Czujnik temperatury oleju dla EMU
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Napotkałem na problem. Chcę mieć odczyt w EMU temperatury oleju, aby odpalać elektryczną pompę oleju na chłodnicę. Na początku chciałem wziąć sygnał z czujnika od wskaźnika, ale z tego co się orientuję nie można tego zrobić. Natomiast widzę problem w samych ustawieniach emu. Jak widać kalibracja jest po voltach a nie po rezystencji w dodatku na 5V, a czujników na 5V nie ma. Pytanie moje brzmi, jak to skalibrować i na jakim czujniku najlepiej?
- Załączniki
-
- oil temp sensor emu.JPG (73.13 KiB) Przejrzano 1178 razy
ja korzystam z takiego:
http://fmic.pl/czujniki-wtyki-zawory/47 ... oleju.html
I po odpowiedniej kalibracji... działa
Kiedyś sprzedawali je na efishop, teraz widzę tylko na fmic.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
http://fmic.pl/czujniki-wtyki-zawory/47 ... oleju.html
I po odpowiedniej kalibracji... działa
Kiedyś sprzedawali je na efishop, teraz widzę tylko na fmic.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Musisz miec rezystor podpiety do 5V z emu.
Teoria: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzielnik_napi%C4%99cia
+5V -rezystor(bias)-wejscie analogowe emu-czujnik temperatury(termistor)-GND
Zapytaj ich jeszcze o charakterystyke R(t).
Ja uzywam takiego:
https://inter-rally.pl/product-pol-544- ... Gauge.html
Przypuszczam, ze jedyna roznica, to wtyczka.
Teoria: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzielnik_napi%C4%99cia
+5V -rezystor(bias)-wejscie analogowe emu-czujnik temperatury(termistor)-GND
Zapytaj ich jeszcze o charakterystyke R(t).
Ja uzywam takiego:
https://inter-rally.pl/product-pol-544- ... Gauge.html
Przypuszczam, ze jedyna roznica, to wtyczka.
Robię jednak na dwóch czujnikach osobnym dla wskaźnika i osobnym dla emu. Pytanie czy muszę doświadczalnie zmierzyć volty w różnych temperaturach i wrzucić w tabelkę, czy mogę przeliczyć ohmy? Z tego co widzę jest wzór R = V / I. Czy pobór prądu będzie stały w całym zakresie temperatur i mogę przemnożyć ohmy razy stały amper, aby uzyskać volty?