Uturbienie NB koszt

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2017, 13:44

Heh, po pierwsze ciekawi mnie, że nikt nie dolicza roboczogodzin przy aucie. To nie jest jeden dzień ani jedna godzina roboty a spory nakład pracy. To również kosztuje. Nie da się też wszystkiego zrobić w przydomowym warsztacie.
Druga sprawa to fakt, że podnosząc dwukrotnie swoją moc trzeba podnieść również bezpieczeństwo i zregenerować pozostałe rzeczy które za nie odpowiadają bo przeciążone stare podzespoły zaraz się o sobie upomną.
Trzecia i najważniejsza rzecz to fuckupy które wychodzą podczas i po montażu. Jedno to złożyć turbo, a drugie doprowadzić je do stanu w którym staje się bezawaryjne, a cały organizm czyli samochód ładnie się dogaduje. To wymaga pracy. Środowisko turbomiat dopiero wyrasta w Polsce. Większość ludzi, których znam i posiadają uturbione miaty wydaje na eksploatacje więcej, a jeździ mniej. Dodatkowo często coś dokładają by układ usprawnić. Tak jest zawsze i nie wierzę, że ktoś złożył sobie zabawkę za 6tys. i nic nie dokłada, a całość gra i buczy. Sorki ale wydmuchana uszczelka to też wydatek. Bo by ją wymienić często trzeba wyjąć pół układu a to kosztuje.Nie uważam też by turbo na śwince było warte zachodu, po co tyle pracy skoro do kontroli całości chcecie używać potem "przedszkolaka"?

Moje wydatki. Dodam, że kupiłem gotowy kit, mój poprzednik który na tym jeździł zapłacił za to 40% więcej i zbierał przez dłuższy okres czasu. Gdybym na tych gratach chciał sam złożyć auto koszt byłby dużo większy, a trzeba dodać jeszcze czas pracy, koszt przesyłek itp.

Wydatki:
1. kompletny turbokit - 10 tys zł (w nawiasach ceny za ile można to kupić)
- IHI RF5 (kupił nową ~1000$)
- OEM MSM kolektor wydechowy (???)
- OEM MSM downpipe (???)
- wtryski RX8 (250zł)
- zaworek GTX (150zł)
- zbiornik spryskiwacza i pompka - (150zł)
- kompletne oprzewodowanie (300-500zł)
- Kontroler sondy szerokopasmowej TechEdge 2Y DIY (550zł)
- Sonda szerokopasmowa (380zł)
- Układ wydechowy przelot 2,75' (2500-3000zł)
- Obudowa na zegary w słupku dedykowana do MX5 (330zł)
- 3x zegary Depo Racing (850zł)
- Intercooler (~350zł)
- wszystkie rury do intercoolera już gotowe i wygięte (??)
- Grubsza chłodnica wody (800zł)
- uszczelki itp... (??)
- MegaSquirt II (1400zł)
2. EBC diy autotune - 240zł
3. Oil Catch Tank - 230zł
4. Nabicie sprzęgła + zamach - 350zł
5. Olej, filtry - 300zł
6. Wentylatory chłodnicy - 220zł
7. Stożek i obudowa - 200zł
8. Reroute - 300zł
9. Strojenie x2 - 700zł
10. Robocizna - średnio liczą 2tys.

Na start macie ~14.400zł.

To nie koniec moich wydatków był. Nie policzyłem:
- mojej pracy,
- paliwa na dojazdy czy potrzebnego do strojenia a poszedł cały bak prawie
- dużego podnośnika i kobyłek który musiałem kupić by część rzeczy robić szybko samemu
- geometrii którą trzeba było zrobić na nowo bo z większą mocą inaczej auto się prowadzi
- itd...

Po pół roku eksploatacji auta musiałem ponownie wyleczyć auto z problemów wieku dziecięcego. U mnie to przegrzewanie się układu, wydmuchane uszczelki (ściąganie całego turbo), wariowanie wskaźnika temperatury itd.

Dodatkowo jeśli chodzi o samą eksploatację mamy paliwo 98, spalanie rośnie o 1,5l/100km średnio ale wiadomo, że z większą mocą częściej jedziesz do odcinki, na torze 140km max.Szybsze zużycie np. klocków bo hamujesz z wyższych prędkości. Po czasie stwierdzasz, że kilka rzeczy trzeba przerobić bo to co jest nie wydala przy tej mocy.
Ja na przykład miałem mega problemy z hamowaniem mimo posiadania BB, dodajmy, że piszę o hamowaniu z 200+. Dlatego też, musiałem wymienić wszystko w układzie na nowe by wyeliminować podzespoły eksploatacyjne,czy dodać dodatkowe chłodzenie hamulców.

Auto wymaga więcej szacunku, jedziesz wolno by rozgrzać olej na początku, dojeżdżasz wolno i schładzasz układ by nic nie uszkodzić, częściej wszytko sprawdzasz i zaglądasz pod maskę by mieć pewność, że jest ok. Podłączasz się do kompa i sprawdzasz czemu szarpnął, jadąc obserwujesz zegary raz za czas i kontrolujesz czy wszytko dobrze chodzi w pierwszym roku.

Piszę to wszystko bo jak niektórzy nie zdawałem sobie sprawy co to znaczy mieć turbo. Myślałem, że kupię gotowca za 10 koła, przełożę za 2tys. i będę się cieszył i napiepszał kilometry. Nic z tych rzeczy... to auto bardziej wymagające. Zaczynasz rzadziej nim jeździć, a częściej obserwować. Aktualnie w dalszym ciągu jest parę pomysłów i rzeczy co zrobić by było jeszcze lepsze i bardziej niezawodne.
Oczywiście może i się da zrobić to wszystko za 7tys. ale proszę was nie piszcie ludziom którzy tego nie mają i nie znają się na tym do końca, że to jest taka sielanka i po złożeniu autko będzie śmigać i nic nie będzie się działo... Jes wiele osób na forum którzy mają turbo, ładują 3x większe pieniądze niż ja i nawet się nie wypowiadają. Może nie chcą tracić czasu, a może siedzą w garażu :lol: Warto jednak posłuchać obu stron czyli zwolenników turbo za 5tys i tych którzy wydali trochę więcej przed podjęciem decyzji czy "napewno mnie na to stać".

Na tym kończę ten wpis i aktywność w tym wątku. Róbta co chceta tylko by potem nie było, że inni nie ostrzegali.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 paź 2017, 15:00

szymek pisze:
sophisty pisze:Kwota całkowita 5070zł

Super. A ile roboczogodzin spędziłeś przy aucie?

Szymek sporo bo się na tym aucie uczyłem. Teraz gdybym miał wszystkie części pod ręką zakładając brak fuckupow, myślę, że ogarnął bym to w 3 dni robocze na pełnym luzie. To oczywiście założenie optymistyczne. Ja nigdzie nie napisałem, że ktoś komuś złoży turbo za 5 tys ale można za to skompletować wszystkie graty bez najmniejszego problemu. Jestem też przekonany, że jakiś ogarnięty ktoś za kolejne 5 tys to złoży. Może inaczej, ja bym to złożył.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 paź 2017, 15:05

turbo pchała pisze:Heh, po pierwsze ciekawi mnie, że nikt nie dolicza roboczogodzin przy aucie. To nie jest jeden dzień ani jedna godzina roboty a spory nakład pracy. To również kosztuje. Nie da się też wszystkiego zrobić w przydomowym warsztacie.
Druga sprawa to fakt, że podnosząc dwukrotnie swoją moc trzeba podnieść również bezpieczeństwo i zregenerować pozostałe rzeczy które za nie odpowiadają bo przeciążone stare podzespoły zaraz się o sobie upomną.
Trzecia i najważniejsza rzecz to fuckupy które wychodzą podczas i po montażu. Jedno to złożyć turbo, a drugie doprowadzić je do stanu w którym staje się bezawaryjne, a cały organizm czyli samochód ładnie się dogaduje. To wymaga pracy. Środowisko turbomiat dopiero wyrasta w Polsce. Większość ludzi, których znam i posiadają uturbione miaty wydaje na eksploatacje więcej, a jeździ mniej. Dodatkowo często coś dokładają by układ usprawnić. Tak jest zawsze i nie wierzę, że ktoś złożył sobie zabawkę za 6tys. i nic nie dokłada, a całość gra i buczy. Sorki ale wydmuchana uszczelka to też wydatek. Bo by ją wymienić często trzeba wyjąć pół układu a to kosztuje.Nie uważam też by turbo na śwince było warte zachodu, po co tyle pracy skoro do kontroli całości chcecie używać potem "przedszkolaka"?

Moje wydatki. Dodam, że kupiłem gotowy kit, mój poprzednik który na tym jeździł zapłacił za to 40% więcej i zbierał przez dłuższy okres czasu. Gdybym na tych gratach chciał sam złożyć auto koszt byłby dużo większy, a trzeba dodać jeszcze czas pracy, koszt przesyłek itp.

Wydatki:
1. kompletny turbokit - 10 tys zł (w nawiasach ceny za ile można to kupić)
- IHI RF5 (kupił nową ~1000$)
- OEM MSM kolektor wydechowy (???)
- OEM MSM downpipe (???)
- wtryski RX8 (250zł)
- zaworek GTX (150zł)
- zbiornik spryskiwacza i pompka - (150zł)
- kompletne oprzewodowanie (300-500zł)
- Kontroler sondy szerokopasmowej TechEdge 2Y DIY (550zł)
- Sonda szerokopasmowa (380zł)
- Układ wydechowy przelot 2,75' (2500-3000zł)
- Obudowa na zegary w słupku dedykowana do MX5 (330zł)
- 3x zegary Depo Racing (850zł)
- Intercooler (~350zł)
- wszystkie rury do intercoolera już gotowe i wygięte (??)
- Grubsza chłodnica wody (800zł)
- uszczelki itp... (??)
- MegaSquirt II (1400zł)
2. EBC diy autotune - 240zł
3. Oil Catch Tank - 230zł
4. Nabicie sprzęgła + zamach - 350zł
5. Olej, filtry - 300zł
6. Wentylatory chłodnicy - 220zł
7. Stożek i obudowa - 200zł
8. Reroute - 300zł
9. Strojenie x2 - 700zł
10. Robocizna - średnio liczą 2tys.

Na start macie ~14.400zł.

To nie koniec moich wydatków był. Nie policzyłem:
- mojej pracy,
- paliwa na dojazdy czy potrzebnego do strojenia a poszedł cały bak prawie
- dużego podnośnika i kobyłek który musiałem kupić by część rzeczy robić szybko samemu
- geometrii którą trzeba było zrobić na nowo bo z większą mocą inaczej auto się prowadzi
- itd...

Po pół roku eksploatacji auta musiałem ponownie wyleczyć auto z problemów wieku dziecięcego. U mnie to przegrzewanie się układu, wydmuchane uszczelki (ściąganie całego turbo), wariowanie wskaźnika temperatury itd.

Dodatkowo jeśli chodzi o samą eksploatację mamy paliwo 98, spalanie rośnie o 1,5l/100km średnio ale wiadomo, że z większą mocą częściej jedziesz do odcinki, na torze 140km max.Szybsze zużycie np. klocków bo hamujesz z wyższych prędkości. Po czasie stwierdzasz, że kilka rzeczy trzeba przerobić bo to co jest nie wydala przy tej mocy.
Ja na przykład miałem mega problemy z hamowaniem mimo posiadania BB, dodajmy, że piszę o hamowaniu z 200+. Dlatego też, musiałem wymienić wszystko w układzie na nowe by wyeliminować podzespoły eksploatacyjne,czy dodać dodatkowe chłodzenie hamulców.

Auto wymaga więcej szacunku, jedziesz wolno by rozgrzać olej na początku, dojeżdżasz wolno i schładzasz układ by nic nie uszkodzić, częściej wszytko sprawdzasz i zaglądasz pod maskę by mieć pewność, że jest ok. Podłączasz się do kompa i sprawdzasz czemu szarpnął, jadąc obserwujesz zegary raz za czas i kontrolujesz czy wszytko dobrze chodzi w pierwszym roku.

Piszę to wszystko bo jak niektórzy nie zdawałem sobie sprawy co to znaczy mieć turbo. Myślałem, że kupię gotowca za 10 koła, przełożę za 2tys. i będę się cieszył i napiepszał kilometry. Nic z tych rzeczy... to auto bardziej wymagające. Zaczynasz rzadziej nim jeździć, a częściej obserwować. Aktualnie w dalszym ciągu jest parę pomysłów i rzeczy co zrobić by było jeszcze lepsze i bardziej niezawodne.
Oczywiście może i się da zrobić to wszystko za 7tys. ale proszę was nie piszcie ludziom którzy tego nie mają i nie znają się na tym do końca, że to jest taka sielanka i po złożeniu autko będzie śmigać i nic nie będzie się działo... Jes wiele osób na forum którzy mają turbo, ładują 3x większe pieniądze niż ja i nawet się nie wypowiadają. Może nie chcą tracić czasu, a może siedzą w garażu :lol: Warto jednak posłuchać obu stron czyli zwolenników turbo za 5tys i tych którzy wydali trochę więcej przed podjęciem decyzji czy "napewno mnie na to stać".

Na tym kończę ten wpis i aktywność w tym wątku. Róbta co chceta tylko by potem nie było, że inni nie ostrzegali.

Ale temat jest o założeniu turbo a nie o szybszym zuzywaniu klocków i kupnie podnosnika. Twoim tokiem rozumowania trzeba też wpisać na listę szybsze zużycie wycieraczek, potencjalnie mandaty za przekroczenie prędkości, etc. Założyciel tematu chyba zdaje sobie z tego sprawę bo pyta też o zawieszenie, hebel. To jest temat o turbo. Nikt też nie napisał, że Mazda z turbo będzie bezawaryjna lub bardziej bezawaryjna. Pisałem już, turbisz 15 letnie auto - licz się z detonacja. To logiczne.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

31 paź 2017, 8:43

Znalazłem kompletny kit na revent.com za 3000€ jest tam ecu, turbo gt2560r, wideband, wszystkie graty dodatkowe i IC, wtryski, sprzęgło poprostu kompletny. Nawet jakbym sam to kompletował to nie wyjdzie mi taniej. Pisałem maila kit jak zamówie teraz bedzie gotowy koło marca 2018 bo ma tyle chętnych.

Słyszał ktoś jeszcze o tej stronce?? Jakieś opinie?
http://reventshop.com/post/155316990252 ... -mx-5miata
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 paź 2017, 20:25

r3ch0t pisze:Znalazłem kompletny kit na revent.com za 3000€ jest tam ecu, turbo gt2560r, wideband, wszystkie graty dodatkowe i IC, wtryski, sprzęgło poprostu kompletny. Nawet jakbym sam to kompletował to nie wyjdzie mi taniej. Pisałem maila kit jak zamówie teraz bedzie gotowy koło marca 2018 bo ma tyle chętnych.

Słyszał ktoś jeszcze o tej stronce?? Jakieś opinie?
http://reventshop.com/post/155316990252 ... -mx-5miata
Tak nie bardzo chce psuć marzenia, ale na szybko jaki tam jest wydech w zestawie. Bo w 250KM na kolach, na seryjnym wydechu nie uwierzę. Podejrzewam, że dokładna analiza wykaże wiele innych braków. Kolejna rzecz, nie wiem kto w PL ma doświadczenie z ME221.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

01 lis 2017, 14:24

ree pisze:
r3ch0t pisze:Znalazłem kompletny kit na revent.com za 3000€ jest tam ecu, turbo gt2560r, wideband, wszystkie graty dodatkowe i IC, wtryski, sprzęgło poprostu kompletny. Nawet jakbym sam to kompletował to nie wyjdzie mi taniej. Pisałem maila kit jak zamówie teraz bedzie gotowy koło marca 2018 bo ma tyle chętnych.

Słyszał ktoś jeszcze o tej stronce?? Jakieś opinie?
http://reventshop.com/post/155316990252 ... -mx-5miata
Tak nie bardzo chce psuć marzenia, ale na szybko jaki tam jest wydech w zestawie. Bo w 250KM na kolach, na seryjnym wydechu nie uwierzę. Podejrzewam, że dokładna analiza wykaże wiele innych braków. Kolejna rzecz, nie wiem kto w PL ma doświadczenie z ME221.


3" wydech kompletny z katem magnaflow mu napisałem ale jeszcze nie odpisał co do ceny. No zawsze moge nie brać me221 i dokupic inne ecu bo też się nad tym zastanawiałem.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 lis 2017, 14:53

3" cale to ciut dużo. Chyba, że lubisz głośno. 3"DP+reszta 2,5" to w moim odczuciu lepsze połączenie do 250-300hp. Robienie wydechu z kwasówki z flanszami z czarnej stali trochę mnie razi.

W kicie brakuje zaworka EBC.

Myślałeś o sprzedaży swojego auta i zakupie Mazdaspeeda? Może nie jest to potwór, ale przynajmniej nie będziesz miał problemu z tamtejszymi przeglądami, a ewentualne modyfikacje powinny przejść gładziej.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

01 lis 2017, 15:41

RS pisze:3" cale to ciut dużo. Chyba, że lubisz głośno. 3"DP+reszta 2,5" to w moim odczuciu lepsze połączenie do 250-300hp. Robienie wydechu z kwasówki z flanszami z czarnej stali trochę mnie razi.

W kicie brakuje zaworka EBC.

Myślałeś o sprzedaży swojego auta i zakupie Mazdaspeeda? Może nie jest to potwór, ale przynajmniej nie będziesz miał problemu z tamtejszymi przeglądami, a ewentualne modyfikacje powinny przejść gładziej.



Pewnie że myślałem ale tu widziałem taką raz na sprzedaż i to z kierownicą po prawej stronie, bardzo rzadkie są msm.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 lis 2017, 16:00

r3ch0t pisze:
RS pisze:3" cale to ciut dużo. Chyba, że lubisz głośno. 3"DP+reszta 2,5" to w moim odczuciu lepsze połączenie do 250-300hp. Robienie wydechu z kwasówki z flanszami z czarnej stali trochę mnie razi.

W kicie brakuje zaworka EBC.

Myślałeś o sprzedaży swojego auta i zakupie Mazdaspeeda? Może nie jest to potwór, ale przynajmniej nie będziesz miał problemu z tamtejszymi przeglądami, a ewentualne modyfikacje powinny przejść gładziej.



Pewnie że myślałem ale tu widziałem taką raz na sprzedaż i to z kierownicą po prawej stronie, bardzo rzadkie są msm.
Bez przesady, jest tego trochę. Swego czasu Grześ chciał sprzedać doinwestowanego speed'a. Pogadaj z nim.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 lis 2017, 16:20

Może mu się nie opłacić sprowadzenie samochodu z polski. Nie wiem jakie tam maja stawki ale dla większości europy to ponad 10 letni złom ;)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 lis 2017, 17:34

Żeby sprowadzić do krajów Skandynawskich tak stary samochód to trzeba kupę kasy zapłacić, więc pewnie nieopłacalne.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

01 lis 2017, 19:15

Fifkers pisze:Żeby sprowadzić do krajów Skandynawskich tak stary samochód to trzeba kupę kasy zapłacić, więc pewnie nieopłacalne.


True

Swego czasu myślałem o sprowadzeniu smerfety do Norwegii. Koszta orientacyjne to ok 35tyś zł...
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

01 lis 2017, 19:58

Nie biorę pod uwagę w ogóle importowania, tylko kupienie tu na miejscu wchodzi w grę. Raz że koszta sprowadzenia nie małe, dwa że tutaj auto importowane traci ok. 30% wartości rynkowej. Szwedzi boją się kupować auta sprowadzane tutaj tylko pochodzenie szwedzkie ma wartość przy sprzedaży wtedy mają wgląd w pełną historie.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

16 lis 2017, 0:45

Warto by było dodać, że podnoszenie mocy auta to powinien być ostatni etap, po oponach, hamulcach i zawiasie.
Michauczi
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2020, 9:16
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Bielsko-Biała

05 sty 2021, 8:30

jerzj pisze:
27 paź 2017, 10:54
Sophisty podał jedną drogę, ja mogę naprowadzić na inną, niech sobie każdy wybierze.
PS - nie piszę tego, aby się pochwalić ile wydałem (są tacy zawodnicy którzy tak na to mogą spojrzeć :bang: ), ale mam wrażenie, że wątek kosztowy na temat turbo nie jest dobrze rozwinięty.

1/ Turbo TD04L-13T - 700 PLN stan naprawdę bdb
2/ Kolektor + kompletny wydech z nowym katalizatorem + węże chłodzenia + spływ oleju, uszczelki DP/Turbo, Turbo/Kolektor, uszczelki wydechu + śruby + adaptor do turbo na olej + wysyłka - 4600
3/ IC FMIC - 339
4/ EMU+montaż+strojenie+WB (sonda AFR) +EBC+EGT + moduł BT - 4100
5/ Wtryski RX-8 żółte - 250 PLN za części + 200 PLN za sprawdzenie i regenerację
6/ BOV z FMIC 200
7/ Stożek - ~200PLN, nie pamiętam
8/ Oil catch tank 230 PLN
9/ Czujnik IAT 60 PLN
10/ uszczelka głowica/kolektor 46 PLN
11/ Montaż (w tym spawanie, złączki, przewody silikonowe i alu) - ceny nie zdradzę, bo to już do dogadania, ale jest to istotny koszt w całym setupie
ŁĄCZNIE: ~11kPLN + montaż
Z powyższym samochód będzie już jeździł, ale...

12/ Gruba chłodnica + płyn - 800 PLN
13/ Zaślepka EGR 50 PLN (wiem, na 100% można taniej)
14/ Wyświetlanie wskazań komputera na tablet 0-350 PLN, imo tańsza alternatywa niż zegary
15/ sprzęgło - wzrost mocy o 50% to już jednak coś, więc obicie Kevlarem ~350 PLN, bez złożenia
16/ Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju + podłączenie pod EMU ~475 PLN
17/ Zaworek PCV z 323 GTX ~150 PLN (nie pamiętam)
18/ bandaż termiczny ~100 PLN
i dochodzi nam kolejne: 2,3kPLN

Powyższe ma na celu tylko informacje i podanie przykładowego kosztu. Sam wielokrotnie się zastanawiałem ile to będzie kosztowało (zboczenie zawodowe) i w sumie brakowało mi podobnych wątków. Da się i taniej, i drożej, trzeba dopasować ofertę do swoich potrzeb.

Gdzie można urwać koszty?
2/ kolektor i wydech - można z pewnością taniej, ja chciałem gotowe rozwiązanie bez czekania w kolejkach i odstawiania samochodu
4/ DET zamiast EMU - działa, ale daje mniej możliwości
11/ Montaż - szerokie pole popisu. Pamiętajmy tylko, że nasz czas też kosztuje i może to być pozorna oszczędność.

No i najważniejsze: turbo nie przekłada się na lepsze czasy na torze, mam wrażenie, że jest wręcz gorzej (nie dotyczy: dobrych kierowców) :mrgreen:

Proszę nie "czelendżować" powyższego typu "ale przepłąciłeś" - to było moje optimum zadowolenia/czasu/efektów/bez awaryjności.
Hejka, sorry za prace archeologiczne, ale Twój post mi się spodobał bo myślę że podałeś realne i sensowne pieniądze za części.
Pytanie mam jednak odnośnie ECU. Jest sens inwestować w jakiś porządny SA, typu ME442?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

05 sty 2021, 20:12

Weź po uwagę że to ceny z 2017r. dziś za robociznę będzie drożej, niektóre podzespoły może będą troszkę tańsze.

Inwestowanie w ME442 nie ma sensu w PL o ile użyje się EMU od EcuMastera.
Michauczi
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2020, 9:16
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Bielsko-Biała

06 sty 2021, 10:37

wojteks pisze:
05 sty 2021, 20:12
Weź po uwagę że to ceny z 2017r. dziś za robociznę będzie drożej, niektóre podzespoły może będą troszkę tańsze.

Inwestowanie w ME442 nie ma sensu w PL o ile użyje się EMU od EcuMastera.
Wybacz pytania laika, ale dlaczego nie ma sensu i to akurat w PL? I na jakiej zasadzie EMU od EcuMastera jest lepsze? Nie twierdzę, że nie jest, tylko dopytuję. Nie znalazłem niczego ciekawego w Google wpisując "EcuMaster ECU MX-5"...
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 sty 2021, 11:08

EMU w PL jest powszechnie używane i działa, nawet w wielu uturbionych MX-5, ma dobre wsparcie i wiele firm podejmie się strojenia czy montażu. Kosztuje chyba też znacznie mniej ale tu należałoby konkretne/podobne komplety porównywać.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

07 sty 2021, 14:39

EMU to taki złoty środek przy strojeniu. Kosztuje co prawda 4x tyle, co DET3 ale daje ogromne możliwości i setup, który mógłby zabić silnik na det3, na emu jest w stanie osiągnąć bezpiecznie maksimum mocy. Możliwość wgrania i przełączania pomiędzy kilkoma mapami....

Czego chcieć więcej od SA?

Żeby nie było, na DET3 też można zrobić bezpieczny setup :)
Michauczi
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2020, 9:16
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Bielsko-Biała

08 sty 2021, 7:52

No a czy ME221 lub ME442 nie oferują takich samych możliwości? Czy może chodzi po prostu o to, że na EMU zna się więcej osób w Polsce?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 sty 2021, 10:56

Myślę że trochę cena emu a przez to i jego popularność wśród tunerów w Polsce
Michauczi
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2020, 9:16
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Bielsko-Biała

08 sty 2021, 11:20

Być może patrzę na złe egzemplarze, ale taki na przykład EMU Black w zestawie z WBO kosztuje powyżej 4 tysięcy. Za tę cenę jest ME442 z WBO, które w dodatku jest dedykowane do konkretnej wersji Miaty. Więc gdzie tu oszczędność?
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 sty 2021, 19:52

Do miaty wystarczy już nieprodukowane EMU silver do wyrwania za ok połowę tej kwoty. Mam i jestem bardzo zadowolony. Btw najtaniej będzie kupić od razu gotowe auto, zapraszam ;) viewtopic.php?f=29&t=32151&view=unread#unread
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rmazurek
Posty: 1
Rejestracja: 29 paź 2021, 9:02
Model: NB
Wersja: S
Lokalizacja: UK

30 wrz 2022, 13:56

Witam wszystkich. Odkopuje temat ale chcialem sie podzielic przyblizonymi kosztami uturbiania w UK...

Od dawna chcialem pobawic sie troche w mechanike i przy okazji zakupic jakies fajne auto do zabawy. wybor padl na MX5. o poczatku mialo byc tanio (jako ze na daily mam 400 konnego elektryka)

Koszty uturbienia(ceny w funtach z uwagi na zamieszkanie w UK):
- ECU - ME221 - (~3850PLN)
- Coolant reroute + usuniecie EGR -£180 (~990 PLN)
- chinskie turbo (podroba GT28) z kolektorem, downpipe i mid pipe - "nie uzywane" z drugiej reki wraz z oryginalnymi zoltymi wtryskami - £500 (~2750PLN)
- Tlumik koncowy ( uzywka) - £100 (~550PLN)
- Wideband controller AEM - "nie uzywany" z drugiej reki -£80 (~440PLN)
- Intercooler + rurki - £200 (~1100PLN)
- Sonda - £60 (~330PLN)
- Boost gauge (chinczyk) - £20 (~110PLN)
- Boost Controll (podroba MAC) - £20 (~110PLN)
- blow off - blow-off.pl - 300PLN
- Filtr powietrza - £40 (220 PLN)
- pierdoly typu rurki, spinki itp ~£100 (~550PLN)
- strojenie (zdalne) - £180 (~990PLN)

Sa Pewnie jakies inne dodatkowe koszty o jakich zazpomnialem lub nie dorucilem (typy wlasna robota).

Koszt calkowity okolo £2234 czyli w przyblizeniu troche ponad 12tys PLN
Załączniki
mx5.jpg
mx5.jpg (1.03 MiB) Przejrzano 2067 razy
ODPOWIEDZ