Ciekawostki w oprogramowaniu NC/NCFL

Co Mazda zaszyła w ROMie naszych ecu

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 lip 2017, 10:59

Słowo się rzekło, czas rzucić trochę światła na ciekawostki, które drzemią w seryjnym oprogramowaniu generacji NC / NCFL i co można poprawić i podstroić 8-)

Dorwałem się w końcu do oprogramowania do strojenia Mazdy MX-5 NC na Ecutek'u , mogę wgrywać i nanosić poprawki do istniejących softów na okoliczność modyfikacji jak stożek, turbo, kompresor czy popularny ostatnio swap na 2,5 litra ;) W ramach licencji wykupionej w Ecuteku do oprogramowania doinstalowane są nowe funkcje jak międzygaz, procedura startowa, flat shifty i inne ciekawe nowe funkcje, których soft mazdy nigdy nie posiadał :kciuk: Przy okazji zabawy z dostępnymi softami wyłapywałem sporą garść ciekawostek dotyczących serii ;)

Zapiąć pasy, będzie wyboiście :mrgreen: (drobna uwaga, wszelkie wartości pomiędzy poszczególnymi komórkami tabelek są interpolowane przez komputer - taka oczywista oczywistość ale wole wspomnieć)

Na początek rozgrzewka, wtryskiwacze w NC 2.0 mają wydajność 287 cc:
Obrazek
Co ciekawe, wtryskiwacze w 1.8 mają wartość w ROMie ... 314 cc :shock: czyżby 1.8 miało większe wtryski czy mazda w ten sposób przeskalowała inne mapy pod mniejsza pojemność?

Tak wygląda mapka wyprzedzenia zmiennej fazy wałka ssącego (VVT) w 2.0 :
Obrazek
O żadnym odczuwaniu "kopa" jak vtec mowy być nie może, nawet między 1000 a 1500 przejście jest interpolowane, płynne i nie odczuwalne, co dopiero na większych obciązeniach.
Tabelka ta w 1.8 jest wyzerowana ale po zapełnieniu jej wartościami i dorobieniu instalacji pod vvt zmienna faza nie działa. Przetestowane na dwóch 1.8 ze swapem na 2.5. Trzeba przejść na kompa od 2.0.

W temacie "kopów" tak wygląda przełączanie długości kanałów w kolektorze dolotowym:
Obrazek
Czyli do 3150 obr mamy krótkie kanały, potem do 4750 długie i powyżej wracamy znowu do krótkich.
Dodatkowo każde wychylenie przepustnicy o 15% między 500 a 3500 obr przełącza nas na krótkie kanały. Wartości 110% są z czapy bo i tak warunek z drugiej tabelki przełącza na krótkie kanały.

Mapka celowanego AFRu wyglada tak o:
Obrazek
Jest to otwarta pętla, widzimy jak bogato chce wolnossak jeździć przy pełnym bucie i jak bardzo prosi się o optymalizacje w tymże zakresie by odzyskać kilka koni.

Zamknięta pętla wyglada następująco:
Obrazek
Ecu bardzo długo w zakresie obciążeń silnika steruje poprawkami paliwowymi krótkoterminowymi STFT i długoterminowymi LTFT aby być ekologicznym i przyjaznym dla katalizatora. Dorzucając doładowanie musimy koniecznie i drastycznie obniżyć próg przełączania się zamkniętej pętli w otwartą aby owe poprawki nie wysadziły nam silnika na orbitę. STFT i LTFT muszą być całkowicie wyłączone podczas doładowania.
Z powodu braku należytego ogarnięcie tej kwestii Cosworth zarzucił produkcję swojego zestawu kompresora (uprzednio kupując nowe silniki kilku klientom) i odsprzedał do niego prawa amerykanom z Flyin Miata.
Zamknięta pętla i poprawki paliwowe potrafią spowodować, że jednego dnia strojenie jest perfekcyjne a drugiego już totalnie z czapy. Dodatkowo każdy reset ecu wywala poprawki LTFT w diabły i komp musi się ich uczyć od nowa. Koszmar aut doładowanych. Na szczęście da się je wyłączyć.

Skoro jesteśmy przy warunkach otwartej i zamkniętej pętli oto one:
Obrazek
Obrazek
W otwartą pętle wejdziemy zawsze gdy wychylimy gaz ponad 75% (a możemy już tam mieć grubo ponad 1 bara) oraz gdy obciążenie silnika będzie jak w pierwszej tabelce - powyżej 5500 obr zawsze już będziemy w otwartej pętli gdzie nie pilnuje nas już czujnik stuku (o czym dalej) wiec hulaj dusza oby stroiciel wiedział co robi :P

Perełka o której zapewne wiele osób wie - słynny ogranicznik wychylenia przepustnicy na drugim biegu w 2.0 :
Obrazek
Pomimo gazu w podłogę dopiero od 5tys obrotów przepustnica raczy się uchylić na 100% ;) Zapewne miało to zapewnić dłuższe życie sprzęgła, opon i szalonego własciciela, który odważyłby się wcisnąc gaz w podłogę na drugim biegu ;)
Ciekawostka: w 1.8 nie ma tego ograniczenia ;)

Opoźnienie kąta wyprzedzenia zapłony względem temperatury płynu chłodzącego i zasysanego powietrza (wartości w tabelce są odejmowane od bazowego zapłonu):
Obrazek
Czyli dlaczego nawet w wolnossaku mieć dużą chłodnice by trzymac moc przy petowaniu na torze :) przy 110 C i 40 C w dolocie tracimy 9 stopni wyprzedzenia zapłonu...dramat.

Powyższe było dosyć oczywiste ale teraz kolejna perełka pt. dlaczego nie chcemy robić przekładki dyferencjałów o różnych przełożeniach i swpach z 5-biegowej skrzyni na szóstke lub odwrotnie:
Obrazek
Ecu ma wpisane wartości przełożeń, na ich podstawie (i obrotów i prędkości) wie na jakim biegu jesteśmy. Znajomośc biegu wykorzystuje m.in. do przełączania się między mapkami mapowania biegów a mamy ich 5 - 1,2,3,4-6 bieg i neutralny.
Bez poprawnych wartości możemy miec dziwne efekty gdy mapki zaczną się przełączać w trakcie jednego biegu....

NCeki mają czuły czujnik spalania stukowego. Na jego bazie ecu odejmuje zapłon do czasu aż stuki nie ucichną. Czujnik seryjnie pilnuje silnika tylko do 5250 obr:
Obrazek
Dorzucając mocy warto ten zakres zwiększyć do odcinki. Wystrojenie auta by opóźnień zapłonów było jak najmniej i jak najmnijeszych to największe wyzwanie (choć i tak nie da się ich wyeliminować w 100% i małymi opóźnieniami przejmować się nie musimy).

Perełka kolejna, limiter mocy :
Obrazek
Fajny wykres, z fajnym dołkiem ;) Widocznie lobby obrońców sprzęgieł ma silne wpływy w Mazdzie :P mapka ta ogranicza moment obrotowy w założonym zakresie pracy silnika. Ta tabelka idzie pod nóż przy strojeniu NA oraz należy ją mocno zwiększyć gdy dorzucamy doładowanie.

Teraz najważniejsza mapka służąca do strojenia paliwa - mapka skalowania przepływomierza:
Obrazek
Przy danym przepływie mamy konkretny odczyt napięcia przepływomierza. Mapka ta musi odpowiadać rzeczywistości i byc dobrze dostrojona inaczej w zamkniętej pętli poprawki paliwowe (STFT i LTFT) będą wariować (powinny zamykać się razem w max ~ 8%). W otwartej pętli możemy dzięki niej dolać paliwa lub go odjąć. Dorzucając doładowanie możemy przekroczyć zakres przepływmierza tzw. zamknięcie przepływki i przy 4,8 v wywali nam błąd i zadziałą jak odcinka obrotów.
W takim wypadku musimy przejść na większa obudowę przepływomierza by przy tych samych przepływach mieć mniejsze napięcie. Generuje to konieczność przeskalowania całej mapki tak aby poprawki paliwowe były w rozsądnym zakresie a autem dało się jezdzić. To samo tyczy sie podmiany dolotu w wolnossaku na inną rurę. Włożenie przepływki w inny dolot ZAWSZE spowoduje , że ta mapka się rozjedzie i auto może gorzej jechać. Poprawki paliwowe postarają się to skompensować ale nie zawsze się to uda jako że i one mają swoje ograniczeniu a to temat na długą rozprawkę.

No i na rozchodne, fabryczny limiter prędkości :P
Obrazek
To już wiecie dlaczego nie możecie pojechać szybciej niż 250km/h ;)

Koniec, mam nadzieje, że było ciekawie. Brakuje takiego posta w necie i chwile zajeło mi pozbieranie materiałów na niego. Może uświadomi użytkownikom NC ważne kwestie jak skomplikowane jest sterowanie tymi silnikami (pokazałem jakiś 5% wszystkich tabelek ;) ), jakie są pułapki modyfikacji i gdzie mazda zostawiła pole do popisu :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

10 lip 2017, 12:13

Wychodzi na to że seryjne 2.0 ma już naprawdę spory potencjał. Wow

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 lip 2017, 12:19

Musimy zorganizować Ci jakąś legitymację Stroiciela dobrodzieja. Tak jak wspominałem ustawiam się w kolejce po sezonie :)
Załączniki
giphy.gif
giphy.gif (972.23 KiB) Przejrzano 3862 razy
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

10 lip 2017, 12:46

Petarda dużo wiedzy! :winner: uwielbiam czytać takie rzeczy,
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 lip 2017, 14:07

Fiveopac pisze:Tak wygląda mapka wyprzedzenia zmiennej fazy wałka ssącego (VVT) w 2.0 :

Tabelka ta w 1.8 jest wyzerowana ale po zapełnieniu jej wartościami i dorobieniu instalacji pod vvt zmienna faza nie działa. Przetestowane na dwóch 1.8 ze swapem na 2.5. Trzeba przejść na kompa od 2.0.)

ciekawe czy nie daloby sie tego uruchomic naECU od 1.8 dorzucajac jakies elementy wewnatrz. Z tego co bawilem sie roznymi ECU po uszkodzeniu swojego w 90ce to oszczedzanie paru centow to raczej standardowa procedura producenta

Czy ECU w NCkach latwo jest otworzyc i porownac?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

10 lip 2017, 14:40

I po co ja to czytałem? To teraz poproszę receptę na tabletki co pozwolą tą ukrytą potencję LFa ujawnić. Ehh, a miałem motocykl zmieniać.
A tak poważnie Wielkie Dzięki za ten post!
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

10 lip 2017, 15:40

Dobra, teraz pozostaje tylko jedno pytanie... Kiedy na giełdzie pojawi się jakaś oferta strojenia? :)
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

10 lip 2017, 15:49

Zabawa z tym ograniczeniem przepustnicy mogłaby być ciekawa, probowałes juz zmieniac zeby było jakby 1:1 w NC bez doladowania??
Awatar użytkownika
zemoj
Posty: 145
Rejestracja: 01 sie 2016, 13:41
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Bydgoszcz

10 lip 2017, 15:52

Czuję, że nasza znajomość wkroczy na nowy, wyższy poziom :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 lip 2017, 19:51

Troche niespodzianek tam siedzi, seryjne porpawki paliwowe też miewają sporo do podszlifowania z racji starzejących się czujników, wtrysków itp natomiast nie spodziewajcie się, że auto zacznie nagle objeżdżać wszystkie TeDeIki w okolicy ;) auto można odmulić ale aby było dużo koni to trzeba niestety inwestycji ;) coprawda hamburgery obiecują wiele po takich zabiegach N/A i nawet jakieś zacne wykresy wrzucają ale już dawno straciłem wiarę w ich kreski. Jeśli ktoś z okolicy zechce skorzystac z mojego "pakietu" to w gratisie podskoczymy na hamownie.

HDM pisze:Zabawa z tym ograniczeniem przepustnicy mogłaby być ciekawa, probowałes juz zmieniac zeby było jakby 1:1 w NC bez doladowania??


w N/A nie zmienialem przepustnicy aby byla 1:1 ale napewno jest to odczuwalne. Poza tym nie musi to być 1:1, można isc w agresywniejszą krzywiznę mapowania przepustnicy :)

Alex pisze:
Fiveopac pisze:Tak wygląda mapka wyprzedzenia zmiennej fazy wałka ssącego (VVT) w 2.0 :

Tabelka ta w 1.8 jest wyzerowana ale po zapełnieniu jej wartościami i dorobieniu instalacji pod vvt zmienna faza nie działa. Przetestowane na dwóch 1.8 ze swapem na 2.5. Trzeba przejść na kompa od 2.0.)

ciekawe czy nie daloby sie tego uruchomic naECU od 1.8 dorzucajac jakies elementy wewnatrz. Z tego co bawilem sie roznymi ECU po uszkodzeniu swojego w 90ce to oszczedzanie paru centow to raczej standardowa procedura producenta

Czy ECU w NCkach latwo jest otworzyc i porownac?


Chyba jest rozbieralny, trzeba by porównać czego brakuje w 1.8 by sterował zmienną fazą.
irekJ pisze:Musimy zorganizować Ci jakąś legitymację Stroiciela dobrodzieja. Tak jak wspominałem ustawiam się w kolejce po sezonie :)

Spoko, polecam się ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

11 lip 2017, 20:07

1. Przeczytanie ogólnodostępnej literatury oszczędzi dużej ilości pytań które tu padły. Polecam instrukcję do strojenia megasquirta i książki. Engine Management: Advanced Tuning Greg Banish. Najlepiej przeczytać więcej niż jedno źródło i decyzje podjąć samemu, bo różne źródła rozbiegają się w pewnych kwestiach.

2. Zazdroszczę elektronicznej przepustnicy. Zwłaszcza przy kompresorze aż prosiłoby się o progresywne mapowanie, tak aby dla małych wychyleń (EDIT: przy małym obciążeniu) pedału procentowa reakcja przepustnicy była mniejsza, a dla dużych większa.

3. Prosta regeneracja wtrysków i zaworu wolnych w myjce ultradźwiękowej jest zawsze ok (chyba, że nie zostaną przepłukane benzyną po myciu).
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

18 lip 2017, 17:34

to kiedy mozna sie zapisac na jakies strojonko
Robertus
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lip 2017, 17:49

RS pisze:1. Przeczytanie ogólnodostępnej literatury oszczędzi dużej ilości pytań które tu padły. Polecam instrukcję do strojenia megasquirta i książki. Engine Management: Advanced Tuning Greg Banish. Najlepiej przeczytać więcej niż jedno źródło i decyzje podjąć samemu, bo różne źródła rozbiegają się w pewnych kwestiach.

2. Zazdroszczę elektronicznej przepustnicy. Zwłaszcza przy kompresorze aż prosiłoby się o progresywne mapowanie, tak aby dla małych wychyleń (EDIT: przy małym obciążeniu) pedału procentowa reakcja przepustnicy była mniejsza, a dla dużych większa.

3. Prosta regeneracja wtrysków i zaworu wolnych w myjce ultradźwiękowej jest zawsze ok (chyba, że nie zostaną przepłukane benzyną po myciu).



Polecam także Maximum Boost Corky Bella - tego od ex firmy Begi :kciuk: Dużo rzeczowych i łopatologicznych wyjaśnień i sporo trików.
Elektroniczna przepustnica jest ok i faktycznie moze sluzyc do kontroli momentu obrotowego szczegolnie kompresora.

koro13 pisze:to kiedy mozna sie zapisac na jakies strojonko

Odezwij się na pw :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

21 lip 2017, 10:13

koro13 pisze:to kiedy mozna sie zapisac na jakies strojonko


Siemasz,

Jeśli będziesz robil, wrzuć może później swoje spostrzeżenia, sam sie zastanawiam czy pójśc w to, ale nie wiem czy warto (zastrzegam, że nie znam ceny strojenia). Moze nawet da sie shamować (po polsku to jest?) przed oraz po + jak dupa czuje samochód po zmianach.

@Five: Mógłbyś opisać wady nowego zestrojenia? Kilka razy wspominałeś sprzęgło, domyślam się, że ono najbardziej dostanie w kośc po zmianach? Jak kat to znosi? No i jak ze spalaniem oraz CO2 (ważnie w Niemcach przy TUV).

Pozdrawiam,
Rafal
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 lip 2017, 10:38

Przy zwykłej jeździe nic się mocniej nie zużyje, tu nie będzie radykalnych przyrostów mocy i momentu jak przy turbo czy kompresorze :) Katalizatory także będa się miały dobrze jeśli nie nawet lepiej (mniej paliwa w górnym zakresie obrotów), CO2 także, pytanie jakie są procedury pomiaru spalin w DE, cała zamknieta pętla czyli niskie obciązenia silnika i wolne obroty pozostaną identyczne jak seryjne.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

13 sie 2017, 21:17

Przyznam, że też jestem zainteresowany i czekam na wyniki, szczególnie, że z Wrocka do Bydgoszczy to jest ładna wycieczka.
ew. jak byś mi jeszcze na prv wysłał orientacyjną cene.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

16 sie 2017, 17:47

wlasnie nikt tu nie podal ceny moze ktos na priv podesle co i jak jestem zainteresowany
Robertus
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 lis 2017, 7:36

Przy okazji wgrywania oprogramowania do pewnej grubej eNCe FL2 2.5, wyskoczył ciekawy fakt, że w oprogramowaniu ostatniego facelifta oprócz wspomnianego limitera na drugim biegu, jest także identyczny limiter biegu trzeciego :lol: Oprogramowanie mazdy nie przestaje zadziwiać :ryjezesmiechu:

Przy okazji udało się potwierdzić teorię, że można wgrać nowy program offline, posiadając tylko sam wyciągnięty z auta komputer w ręku :kciuk: Ułatwia to np. przekładkę na 2.5 gdyż po przesłaniu ecu można wgrać wstępny soft na którym auto bez problemu odpali i będzie jeździło prawie idealnie a dopiero później w dogodnym terminie doszlifować mapki do perfekcji. Podobnie w temacie strojenia seryjnych 2.0 i 1.8. Można wgrać wszystkie bajery racerom'u, zdjąć limitery, delikatnie poprawić mapki paliwa i zapłonu.
Także tego no ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

05 lis 2017, 20:08

Five, może ZG na usługę ?:D
Awatar użytkownika
ozman
Posty: 31
Rejestracja: 07 maja 2016, 9:24
Model: NC
Wersja: 2.0

21 lis 2017, 9:16

Fiveopac czy ROM z ECU mazdy ściągasz za pomocą interfejsu VCM2 i oprogramowania IDS? Jakim programem zaciągasz dane żeby mieć takie ładne tabelki?
Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych i gazowych
https://czyszczeniewtryskiwaczy.pl
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lis 2017, 11:35

ozman pisze:Fiveopac czy ROM z ECU mazdy ściągasz za pomocą interfejsu VCM2 i oprogramowania IDS? Jakim programem zaciągasz dane żeby mieć takie ładne tabelki?


Nie, uzywam interfejsu Ecutek plus oprogramowanie ProEcu. Taniej i bez licencji można się dobrać za pomocą interfejsu Tactrix Openport i softu MazdaEdit (płatny).
Tu masz fajny temat gościa, co rozgryza całą logikę oprogramowania ecu i kombinuje by uczynić soft darmowym https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=630805
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

05 gru 2017, 20:56

a jaki jest koszt wgrania nowego sofciku (wyzej wspominanego) 1.8?
Robertus
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 gru 2017, 22:09

koro13 pisze:a jaki jest koszt wgrania nowego sofciku (wyzej wspominanego) 1.8?


PW :geeejj:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
WORCIK
Posty: 230
Rejestracja: 12 wrz 2016, 15:51
Model: NC
Wersja: Limited Edition
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

18 gru 2017, 19:32

Fiveopac muszę podjechać do ciebie z moją NC
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 gru 2017, 20:13

WORCIK pisze:Fiveopac muszę podjechać do ciebie z moją NC

Smiało wpadaj :kciuk: daleko nie masz :P
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ