[ND] modyfikacje zawieszenia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Nie wiem czy to tak odczytales, ale mialem na mysli ze bardzo dobrze kombinujesz.
Co do Twoich modow, proponuje ze porownamy fury na Silesii, ja bede na pewno w setupie low-costowym, eibachy na podstawowej bili z freedoma, a Ty bedziesz mial swoj "best choice" wg. Twojego uznania. Mozna albo auta nagrac "jedno za drugim" co da fajny rezultat do porownan jezeli beda w obu rownii kierowcy, lub zmienic sie furami (z czym ja nie mam problemu) juz w trakcie imprezy i sprawdzic jak zmiana specu wplywa na czas danego kierowcy -> vel Ciebie i mnie
Jedyna rozbierznosc jaka sie pojawi i jej nie wykluczymy, to opona, w zaleznosci od pogody ta bedzie miala sporo znaczenie.
Co do Twoich modow, proponuje ze porownamy fury na Silesii, ja bede na pewno w setupie low-costowym, eibachy na podstawowej bili z freedoma, a Ty bedziesz mial swoj "best choice" wg. Twojego uznania. Mozna albo auta nagrac "jedno za drugim" co da fajny rezultat do porownan jezeli beda w obu rownii kierowcy, lub zmienic sie furami (z czym ja nie mam problemu) juz w trakcie imprezy i sprawdzic jak zmiana specu wplywa na czas danego kierowcy -> vel Ciebie i mnie
Jedyna rozbierznosc jaka sie pojawi i jej nie wykluczymy, to opona, w zaleznosci od pogody ta bedzie miala sporo znaczenie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Ja nie widzę przeszkód, możemy pokombinować Zarówno jeden za drugim w obydwu konfiguracjach, jak również zamiana auta ciekaw jestem co z tego wyniknie no i ciekawi mnie opinia osoby, która będzie pierwszy raz za sterami mojego auta. Osobiście ciężko mi się teraz odnosić do serii, ponieważ modyfikacje robiłem stopniowo i cały czas coś tam się w balansie zmieniało. Jeżeli wyrobię się z zakupem opon, a mam nadzieję że się uda, bardzo interesuje mnie jak odpalimy ze startu i jak mocno ewentualnie "zamulę" auto tak ciężkimi oponami, w jakim tempie będziesz odjeżdżał mi na prostej od startu Jaki przewidujesz rozmiar opon i jakiej marki masz opony?
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Jezeli pogoda bedzie wystarczajaco obiecujaca, to kupie na te okazje michelin cup sport 2, 215/45 i prawdopodnie jakies felgi 17x8. Jezeli pogoda bedzie zapowiadana mokra, to seryjna opona r17, jak sniegowo to seryjny rozmiar zimowego falkena.
Na starcie nie zamulisz auta taka opona jak planujesz. Musiala by byc nie wiem jaka temp.
Kwestia strzalu z odpowednich obrotow.
Jezdzilem ad08r 215/40, na w sumie stosunkowo mocnym aucie, ale dopoki sie nie nagrzeje to rzadna opona semi cudow nie dziala.
Na starcie nie zamulisz auta taka opona jak planujesz. Musiala by byc nie wiem jaka temp.
Kwestia strzalu z odpowednich obrotow.
Jezdzilem ad08r 215/40, na w sumie stosunkowo mocnym aucie, ale dopoki sie nie nagrzeje to rzadna opona semi cudow nie dziala.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Czemu chcesz dać szersze (245) opony tylko na tył? Jak dla mnie brzmi głównie jak poszukiwanie przyczepności związanej z przeniesieniem napędu, a z tym w seryjnym ND nie zauważyłem dużych problemów... Jednocześnie tą asymetrią na pewno zaburzysz w jakiś sposób balans samochodu w łukach, na moje rozumowanie w kierunku podsterowności?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Dobrze kombinujesz heretic Całe życie jeździłem samochodami FWD, no i moja MX5 nauczyła mnie respektu do siebie...niestety Chyba delikatnie lepiej się czuję kiedy mam auto trochę w kierunku podsterownym. Druga sprawa to kombinowanie z tylną sprężyną, jeżeli posadzę tylną oś na Sportline'ach wówczas tył z racji krótszej i twardszej sprężyny pójdzie delikatnie w nadsterowność, a szersza opona skompensuje ten efekt. Generalnie cały setup jest dla mnie niewiadomą i z tego względu fajnie będzie potestować auto na torze. W zanadrzu mam również centymetrowe dystanse zarówno na przód jak i tył co daje dodatkowe możliwości balansowania auta. No i progresywne stabilizatory, jeżeli okaże się że balans jest zbytnio podsterowny będzie można przesunąć się z otworami w stabilizatorze. W tym momencie auto jest spięte maksymalnie sztywno. No i na koniec można jeszcze pomanewrować ciśnieniami w oponach. Opona 235 pracuje obecnie na tyle z centymetrowym dystansem, aczkolwiek gdzieś wyczytałem że nie ma to jak pójście z poszerzaniem rozstawu osi poprzez poszerzanie opony w obydwu kierunkach - nie tylko na zewnątrz. Wolałbym włożyć szerszą oponę na tył tj. 245 i uniknąć dystansów, tak aby przedni dystans służył ewentualnie do korygowania nad i podsterowności. No i wrzucając dystans psuje się promień zataczania. Zobaczymy jak to wyjdzie. Na koniec jest jeszcze efekt wizualny. Szeroka opona "na dupie" daje jednak fajny look Zobacz zresztą na fotce poniżej
- Załączniki
-
- DSC_0413.JPG (771.99 KiB) Przejrzano 1481 razy
Takie różnice z szerokością opon lub dodaniem delikatnego dystansu myślę że ciężko będzie w ogóle Tobie w jakikolwiek sposób odczuć. Chyba że już spędziłeś sporo godzin na torze w starym setupie i doszedles do granic możliwości auta i będziesz miał porównanie. A z drugiej strony dodanie innych sprężyn na tył innego rozmiaru opony z tyłu, dystans, stabilizator, model konkretnej opony. To tyle że i tak nie zorientujesz się co dało Ci np. więcej przyczepności itd. (obstawiam na oponę).
Bukos
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
ja bym sie raczej martwil z taka opona i stosunkowo usztywnionym setupem co sie stanie jak Cie gdzie jakas ulewa zlapie... na wszelkim szybkiego ruchu bedziesz walczyl o trakcje powyzej 100kmh przez koleiny i wode... swoja droga same koleiny juz przy tej szerokosci i jazda po PL to bedzie calkiem calkiem wyzwanie.
Poza kwestia wizualna, dopoki nie ma tam setek KM wiecej, nie widze sensu szerszej opony niz 215, bo dobrej jakosci opona 215 przy tej mocy/wadze zalatwia robote, a poszerzanie rozstawu przez szersza opone to jakas szarlatanska metoda. (o tej tendencji u humburgerow nie dyskutuje, oni maja inne zwyczaje, inne drogi, inna pogode).
Co nie zmienia faktu ze wygladac to bedzie pewnie zacnie, bo lubie taki styl.
ps. pokaz jak wyglada na obecnej oponie Twoja felga/et z boku, 10mm dystansu przy 17x8 i et 4x to juz brzmi jak calkiem przyjemny spas...
ja celuje w 17x8 et35 mniej wiecej i licze ze nie bedzie trzeba dystansow, a JEZELI juz to max 5mm.
Poza kwestia wizualna, dopoki nie ma tam setek KM wiecej, nie widze sensu szerszej opony niz 215, bo dobrej jakosci opona 215 przy tej mocy/wadze zalatwia robote, a poszerzanie rozstawu przez szersza opone to jakas szarlatanska metoda. (o tej tendencji u humburgerow nie dyskutuje, oni maja inne zwyczaje, inne drogi, inna pogode).
Co nie zmienia faktu ze wygladac to bedzie pewnie zacnie, bo lubie taki styl.
ps. pokaz jak wyglada na obecnej oponie Twoja felga/et z boku, 10mm dystansu przy 17x8 i et 4x to juz brzmi jak calkiem przyjemny spas...
ja celuje w 17x8 et35 mniej wiecej i licze ze nie bedzie trzeba dystansow, a JEZELI juz to max 5mm.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Obydwaj macie rację, zdecydowanie, po pierwsze - nie mam setek godzin wyjeżdżonych na torze - ale się szybko uczę - , po drugie - tak jak Grześ zauważył - kiedy jest mokro auto staje się nerwowe przy nagłych zmianach kierunku jazdy. Dało się to od razu odczuć po przesunięciu się na otworach w kierunku środka stabilizatorów - zrobiło się dziwnie "sprężyście" i "płasko" - bez wykładania na bok....ale w ostatni weekend miałem okazję śmigać "nadwiślanką" od Puław w kierunku Warszawy (każdy kto tam jechał wie co to za dukt ) i o dziwo przy suchej nawierzchni zaczęło mi się to wszystko bardzo podobać - mimo dziur auto świetnie spisuje się w zakręcie, dlatego nie mogę doczekać się szerokich opon. Na co dzień auto użytkuje moja żona, która korzysta z samochodu dojeżdżając 10 km do pracy, ja tylko weekendowo dla fun-u, tak więc trochę "wbijam" w to że jest twardy setup. Jak pada to wiem że kałuża to wróg i nauczyłem się nie wyjeżdżać z garażu bo wtedy nie ma zupełnie zabawy. Samochód już nauczył mnie pokory, jak wspominałem wcześniej - najważniejsze jest mieć świadomość że nie ma czegoś takiego jak "nieśmiertelność". Samochód przygotowuję zdecydowanie pod przyczepność, a jak skończą mi się pomysły na "przyczepność" może pójdę w Turbo, a wtedy szeroka opona z tyłu, chłodnica oleju z przodu będzie na starcie jak wartość dodana. Do tego czasu "potrenuję" w spokoju bez turbodoładowania i myślę że jednak jeżdżąc na granicy przyczepności da się odrobinę poczuć jak zmienia się balans. Przy poprzednim ustawieniu zawieszenia zdecydowanie trudniej było mi zarzucić tyłem, porównując to do serii, a to wg mnie oznaczało że uciekło mi w podsterowność, po ostatnich zmianach zdecydowanie wróciło w kierunku tyłu tj. nadsterowności. Oczywiście to są moje "drogowe" odczucia, a wszystko zweryfikuje tor. Początek na nowym ustawieniu zawieszenia był dla mnie trudny i dziwny, teraz natomiast coraz bardziej mi to ustawienie podchodzi. Nie jestem specjalistą, ale chyba każdy nim na początku nie był
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Tak to wyglądało na jesieni, ale będą zmiany, dzisiaj felga idzie do malowania w ciemny grafit, na tyle jest inna tarcza hamulcowa i takie tam... Jak będzie finalnie zmontowane to wrzucę jak foto jak wygląda finalnie, wrzuć zdjęcie swojej fury
- Załączniki
-
- DSC_0235.JPG (1.38 MiB) Przejrzano 1448 razy
-
- DSC_0079.JPG (920.21 KiB) Przejrzano 1448 razy
Nie próbowałeś wymusić tej lekkiej podsterowności zmianą 'spięcia' stabilizatorów?
Robiłeś jakieś porównania jak jeździ na podobnej oponie 205 i 235 czy od razu przeskoczyłeś w lepsze opony o większym rozmiarze?
Jak dla mnie 205-215 to zupełnie wystarczająca szerokość opon przy seryjnej mocy w ND
Robiłeś jakieś porównania jak jeździ na podobnej oponie 205 i 235 czy od razu przeskoczyłeś w lepsze opony o większym rozmiarze?
Jak dla mnie 205-215 to zupełnie wystarczająca szerokość opon przy seryjnej mocy w ND
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
mydlo pisze:No to jestem bardzo ciekawy prowadzenia na takim setupie, pytanie czy teraz tył nie siądzie bardziej niż przód? Sam zastanawiałem się nad B8 + sportline, pomyślałem tylko że taki zestaw wychodzi, niewiele taniej niż gwint, a tam dochodzą dodatkowe możliwości regulacji.
Słowo się rzekło, poniżej fotorelacja, foto przed, po wymianie i pod obciążeniem
Co do prowadzenia się auta, jak auto padło na "tyłek" wg mnie duuuuuża poprawa w jeździe po ciasnych zakrętach, mam wrażenie że tył przestał uślizgiwać przy mocniej wciśniętym gazie. Jak będzie sucho pojeździmy trochę agresywniej, wtedy się zobaczy. Czy za nisko z tyłu pozostawiam do oceny.
- Załączniki
-
- ProKit Przód / Sportline Tył Z kierowcą
- DSC_0422.JPG (766.69 KiB) Przejrzano 1377 razy
-
- ProKit Przód / Sportline Tył Bez obciążenia
- DSC_0420.JPG (833.87 KiB) Przejrzano 1377 razy
-
- ProKit przód /ProKit tył
ProKit Przód / ProKit Tył - DSC_0418.JPG (896.26 KiB) Przejrzano 1377 razy
- ProKit przód /ProKit tył
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
mydlo pisze:Tył siadł kozacko, bardzo mi się podoba. Czekam na info jak wpłynęło to na prowadzenie...
Zobaczymy jak to moje druciarstwo przełoży się na prowadzenie i balans w zakrętach. Na dzień dzisiejszy jest mega zaje....cie, tył tak szybko nie ucieka i ładnie trzyma się w ciasnych zakrętach. Jak widać na focie poza sprężyną zmieniłem już oponę na semi (jakoś poza większym hałasem nie czuję większych niedogodności związanych z rozmiarem opony). Poza tym doszła jeszcze geometria u Pana Sylwka (Tu wielkie podziękowania dla Dr. KOKONA który skierował mnie do tego Pana) i auto naprawdę zaczęło się prowadzić. Tak więc kilka zmiennych jednocześnie, aczkolwiek wydaje mi się że jak cisniesz w łuku to jakby bardziej tyłek dociskalo - kwestia bardziej miękkiej sprężyny, która łatwiej się poddaje?
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hmm
jestes pewny ze uporanie z uciekajacym tylem to efekt sprezyn a nie korekcji geometrii?
Masz moze wydruk przed/po z geometrii?
jestes pewny ze uporanie z uciekajacym tylem to efekt sprezyn a nie korekcji geometrii?
Masz moze wydruk przed/po z geometrii?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance