Sophisty podał jedną drogę, ja mogę naprowadzić na inną, niech sobie każdy wybierze.
PS - nie piszę tego, aby się pochwalić ile wydałem (są tacy zawodnicy którzy tak na to mogą spojrzeć

), ale mam wrażenie, że wątek kosztowy na temat turbo nie jest dobrze rozwinięty.
1/ Turbo TD04L-13T - 700 PLN stan naprawdę bdb
2/ Kolektor + kompletny wydech z nowym katalizatorem + węże chłodzenia + spływ oleju, uszczelki DP/Turbo, Turbo/Kolektor, uszczelki wydechu + śruby + adaptor do turbo na olej + wysyłka - 4600
3/ IC FMIC - 339
4/ EMU+montaż+strojenie+WB (sonda AFR) +EBC+EGT + moduł BT - 4100
5/ Wtryski RX-8 żółte - 250 PLN za części + 200 PLN za sprawdzenie i regenerację
6/ BOV z FMIC 200
7/ Stożek - ~200PLN, nie pamiętam
8/ Oil catch tank 230 PLN
9/ Czujnik IAT 60 PLN
10/ uszczelka głowica/kolektor 46 PLN
11/ Montaż (w tym spawanie, złączki, przewody silikonowe i alu) - ceny nie zdradzę, bo to już do dogadania, ale jest to istotny koszt w całym setupie
ŁĄCZNIE: ~11kPLN + montaż
Z powyższym samochód będzie już jeździł, ale...
12/ Gruba chłodnica + płyn - 800 PLN
13/ Zaślepka EGR 50 PLN (wiem, na 100% można taniej)
14/ Wyświetlanie wskazań komputera na tablet 0-350 PLN, imo tańsza alternatywa niż zegary
15/ sprzęgło - wzrost mocy o 50% to już jednak coś, więc obicie Kevlarem ~350 PLN, bez złożenia
16/ Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju + podłączenie pod EMU ~475 PLN
17/ Zaworek PCV z 323 GTX ~150 PLN (nie pamiętam)
18/ bandaż termiczny ~100 PLN
i dochodzi nam kolejne: 2,3kPLN
Powyższe ma na celu tylko informacje i podanie przykładowego kosztu. Sam wielokrotnie się zastanawiałem ile to będzie kosztowało (zboczenie zawodowe) i w sumie brakowało mi podobnych wątków. Da się i taniej, i drożej, trzeba dopasować ofertę do swoich potrzeb.
Gdzie można urwać koszty?
2/ kolektor i wydech - można z pewnością taniej, ja chciałem gotowe rozwiązanie bez czekania w kolejkach i odstawiania samochodu
4/ DET zamiast EMU - działa, ale daje mniej możliwości
11/ Montaż - szerokie pole popisu. Pamiętajmy tylko, że nasz czas też kosztuje i może to być pozorna oszczędność.
No i najważniejsze: turbo nie przekłada się na lepsze czasy na torze, mam wrażenie, że jest wręcz gorzej (nie dotyczy: dobrych kierowców)
Proszę nie "czelendżować" powyższego typu "ale przepłąciłeś" - to było moje optimum zadowolenia/czasu/efektów/bez awaryjności.