DIY kompresor
: 15 sty 2009, 14:14
w jednym z watkow wywiazla sie dyskusja o kompresorze. sprobujmy zebrac info co nam bedzie potrzebne zeby wsadzic kompresor do miatki.
z tego co sie doczytalem:
potrzebny nam bedzie kompresor - m45 (od mini i merca) m62 (od merca) lub mp62.
z tego co wiem trzeba by dorobic kolektor (bo chyba z kompresorem nie przychodzi) - czy to jest problem?
trzeba dorobic lapy do zamontowania kompresora - czy to jest problem?
czytalem o roznych sposobach montazu - jedna wersja z dwoma przepustnicami (trzeba by wytrzasnac skads ta druga) i wtedy nie trzeba bov'a. albo podlaczyc kompresor bov przepustnica - wtedy bedzie nam syczal przy hamowaniu silnikiem.
jest jeszcze jedna opcja (niech ktos mnie poprawi jesli sie myle) zastosowac m62 ze sprzeglem, ktore mozna podlaczyc do elektorniki sterujacej zalaczaniem kompresora - czy to jest trudne do zrobienia? czy np smt6 ma taka opcje?
czy przy doladowaniu rzedu 0.4bara dla nbfl 1.8 trzeba zmieniac wtryski?
czy trzeba stosowac jakas dodatkowa elektronike w stylu piggyback czy standalone'a? a moze fmu by wystarczylo?
przy wersji z bov w ktorym miejscu powinien byc wsadzony MAF i czujnik temperatury? (wersja NBFL 1.8)
czy jeszcze o jakis rzeczach trzeba pamietac?
moznaby IC zastosowac ale przy doladowaniu 0.4 bara chyba nie trzeba?
trzeba zastosowac dodatkowe rury / kolanka / filtr stozkowy.
ah i jeszcze pytanie co do naprezenia paska - trzeba chyba jakis napinacz zastosowac? i gdzie mozna dluzszy pasek dokupic? czy to ma byc ajkis specjlany (6rowkowy) pasek?
z tego co sie doczytalem:
potrzebny nam bedzie kompresor - m45 (od mini i merca) m62 (od merca) lub mp62.
z tego co wiem trzeba by dorobic kolektor (bo chyba z kompresorem nie przychodzi) - czy to jest problem?
trzeba dorobic lapy do zamontowania kompresora - czy to jest problem?
czytalem o roznych sposobach montazu - jedna wersja z dwoma przepustnicami (trzeba by wytrzasnac skads ta druga) i wtedy nie trzeba bov'a. albo podlaczyc kompresor bov przepustnica - wtedy bedzie nam syczal przy hamowaniu silnikiem.
jest jeszcze jedna opcja (niech ktos mnie poprawi jesli sie myle) zastosowac m62 ze sprzeglem, ktore mozna podlaczyc do elektorniki sterujacej zalaczaniem kompresora - czy to jest trudne do zrobienia? czy np smt6 ma taka opcje?
czy przy doladowaniu rzedu 0.4bara dla nbfl 1.8 trzeba zmieniac wtryski?
czy trzeba stosowac jakas dodatkowa elektronike w stylu piggyback czy standalone'a? a moze fmu by wystarczylo?
przy wersji z bov w ktorym miejscu powinien byc wsadzony MAF i czujnik temperatury? (wersja NBFL 1.8)
czy jeszcze o jakis rzeczach trzeba pamietac?
moznaby IC zastosowac ale przy doladowaniu 0.4 bara chyba nie trzeba?
trzeba zastosowac dodatkowe rury / kolanka / filtr stozkowy.
ah i jeszcze pytanie co do naprezenia paska - trzeba chyba jakis napinacz zastosowac? i gdzie mozna dluzszy pasek dokupic? czy to ma byc ajkis specjlany (6rowkowy) pasek?