Jak przygotować miate do driftu

Potrzebuje pomocy jak przygotować NB 1.8l do driftu żeby jej nie uszkodzić

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

23 lut 2018, 22:07

Akuma pisze:z czego większość tego czasu i tak będę trenował sam na „dziko” (jest takie miejsce w Katowicach gdzie jest bezpiecznie i nie ma policji). I bardziej mnie przekonuje prostota miaty niż rozwojowość BMW

Jutro/pojutrze policja będzie a wcale miata prosta nie jest.

Chezus pisze:Nie jest to driftowóz idealny, ale coś tam zarzuci

Bez jaj, coś tam zarzuci nawet przednio napędówka, ręczny rządzi.

Chezus pisze:Do nauki wystarczy nawet 1.6

Nie, nie wystarczy chyba że ma 250-330KM a może i więcej.

Chezus pisze:Miata vs seryjne e46

e46 jest zbyt nowoczesne na dziś na driftowóz. Pomijam że za drogie na szybkie zużycie.
Akuma
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2018, 8:45
Model: Inny
Wersja: Miata=przyszłość

23 lut 2018, 22:44

wojteks pisze:
Akuma pisze:z czego większość tego czasu i tak będę trenował sam na „dziko” (jest takie miejsce w Katowicach gdzie jest bezpiecznie i nie ma policji). I bardziej mnie przekonuje prostota miaty niż rozwojowość BMW

Jutro/pojutrze policja będzie a wcale miata prosta nie jest.

Chezus pisze:Nie jest to driftowóz idealny, ale coś tam zarzuci

Bez jaj, coś tam zarzuci nawet przednio napędówka, ręczny rządzi.

Chezus pisze:Do nauki wystarczy nawet 1.6

Nie, nie wystarczy chyba że ma 250-330KM a może i więcej.

Chezus pisze:Miata vs seryjne e46

e46 jest zbyt nowoczesne na dziś na driftowóz. Pomijam że za drogie na szybkie zużycie.


1. Skąd wiesz? Przyjeżdża w weekendy?
1.5. Mechanicznie w porównaniu do eg m52b28 w w36 jest według mnie prostsza

2. Prawdziwy „dorifto” nie uwzględnia ręcznego bo tylko spowolnia

3. Szanuje twoje zdanie ale właśnie chociaż widziałem 90km które driftowalo w górę spirali na parkingu, mi tyle naprawdę wystarczy ale i tak celuje w 1.8l

4. Zgadam się z tym jak rozważałem to e30(trochę za bardzo klasyk, oszędziłbym je) wiec wyborem było e36
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 lut 2018, 17:49

Kolega Wojtek dobrze Ci napisał. E36 to chyba optymalny wybór. Kupić 3.0 albo 2.8 i nie kombinować. Z mocą to sam zobaczysz przy prędkościach parkingowych 40-50km/h z małą mocą na siłę da radę, ale jak zrobisz minimalne postępy będzie Ci brakować. Wiem bo sam to przerabiałem w kjs, upałem malucha po swpaie na 900ccm i da radę dopędzić hondy na ciasny i śliskim, ale na szybszym torze już lipa. Po pewnym czasie dochodzisz do limitu auta i koniec. Miata to fajne auto, sam posiadam w końcu, ale mało rozwojowe lub kosztowne później, jak kto woli, jeśli chodzi o drift.
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

25 lut 2018, 9:21

Nie namawiajcie go na E36, jak chłopak chce fajne auto! :P
Podstawowe przygotowanie Miaty do driftu, to gwint Ta Technix, zaspawany dyfer i dla mnie rollbar. Zarówno 1.6 jak i 1.8 dadzą sobie radę. Taki setup wystarczy Ci spokojnie na początek. Trochę czasu Ci zajmie zanim wyciągniesz z niego 100% :) Potem to już tylko jazda, jazda i jeszcze raz jazda. Jak chcesz NB to potrzebujesz felg 14, żeby elegancko podnosiło no i trzeba zainwestować w styl, bo drift to show, więc i driftowóz musi być showcarem :) Co prawda wystarczy jak będzie ładny z daleka i jak trochę przymróżysz oczy. Ważny jest zamysł :P
No i z czasem jak Ci padnie seryjny ręczny to można myśleć o hydrołapie(niedługo będę miał w sprzedaży flansze na drugi zacisk), kubłach, szelkach itp. Ale generalnie.najważniejsze jest to, żeby kupić auto i jak najwięcej ćwiczyć. Drift to jedyny sport, w którym ważniejsze są umiejętności kierowcy niż dobrze przygotowane auto :)
A na zdjęciu przykład jak budujemy uliczne driftcary w Miata Familia. Wbijaj na stronę na FB tam częściej zaglądam i chętnie odpowiem na pytania.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Akuma
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2018, 8:45
Model: Inny
Wersja: Miata=przyszłość

25 lut 2018, 10:22

seba1433 pisze:Nie namawiajcie go na E36, jak chłopak chce fajne auto! :P
Podstawowe przygotowanie Miaty do driftu, to gwint Ta Technix, zaspawany dyfer i dla mnie rollbar. Zarówno 1.6 jak i 1.8 dadzą sobie radę. Taki setup wystarczy Ci spokojnie na początek. Trochę czasu Ci zajmie zanim wyciągniesz z niego 100% :) Potem to już tylko jazda, jazda i jeszcze raz jazda. Jak chcesz NB to potrzebujesz felg 14, żeby elegancko podnosiło no i trzeba zainwestować w styl, bo drift to show, więc i driftowóz musi być showcarem :) Co prawda wystarczy jak będzie ładny z daleka i jak trochę przymróżysz oczy. Ważny jest zamysł :P
No i z czasem jak Ci padnie seryjny ręczny to można myśleć o hydrołapie(niedługo będę miał w sprzedaży flansze na drugi zacisk), kubłach, szelkach itp. Ale generalnie.najważniejsze jest to, żeby kupić auto i jak najwięcej ćwiczyć. Drift to jedyny sport, w którym ważniejsze są umiejętności kierowcy niż dobrze przygotowane auto :)
A na zdjęciu przykład jak budujemy uliczne driftcary w Miata Familia. Wbijaj na stronę na FB tam częściej zaglądam i chętnie odpowiem na pytania.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Dzięki za poparcie i wyjaśnienia co mam zrobić :) wbije ja fb tak szybko jak to możliwe :) i uważam że decyzja zapadła: Miata :)
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

25 lut 2018, 10:24

A tu filmik jak umierające 1.6 ze słabą kompresją(5,5-6,5 bara na 2 i 3 cylindrze) radzi sobie na torze. Specyfikacja jak wyżej polecałem:
Gwint Ta Technix
Zaspawany dyfer
Rollbar
Szeroka stal 14x9 (na 13 jeszcze lepiej podaje :D)
Reszta seria.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EX5WT2AXTVc&t=2s[/youtube]

Załączniki
adidas.jpg
adidas.jpg (75.21 KiB) Przejrzano 1264 razy
Akuma
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2018, 8:45
Model: Inny
Wersja: Miata=przyszłość

25 lut 2018, 11:19

Wow, gruzilla ma ruchy i werwę ! Skoro nie dokońca sprawne 1.6l tak jeździ to 1,8l na pewno da radę (gdy ja się nauczę) i widziałem jak ta gruzilla wjechała na parking w Tesco bokiem :)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

25 lut 2018, 11:52

Akuma pisze:Wow, gruzilla ma ruchy i werwę ! Skoro nie dokońca sprawne 1.6l tak jeździ to 1,8l na pewno da radę (gdy ja się nauczę) i widziałem jak ta gruzilla wjechała na parking w Tesco bokiem :)


To była Sukcesja w Łodzi... Generalnie polecamy Miata Familia, ale jesteś jeszcze za młody na zadawanie się z tym specyficznym towarzystwem...
The answer is always Miata.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2018, 12:01

Jest kryterium wieku?
Akuma
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2018, 8:45
Model: Inny
Wersja: Miata=przyszłość

25 lut 2018, 13:36

Pewnie nie ale chodzi o to że jestem nie letni (16) itd. Jasne i tak zanim zacznę z kimś jeździć to mi zajmie trochę czasu, ale o części itd to się będę pytał :) słyszałem że można jeździć w rudnikach a w wyrazowie jak skończy się budowa obwodnicy, to prawda ? (Jestem z Katowic)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

25 lut 2018, 14:13

Na lotnisku w Rudnikach jakiś czas temu team 200+ coś ogarniał. Co do Wyrazowa, to ciężko powiedzieć. Na razie jest zamknięty i co z nim będzie, to nie wiadomo.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 mar 2018, 19:03

kermit01 pisze:Jest kryterium wieku?
Żeby tylko wieku ... niektorzy 40+ nie mają odpowiedniej odporności psychicznej na te doświadczenia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ