1.6 NBFL - wycięcie katalizatora, sonda itp

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Cube
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2017, 19:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2017, 10:16

Witam, jak w temacie - chce wyciąć katalizator i zrobić przelot (katalizator dzwoni przy ruszaniu i przy stałych obrotach ~2.5k). Chce zachować obudowę katalizatora żeby nie mieć problemów na przeglądzie, zauważyłem ze za katem jest sonda. Jak ja „oszukać”? Wiem ze są takie tulejki dystansujące tylko pytanie czy to będzie działać.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2017, 11:12

A nie myślałeś, żeby wymienić katalizator? Nie wiem jak to wygląda w nbfl ale jeśli nie jest zintegrowany z kolektorem to nowy zamiennik kosztuje 250pln.
Cube
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2017, 19:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2017, 11:57

Najpierw chciałbym zobaczyć czy jest jakaś różnica przy wyciętym, docelowo będę zmieniał też końcowy. Jeżeli będzie gorzej niż z tym "brzęczącym" to pewnie skończy się na nowym katalizatorze.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2017, 14:42

Ja nie mam kata i powiem że nie polecam wycinać. Smród to nic ale aktywuje alarmy w każdym garażu podziemnym po 5 min co jest mega irytujące. Zapomnij też że nikt się nie kapnie że nie masz kata. To od razu czuć.
Ja będę tej zimy montowal na bank jakiś sportowy
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Cube
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2017, 19:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2017, 15:10

No dobra, o tym nie wiedziałem ale może byłbym w stanie przymknąć na to oko. Bardziej denerwować mnie będzie check engine - robiłeś coś z sondą?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2017, 15:14

Ja mam turbo i żarówka check już dawno wyleciała.
Też myślałem że przymkne na to oko ale coraz bardziej mnie to denerwuje.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

28 gru 2017, 15:19

Najpierw sprawdź czy nie brzęczą Ci osłony kata albo na wydechu obok, bo to częsta przypadłość. Może to nie katalizator hałasuje.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Cube
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2017, 19:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2017, 17:30

Byłem pod autem i opukałem wszystkie osłony. Nic nie brzęczy, ten dźwięk słychać jedynie przy ruszaniu jak dam mało gazu oraz ZAWSZE przy 2500 tys obrotów (nieważne czy na biegu, czy na luzie, czy podczas jazdy czy postoju). Osłony brzęczały by przecież też jakbym je czymś ruszył, powinny być luźne czy coś.
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

31 gru 2017, 11:20

miałem tak jak Ty, problemem okazała się osłona kata, wyleciała i jest cisza :D tyle, zę w NA a nie NBfl
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Cube
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2017, 19:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

01 sty 2018, 23:09

Fifkers, Phill - mieliście racje, pomimo że sama osłona siedziała dobrze to ona brzęczała. Katalizator jest sprawny i zostaje na miejscu. Dzięki za pomoc!
Rabanowic
Posty: 10
Rejestracja: 17 paź 2017, 16:37
Model: NB FL

31 sty 2018, 17:03

Czasem też wiązka elektryczna idąca po kratownicy wzdłuż wału silnika lubi wpadać w rezonans i dźwięczeć przy określonych obrotach (pare trytytek załatwia sprawę).
ODPOWIEDZ