2.0 kompletny wydech plus strojenie - kompleksowy temat
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Święta więc i Miacie się należy prezent
Serią się już najeździłem więc czas coś podziałać - jak wiadomo, NC 2.0 jest dosyć podatna na poprawę wydechu, zwłaszcza kolektora. Chciałbym zarówno podnieść (lekko ale zauważalnie) osiągi, jak i zadbać o lepsze wrażenia dźwiękowe.
Generalnie gdyby pieniądze nie grały roli, kupiłbym po prostu zestaw pokroju BBR NC Super 185 GT i byłoby z głowy, ale kwota rzędu 10k PLN to zdecydowanie za dużo - chciałbym się zmieścić max w połowie tej kwoty, więc trzeba kombinować.
Po pierwsze, sam kompletny wydech z zachodu to wydatek rzędu €1000 albo i więcej (I.L., BBR, Racing Beat itp.). Czy ktoś ma doświadczenia z wykonywaniem wydechu (przynajmniej kolektor, midpipe) indywidualnie w firmach tuningowych? Czy można liczyć na porównywalną jakość i osiągi za mniejszą kwotę?
Po drugie, jeśli jednak kupowałbym gotowe części, to czyimi produktami się interesować?
Trzeba to oczywiście będzie potem wystroić, ale tym się będę martwił jak już przynajmniej graty będą w garażu albo na aucie.
Wszelkie porady i opisy własnych doświadczeń mile widziane, temat jest dla mnie zupełnie nowy i jak widać nie wiem jeszcze całkowicie jak się za to zabrać.
Serią się już najeździłem więc czas coś podziałać - jak wiadomo, NC 2.0 jest dosyć podatna na poprawę wydechu, zwłaszcza kolektora. Chciałbym zarówno podnieść (lekko ale zauważalnie) osiągi, jak i zadbać o lepsze wrażenia dźwiękowe.
Generalnie gdyby pieniądze nie grały roli, kupiłbym po prostu zestaw pokroju BBR NC Super 185 GT i byłoby z głowy, ale kwota rzędu 10k PLN to zdecydowanie za dużo - chciałbym się zmieścić max w połowie tej kwoty, więc trzeba kombinować.
Po pierwsze, sam kompletny wydech z zachodu to wydatek rzędu €1000 albo i więcej (I.L., BBR, Racing Beat itp.). Czy ktoś ma doświadczenia z wykonywaniem wydechu (przynajmniej kolektor, midpipe) indywidualnie w firmach tuningowych? Czy można liczyć na porównywalną jakość i osiągi za mniejszą kwotę?
Po drugie, jeśli jednak kupowałbym gotowe części, to czyimi produktami się interesować?
Trzeba to oczywiście będzie potem wystroić, ale tym się będę martwił jak już przynajmniej graty będą w garażu albo na aucie.
Wszelkie porady i opisy własnych doświadczeń mile widziane, temat jest dla mnie zupełnie nowy i jak widać nie wiem jeszcze całkowicie jak się za to zabrać.
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Hej.
Ten temat też mnie interesuje, jednak z przyczyn losowych pewnie gdzieś około 2019.
Ja napisałbym do Adi1 może z Japonii może sprowadzić coś w dobrych pieniądzach.
Nie mam pewności ale z kontekstu domyślam się, że Andy robił kolektor dla Śluby do NC 2.5l. Jak się mylę to proszę o poprawkę. Jeżeli jednak jest tak jak myślę to może mógłby zrobić cały wydech [SMILING FACE WITH SMILING EYES].
Strojenie to Fiveopac.
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ten temat też mnie interesuje, jednak z przyczyn losowych pewnie gdzieś około 2019.
Ja napisałbym do Adi1 może z Japonii może sprowadzić coś w dobrych pieniądzach.
Nie mam pewności ale z kontekstu domyślam się, że Andy robił kolektor dla Śluby do NC 2.5l. Jak się mylę to proszę o poprawkę. Jeżeli jednak jest tak jak myślę to może mógłby zrobić cały wydech [SMILING FACE WITH SMILING EYES].
Strojenie to Fiveopac.
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
el-tec
http://www.el-tec.pl/pl/galerie-produkt ... tory/22/67
robia milo dla oka. maja gietarke do rur wiec jak nei trzeba spawac to gna. robia ciche wydechy, i trwale.
ceny nie sa niskie ale mysle ze za kompletny wydech z kolektorem wydechowym 4-2-1,katalizatorem metalowym i koncowym tlumikiem spokojnie w 5 tys zl sie wyrobisz.
zostawiasz autko na pare dni i siup.
(u mnie za sam koncowy zarzyczyli sobie 1400zl:
viewtopic.php?f=23&t=8155&start=270
)
co do strojenia to mysle ze Five ogarnie sprawe.
http://www.el-tec.pl/pl/galerie-produkt ... tory/22/67
robia milo dla oka. maja gietarke do rur wiec jak nei trzeba spawac to gna. robia ciche wydechy, i trwale.
ceny nie sa niskie ale mysle ze za kompletny wydech z kolektorem wydechowym 4-2-1,katalizatorem metalowym i koncowym tlumikiem spokojnie w 5 tys zl sie wyrobisz.
zostawiasz autko na pare dni i siup.
(u mnie za sam koncowy zarzyczyli sobie 1400zl:
viewtopic.php?f=23&t=8155&start=270
)
co do strojenia to mysle ze Five ogarnie sprawe.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2646
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jakbyś ogarniał temat robienia kolektora na wymiar to chętnie podłączę się do tematu i zamówię dodatkową sztukę. Midpipe pewnie też.
Po wstępnym rozeznaniu nie znalazłem w okolicach Wrocławia miejsca gdzie ze spokojem mógłbym oddać auto.
Po wstępnym rozeznaniu nie znalazłem w okolicach Wrocławia miejsca gdzie ze spokojem mógłbym oddać auto.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Bedę dziś dowiadywał się lokalnej firmie w temacie zrobienia kolektora wydechowego do NCeka. Różne cuda mi robili więc i może na to będzie dobra cena. Jeśli zbierze się kilka osób to zapewne cena wyjdzie jeszcze atrakcyjniejsza.
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Fiveopac pisze:Bedę dziś dowiadywał się lokalnej firmie w temacie zrobienia kolektora wydechowego do NCeka. Różne cuda mi robili więc i może na to będzie dobra cena. Jeśli zbierze się kilka osób to zapewne cena wyjdzie jeszcze atrakcyjniejsza.
A jak z "wydajnością" takiego kolektora? Firmy typu BBR, IL itp. chwalą się że ich towar to efekt dziesiątek godzin prac rozwojowych i optymalizacji - czy taki zrobiony indywidualnie ma prawo dać podobne osiągi?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Założenie jest takie: równe odległości, 4-1,brak pre-cat'a i wzorowanie się na sprawdzonej konstrukcji. Niemniej podejrzewam ze cokolwiek włożysz zamiast serii będzie odczuwalnie lepiej, jest mega przewężenie na zejściu rur w katalizator (który swoje opory też dorzuca):GTwice pisze:A jak z "wydajnością" takiego kolektora? Firmy typu BBR, IL itp. chwalą się że ich towar to efekt dziesiątek godzin prac rozwojowych i optymalizacji - czy taki zrobiony indywidualnie ma prawo dać podobne osiągi?Fiveopac pisze:Bedę dziś dowiadywał się lokalnej firmie w temacie zrobienia kolektora wydechowego do NCeka. Różne cuda mi robili więc i może na to będzie dobra cena. Jeśli zbierze się kilka osób to zapewne cena wyjdzie jeszcze atrakcyjniejsza.
Bez strojenia może być problem z wyskakiwaniem błędów związanych z sondami lambda. P&P do seryjnego wydechu, niemniej wyjście nawet w serii jest 2,5 cala wiec jest całkiem przyszłościowe .
Grupowe strojenie spoko, może szczególnie na licencji udałoby się zaoszczędzić jakbym zakupił większą ilość
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Zamówiłem dwa prototypy kolektora , jeśli ktoś jest chętny to uderzajcie na PW.
W sprawie strojenia i licencji dajcie znać ilu jest chętnych to zapytam hamburgera czy da jakiś upust na licencje.
W sprawie strojenia i licencji dajcie znać ilu jest chętnych to zapytam hamburgera czy da jakiś upust na licencje.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Trochę się chętnych zebrało Będzie wykonanych 5 sztuk kolektorów. Wstępny czas oczekiwania 2-3 tygodni. Jeśli temat spotka się z zainteresowaniem a efekt będzie cieszył oko i wykresem to będzie kolejna edycja zamówień.
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Super, na razie jednak moja MX-5 zimuje w garażu pod kocem 300km ode mnie, jestem chętny ale jak pogoda będzie pozwalała na dłuższe wycieczki bez zimówek
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
- Alex
- Donator
- Posty: 4605
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Miejsca na sondy podejrzewam że będą ale ponieważ nie będzie precata to błędy związane z niedostateczna jego wydajnością są jak w banku. Drugi kat owszem coś tam da, walić jak ze starego golfa z LPG nie będzie ale spełniania euro5 bym nie oczekiwał [SMIRKING FACE]
wytapatalkowane
wytapatalkowane
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Na pierwszą-szerokopasmową sondę, będzie jedno gniazdo. Drugą trzeba będzie odpiąć albo dosztukowć do pozostałego wydechu drugi gniazdo z tulejką oszukującą odczyt (choć to nei zawsze działa). Jednym słowem będzie bardzo prawdopodobne, że na niewystrojonym aucie trzeba będzie polubić kontrolką błedu drugiej sondy.
Podczas strojenia można wyłączyć błedy związane z sondą i mieć święty spokój z tym tematem.
Seryjny, drugi katalizator w zupełności wystarczy, by przejść przegląd
Możliwe , że potrzeba będzie przedłużyć przewody od sondy (zaciskać, nie lutować!) albo kupić gotową przedłużkę, np taką: http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0098.html Niemniej dopiero po montażu, będzie można sprawdzić czy faktycznie przewód na długości nie starczy.
Podczas strojenia można wyłączyć błedy związane z sondą i mieć święty spokój z tym tematem.
Seryjny, drugi katalizator w zupełności wystarczy, by przejść przegląd
Możliwe , że potrzeba będzie przedłużyć przewody od sondy (zaciskać, nie lutować!) albo kupić gotową przedłużkę, np taką: http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0098.html Niemniej dopiero po montażu, będzie można sprawdzić czy faktycznie przewód na długości nie starczy.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2646
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
edit...
Jakby ktoś szukał nowych śrub/sprężyn/nakrętek do łączenia kolektor-tłumik środkowy, to poniższe niby mają pasować:
http://allegro.pl/nowa-sruba-wydechu-toyota-starlet-yaris-corolla-i7033466986.html
http://allegro.pl/nowa-sprezyna-wydechu-toyota-avensis-corolla-rav4-i6661359183.html
http://allegro.pl/nowa-nakretka-miedziowana-10-mm-m10-x-1-25-drobny-i6403911257.html
Jakby ktoś szukał nowych śrub/sprężyn/nakrętek do łączenia kolektor-tłumik środkowy, to poniższe niby mają pasować:
http://allegro.pl/nowa-sruba-wydechu-toyota-starlet-yaris-corolla-i7033466986.html
http://allegro.pl/nowa-sprezyna-wydechu-toyota-avensis-corolla-rav4-i6661359183.html
http://allegro.pl/nowa-nakretka-miedziowana-10-mm-m10-x-1-25-drobny-i6403911257.html
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dostałem fotki, cały materiał już na miejscu, prace ruszają z kopyta
Ciekawostka: średnica wewnętrzna rur w nowym kolektorze, będzie taka jaka jest średnica zewnętrzna serii
I jeszcze jedno zbliżenie na zwężkę w serii:
Ciekawostka: średnica wewnętrzna rur w nowym kolektorze, będzie taka jaka jest średnica zewnętrzna serii
I jeszcze jedno zbliżenie na zwężkę w serii:
Zbieram na NCka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
A rozważał ktoś z Was może ten gotowy kit?
http://www.bbrgti.com/product/bbr-super-180/
http://www.bbrgti.com/product/bbr-super-180/
Dawniej: Mazda MX5 NB FL 1.8L Silver Blues 2004
Teraz: Mazda MX5 NC 2.0L@2.5L Niseko 160KM@351KM
Na codzień: Audi A5 Sportback 45 252KM@270KM i Audi Q3 Sportback 45 245KM
Teraz: Mazda MX5 NC 2.0L@2.5L Niseko 160KM@351KM
Na codzień: Audi A5 Sportback 45 252KM@270KM i Audi Q3 Sportback 45 245KM