alternatywne hamulce

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
urabura
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2016, 0:04
Model: NB
Wersja: 1.8

09 maja 2017, 10:56

sophisty pisze:
urabura pisze:który moim zdaniem pogorszy hamowanie

Nie pogorszy.
urabura pisze:Ktoś lata na takim setupie 300+ na przodzie? Nie odczuł takiego problemu?

Przynajmniej kilka osób i każdy sobie bardzo chwali. Seryjne heble mx-5 są moim zdaniem do dupy. Nawet BBK ale to moja opinia. Jak nie odpowiada tobie balans zawsze istnieje coś takiego jak regulowany korektor hamowania.


Taaa, taki mam plan, ale sam korektor mi nic nie da.
Najpierw muszę wrzucić na tył klocki o wyższyszm współczynniku tarcia.
brożyn miał racje.
kacpero
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2013, 19:10
Model: NA
Wersja: street
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2017, 11:34

Jest jakiś polecany setup, na które wchodzi 15"? Może być to zacisk z innego auta ;)

Jeszcze jedno pytanie - czy ktoś robił hydrołapę na osobnym zacisku z tyłu?
Silver NA USDM > Montego Blue, boosted NA
Genesis Coupe BK2 / SC300 2JZ-GE / 200SX S13 build
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

09 maja 2017, 12:39

kacpero pisze:Jeszcze jedno pytanie - czy ktoś robił hydrołapę na osobnym zacisku z tyłu?


Andy :D
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

09 maja 2017, 19:30

Verteru pisze:@Phil Albo masz super opony albo zwalone hamulce. Mi small brake'i nadające się na wymianę tarcz i klocków blokuja koła bardzo łatwo, za łatwo, ale opony też mam do zmiany.

zwalone hamulce bo mazda strasznie słabo hamuje. po przesiadce z krótkiej przejażdżki cx3 rodziców jak wsiadłem do miaty to prawie wjechałem w tył innego auta na pierwszych światłach, coś jest ewidentnie nie tak. Myślałem, że ten typ tak ma- bo w końcu w nafl nie bez powodu zmienili na mid
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 maja 2017, 20:09

Proszę nie róbcie w tym wątku rozprawy na temat własności seryjnych hamulców w którejkolwiek generacji. Do tego celu jest kilka innych wątków na forum.

mutra pisze:

To teraz mam mętlik w głowie, dzieki ;) Ale z trzeciej strony jeśli na dogrzanym Federalu już mój midbrake bez problemu go zablokuje (jeżdże z ABS) na mocnych dohamowaniach, to gdzie byłaby przewaga BB?


przewaga jest głównie w pojemności cieplnej tarcz - hamulce będą się wolniej nagrzewać/przegrzewać


Do tego dochodzi jeszcze lepsza dozowalność.

Phill pisze:
Verteru pisze:krótkiej przejażdżki cx3

Nowe auta mają gigantyczną siłę wspomagania, wręcz utrudniającą szybką jazdę i dobre dohamowania.

Absolutnie nie jestem przekonany do nawiercania tarcz z 5xYY na 4x100, jakoś śmierdzi mi to ulepem.

Jest jeszcze swap na tarcze z corrado, chociaż chyba wolałbym BBK- za małe zyski, żeby rezygnować z seryjnego roziązania.
https://www.miataturbo.net/suspension-b ... ors-28219/
Arek922
Posty: 138
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

05 lip 2018, 23:37

Panowie stoje przed problemem z hamulcami.
czas wymienic i postanowilem zrobic to odrazu z mysla opozniejszych wiekszych mocach.
przod napewno hamulce z mercedesa w 220.
ale co z tylem?? jest cos mocniejszego wartego uwagi?? czy moze warto zainwestowac w big break na tyl??
pacjent to nb
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2018, 7:17

Arek922 pisze:Panowie stoje przed problemem z hamulcami.
czas wymienic i postanowilem zrobic to odrazu z mysla opozniejszych wiekszych mocach.
przod napewno hamulce z mercedesa w 220.
ale co z tylem?? jest cos mocniejszego wartego uwagi?? czy moze warto zainwestowac w big break na tyl??
pacjent to nb

Np. na tylną ori medium tarczę, ładnie siada dwutłoczek z Omegi. Do big'a też zapewne podejdzie.
U mnie robi, za zacisk od ręcznego, ale na roboczy, też można go wstawić.
EDIT:
Jeśli komuś zależy, na trochę większej pompie hamulcowej i p&p to trzeba szukać z mazdy 929 roczniki 92-95... raczej import z za wielkiej wody :roll:
EDIT2:
Na tarcze z Alfy i zaciski z merca, udało mi się założyć felgi 15'' z ET13 - wszystko zależy od kształtu ramion/rotora felgi.
Na tarcze z Opla i felg 15'' nie ma już szans.
Załączniki
3.jpg
3.jpg (82.72 KiB) Przejrzano 1000 razy
Arek922
Posty: 138
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

08 lip 2018, 15:51

oo i to jest odpowiedz.
powiedz mi czy jest mozliwosc wpiecia hamulca z omegi do mazdy p&p czy trzeba tam cos kombinowac??
tarcza 251mm dobrze mysle??

https://www.czesciauto24.pl/brembo/1657 ... lsrc=aw.ds

ta tarcza podejdzie pod zaciski z mercedesa??
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

09 lip 2018, 6:40

Arek922 pisze:oo i to jest odpowiedz.
powiedz mi czy jest mozliwosc wpiecia hamulca z omegi do mazdy p&p czy trzeba tam cos kombinowac??
tarcza 251mm dobrze mysle??
https://www.czesciauto24.pl/brembo/1657 ... lsrc=aw.ds
ta tarcza podejdzie pod zaciski z mercedesa??

P&p nieestety nie. Trzeba zrobić adaptery. Gwoli ścisłości: moje zaciski na ręcznym, to Omega B /moje tarcze to oem Mazda/ a Igor ma na roboczym od Omegi A, na ręcznym za to, motocyklowe Tokico... z jakiegoś Kawasaki chyba ;-) ...ale, tarcze z tyłu, to 256x10,8 z Opla Astry /foto/
Tarcza hamulcowa w mediumach to 252 czy 251mm ...jakoś tak.
Wymiary tarczy 305x28 się zgadzają... moje konkretnie są od Alfy 159.
Jeśli chodzi o zaciski mercedesa, są dwa rodzaje: od przed lifta (330) i po lift (312) - oba się nadają, ale mają inaczej uszy i adaptery do nich będą różne.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (224.46 KiB) Przejrzano 930 razy
ODPOWIEDZ