Podpięcie drugiego wentylatora

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

17 sty 2018, 13:07

Witam! Posiadam w mojej nb tylko jeden wentylator gdyż nie mam klimy a chce zakupić podwójny wentylator od Mishimoto. Problem w tym że nie wiem do czego mam ten drugi podłączyć? Od czego moge puscić kabel? Najlepiej żeby przy starcie sie wlączał. Jestem zielony w elektryce. :roll:

Z góry dzięki za pomoc!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 sty 2018, 13:46

r3ch0t pisze:Witam! Posiadam w mojej nb tylko jeden wentylator gdyż nie mam klimy a chce zakupić podwójny wentylator od Mishimoto. Problem w tym że nie wiem do czego mam ten drugi podłączyć? Od czego moge puscić kabel? Najlepiej żeby przy starcie sie wlączał. Jestem zielony w elektryce. :roll:

Z góry dzięki za pomoc!

jezeli montujesz zestaw od mishimoto to może oba wentylatory wpiąć w miejsce starego. Jeżeli chcesz mieć osobne sterowanie poszczególnymi wentylatorami to musisz w układ wpiąć włacznik/wyłącznik. Generalnie jeżeli auto nie jest typowo torowe to wentylator uruchamiający się po włączeniu zapłonu nie jest idealnym rozwiązaniem. Jeżeli auto jest typowo torowe to wygodniej byłoby chyba i tak mieć możliwość sterowania z kabiny (chociaż tutaj to tylko moje teoretyzowanie - dopytaj chłopaków co się regularnie ścigają)
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 sty 2018, 20:50

r3ch0t pisze: Najlepiej żeby przy starcie sie wlączał.

Ale po co?
Jak wiatrak jest porządny to będzie brał 20-30A, a taki pobór też spowoduje obciążenie alternatora=silnika i zje kilka koni :D
Generalnie to wiatrak podpinasz za pomocą dodatkowego przekaźnika i bezpiecznika a co do wysterowania przekaźnika masz kilka opcji
- ten sam sygnał co załącza ori wiatrak (oba będą chodziły razem)
- dajesz dodatkowy czujnik (z trochę wyższą temp.) zwierający do masy i za jego pomocą sterujesz przekaźnikiem drugiego wiatraka
- są układziki które monitorują temperaturę i pozwalają na wybór temperatury załączania wiatraka.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
kosciukus
Donator
Donator
Posty: 55
Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
Model: NB
Wersja: Zielona wyścigówa
Lokalizacja: Wrocław

17 sty 2018, 21:23

Stoję przed podobnym dylematem. Auto ma być używane głównie na torze. Czy zamiast pakować 1k w zestaw nie lepiej zamontować taki sam wentylator obok i pod niego elektrykę wybierając jeden z wariantów opisanych przez tekkenfan'a? Ewentulanie dorzucić chłodnicę oleju?
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

18 sty 2018, 7:10

Mogę puścić kable ze starego wentylatora na 2 wentylatory? Wtedy dodatkowo polecieć do kabiny i w kable wpiąć wlącznik i to będzie działało? Normalnie pociągnie 2?

Znalazłem też coś takiego:
https://www.mishimoto.eu/adjustable-fan ... r-kit.html
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

18 sty 2018, 11:10

ja pierdziule, poważnie chcecie kupic czujnik, trochę przewodów i bezpiecznik za 50 funtów + wysyłki? Jeszcze bym zrozumiał jakby tam był jakiś układzik elektroniczny do ustawianie temp. załączania ale to? bez jaj.. przecież skompletowanie takiego czegoś powinno się spokojnie zamknąć w 50plnach.

Jak wiatrak typu czajna spal to pociągnie, ale jak porządny to przeciążysz i przewody i przekaźnik a i bezpiecznik wyjdzie za mały.
Ja w Patrolu założyłem 2 wiatraki z VW T4 i jeden wiatrak przy załączaniu bierze ok 30A, a przy pracy ok 20 ale dmuchają mocno.
Tak więc proponuję dołożyć przekaźnik pod drugi wiatrak, co by nawet w przypadku głupiej awarii przekaźnika,
bezpieczinka mieć 2 wiatrak, a nie skończyć z 2 wiatrakami które się nie uruchomią ;)
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

18 sty 2018, 11:49

Wrzuciłem link jako przykład takie same zestawy na ebay po 50zł chodzą. Czyli najlepiej 1 podpiąć pod ten co mam a drugi pociągnągnąć nowy kabel tak? Ale pod co podpiąć zasilanie tego drugiego?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2018, 12:05

W swoim wątku mam schemat jak ja to zrobiłem. Sprawdź sobie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

18 sty 2018, 12:51

r3ch0t pisze:Wrzuciłem link jako przykład takie same zestawy na ebay po 50zł chodzą. Czyli najlepiej 1 podpiąć pod ten co mam a drugi pociągnągnąć nowy kabel tak? Ale pod co podpiąć zasilanie tego drugiego?

spoko, ja się tylko odniosłem do tego co było w linku, bo przewijało się mishimoto w temacie ;).
Co do podpięcia drugiego wiatraka to + z aku -> bezpiecznik->przekaźnik->wiatrak.
Do załączania przekaźnika możesz pociągnąć + albo z tego samego miejsca co ori, albo jakiś + po zapłonie czy jak to sobie wymyslisz, a "-" z dodatkowego czujnika który po przekroczeniu temperatury będzie zwierał swój pin z masą. To taka najprostsza konfiguracja jaka może być
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

19 sty 2018, 7:38

Czyli jakbym chciał ten drugi pod przełącznik to coś takiego jak na obrazku tylko zamiast czujnika na masie przełącznik?

Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 sty 2018, 8:15

Będzie działać.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

19 sty 2018, 13:47

Super, dzięki wszystkim za pomoc!
ODPOWIEDZ