Niedrogi catback - co i jak

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kapi678
Posty: 186
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:40
Model: NB FL
Lokalizacja: Chełmek k.Oświęcimia

05 gru 2016, 18:07

Jako, że większości osób odwiedzających temat mojego auta spodobało się brzmienie mojego wydechu,
a i też kwota jaka na niego jest potrzebna robię tutaj listę jak uzyskać taki lub podobny dźwięk:



Wersja na filmiku to sam catback, katalizator jest fabryczny a także słyszalny rezonans na żywo jest mniej słyszalny :)

Jeśli ktoś nie ma katalizatora lub chce się go pozbyć to dźwięk będzie zbliżony do tego:



Mój catback opiera się na 2 calowym tłumiku TurboWorks (stal nierdzewna), jest to podróbka - odpowiednik
tłumików Magnaflow ale sporo tańszy. od katalizatora mam 2 calową rurę, 2 calowy tłumik, redukcję z 2 na 3 cale
i przedłużoną 3 calową końcówkę (idealna do wycięcia seryjnego w zderzaku w NA w reszcie trzeba przymierzyć :) )

Poszczególne podzespoły potrzebne do budowy układu:

Tłumik: http://mtuning.pl/Tlumik-Srodkowy-Turbo ... r-2,p,3956
~koszt 140 zł

Rura (w tym przypadku nierdzewka, ale można też dać aluminiowaną - będzie tańsza - metr lekko wystarczy):
http://mtuning.pl/Rura-nierdzewna-1m-54mm-p18615
~koszt 57 zł/metr

Kolanko 90* (ja użyłem dwóch):
http://mtuning.pl/Kolanko-nierdzewne-90st-53mm-p18627
~koszt 21zł/szt

Redukcja 2-3 cale:
http://mtuning.pl/Redukcja-ukladu-wydec ... 2-3,p,4917
~koszt 29zł/szt

Pręt 10mm - 1m na wieszaki - ja za nierdzewny w składzie stali zapłaciłem około 10 zł

Orientacyjny koszt materiałów: +/- 280 zł

Wiadomo jak ktoś nie ma dostępu do spawarki ani zdolności manualnych, dochodzą koszta jeszcze ulepienia takiego wydechu,
również można ten koszt zmniejszyć wykorzystując seryjną rure od katalizatora i wymianę tylko tłumika i końcówki,
wtedy koszta też maleją :) Jeśli ktoś ma nie bardzo daleko do mnie, a nie ma mu kto zrobić tego wydechu to mogę też w tym
pomóc ale takie rzeczy to na priv :)

Poglądowa fotka jak to wygląda u mnie:
Obrazek
Obrazek
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2017, 19:56

A aspekt praktyczny jak się rysuje? Na wiosnę chciałem robić kompletny wydech a ta opcja wygląda kusząco głównie ze względu na dźwięk i cenę, kuca też to coś urwie z seryjnym/sportowym katem i nowym kolektorem? Czy lepiej zrobić gdzieś komplet na zamówienie?
patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2017, 21:17

henorek pisze:kuca też to coś urwie z seryjnym/sportowym katem i nowym kolektorem?


To nie Honda - wzrostów mocy nie da sie tak łatwo uzyskać :(

Ale jest tez dobra wiadomość - głośniejszy wydech potęguje wrażenia z jazdy (zwłaszcza topdown) wiec pewnie dupohamownia powie ci, ze mocy jest więcej ;) efekt - fun factor i tak pojdzie w górę ;)
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Awatar użytkownika
kapi678
Posty: 186
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:40
Model: NB FL
Lokalizacja: Chełmek k.Oświęcimia

16 lut 2017, 18:25

Wzrostu mocy na pewno nie odczujesz - jedynie placebo przez dźwięk :P Ale strat też nie odczułem żadnych :)
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

18 maja 2017, 11:09

Czy sam tłumik siada p&p na rure od kata i końcówke seryjnego układu wydechowego od NA ?
mój tłumik jest dziurawy, chciałbym założyć coś co fajnie brzmi a nie chce robić całości ani pakować się w dedykowany porządny catback np cobalta bo za rok prawdopodobnie będę turbił i wydech i tak będzie do zmiany ;)
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
kapi678
Posty: 186
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:40
Model: NB FL
Lokalizacja: Chełmek k.Oświęcimia

19 maja 2017, 16:42

P&p nie siadzie bo to uniwersalny tlumik, ale niskim kosztem to ogarniesz ;)
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

20 maja 2017, 9:59

o to mi chodziło, dzięki ;)
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
OskarWrocław
Posty: 19
Rejestracja: 12 cze 2017, 21:49
Model: NB
Wersja: 1.8 Miracle
Lokalizacja: Wrocław

19 mar 2018, 12:05

Super gada, kupiłem Twój zestaw i szukam teraz kogoś kto mi to wyspawa TIGiem we Wrocławiu :)
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

27 cze 2018, 20:59

Jak duża jest różnica względem oryginału? Niestety muszę zrobić praktycznie cały wydech od rury kolektora. Zastanawiam się czy stosując tłumiki środkowe że strony zamiast katalizatora + ten wymieniony przez Ciebie nie zrobię modu hondziarzy (nie widać a słychać) :D

Aktualnie mam tak dziurawy, że wracając mazda wieczorem, jeszcze rano słyszę dudnienie w głowie :D teraz chce postawić bardziej na komfort żeby bez problemu zrobić trasę 100-200km z prędkością np 120km/h.
Obrazek
ODPOWIEDZ