Odkopuje temat!
Zamówiłem kolektor z zakupu grupowego od Weldmana (Andy) i mam ambitny plan, żeby zmienić go samemu w garażu
Kilka pytań (mx5 NCFL):
1. Sondy - seria ma 2 sondy, a nowy kolektor ma gniazdo tylko na jedną. Wiem, ze potrzebuje przedłużkę do sondy, ale co mam zrobić z sondą, która była wkręcona przed katem, a teraz nie będę miał na nią miejsca? Ma sobie gdzieś wisieć pod maską, czy jakoś można ją wypiąć? Nic się nie stanie jak będę jeździł bez tej jednej sondy z check enginem zanim pojadę na strojenie?
2. Strojenie - czy w okolicach Warszawy jest ktoś godny polecenia do strojenia po zmianie kolektora, czy zostaje wycieczka do Bydgoszczy? Jakie mniej więcej koszty teraz wychodzą za samo strojenie, ewentualnie montaż + strojenie jak zmiana mnie przerośnie?
3. Uszczelka pod kolektor - kupować nową czy można zostawić starą?
4. Dokręcenie kolektora - są jakieś wartości z jaką siłą dokręcić kolektor czy wszystko na oko?
5. Izolacje termiczne - warto się w to bawić? Czytałem, ze alternator nie lubi ciepła z kolektora ale z drugiej strony dużo osób zakłada kolektor bez żadnej izolacji i jeżdżą bez problemów. W planach mam zaliczyć kilka rund MC.