2.0 kompletny wydech plus strojenie - kompleksowy temat
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dla mnie ten wykres jest mega dziwny, moc ma płaski przebieg od 6700, osobiscie nie wdzialem nigdy by moc szła poziomo do odcinki, szczegolnie,ze jest funkcją momentu, który spada. Te silniki nawet w NC generuja moc liniowo do ponad 7000 tys a FL nawet do 7400.
Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!
Fiveopac jeszcze raz dzięki!
- Załączniki
-
- auta_1.jpg (707.57 KiB) Przejrzano 4951 razy
Dawniej: Mazda MX5 NB FL 1.8L Silver Blues 2004
Teraz: Mazda MX5 NC 2.0L@2.5L Niseko 160KM@351KM
Na codzień: Audi A5 Sportback 45 252KM@270KM i Audi Q3 Sportback 45 245KM
Teraz: Mazda MX5 NC 2.0L@2.5L Niseko 160KM@351KM
Na codzień: Audi A5 Sportback 45 252KM@270KM i Audi Q3 Sportback 45 245KM
ladnie to wyszlo Tobie.
z moejgo doswiadczenia kolektor porpawia glownie srodek obrotow a gory praktycznie wogole i moc zostaje ta sama a w srodku obrotow od 3 do 5tys zmieniac sie dosc sporo i dochodzi sporo momentu.
wynik 180 w mx5 musi byc super odczuwalny. no i ta bezawaryjnosc i przyjemnosc wkrecania na obroty. sens zakladania awaryjnego turbo w takim przypadku jest mocno watpliwy.
z moejgo doswiadczenia kolektor porpawia glownie srodek obrotow a gory praktycznie wogole i moc zostaje ta sama a w srodku obrotow od 3 do 5tys zmieniac sie dosc sporo i dochodzi sporo momentu.
wynik 180 w mx5 musi byc super odczuwalny. no i ta bezawaryjnosc i przyjemnosc wkrecania na obroty. sens zakladania awaryjnego turbo w takim przypadku jest mocno watpliwy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Muszę pojechać na inną hamowanie, najlepiej na tą co wy, wtedy będzie jakieś porównanie.
Wysłane z Tapatalka
Fiveopac pisze:Dla mnie ten wykres jest mega dziwny, moc ma płaski przebieg od 6700, osobiscie nie wdzialem nigdy by moc szła poziomo do odcinki, szczegolnie,ze jest funkcją momentu, który spada. Te silniki nawet w NC generuja moc liniowo do ponad 7000 tys a FL nawet do 7400.
Wysłane z Tapatalka
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!
Fajnie auto zaregaowało na odetkanie i optymalizację map mam nadzieje, że sprawi masę frajdy tak na ulicy jak i na torze
Tak gwoli wtrącenia moich 0,03zł to co do wyników z hamowni to kazde jedno strojone auto zachwouje sie inaczej i niestety nie ma jednej optymalnej mapy dla wszystkich, zawsze muszą być indiwidualne korekty tak paliwa jak i zapłonu. Wynika to z faktu, że nie każdy silnik zużyty jest w równym stopniu (a przy tych rocznikach maja prawo już nie trzymać serii), czujniki mogą być także lekko rozkalibrowane lub brudne, świece nie najnowsze a filtr powietrza przytkany. Fabryczna mapa jest bardzo tolerancyjna na ekstremalne wręcz odchyłki od specyfikacji fabrycznej i tym samym zachowawcza. Idealnie by auto na strojenie miało minimum nowe świece, filtr powietrza i czysty przepływomierz
- MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Fiveopac pisze:blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!
Fajnie auto zaregaowało na odetkanie i optymalizację map mam nadzieje, że sprawi masę frajdy tak na ulicy jak i na torze
Tak gwoli wtrącenia moich 0,03zł to co do wyników z hamowni to kazde jedno strojone auto zachwouje sie inaczej i niestety nie ma jednej optymalnej mapy dla wszystkich, zawsze muszą być indiwidualne korekty tak paliwa jak i zapłonu. Wynika to z faktu, że nie każdy silnik zużyty jest w równym stopniu (a przy tych rocznikach maja prawo już nie trzymać serii), czujniki mogą być także lekko rozkalibrowane lub brudne, świece nie najnowsze a filtr powietrza przytkany. Fabryczna mapa jest bardzo tolerancyjna na ekstremalne wręcz odchyłki od specyfikacji fabrycznej i tym samym zachowawcza. Idealnie by auto na strojenie miało minimum nowe świece, filtr powietrza i czysty przepływomierz
Cenne uwagi...zdążyłem się już przekonać jak istotny jest czysty filtr powietrza
Pozdrawiam
Rafał
blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!
Ja tez chce...
Fiveopac - ogarnalbys tez moja? Nawet zrobie sobie wycieczke z Wroclawia do Bydgoszczy...
granatnakolach.pl- o motoryzacji, po swojemu.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Granat pisze:blackdev pisze:Wstawiam swój wykres po kolektorze i strojeniu u Fiveopac'a. Przyrost 20KM. Różnica odczuwalna w jeździe także ogromna.
Fiveopac jeszcze raz dzięki!
Ja tez chce...
Fiveopac - ogarnalbys tez moja? Nawet zrobie sobie wycieczke z Wroclawia do Bydgoszczy...
Strojenie nie problem, gorzej z dostępności kolektora odezwij sie na PW
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Ja już po strojeniu, wybiorę się w najbliższym czasie na tą samą hamownię zobaczyć co się zmieniło.
Natomiast mam jedno pytanie - Five, modyfikowałeś jakieś mapy (nie)liniowości przepustnicy albo jakieś jej "tłumienie" tudzież opóźnienie? Zauważyłem że auto gwałtowniej reaguje na przejście z przyspieszania do hamowania silnikiem, wyraźnie czuje się luz w napędzie, dawniej przejście było bardziej miękkie. W trasie na 4-5-6 biegu nie byłem jeszcze pewny czy faktycznie tak jest czy to tylko moje złudzenie, ale potem próbując jechać w korku na jedynce to potwierdziłem - niemal niemożliwa jest jazda w okolicach 1-2k rpm ze stałą prędkością bo auto szarpie jak opętane, wcześniej tego nie było. Czy inni po strojeniu tez mają takie odczucia?
Od razu zaznaczam - nie jest to deal breaker, nie mam też żadnych pretensji, po prostu w jeździe codziennej to dla mnie mały minus i pewnie przy kolejnej sposobności pokuszę się o eliminację tego efektu (przynajmniej w jednej mapie drogowej).
Natomiast mam jedno pytanie - Five, modyfikowałeś jakieś mapy (nie)liniowości przepustnicy albo jakieś jej "tłumienie" tudzież opóźnienie? Zauważyłem że auto gwałtowniej reaguje na przejście z przyspieszania do hamowania silnikiem, wyraźnie czuje się luz w napędzie, dawniej przejście było bardziej miękkie. W trasie na 4-5-6 biegu nie byłem jeszcze pewny czy faktycznie tak jest czy to tylko moje złudzenie, ale potem próbując jechać w korku na jedynce to potwierdziłem - niemal niemożliwa jest jazda w okolicach 1-2k rpm ze stałą prędkością bo auto szarpie jak opętane, wcześniej tego nie było. Czy inni po strojeniu tez mają takie odczucia?
Od razu zaznaczam - nie jest to deal breaker, nie mam też żadnych pretensji, po prostu w jeździe codziennej to dla mnie mały minus i pewnie przy kolejnej sposobności pokuszę się o eliminację tego efektu (przynajmniej w jednej mapie drogowej).
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
- irekJ
- Donator
- Posty: 2646
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Generalnie reakcja na gaz i hamowanie silnikiem są zdecydowanie szybsze względem serii.
U mnie jest osobna mapa która strzela z dupy i na niej faktycznie jazda na 1-2 biegu w okolicach 2000rpm jest mocno utrudniona. natomiast na pozostałych mapach (tych niestrzelających) jest jak najbardziej ok. Kwestie ponownego nauczenia się operowania sprzęgłem i tyle. Po ruszeniu jest ok. Pogadaj z Fivem czy czasem nie masz "strzałów" na wszystkich mapach.
U mnie jest osobna mapa która strzela z dupy i na niej faktycznie jazda na 1-2 biegu w okolicach 2000rpm jest mocno utrudniona. natomiast na pozostałych mapach (tych niestrzelających) jest jak najbardziej ok. Kwestie ponownego nauczenia się operowania sprzęgłem i tyle. Po ruszeniu jest ok. Pogadaj z Fivem czy czasem nie masz "strzałów" na wszystkich mapach.
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
GTwice pisze:Ja już po strojeniu, wybiorę się w najbliższym czasie na tą samą hamownię zobaczyć co się zmieniło.
Natomiast mam jedno pytanie - Five, modyfikowałeś jakieś mapy (nie)liniowości przepustnicy albo jakieś jej "tłumienie" tudzież opóźnienie? Zauważyłem że auto gwałtowniej reaguje na przejście z przyspieszania do hamowania silnikiem, wyraźnie czuje się luz w napędzie, dawniej przejście było bardziej miękkie. W trasie na 4-5-6 biegu nie byłem jeszcze pewny czy faktycznie tak jest czy to tylko moje złudzenie, ale potem próbując jechać w korku na jedynce to potwierdziłem - niemal niemożliwa jest jazda w okolicach 1-2k rpm ze stałą prędkością bo auto szarpie jak opętane, wcześniej tego nie było. Czy inni po strojeniu tez mają takie odczucia?
Od razu zaznaczam - nie jest to deal breaker, nie mam też żadnych pretensji, po prostu w jeździe codziennej to dla mnie mały minus i pewnie przy kolejnej sposobności pokuszę się o eliminację tego efektu (przynajmniej w jednej mapie drogowej).
Hej, mam podobne odczucia, tzn. miatka szybciej reaguje na gaz, ale jednocześnie po odpuszczeniu nogi z gazu od razu jest hamowanie silnikiem. Efektem jest to że miata stała się trochę narowista, nieostrożne operowanie gazem powoduje szarpnięcia. Po jakimś czasie już to w znacznej mierze opanowałem, ale seria pod tym względem była łatwiejsza w prowadzeniu.
Mówię raczej o dolnym zakresie obrotów, faktem jest że nie jest do końca pożądane przy jeździe spacerowej natomiast do zapier...nia jest naprawdę bajka i tu gratulacje Paweł
Natomiast trochę to wynika z mojej niewiedzy przed strojeniem, wszak celem było poprawienie osiągów. Tak się stało chć dotychczas sprawdzane tylko dupohamownią. Teraz dopiero wiem czego chcę i czego bym sobie jeszcze życzył od "ojca chrzestnego" mojej miatki ;p - dodatkowej mapy "soft-eko-emeryt"
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Fifkers pisze:A jak się te mapy zmienia kiedy mamy dwie?
4 mapy przełącza sie przyciskami tempomatu.
GTwice pisze:Ja już po strojeniu, wybiorę się w najbliższym czasie na tą samą hamownię zobaczyć co się zmieniło.
Natomiast mam jedno pytanie - Five, modyfikowałeś jakieś mapy (nie)liniowości przepustnicy albo jakieś jej "tłumienie" tudzież opóźnienie? Zauważyłem że auto gwałtowniej reaguje na przejście z przyspieszania do hamowania silnikiem, wyraźnie czuje się luz w napędzie, dawniej przejście było bardziej miękkie. W trasie na 4-5-6 biegu nie byłem jeszcze pewny czy faktycznie tak jest czy to tylko moje złudzenie, ale potem próbując jechać w korku na jedynce to potwierdziłem - niemal niemożliwa jest jazda w okolicach 1-2k rpm ze stałą prędkością bo auto szarpie jak opętane, wcześniej tego nie było. Czy inni po strojeniu tez mają takie odczucia?
Od razu zaznaczam - nie jest to deal breaker, nie mam też żadnych pretensji, po prostu w jeździe codziennej to dla mnie mały minus i pewnie przy kolejnej sposobności pokuszę się o eliminację tego efektu (przynajmniej w jednej mapie drogowej).
Mapy przepustnicy troche wyostrzyłem przy okazji usuwania limiterów ale daleko jeszcze do liniowego mapowania ktore jest juz calkiem agresywne. Jak chcesz moge przywrocic seryjne mapowanie np na pierwszym biegu pozostawiajac wysotrzenie na pozostalych albo wszedzie wgrac serie. We wtorek bede znacznie blizej ciebie i moge wgrac nowa mapke.
irekJ pisze:Generalnie reakcja na gaz i hamowanie silnikiem są zdecydowanie szybsze względem serii.
U mnie jest osobna mapa która strzela z dupy i na niej faktycznie jazda na 1-2 biegu w okolicach 2000rpm jest mocno utrudniona. natomiast na pozostałych mapach (tych niestrzelających) jest jak najbardziej ok. Kwestie ponownego nauczenia się operowania sprzęgłem i tyle. Po ruszeniu jest ok. Pogadaj z Fivem czy czasem nie masz "strzałów" na wszystkich mapach.
GTwice nie ma mapy ze strzałami na seryjnym wydechu nie byloby ich niestety słychac ale faktycznie moze ona lekko przymulac w niskich obciazeniach.
AndrzejG pisze:Mówię raczej o dolnym zakresie obrotów, faktem jest że nie jest do końca pożądane przy jeździe spacerowej natomiast do zapier...nia jest naprawdę bajka i tu gratulacje Paweł
Natomiast trochę to wynika z mojej niewiedzy przed strojeniem, wszak celem było poprawienie osiągów. Tak się stało chć dotychczas sprawdzane tylko dupohamownią. Teraz dopiero wiem czego chcę i czego bym sobie jeszcze życzył od "ojca chrzestnego" mojej miatki ;p - dodatkowej mapy "soft-eko-emeryt"
J.w. Mozemy zrobic wtorkowego spota i wrzucic cywilniejsze mapowanie
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Fiveopac pisze:Mapy przepustnicy troche wyostrzyłem przy okazji usuwania limiterów ale daleko jeszcze do liniowego mapowania ktore jest juz calkiem agresywne. Jak chcesz moge przywrocic seryjne mapowanie np na pierwszym biegu pozostawiajac wysotrzenie na pozostalych albo wszedzie wgrac serie. We wtorek bede znacznie blizej ciebie i moge wgrac nowa mapke.
O, a gdzie to będziesz? Rano auto idzie na serwis klimy, potem dałoby się coś podziałać ale to nie jest też nic istotnego.
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Badam grunt pod kolejną grupówkę na zakup licencji. Wszystko na temat tutaj: viewtopic.php?f=59&t=27028
- flatline
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Dlaczego znów jak budżet pokazuje rezerwę?
Jakieś ramy czasowe tej przeceny?
Jakieś ramy czasowe tej przeceny?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
flatline pisze:Dlaczego znów jak budżet pokazuje rezerwę?
Jakieś ramy czasowe tej przeceny?
Z tego co widze, to chyba tak zostanie, choc na poczatku bylo 200 usd a po dwoch dniach podniesli na 220 i taka cena sie trzyma. Niemniej fajna obniżka o 80 usd
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kolejny drobny pomysł w temacie dłubania eNCeków viewtopic.php?f=59&t=28066
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
Mam pytanie co do samego błędu sondy, czy strojenie to jedyna możliwość jej wyłączenia/przeprogramowania? Jakie będą korzyści z samej wymiany kolektora bez strojenia?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5469
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Innej opcji by wyłączyć błędu sondy nie ma. Co do wymiany samego kolektora to na pewno kilka km i nm powinno dojść oraz fajniejszy dźwięk z wydechukamilsloma pisze: ↑10 lis 2018, 10:19Mam pytanie co do samego błędu sondy, czy strojenie to jedyna możliwość jej wyłączenia/przeprogramowania? Jakie będą korzyści z samej wymiany kolektora bez strojenia?
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
Cały czas gryzie mnie ten kolektor Chodzi mi o to, że nie zależy mi na grzebaniu w parametrach i podnoszeniu przez to osiągów, che mieć "serię" jeżeli chodzi o komputer. Chcę wyłączyć tylko sondę, czy taki zabieg jest wtedy tańszy i nie trzeba już wykupywać licencji?Fiveopac pisze: ↑10 lis 2018, 11:27Innej opcji by wyłączyć błędu sondy nie ma. Co do wymiany samego kolektora to na pewno kilka km i nm powinno dojść oraz fajniejszy dźwięk z wydechukamilsloma pisze: ↑10 lis 2018, 10:19Mam pytanie co do samego błędu sondy, czy strojenie to jedyna możliwość jej wyłączenia/przeprogramowania? Jakie będą korzyści z samej wymiany kolektora bez strojenia?
kamilsoma - ale co chcesz osiągnąć? Wywalasz katalizator i sondę lambda, na seryjnym mapowaniu kompa będziesz miał okrutnie ubogie AFR i za kilkadziesiąt tysięcy km wypalone gniazda zaworowe. Jak już coś robić, to porządnie a nie mordować samochód :/
granatnakolach.pl- o motoryzacji, po swojemu.
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
jestem zielony w temacie więc nie znałem konsekwencji... teraz już wiem z czym to się je. Też jestem zdania, że jak robić to dobrze. Także, trzeba zbierać budżet
I nie wywalaj katalizatora Sportowy katalizator kosztuje niewiele, więc nie ma co dziadować i zatruwać powietrza.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
Tak chodziło mi o pierwszy. Reszta zostaje w serii. Czy to cos zmienia w moim pytaniu? Tak jak mowilem nie ogarniam w ogóle tego tematu technicznie
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka