wrzucic piatke... Mysle, ze jest to koniec koncow, kwestia przyzwyczajenia.
Pozycz jakies normalne auto - nie wiem golfa np., a potem wskocz do emixa, gwarantuje, ze bedzie Ci sie wydawalo, ze masz juz short shifter

MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Dziękuję za podzielenie się wrażeniami, skoro tak piszesz to odpuszczę temat.
Może jednak lepiej przesiąść się na MSM
PS. Jak zawias?
Pozdr
Rafa
Może jednak lepiej przesiąść się na MSM

PS. Jak zawias?

Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Ja sie strasznie napalilem, a po wszystkim okazalo sie, ze to salby mod za dosyc duza kase...
P.S. Zawias smiga. Moglo by byc bardziej twardo...
P.S. Zawias smiga. Moglo by byc bardziej twardo...

MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.