pomiar temperatury oleju

gdzie zamontowac czujnik i jaka jest temperatura w normie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

24 cze 2021, 15:24

Dzięki ale zabim ktoś odpowiedział zdążyłem oddać samochód do Five’a, czujnik ciśnienia podobno został zamontowany na trójniku z fabrycznym czujnikiem a czujnik temperatury w korku spustowym miski olejowej i finalnie nie ma żadnego adaptera :)
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 cze 2021, 16:37

luki_92_92 pisze:
24 cze 2021, 15:24
Dzięki ale zabim ktoś odpowiedział zdążyłem oddać samochód do Five’a, czujnik ciśnienia podobno został zamontowany na trójniku z fabrycznym czujnikiem a czujnik temperatury w korku spustowym miski olejowej i finalnie nie ma żadnego adaptera :)
Git. Nie wiem jak jest w nc ale w NB olej w misce ma jakieś 10 stopni mniej od tego w puszce filtra.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

24 cze 2021, 19:15

IMG_20210526_162721.jpg
IMG_20210526_162721.jpg (4.05 MiB) Przejrzano 2857 razy
Ostatnio jeździłem trochę w tych upałach 32 powietrze, 52 asfalt i najwyższą temperatura oleju jest po postoju w korku na bramkach zjazdowych z autostrady. Jeśli na przelocie przy prędkościach 140-190 kmh trzymała się na 86-88 to na bramkach po 10 minutach była już 98. Po ponownym przejechaniu 100kmh+ ponowny spadek w okolice 88. Pomiar autogauge z silnikiem krokowym w podstawce filtra oleju
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 cze 2021, 19:37

98stopni na magistrali olejowej to nie jest jakoś szczególnie dużo. To że temp rośnie mnie nie dziwi, ciepło jest generowane a nie bardzo odbierane gdy auto stoi

Fabia i tak najlepsza zawsze i wszędzie, wiadomix

przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 cze 2021, 21:03

Alex pisze:
25 cze 2021, 19:37
98stopni na magistrali olejowej to nie jest jakoś szczególnie dużo. To że temp rośnie mnie nie dziwi, ciepło jest generowane a nie bardzo odbierane gdy auto stoi

Fabia i tak najlepsza zawsze i wszędzie, wiadomix Obrazek

przy użyciu Tapatalka
Widać jak dobra robotę robi dodatkowa chłodnica oleju, jak tylko prędkość samochodu wywołuje przepływ powietrza to temperatura w błyskawicznym tempie obniża się. Do zamknięcia licznika wręcz obniża się 🤭... Tzn na niemieckiej autostradzie 😂

Fabia jest tak dobra, że nie trzeba monitorować temperatury oleju. Jest zawsze w normie 🤣
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 cze 2021, 20:41

w rapidzie 1.2tsi temp oleju 105-110 strony nie jest niczym rzadkim, i chyba nawet stania w korkach do tego nie potrzeba. W golfie 1.5tsi podobnie. Nie ma siebie dziwić że 30tys km oleje w nich słabo wytrzymuja

przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

28 cze 2021, 15:31

Wymiana oleju co 30 tysięcy to wybieg marketingowy pod normę VW zużycia oleju litr na 1000 km. Generalnie przy takich wymianach to po 5 wymianie oleju silnik zaczyna brać na potęgę zgodnie z normą 1l/1000 km co nadal u VAG nie kwalifikuje się na reklamację, a po 250k km silnik jest już tylko do wymiany co oczywiście statystycznie przy tym przebiegu jest już po gwarancji dla 99,9% nabywców. Przy tych Turbo wysilonych kosiarkach to wymiana co 10k km jest już na granicy. Ja tak wymieniam w Fabii i maździe (przy normalnym użytkowaniu drogowym)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

28 cze 2021, 15:48

tytusr pisze:
24 cze 2021, 19:15
Ostatnio jeździłem trochę w tych upałach 32 powietrze, 52 asfalt i najwyższą temperatura oleju jest po postoju w korku na bramkach zjazdowych z autostrady. Jeśli na przelocie przy prędkościach 140-190 kmh trzymała się na 86-88 to na bramkach po 10 minutach była już 98. Po ponownym przejechaniu 100kmh+ ponowny spadek w okolice 88. Pomiar autogauge z silnikiem krokowym w podstawce filtra oleju
U mnie wczoraj w półgodzinnym korku na A4 temperatura oleju dochodziła do 112 stopni :? Dodatkowej chłodnicy oleju brak. Podczas jazdy A4 temperatura utrzymywała się między 85-90, jazda z prędkością 110-120. W tym korku na bramkach nawet temperatura cieczy podskoczyła o dwie kreski na ori wskaźniku z licznika, więc niestety mimo żaru lejącego się z nieba wjechało ogrzewanie na max :kciukdol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 cze 2021, 16:35

Masz przeprogramowane załączenie wentylatorow przy niższych temperaturach niż seria? No chyba że w Ecuteku nie ma takich możliwości, bo w Romdropie są.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

28 cze 2021, 17:05

Jeszcze nie widziałem w żadnym aucie żeby temperatura cieczy chłodzącej była wyższa niż normalnie. Może wentylator uszkodzony albo chłodnica zaklejona jakimś zylcem albo niski stan cieczy chłodzącej
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

28 cze 2021, 19:42

@Alex to już pytanie do five'a, nie mam takich informacji
@tytusr poziom cieczy w normie, płyn świeży, wentylator działa (słychać na postoju na mcdrive jak się załącza w upalne dni :lol: ), chłodnica chyba nie jest niczym zabita - pewnie by zauważyli przy swapie i dali znać, że coś z nią nie tak, zresztą przy 1.8 nic takiego nie miało miejsca
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 cze 2021, 19:52

Wentylator w NC ma 3 biegi, ostatni włącza się w serii przy 108oC o ile pamiętam, ja ustawiam na 100.

Seryjny wskaźnik stoi między 70 a 110 stopni, więc jeśli się ruszył musiało być gorąco

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
karolradkow
Posty: 37
Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
Model: NC FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Radków

13 wrz 2022, 9:03

luki_92_92 pisze:
24 cze 2021, 15:24
Dzięki ale zabim ktoś odpowiedział zdążyłem oddać samochód do Five’a, czujnik ciśnienia podobno został zamontowany na trójniku z fabrycznym czujnikiem a czujnik temperatury w korku spustowym miski olejowej i finalnie nie ma żadnego adaptera :)
Hej to w nc tak masz zamontowane?
karolradkow
Posty: 37
Rejestracja: 17 mar 2022, 13:42
Model: NC FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Radków

13 wrz 2022, 9:04

Masz może jakieś zdjęcie na tego czujnika cisnienia jak to wygląda zamontowane?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

13 wrz 2022, 10:42

Tak, w nc. Nie mam zdjęcia, w korku jest otwór z gwintem i wkręcony w to czujnik, tyle.
Obrazek
ODPOWIEDZ