Jakie doładowanie wytrzyma 1.6 90km lub swap na 1.8vvt ?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Bozexxx
Posty: 241
Rejestracja: 05 mar 2017, 19:22
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

08 maja 2018, 18:20

Witam !
Tak jak w temacie jakie doładowanie wytrzyma silnik 1.6 90km bez zakuwania ?
Oczywiście przy wymianie wtrysków ,chłodnicy ,komputera itd.
Kolejne pytanie .Jak wygląda swap 1.8 vvt do miaty NA z 97r.
Czy silnik wchodzi w oryginalne łapy i czy pasuje skrzynia biegów .
Gdzie mogę napotkać największe problemy jeżeli zdecydował bym się na taki swap .
Najchętniej porozmawiał bym z osobą która robiła już coś takiego w swojej miacie i będzie mi mogła odpowiedzieć na kilka pytań
Pozdro 8-)
NA 97r. 90km :D
viewtopic.php?f=22&t=24312&view=unread#unread
IG : bozo.wymiata
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 maja 2018, 19:15

90ka wytrzyma dużo, pod warunkiem że jest sprawna. Zapytaj SPAMa który ma obecnie 300KM z tego silnika bez zakucia. Acz nie kojarzę czy ma on obecnie słupek 115 czy 90 (ten powinien wytrzymać nieco więcej dzięki nizszemu stopniowi sprezania).

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Bozexxx
Posty: 241
Rejestracja: 05 mar 2017, 19:22
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

08 maja 2018, 19:50

Alex pisze:90ka wytrzyma dużo, pod warunkiem że jest sprawna. Zapytaj SPAMa który ma obecnie 300KM z tego silnika bez zakucia. Acz nie kojarzę czy ma on obecnie słupek 115 czy 90 (ten powinien wytrzymać nieco więcej dzięki nizszemu stopniowi sprezania).

przy użyciu Tapatalka

Okey troche mnie zaskoczyłeś teraz xD
Może ktoś jeszcze podać taką listę zakupów do miaty jeśli w grę by wchodziło turbo ?
Chłodnica
Turbina
Komputer czy może zostać seria ?
Wtryski ?
Oczywiście wszystkie rurki itd.
Moc która by mnie interesowała to ok 190km
Żeby też silnika nie przeciążać bo to jednak daily .
NA 97r. 90km :D
viewtopic.php?f=22&t=24312&view=unread#unread
IG : bozo.wymiata
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 maja 2018, 22:19

Bozexxx pisze:
Alex pisze:90ka wytrzyma dużo, pod warunkiem że jest sprawna. Zapytaj SPAMa który ma obecnie 300KM z tego silnika bez zakucia. Acz nie kojarzę czy ma on obecnie słupek 115 czy 90 (ten powinien wytrzymać nieco więcej dzięki nizszemu stopniowi sprezania).

przy użyciu Tapatalka

Okey troche mnie zaskoczyłeś teraz xD
Może ktoś jeszcze podać taką listę zakupów do miaty jeśli w grę by wchodziło turbo ?
Chłodnica
Turbina
Komputer czy może zostać seria ?
Wtryski ?
Oczywiście wszystkie rurki itd.
Moc która by mnie interesowała to ok 190km
Żeby też silnika nie przeciążać bo to jednak daily .
Dolot, kompletny wydech z kolektorem pod turbo. Większa chłodnica wody. EBC, czujnik stuku, czujnik na wał + blaszka z zębami. Komp typu standard alone, na serii nie polecam (komp bardzo trudny do modów). Pompa paliwa. Bov/DV. I wiele innych. Ogólnie sporo tego, mnie w używanych częściowo gratach wyszło 10k PLN (same części bez robocizny). Do tego strojenie.
Tak oczywiście da się za 3000pln, tylko mi potem nie płakać że się dziura wypaliła w tłoku albo korba wyszła.
Bozexxx
Posty: 241
Rejestracja: 05 mar 2017, 19:22
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

09 maja 2018, 8:33

ree pisze:
Bozexxx pisze:
Alex pisze:90ka wytrzyma dużo, pod warunkiem że jest sprawna. Zapytaj SPAMa który ma obecnie 300KM z tego silnika bez zakucia. Acz nie kojarzę czy ma on obecnie słupek 115 czy 90 (ten powinien wytrzymać nieco więcej dzięki nizszemu stopniowi sprezania).

przy użyciu Tapatalka

Okey troche mnie zaskoczyłeś teraz xD
Może ktoś jeszcze podać taką listę zakupów do miaty jeśli w grę by wchodziło turbo ?
Chłodnica
Turbina
Komputer czy może zostać seria ?
Wtryski ?
Oczywiście wszystkie rurki itd.
Moc która by mnie interesowała to ok 190km
Żeby też silnika nie przeciążać bo to jednak daily .
Dolot, kompletny wydech z kolektorem pod turbo. Większa chłodnica wody. EBC, czujnik stuku, czujnik na wał + blaszka z zębami. Komp typu standard alone, na serii nie polecam (komp bardzo trudny do modów). Pompa paliwa. Bov/DV. I wiele innych. Ogólnie sporo tego, mnie w używanych częściowo gratach wyszło 10k PLN (same części bez robocizny). Do tego strojenie.
Tak oczywiście da się za 3000pln, tylko mi potem nie płakać że się dziura wypaliła w tłoku albo korba wyszła.

Ale przy małym doładowaniu 0.5 bara nawet to wszystko jest potrzebne ? Bo nie będzie działać ?
NA 97r. 90km :D
viewtopic.php?f=22&t=24312&view=unread#unread
IG : bozo.wymiata
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2018, 8:38

Bozexxx pisze:
ree pisze:
Bozexxx pisze:
Alex pisze:90ka wytrzyma dużo, pod warunkiem że jest sprawna. Zapytaj SPAMa który ma obecnie 300KM z tego silnika bez zakucia. Acz nie kojarzę czy ma on obecnie słupek 115 czy 90 (ten powinien wytrzymać nieco więcej dzięki nizszemu stopniowi sprezania).

przy użyciu Tapatalka

Okey troche mnie zaskoczyłeś teraz xD
Może ktoś jeszcze podać taką listę zakupów do miaty jeśli w grę by wchodziło turbo ?
Chłodnica
Turbina
Komputer czy może zostać seria ?
Wtryski ?
Oczywiście wszystkie rurki itd.
Moc która by mnie interesowała to ok 190km
Żeby też silnika nie przeciążać bo to jednak daily .
Dolot, kompletny wydech z kolektorem pod turbo. Większa chłodnica wody. EBC, czujnik stuku, czujnik na wał + blaszka z zębami. Komp typu standard alone, na serii nie polecam (komp bardzo trudny do modów). Pompa paliwa. Bov/DV. I wiele innych. Ogólnie sporo tego, mnie w używanych częściowo gratach wyszło 10k PLN (same części bez robocizny). Do tego strojenie.
Tak oczywiście da się za 3000pln, tylko mi potem nie płakać że się dziura wypaliła w tłoku albo korba wyszła.

Ale przy małym doładowaniu 0.5 bara nawet to wszystko jest potrzebne ? Bo nie będzie działać ?
Będzie działać, na nawet widziałem układy turbo bez bov. Wszystko się da. Niestety aby dobrze kontrolować motor z doładowaniem trzeba sporo gratów. Ogólnie robienie bardzo softwego turbo w mojej opinii jest bez sensu, bo aby było bezpiecznie i tak musisz kupić osprzęt, więc aż żal nie dmuchać co najmniej 0,8bara (tyle przyjmuje seryjny dół bez problemu). Są i tacy co robili turbo na fmu, jak to potem jeździło to już inna historia.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

09 maja 2018, 10:07

Jeśli nie jesteś w stanie poskładać sobie tego samemu to daruj sobie kalkulacje, sprzedaj miatę i kup coś mocniejszego skoro to takie ważne żeby Cię bravo nie wyprzedzało ze świateł, bo zlecanie takiego projektu komuś, kto dodatkowo będzie musiał policzyć Cię za robociznę puści Cię z torbami skoro 10k to duży budżet dla Ciebie. To tak od serca i z doświadczenia. Nie widzę tutaj niczego o mocniejszym sprzęgle, o porządnych hamulcach... Sensowny projekt zawsze kosztuje, a za druciarstwo można zapłacić zdrowiem. Nie sztuka rozpędzić auto...
Bozexxx
Posty: 241
Rejestracja: 05 mar 2017, 19:22
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

09 maja 2018, 10:12

Oczywiście .Orientuje się wyłącznie w celach edukacyjnych puki co ;)
NA 97r. 90km :D
viewtopic.php?f=22&t=24312&view=unread#unread
IG : bozo.wymiata
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 maja 2018, 10:14

Ale przy małym doładowaniu 0.5 bara nawet to wszystko jest potrzebne ? Bo nie będzie działać ?
Będzie działać, na nawet widziałem układy turbo bez bov. Wszystko się da. Niestety aby dobrze kontrolować motor z doładowaniem trzeba sporo gratów. Ogólnie robienie bardzo softwego turbo w mojej opinii jest bez sensu, bo aby było bezpiecznie i tak musisz kupić osprzęt, więc aż żal nie dmuchać co najmniej 0,8bara (tyle przyjmuje seryjny dół bez problemu). Są i tacy co robili turbo na fmu, jak to potem jeździło to już inna historia.




0.5 bara z a/r40 to diametralnie inna ilosc powietrza od 0.5 bara z a/r50, tak w najwiekszym skrocie. Takze nie uciekalbym sie do skrotow "ile doladowania lyknie seryjny silnik".
Doswiadczenia ludzi ktorzy dlubia pokazuje ze faktycznie czy b6/bp znosi calkiem sporo, a pierwszym elementem ktory sie poddaje to korba, o ile cala reszta motorownii jest zdrowa.
Druga sprawa, silnik generujacy 300KM nie rowny silnikowy generujacemu 300, a nawet 280KM czy 250KM w kwestii obciazenia jednostki, wszystko zalezy od przebiegu. Odpowiedni przebieg mocy/momentu wysadzi silnik b6/bp w pyl przy 250KM, jestem tego pewny. (czyli odpowiedni osprzet ktory na to pozwoli, ba wiecej, to konstruktor tematu bedzie decydowal w fazie budowania jaka chce charakterystyke, a nie odwrotnie, czyli to co sie uprawia na Naszym podwrotku w 90%, buduje i zobacze co z tego wyjdzie na koniec).
Przyznac trzeba, ze sa takie projekty ktore w w mojej ocenie kontrowersyjny sposob, ale o gustach sie nie dyskutuje, robia te 300KM i zyja. Nie uzywalbym tego jednak jako dowodu czegokolwiek.

Co do FMU, sam jezdzilem kiedy na FMU, spisywalo sie rewelacyjnie, stabile i pewne AFR, p&p, wynikow nie pamietam ale na pewno 170KM/220Nm. Da sie to dobrze zrobic.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

09 maja 2018, 21:00

Bozexxx pisze:Witam !
Kolejne pytanie .Jak wygląda swap 1.8 vvt do miaty NA z 97r.

Kupujesz silnik z osprzętem (kolektory, łapy, sprzęgło, przepustnica ....), dodatkowo potrzebujesz kompatybilnego komputera silnika (ECU) i przerabiasz odpowiednio wiązkę elektryczną silnika (też kupujesz od vvt). Oceniam koszty na około 5000 zł z robocizną.

Jak masz średnie hamulce (midbrake) to powinny wystarczyć ale bigbrake będą lepsze.
ODPOWIEDZ