Uturbienie NB koszt

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

26 paź 2017, 15:55

Witam! Planowałem zakładać do miaty kompresor kita kraftwerks. Razem z mniejszą rolką, kompem, mapowaniem, większymi wtryskami cena za komplet wyszłaby mi koło 25tyś zł. Trochę dużo za 250 koni. Więc teraz zastanawiam się ile wyszłoby kompletne uturbienie mojej Mazdy razem z turbem, intercoolerem, kompem, wydechem, mapowaniem i całym montażem. Więc jaka jest orientacyjna cena za części i montaż takiej sprężarki np. GT2560R Garrett i zmapowanie na początek do tych 250whp. Gdzie znalazłbym zakład jak najbliżej Gdańska który by się tego podjął i za jaką mniej więcej kwotę jak ktoś się orientuje?

Z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2017, 16:00

Tak w 20 się wyrobisz. Natomiast nie pamiętam czy ktoś jest na północy kto by to zrobił. Dwa zakłady które mogę polecić to Top Down Motors i Dr. Kokon Garage :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

26 paź 2017, 16:17

Znalazłem taką stronkę http://reventshop.com/ słyszeliście coś o niej? Kompletnego kita na 260-320hp z kompem i nawet sprzęgłem za jedyne 3000 euro. Trochę tanio, pisałem do nich maila ale jeszcze odpowiedzi brak.
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

26 paź 2017, 19:17

3-5 tyś zł do 6 w porywach
Obrazek
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

26 paź 2017, 19:20

3-5 tyś zł do 6 w porywach
PS. Mam człowieka w Olsztynie który takie rzeczy robi. Polecam i nie tylko ja. Jak coś to PW
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2017, 19:33

r3ch0t pisze:Znalazłem taką stronkę http://reventshop.com/ słyszeliście coś o niej? Kompletnego kita na 260-320hp z kompem i nawet sprzęgłem za jedyne 3000 euro. Trochę tanio, pisałem do nich maila ale jeszcze odpowiedzi brak.

Mam od niego kolektor i cały wydech. Mogę polecić. Z tego co wiem, te zestawy gotowe nie są już w sprzedaży.

Jak to w przerabianiu auta- są widełki, w których się poruszamy w zależności od oczekiwanej mocy i bezawaryjności. Z swojego doświadczenia nogę powiedzieć, ze budżet 20k w zupełności wystarczy aby uzyskać 225km przy nowych częściach poza turbina i wtryskami. Bez emu można by pewnie zamknąć się w połowie tej kwoty.
Ale jak to bywa - to zależy od bardzo wielu zmiennych.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

26 paź 2017, 20:06

Można turbić i Turbić :)
Rozsądnie należy przyjąć 15-20k i w tej cenie będzie już przygotowanie silnika, porządnie zrobiony wydech i sterowanie. Reszta to niuanse.
Ja ze swojej strony polecam FAT https://www.facebook.com/fatpl/
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

26 paź 2017, 20:16

Jest jeszcze taka sprawa że mieszkam w Szwecji auto sprowadzałbym do Polski tylko na operacje. Tutaj musimy turbo wyciągać co rok na przegląd. Powiedzcie mi ile jest roboty ze ściągnięciem samej turbiny + wymiany kolektora na zwykły i czy sterowanie kompa bez turba trzeba zmieniać czy może zostać takie same jak przy doładowaniu?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2017, 20:31

Nie lepiej na polskich blachach zostawić? Ja bym się w to nie bawił jakbyś mnie pytał albo inne auto mocniejsze kupił.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

26 paź 2017, 21:03

turbo pchała pisze:Nie lepiej na polskich blachach zostawić? Ja bym się w to nie bawił jakbyś mnie pytał albo inne auto mocniejsze kupił.


Kompresor dużo łatwiej wyjmować czy taka sama zabawa? Myślałem nad tym ale wtedy co na przeglądy co rok jeździć tu jak się ogarnie to przymkną oko teraz mam gościa od badań ale do czasu uturbienia to go już może nie być.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 paź 2017, 21:42

jimmunio pisze:3-5 tyś zł do 6 w porywach
PS. Mam człowieka w Olsztynie który takie rzeczy robi. Polecam i nie tylko ja. Jak coś to PW
Hej,

Zaciekawiles mnie. Możesz dac szczegoly co w tej cenie się znajduje?

Pozdr

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2017, 21:45

kammich pisze:
jimmunio pisze:3-5 tyś zł do 6 w porywach
PS. Mam człowieka w Olsztynie który takie rzeczy robi. Polecam i nie tylko ja. Jak coś to PW
Hej,

Zaciekawiles mnie. Możesz dac szczegoly co w tej cenie się znajduje?

Pozdr

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Zobacz jego furę:) bez kompromisów :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 paź 2017, 21:46

To się domyślam :D ale 3k pln? Ciekawy jestem:)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

26 paź 2017, 21:57

3k jesli ma tylko dzialac. A moje auto dziala, tego nikt mi nie zarzuci, tsk.ciezkich warunkow pracy nie ma zadna inna turbawa na tym forum :p

Oczywiscie czlowiek ktory na tym zarabia robi to estetycznie i nie po taniości jak to jest u mnie. Ale pytanie brzmialo ile trzeba kasy zeby miec 250 km. 3k- za tyle bym zbudowal drugi turbo setup jaki mam u siebie.
Obrazek
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

27 paź 2017, 5:52

Nie tyle chodzi o estetykę, co o to, aby auto więcej jeździło, niż spędzało czasu na podnośniku przy poprawkach czy usuwaniu fuck'upów... więc można "turbić i turbić"
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

27 paź 2017, 6:35

szymek pisze:Nie tyle chodzi o estetykę, co o to, aby auto więcej jeździło, niż spędzało czasu na podnośniku przy poprawkach czy usuwaniu fuck'upów... więc można "turbić i turbić"


Zależy mi na tym żeby wszystko było zrobione tak jak ma być, raz a dobrze.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2017, 7:01

Też tak chciałem ale nie ma Chyba czegoś takiego jak raz a dobrze w projekcie
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 paź 2017, 7:15

turbo pchała pisze:Tak w 20 się wyrobisz.

Bardzo mnie to zaciekawiło. Możesz napisać co się w tej kwocie zawiera? Rozumiem, że w pełni zakuty motor też?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 paź 2017, 9:20

projekty turbo w firmach zaczynaja sie od okolo 25tys zl ( w tym jest cena czesci; turbo nowe, kolektor wydechowy wyspawany i wydech, nowy poprowadzony dolot wraz z zamontowanym intercoolerem, zmieniony obieg olejowy i wodny, podpiecie wiazki pod komputer stand alone i wystrojenie na hamowni i drodze, nowe wzmocnione sprzeglo- docisk )
z zakuciem czyli nowymi korbami i tlokami remontem silnika na nowych panewkach i wzmocnionych srubach i ewentualnie jakies inne wady ktore trzeba wyeliminowac w silniku, czyli rozlozenie i zlozenie silnika na nowych gratach to do tej ceny trzeba doliczyc 10tys plus minus 5tys(sama kucizna to minimum 1tys. doclow co przy dzisiejszym kursie to ponad 4tys zl bez cla).

najtansze wyjscie to turbo uzywka z allegro plus fmu, ewentualnie swinka det3. ale to trzeba samemu ogarniac kazda rzecz z osobna ewentualnie zlecac poszczegolne etapy prac firmom zaprzyjaznionym. tak wyjdzie najtaniej ale bez zadnej gwarancji na sukces.
patrz osoby takie jak tekenfun czy lukster. sami doszli do perfekcji po paru set godzinach spedzanych w garazu.
wymienie tylko pare rzeczy:
-nowe turbo garretta to koszt okolo 4 tys zl (mozna z allegro uzywke kupic za 500zl bez gwarancji ze rozlatujace sie turbo nie zniszczy silnika)
-wyspawany kolektor pod turbo przez firme to 1500zl
– wyspawany wydech przelotowy to 1500zl min
-emu plus sonda szerokopasmowa lsu4.2 plus egt 2500zl
-intercooler plus pare rur alu, filtr, laczniki silikonowe i obejmy stalowe to ccirka 1000zl
– sprzeglo plus docisk wzmocniony od 1000zl w opcji minimum
-wieksze wtryski minimum 1000zl (jesli uda sie dobrac uzywki to 500zl ale bez pewnosci ze beda lac rowno)
– kute korby i tloki ponad 1000$
– zegarki jakies dzialajace wlasciwie plus ewentualnei turbotimer albo inne zabawki typu ebc to moze byc ponad 1000zl
-polutowanie wiazki i strojenie to od 500zl u kolegi do 2-5tys w firmie tuningowej ( w tym strojenie na na drodze i hamowni z wykresem )

Gdzie przy tym robocizna ktora u firm motoryzacyjcnyh jest po prostu droga, gdzie wiele innych elementow o ktorych wogole nie wspomnialem przy takich projektach.

Dlatego radze samemu wszystko robic. kupowac uzywki z allegro i pokazywac kazdemu ze da sie tanio jesli robi sie to samemu z glowa.
a z doswiadczenia wiem ze nie ma czegos takiego jak soft turbo. albo robi sie dobrze albo robi sie zle z narazeniem ze zaraz cos sie rozpadnie i nazywa sie to wtedy taki projekt soft turbo.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 paź 2017, 9:53

To może ja napiszę jak to kosztowo wyglądało u mnie w pierwszym projekcie.

Turbo 350zł - używka stan bdb
Kolektor z czarnucha - 250zł + ewentualny koszt wyspawania
Uszczelki kolektora, turbiny - 120zł
Downpipe + reszta wydechu na tłumikach rm motors i proex 1200zł
Zasilanie + spływ oleju - 150zł
BOV properfekt - 150zł
DET 3 - 350zł
Map sensor - 100zł
IAT - 50zł
IC - 200 zł
Kolana, opaski, rury na dolot - 300zł
Wskaźniki boost, temp oleju - 300zł
Sprzęgło kevlar (w tym zakup używanego zestawu z kołem zamachowym od bp) 300zł
DET 3 instalacja + strojenie - tu koszt zależny jest od tego kto się tym zajmie ale z powodzeniem można znaleźć uczciwych zajawkowiczów z dużą wiedzą, powiedzmy że 1000zł będzie już tą wyższą kwotą.

Reasumując mamy kwotę 4820zł. Rozumiem, że pozostałe 15180zł przy założeniu 20 tyś to robocizna dla osoby składającej graty?

Słuchajcie można swoje pieniądze szanować lub nie. Nikt mi nie wciśnie kitu, że wykładając 20-25 tysi za samo uturbienie mx5 w firmie mamy pewność, że auto będzie jeździło bezawaryjnie. Taka sytuacja nie istnieje. To jest nadal projekt i ryzyko detonacji będzie zawsze. Zakładasz turbo do 15 letniego auta - licz się z problemami. Ja bez kitu nie kumam w jakim celu (jeśli zakładamy moce 200-250hp) wpierd$#@! w auto o wartości 10-15 tyś zł kolejne 25 tysi?! Jak mamy wydać worek pieniędzy to idźmy w grube moce (patrz Andy) ale dla 250hp gdzie ścieżki są przetarte na 100 sposobó wydawać 20 koła? No c'mon!
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 paź 2017, 10:01

W twoim rozliczeniu brakuje wtryskow

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 paź 2017, 10:03

Mea culpa

Wtryski żółte denso z rx-8 - 250 zł

Kwota całkowita 5070zł
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2017, 10:54

Sophisty podał jedną drogę, ja mogę naprowadzić na inną, niech sobie każdy wybierze.
PS - nie piszę tego, aby się pochwalić ile wydałem (są tacy zawodnicy którzy tak na to mogą spojrzeć :bang: ), ale mam wrażenie, że wątek kosztowy na temat turbo nie jest dobrze rozwinięty.

1/ Turbo TD04L-13T - 700 PLN stan naprawdę bdb
2/ Kolektor + kompletny wydech z nowym katalizatorem + węże chłodzenia + spływ oleju, uszczelki DP/Turbo, Turbo/Kolektor, uszczelki wydechu + śruby + adaptor do turbo na olej + wysyłka - 4600
3/ IC FMIC - 339
4/ EMU+montaż+strojenie+WB (sonda AFR) +EBC+EGT + moduł BT - 4100
5/ Wtryski RX-8 żółte - 250 PLN za części + 200 PLN za sprawdzenie i regenerację
6/ BOV z FMIC 200
7/ Stożek - ~200PLN, nie pamiętam
8/ Oil catch tank 230 PLN
9/ Czujnik IAT 60 PLN
10/ uszczelka głowica/kolektor 46 PLN
11/ Montaż (w tym spawanie, złączki, przewody silikonowe i alu) - ceny nie zdradzę, bo to już do dogadania, ale jest to istotny koszt w całym setupie
ŁĄCZNIE: ~11kPLN + montaż
Z powyższym samochód będzie już jeździł, ale...

12/ Gruba chłodnica + płyn - 800 PLN
13/ Zaślepka EGR 50 PLN (wiem, na 100% można taniej)
14/ Wyświetlanie wskazań komputera na tablet 0-350 PLN, imo tańsza alternatywa niż zegary
15/ sprzęgło - wzrost mocy o 50% to już jednak coś, więc obicie Kevlarem ~350 PLN, bez złożenia
16/ Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju + podłączenie pod EMU ~475 PLN
17/ Zaworek PCV z 323 GTX ~150 PLN (nie pamiętam)
18/ bandaż termiczny ~100 PLN
i dochodzi nam kolejne: 2,3kPLN

Powyższe ma na celu tylko informacje i podanie przykładowego kosztu. Sam wielokrotnie się zastanawiałem ile to będzie kosztowało (zboczenie zawodowe) i w sumie brakowało mi podobnych wątków. Da się i taniej, i drożej, trzeba dopasować ofertę do swoich potrzeb.

Gdzie można urwać koszty?
2/ kolektor i wydech - można z pewnością taniej, ja chciałem gotowe rozwiązanie bez czekania w kolejkach i odstawiania samochodu
4/ DET zamiast EMU - działa, ale daje mniej możliwości
11/ Montaż - szerokie pole popisu. Pamiętajmy tylko, że nasz czas też kosztuje i może to być pozorna oszczędność.

No i najważniejsze: turbo nie przekłada się na lepsze czasy na torze, mam wrażenie, że jest wręcz gorzej (nie dotyczy: dobrych kierowców) :mrgreen:

Proszę nie "czelendżować" powyższego typu "ale przepłąciłeś" - to było moje optimum zadowolenia/czasu/efektów/bez awaryjności.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

27 paź 2017, 11:43

https://www.flyinmiata.com/voodoo-ii-tu ... assis.html

Tego kita mogę mieć z cłem i ze wszystkim gotowego u mnie za 15tys. zł. Wtedy bym próbował go sam poskładać bo jak patrze nowymi gratami kompletować samemu to na jedno wychodz cenowo. Co myślicie o czymś takim? Ktoś testował flyin miata?
Jest tez ten revent shop tamten kit duzo lepszy ale narazie nie odpowiadaja na mail.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 paź 2017, 11:58

"Fuel management is handled by our own Voodoo Box, which uses the stock injectors to deliver more fuel." - jak ty chesz z tego mieć 250hp?

Kurde coś Ty się uparł na te "kity"? Ludzie podsyłają Ci kalkulacje, propozycje. W tym kicie nie ma nic co warte jest tej ceny, no może poza turbiną na której będziesz miał mega fajnego spoola.

Miej świadomość tego, że wszystkie kity nie będą ok pod względem finansowym. Ktoś uzbierał graty, śrubki i rurki i dodał do tego 30% no a ten vooooooooodo box za tą kasę woła o pomstę do nieba.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2017, 12:59

Super wątek, Dzieki za wszystkie dane. W końcu ktoś to ładnie napisał.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2017, 18:14

Ja mam podobnie jak Jerzyj z tym że dużo gratów mazda speed. Nikt nie doliczył też np zegarów, większej chłodnicy, robocizny, poprawek które zawsze będą i napraw części eksploatacyjnych które nie wytrzymują przy Turbo i dopiero po montażu się je znajduje. Sam komputer i strojenie to już cena za którą niektórzy chcą uturbić auto. Spoko może i to jezdzi ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie to czego ma służyć to auto i ile. Bo ja swoim nie boję się jechać 5tys km za granicę.

Ja jestem zdania że jak nie masz pieniędzy albo masz na styk to lepiej cieszyć się dalej N/A.

Niech nikt nie pisze ze turbo się nie psuje. Każde ma usterki wieku dziecięcego i późniejsze wynikające z obciążenia mocniej podzespołów i silnika. W pierwszym roku eksploatacji miałem dwie duże wizyty serwisowe by naprawić problemy wieku dziecięcego pomimo iż graty które mam jeździły wcześniej w innym aucie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 paź 2017, 19:33

No ja moja ex jeździłem z powodzeniem jako Daily robiąc dziennie min 80km. Na tym setupie za cenę "kompa i strojenia" zrobiłem ok 17tys km u przez te 17tys jedyna awaria była wydmuchana uszczelka kolektora. Da sie?Czy jednak nie i potrzeba 25 tys zł? Jimmunio , Twoja to już w ogole nie ma prawa jeździć! :D
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2017, 19:50

No dobra jak się da to się da... Ja jednak będę mówił że do turbo €€€ niezbędne i nie powinno się oszczędzać. Eot bo się nie znam ;]
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2017, 8:45

sophisty pisze:Kwota całkowita 5070zł

Super. A ile roboczogodzin spędziłeś przy aucie?
ODPOWIEDZ