Hamulce pod 250whp

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

25 paź 2017, 7:22

Witam! Zaczynam zakup części na projekt i zatrzymałem się na hamulcach. Moc w jaka bede celował to ok 250whp auto ma jeździć na torze i czasami ulicznie ale nie daily. Chciałem kupić tylko ebc tarcze+klocki+przewody stalowe ale teraz zastanawiam sie czy nie warto byłoby zainwestować w 4 tłokowe zaciski wilwooda na przod? Znalazłem w uk sprzadają kit 2 zaciski tarcze klocki i splot za ok. 3000 zł plus na tył tarcze klocki razem wychodziłoby coś kolo 4tyś zł. Widziałem też że ktoś pisał coś o zaciskach brembo z mb w220 ale nie mam pojecia kto ma takie adaptery i jak z montażem. Co najlepiej wybrać??

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

25 paź 2017, 8:20

Jak masz za dużo kasy wkładaj Wilwooda. Jak szanujesz swoje pieniądze zastosuj brembo z MB tak jak piszesz. Montaż jest bardzo prosty. Pisz do Andy, ogarnie Ci adaptery i tarcze pod te zaciski. Hamuje to zdecydowanie lepiej od Big'ów a o Mid'ach już nie wspomnę. Koszt montażu śmieszny tak jak późniejsza eksploatacja.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2017, 8:53

OEM big brejk 270mm w nienagannym stanie z dobrym klockiem też daje radę!
Niemniej nie zapewni takiej pojemności cieplnej jak brembo w220 z tarczą ~300mm. W przypadku tego drugiego do pełni szczęścia przyda się 1" pompa hamulcowa o którą u nas dość trudno.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2017, 9:23 przez rogI, łącznie zmieniany 1 raz.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

25 paź 2017, 9:07

Super a znacie może przybliżony koszt takich zacisków z w220 w dobrym stanie? Na allegro są ceny od 100 do 800zł więc ciężko sie zorientować. Rogl mógłbyś objaśnić o jaką pompę dokładnie chodzi? Dzięki!
Aha i czy to nie bedzie mocno dziwnie chamowało po zmianie tylko przodu na 4 tłoki i zostawienie tylnych zacisków stockowych?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

25 paź 2017, 9:29

Z pompą hamulcową jest tak, że ta MX-owa jest na granicy swojej wydajności przy zaciskach z MB natomiast nadal daje radę i nie jeden z taką pompą jeździ z powodzenie. Nie mniej jak piszę rogi, wydajniejsza pompa jest fajnym upgradem. Chyba Mayk już takową ma u siebie - możesz się do niego odezwać. Ja swoje zaciski kupiłem za 250zł oba. Nie wymagały żadnej ingerencji. Szczerze powiedziawszy te zaciski są pancerne.

Nie nie będzie mocno dziwnie hamowało. Z powodzeniem ludzie tak śmigają. Doprowadzasz tył do porządku, wkładasz dobrą tarczę i klocek i będzie dobrze.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

25 paź 2017, 9:32

rogI pisze:OEM big brejk 270mm w nienagannym stanie z dobrym klockiem też daje radę!

No właśnie dają radę i tylko tyle :) Poza tym biorąc pod uwagę koszt/wydajność upgradeu -> OEM BIG/4 tłok MB, OEM BIG staje się kompletnie bez sensu ;)
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2017, 9:38

W temacie pompy chodzi o to, że część MX-5 miała pompy 7/8" a część 15/16" - nie pamiętam już na 100% kiedy zaszła zmiana ale kojarzy mi się że był to lift NB - do weryfikacji.

Wspomniany upgrade to pompa 1" bodajże z Mazdy 929 V6, u nas niezbyt łatwo osiągalna. Mayk ściągał ją z USA, robi robotę :)

Natomiast ja za dobry klocek do BB z USA zapłaciłem już z cłem i wszystkimi opłatami faktycznie jakieś 700zł za sam przód :D

Co do balansu tył/przód zgadzam się z Sophem
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

25 paź 2017, 9:45

Co do pompy do 00 wszystkie miały 7/8 od 01-05 wszystkie 15/16
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2017, 9:47

Trzeba pamiętać że felga 15 wtedy chyba odpada więc cena opon na tor wzrasta. Big plus dobre chłodzenie daje radę ale idealnie fakt nie jest.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

25 paź 2017, 10:24

turbo pchała pisze:Trzeba pamiętać że felga 15 wtedy chyba odpada więc cena opon na tor wzrasta. Big plus dobre chłodzenie daje radę ale idealnie fakt nie jest.


Nie wejdą pod felgę 15"?? To lipa bo miata miała siedzieć na 6ul 15x9.

Czyli jakbym pompę z polifta NB wsadził to by było elegancko?
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2017, 10:47

Pytałem o to Andyego to mówił, że w zależności od felgi potrzebny będzie dystans 15mm-25mm. Więc jak masz 15x9 to nie bardzo będziesz miał gdzie go dopchnąć, bez poszerzania nadkoli się nie obejdzie. Ja taki setup będę próbował włożyć na felgę 16x9 ET10 ale to nie prędko. Najbezpieczniej będzie poszukać kogoś z takimi hamulcami i przymierzyć swoją felgę, od razu będziesz mógł ew dystans potrzebny wymierzyć
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2017, 10:50

Felgi 15 wejdą, tylko nie wszystkie. Ważna grubość i kształt "ramion" oraz ET. Np. ori enkei wejdzie, tylko ET chyba trzeba zredukować do 5 lub 0.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

25 paź 2017, 11:10

Błotniki będą cięte i poszerzane także dystans bez problemu wejdzie, felgi które chcę kupić maja et +36. To jak panowie z tą pompą z NBFL bedzie gitara pod te zaciski z w220?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2017, 11:18

szymek pisze:Felgi 15 wejdą, tylko nie wszystkie. Ważna grubość i kształt "ramion" oraz ET. Np. ori enkei wejdzie, tylko ET chyba trzeba zredukować do 5 lub 0.

Czyli dystans 35-40mm i zostajesz z wąską 6-calową felgą mocno wypchniętą na zewnątrz. Lepiej poszukać innych kół.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2017, 13:36

DEXTER pisze:Czyli dystans 35-40mm i zostajesz z wąską 6-calową felgą mocno wypchniętą na zewnątrz. Lepiej poszukać innych kół.

Oczywiście, w tym przypadku masz rację Dex. Chodziło mi o to, że średnica 15 cali, nie jest przeszkodą sama w sobie.
r3ch0t pisze:Błotniki będą cięte i poszerzane także dystans bez problemu wejdzie, felgi które chcę kupić maja et +36. To jak panowie z tą pompą z NBFL bedzie gitara pod te zaciski z w220?

Ja mam pompę ori NB i nie narzekam. W porównaniu do moich ex-midów, auto hamuje zdecydowanie lepiej. Pompę możesz zmienić z czasem, bo w tym przypadku większe, będzie znaczyło lepsze.
r3ch0t
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2017, 16:35
Model: NB
Lokalizacja: Sztokholm

25 paź 2017, 14:10

Wiecie może jak wygląda porównanie dwóch rozwiązań jeżeli nie patrzeć na różnice w cenie. W220 vs Wilwood kit biorąc pod uwagę jedynie performance?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

28 paź 2017, 15:08

To dołączę do tematu. Mam zamiar na wiosnę zmieniać komplet tarcz i klocków przód plus tył. Nie jestem zadowolony do końca z moich midbreakow. Kusząca jest dla mnie perspektywa wymiany zacisków z przodu na te z MB, parę pytan:
- czy jest sens iść w tym kierunku przy 1.6 NB?
- czy wszystkie zaciski od Mercedesa w220 będą ok, czy nie każde zaciski z tego auta to zaciski brembo i trzeba szukać konkretnych?
- jakie tarcze do tego kupić?
- klocki normalnie od w220?
- dużo jest rzeźby z dopasowaniem przewodów?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2017, 19:33

W temacie bighebli i felg 15 cali:
Felga r15 J6,5 ET38 porawione dystansem 25 = ET13 ...jest ok. 2mm od zacisku... pojeździłem dzień i jest ok.
Dla świętego spokoju, można użyć dystansu 30mm i będze lepiej/bezpieczniej.
vodka pisze:- czy jest sens iść w tym kierunku przy 1.6 NB?
- czy wszystkie zaciski od Mercedesa w220 będą ok, czy nie każde zaciski z tego auta to zaciski brembo i trzeba szukać konkretnych?
- jakie tarcze do tego kupić?
- klocki normalnie od w220?
- dużo jest rzeźby z dopasowaniem przewodów?

- zawsze jest sens zrobić coś lepiej.
- raczej tak, ale preferowane te, od "przed lifta"
- 305mm z alfy lub 314mm z opla... pewnie z innych, też coś dobierze.
- klocki, jakie tylko sobie kupisz, takie będziesz mieć (byle, do tych zacisków ;-) )
- z przewodami nic nie robisz - pasują
Załączniki
PHOTO_20171104_164712.jpg
PHOTO_20171104_164712.jpg (431.09 KiB) Przejrzano 2985 razy
PHOTO_20171104_164700.jpg
PHOTO_20171104_164700.jpg (364.9 KiB) Przejrzano 2985 razy
PHOTO_20171104_163015.jpg
PHOTO_20171104_163015.jpg (409.45 KiB) Przejrzano 2985 razy
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

04 lis 2017, 19:58

Dzięki, pogadam z Arturem czy ogarniemy temat na wiosnę :)

edit: jeszcze jedno pytanie - obie zaproponowane przez Ciebie tarcze mają po 5 otworów, Miata ma 4 - jak ten problem ogarnąć? To do tego są adaptery od Andy'ego czy do mocowania zacisku?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

05 lis 2017, 6:15

vodka pisze:Dzięki, pogadam z Arturem czy ogarniemy temat na wiosnę :)

edit: jeszcze jedno pytanie - obie zaproponowane przez Ciebie tarcze mają po 5 otworów, Miata ma 4 - jak ten problem ogarnąć? To do tego są adaptery od Andy'ego czy do mocowania zacisku?

- tarcze, trzeba nawiercić
- na tarczę z Opla, na 99% felga r15 już nie wejdzie... Mayk musiałby sprawdzić, bo On jeździ na takim zestawie
- adaptery są do mocowania zacisku i będą się różnić, zależnie od tarcz, które wybierzesz oraz zacisków, które kupisz /mogą być 330 lub 312 - nr widnieje na zacisku/
Moje, to 312 + alfa
Mayk, to 330 + opel
Spam, to 330 + alfa
A jaki zestaw ma Sophisty i czy, ktoś jeszcze, to nie wiem ;-)
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 lis 2017, 16:55

od jakiego opla są te tarcze?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

05 lis 2017, 21:59

Insignia
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

08 lis 2017, 9:23

W sumie Mikoda ma w ofercie tarcze do tego Opla i Alfy, może by je wykonali robiąc otwory 4x100...
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 lis 2017, 12:42

próbowałem dwukrotnie, ma da rady.

Generalnie wczoraj posadziłem zaciski z q7 na tarczach ze scenica 300mm, wszystkie super tylko felga mi k**** nie wchodzi jak już myślałem że jest robota skończona, mimo że mam cofnięty zacisk 5mm głębiej niż na setupie andiego. Zacisk mi mocno haczy o ramiona felgi, dystansu dać nie mogę bo już jestem na 0 z błotnikiem. zacisk mogę cofnąć jeszcze z 3mm, ale to i tak za mało, potrzebuje z 1cm.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

09 lis 2017, 12:47

No to zrób rolowanko albo wide body, będzie męsko :)
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 lis 2017, 13:35

autopaga pisze:próbowałem dwukrotnie, ma da rady.

Generalnie wczoraj posadziłem zaciski z q7 na tarczach ze scenica 300mm, wszystkie super tylko felga mi k**** nie wchodzi jak już myślałem że jest robota skończona, mimo że mam cofnięty zacisk 5mm głębiej niż na setupie andiego. Zacisk mi mocno haczy o ramiona felgi, dystansu dać nie mogę bo już jestem na 0 z błotnikiem. zacisk mogę cofnąć jeszcze z 3mm, ale to i tak za mało, potrzebuje z 1cm.
Zmień felgi :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 lis 2017, 15:36

pomierzyłem i musiałbym dorzucić 15mm... generalnie gdybym miał stare felgi z et45 to nie byłoby problemu... dystans i gotowe. Generalnie sprawdzę jeszcze ile zyskam odsuwając zacisk pod tarcze 320mm, bo mam jeszcze zapas pomiędzy zaciskiem a felgą.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

12 lis 2017, 11:26

A badał ktoś temat wydajniejszej pompy? Ta z BB NBFL już sobie radzi czy też jest żyłowana?
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

13 lis 2017, 11:27

Czy znany jest jakiś mod z zaciskami 4-tłoczkowymi do MB ale tak żeby działał z każą felgą 15"?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 lis 2017, 13:37

Morfi pisze:Czy znany jest jakiś mod z zaciskami 4-tłoczkowymi do MB ale tak żeby działał z każą felgą 15"?

Z każdą 15" marne szanse, zacisk jest duży i tarcza sporą więc potrzeba trochę miejsca. Większość 15" będzie wymagała dystansu lub nie podejdzie wcale.
ODPOWIEDZ