Strona 1 z 2
Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 7:22
autor: r3ch0t
Witam! Zaczynam zakup części na projekt i zatrzymałem się na hamulcach. Moc w jaka bede celował to ok 250whp auto ma jeździć na torze i czasami ulicznie ale nie daily. Chciałem kupić tylko ebc tarcze+klocki+przewody stalowe ale teraz zastanawiam sie czy nie warto byłoby zainwestować w 4 tłokowe zaciski wilwooda na przod? Znalazłem w uk sprzadają kit 2 zaciski tarcze klocki i splot za ok. 3000 zł plus na tył tarcze klocki razem wychodziłoby coś kolo 4tyś zł. Widziałem też że ktoś pisał coś o zaciskach brembo z mb w220 ale nie mam pojecia kto ma takie adaptery i jak z montażem. Co najlepiej wybrać??
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 8:20
autor: sophisty
Jak masz za dużo kasy wkładaj Wilwooda. Jak szanujesz swoje pieniądze zastosuj brembo z MB tak jak piszesz. Montaż jest bardzo prosty. Pisz do Andy, ogarnie Ci adaptery i tarcze pod te zaciski. Hamuje to zdecydowanie lepiej od Big'ów a o Mid'ach już nie wspomnę. Koszt montażu śmieszny tak jak późniejsza eksploatacja.
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 8:53
autor: rogI
OEM big brejk 270mm w nienagannym stanie z dobrym klockiem też daje radę!
Niemniej nie zapewni takiej pojemności cieplnej jak brembo w220 z tarczą ~300mm. W przypadku tego drugiego do pełni szczęścia przyda się 1" pompa hamulcowa o którą u nas dość trudno.
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 9:07
autor: r3ch0t
Super a znacie może przybliżony koszt takich zacisków z w220 w dobrym stanie? Na allegro są ceny od 100 do 800zł więc ciężko sie zorientować. Rogl mógłbyś objaśnić o jaką pompę dokładnie chodzi? Dzięki!
Aha i czy to nie bedzie mocno dziwnie chamowało po zmianie tylko przodu na 4 tłoki i zostawienie tylnych zacisków stockowych?
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 9:29
autor: sophisty
Z pompą hamulcową jest tak, że ta MX-owa jest na granicy swojej wydajności przy zaciskach z MB natomiast nadal daje radę i nie jeden z taką pompą jeździ z powodzenie. Nie mniej jak piszę rogi, wydajniejsza pompa jest fajnym upgradem. Chyba Mayk już takową ma u siebie - możesz się do niego odezwać. Ja swoje zaciski kupiłem za 250zł oba. Nie wymagały żadnej ingerencji. Szczerze powiedziawszy te zaciski są pancerne.
Nie nie będzie mocno dziwnie hamowało. Z powodzeniem ludzie tak śmigają. Doprowadzasz tył do porządku, wkładasz dobrą tarczę i klocek i będzie dobrze.
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 9:32
autor: sophisty
rogI pisze:OEM big brejk 270mm w nienagannym stanie z dobrym klockiem też daje radę!
No właśnie dają radę i tylko tyle

Poza tym biorąc pod uwagę koszt/wydajność upgradeu -> OEM BIG/4 tłok MB, OEM BIG staje się kompletnie bez sensu

Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 9:38
autor: rogI
W temacie pompy chodzi o to, że część MX-5 miała pompy 7/8" a część 15/16" - nie pamiętam już na 100% kiedy zaszła zmiana ale kojarzy mi się że był to lift NB - do weryfikacji.
Wspomniany upgrade to pompa 1" bodajże z Mazdy 929 V6, u nas niezbyt łatwo osiągalna. Mayk ściągał ją z USA, robi robotę

Natomiast ja za dobry klocek do BB z USA zapłaciłem już z cłem i wszystkimi opłatami faktycznie jakieś 700zł za sam przód

Co do balansu tył/przód zgadzam się z Sophem
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 9:45
autor: sophisty
Co do pompy do 00 wszystkie miały 7/8 od 01-05 wszystkie 15/16
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 9:47
autor: turbo pchała
Trzeba pamiętać że felga 15 wtedy chyba odpada więc cena opon na tor wzrasta. Big plus dobre chłodzenie daje radę ale idealnie fakt nie jest.
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 10:24
autor: r3ch0t
turbo pchała pisze:Trzeba pamiętać że felga 15 wtedy chyba odpada więc cena opon na tor wzrasta. Big plus dobre chłodzenie daje radę ale idealnie fakt nie jest.
Nie wejdą pod felgę 15"?? To lipa bo miata miała siedzieć na 6ul 15x9.
Czyli jakbym pompę z polifta NB wsadził to by było elegancko?
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 10:47
autor: henorek
Pytałem o to Andyego to mówił, że w zależności od felgi potrzebny będzie dystans 15mm-25mm. Więc jak masz 15x9 to nie bardzo będziesz miał gdzie go dopchnąć, bez poszerzania nadkoli się nie obejdzie. Ja taki setup będę próbował włożyć na felgę 16x9 ET10 ale to nie prędko. Najbezpieczniej będzie poszukać kogoś z takimi hamulcami i przymierzyć swoją felgę, od razu będziesz mógł ew dystans potrzebny wymierzyć
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 10:50
autor: szymek
Felgi 15 wejdą, tylko nie wszystkie. Ważna grubość i kształt "ramion" oraz ET. Np. ori enkei wejdzie, tylko ET chyba trzeba zredukować do 5 lub 0.
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 11:10
autor: r3ch0t
Błotniki będą cięte i poszerzane także dystans bez problemu wejdzie, felgi które chcę kupić maja et +36. To jak panowie z tą pompą z NBFL bedzie gitara pod te zaciski z w220?
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 11:18
autor: DEXTER
szymek pisze:Felgi 15 wejdą, tylko nie wszystkie. Ważna grubość i kształt "ramion" oraz ET. Np. ori enkei wejdzie, tylko ET chyba trzeba zredukować do 5 lub 0.
Czyli dystans 35-40mm i zostajesz z wąską 6-calową felgą mocno wypchniętą na zewnątrz. Lepiej poszukać innych kół.
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 13:36
autor: szymek
DEXTER pisze:Czyli dystans 35-40mm i zostajesz z wąską 6-calową felgą mocno wypchniętą na zewnątrz. Lepiej poszukać innych kół.
Oczywiście, w tym przypadku masz rację Dex. Chodziło mi o to, że średnica 15 cali, nie jest przeszkodą sama w sobie.
r3ch0t pisze:Błotniki będą cięte i poszerzane także dystans bez problemu wejdzie, felgi które chcę kupić maja et +36. To jak panowie z tą pompą z NBFL bedzie gitara pod te zaciski z w220?
Ja mam pompę ori NB i nie narzekam. W porównaniu do moich ex-midów, auto hamuje zdecydowanie lepiej. Pompę możesz zmienić z czasem, bo w tym przypadku większe, będzie znaczyło lepsze.
Re: Hamulce pod 250whp
: 25 paź 2017, 14:10
autor: r3ch0t
Wiecie może jak wygląda porównanie dwóch rozwiązań jeżeli nie patrzeć na różnice w cenie. W220 vs Wilwood kit biorąc pod uwagę jedynie performance?
Re: Hamulce pod 250whp
: 28 paź 2017, 15:08
autor: vodka
To dołączę do tematu. Mam zamiar na wiosnę zmieniać komplet tarcz i klocków przód plus tył. Nie jestem zadowolony do końca z moich midbreakow. Kusząca jest dla mnie perspektywa wymiany zacisków z przodu na te z MB, parę pytan:
- czy jest sens iść w tym kierunku przy 1.6 NB?
- czy wszystkie zaciski od Mercedesa w220 będą ok, czy nie każde zaciski z tego auta to zaciski brembo i trzeba szukać konkretnych?
- jakie tarcze do tego kupić?
- klocki normalnie od w220?
- dużo jest rzeźby z dopasowaniem przewodów?
Re: Hamulce pod 250whp
: 04 lis 2017, 19:33
autor: szymek
W temacie bighebli i felg 15 cali:
Felga r15 J6,5 ET38 porawione dystansem 25 = ET13 ...jest ok. 2mm od zacisku... pojeździłem dzień i jest ok.
Dla świętego spokoju, można użyć dystansu 30mm i będze lepiej/bezpieczniej.
vodka pisze:- czy jest sens iść w tym kierunku przy 1.6 NB?
- czy wszystkie zaciski od Mercedesa w220 będą ok, czy nie każde zaciski z tego auta to zaciski brembo i trzeba szukać konkretnych?
- jakie tarcze do tego kupić?
- klocki normalnie od w220?
- dużo jest rzeźby z dopasowaniem przewodów?
- zawsze jest sens zrobić coś lepiej.
- raczej tak, ale preferowane te, od "przed lifta"
- 305mm z alfy lub 314mm z opla... pewnie z innych, też coś dobierze.
- klocki, jakie tylko sobie kupisz, takie będziesz mieć (byle, do tych zacisków

)
- z przewodami nic nie robisz - pasują
Re: Hamulce pod 250whp
: 04 lis 2017, 19:58
autor: vodka
Dzięki, pogadam z Arturem czy ogarniemy temat na wiosnę

edit: jeszcze jedno pytanie - obie zaproponowane przez Ciebie tarcze mają po 5 otworów, Miata ma 4 - jak ten problem ogarnąć? To do tego są adaptery od Andy'ego czy do mocowania zacisku?
Re: Hamulce pod 250whp
: 05 lis 2017, 6:15
autor: szymek
vodka pisze:Dzięki, pogadam z Arturem czy ogarniemy temat na wiosnę

edit: jeszcze jedno pytanie - obie zaproponowane przez Ciebie tarcze mają po 5 otworów, Miata ma 4 - jak ten problem ogarnąć? To do tego są adaptery od Andy'ego czy do mocowania zacisku?
- tarcze, trzeba nawiercić
- na tarczę z Opla, na 99% felga r15 już nie wejdzie... Mayk musiałby sprawdzić, bo On jeździ na takim zestawie
- adaptery są do mocowania zacisku i będą się różnić, zależnie od tarcz, które wybierzesz oraz zacisków, które kupisz /mogą być 330 lub 312 - nr widnieje na zacisku/
Moje, to 312 + alfa
Mayk, to 330 + opel
Spam, to 330 + alfa
A jaki zestaw ma Sophisty i czy, ktoś jeszcze, to nie wiem

Re: Hamulce pod 250whp
: 05 lis 2017, 16:55
autor: autopaga
od jakiego opla są te tarcze?
Re: Hamulce pod 250whp
: 05 lis 2017, 21:59
autor: sophisty
Insignia
Re: Hamulce pod 250whp
: 08 lis 2017, 9:23
autor: vodka
W sumie Mikoda ma w ofercie tarcze do tego Opla i Alfy, może by je wykonali robiąc otwory 4x100...
Re: Hamulce pod 250whp
: 09 lis 2017, 12:42
autor: autopaga
próbowałem dwukrotnie, ma da rady.
Generalnie wczoraj posadziłem zaciski z q7 na tarczach ze scenica 300mm, wszystkie super tylko felga mi k**** nie wchodzi jak już myślałem że jest robota skończona, mimo że mam cofnięty zacisk 5mm głębiej niż na setupie andiego. Zacisk mi mocno haczy o ramiona felgi, dystansu dać nie mogę bo już jestem na 0 z błotnikiem. zacisk mogę cofnąć jeszcze z 3mm, ale to i tak za mało, potrzebuje z 1cm.
Re: Hamulce pod 250whp
: 09 lis 2017, 12:47
autor: sophisty
No to zrób rolowanko albo wide body, będzie męsko

Re: Hamulce pod 250whp
: 09 lis 2017, 13:35
autor: kammich
autopaga pisze:próbowałem dwukrotnie, ma da rady.
Generalnie wczoraj posadziłem zaciski z q7 na tarczach ze scenica 300mm, wszystkie super tylko felga mi k**** nie wchodzi jak już myślałem że jest robota skończona, mimo że mam cofnięty zacisk 5mm głębiej niż na setupie andiego. Zacisk mi mocno haczy o ramiona felgi, dystansu dać nie mogę bo już jestem na 0 z błotnikiem. zacisk mogę cofnąć jeszcze z 3mm, ale to i tak za mało, potrzebuje z 1cm.
Zmień felgi

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Re: Hamulce pod 250whp
: 09 lis 2017, 15:36
autor: autopaga
pomierzyłem i musiałbym dorzucić 15mm... generalnie gdybym miał stare felgi z et45 to nie byłoby problemu... dystans i gotowe. Generalnie sprawdzę jeszcze ile zyskam odsuwając zacisk pod tarcze 320mm, bo mam jeszcze zapas pomiędzy zaciskiem a felgą.
Re: Hamulce pod 250whp
: 12 lis 2017, 11:26
autor: henorek
A badał ktoś temat wydajniejszej pompy? Ta z BB NBFL już sobie radzi czy też jest żyłowana?
Re: Hamulce pod 250whp
: 13 lis 2017, 11:27
autor: Morfi
Czy znany jest jakiś mod z zaciskami 4-tłoczkowymi do MB ale tak żeby działał z każą felgą 15"?
Re: Hamulce pod 250whp
: 13 lis 2017, 13:37
autor: ree
Morfi pisze:Czy znany jest jakiś mod z zaciskami 4-tłoczkowymi do MB ale tak żeby działał z każą felgą 15"?
Z każdą 15" marne szanse, zacisk jest duży i tarcza sporą więc potrzeba trochę miejsca. Większość 15" będzie wymagała dystansu lub nie podejdzie wcale.