DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

29 cze 2010, 16:27

sebna pisze:Kompresor z Mini to o tym właśnie jest ten wątek.

Wszystko jest już przez brytoli przygotowane i przetestowane.

Zerknij na pierwsze posty w tym wątku tam są linki do stron w UK.

O Mercu sie nie wypowiem bo nie wiem nic :D

Pozdro.


Sebna dobrze wiem o czym jest ten wątek i wiem o kompresorze z mini ale pytałem o kompresor z Mercedesa a o mini wspomniałem ze wisi na allegro.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

29 cze 2010, 16:31

noveek pisze:Sebna dobrze wiem o czym jest ten wątek i wiem o kompresorze z mini ale pytałem o kompresor z Mercedesa a o mini wspomniałem ze wisi na allegro.


noveek luz. Ja Ci tu niczego nie wytykam ani niczego nie sugeruje chciałem Ci jedynie odpowiedzieć na pytanie.

Pozdro
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 paź 2010, 20:45

Witam,

Tr Lane z UK przygotowuje zestawik do konwersji MP45 z Mini. Część części zestawu jest już gotowa i ceny wyglądają obiecująco. Premiera niedługo.

[URL=http://www.trlanefabs.co.uk/default.html]-> TU <-[/URL] trochę info.

W UK ludzie zaczynają kupować używane mp45 z mini w ramach przygotowania :D

Pozdro

EDIT: O przeniosłem się :)
dragunov
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:17
Lokalizacja: Poznań hał hał

20 lip 2011, 22:25

Mam laickie pytanie, czym wystroić taki kompresorek mp45 ?
trochę było na ten temat na całym forum ale trudno mi to zebrać w głowie do kupy.
fajnie by było jakby ktoś bardziej opisał możliwości plusy i minusy rozwiązań wraz z kosztami +/- i może jakieś linki do odpowiedniej lektury, która wyjaśniłaby mi czym się różnią ms-y, świnki i cała reszta. Chodzi mi o takie kompendium wiedzy dla laików, którzy nie bardzo się w tym wszystkim łapią :roll:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2011, 12:04

dragunov pisze:Mam laickie pytanie, czym wystroić taki kompresorek mp45 ?

W ogólności sterowanie do kompresora nie różni się niczym od sterowania turbo.
dragunov pisze:Chodzi mi o takie kompendium wiedzy dla laików, którzy nie bardzo się w tym wszystkim łapią :roll:

Hmm... Zamierzałem jakiś czas temu taki tekst popełnić, może coś skrobnę w weekend, jak pogoda będzie taka jaka jest...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dragunov
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:17
Lokalizacja: Poznań hał hał

22 lip 2011, 0:11

byłoby miło i przyjemnie jakbyś coś takiego popełnił ;]
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2012, 0:20

Trochę jestem nie w temacie - komuś udało się w końcu popełnić w PL diy kompresor w miacie? :smile:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 mar 2012, 7:51

Na Nutzach jest cała instrukcja z rysunkami w Cadzie czy czymś takim dla mocowań :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2012, 10:26

swimmer pisze:Trochę jestem nie w temacie - komuś udało się w końcu popełnić w PL diy kompresor w miacie? :smile:

Blaise się zbierał ale zdaje się że zamiast kompresora wyszedł hak do przyczepy :mrgreen:
sebna pisze:Na Nutzach jest cała instrukcja z rysunkami w Cadzie czy czymś takim dla mocowań

Projekt nutzowy ma jedną wadę, wybrali sobie kiepsko dostępny w PL i na dodatek dość niewygodny montażowo i konstrukcyjnie model kompresora z miniacza. Akurat dość dokładnie ten ich projekt przejrzałem bo się przymierzałem do kompresora w Ptaszorze. Ale na zupełnie innej pompie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2012, 11:25

majkel_c pisze:Ale na zupełnie innej pompie.


M62? :wink: Też tak rozmyślam, dostępność chyba nawet lepsza niż T25, normalnie dostępne w Polsce zestawy naprawcze, robiąc większość samemu i na FMU dałoby się to zrobić w dosyć niewielkim budżecie... bo rozumiem że kolektora wydechowego z którym są takie problemy w turbo wtedy nie robimy, tylko DTB na wejściu? :smile:

Fakt że przyrosty zdecydowanie mniejsze ale potem można to jeszcze rozwinąć.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2012, 11:40

Nie wiem czy też nie trafiłem na ten wątek na nutzach, ale czy ten koleś aktualnie nie zrezygnował z kompressora na rzecz Turbawki ??

Jaki majkel_c byś polecał kompresor? coś bardziej mocnego, nowszy typ kompresora czy jakaś tania ale sprawdzona konstrukcja z jakiegoś niemca ?
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2012, 22:53

Dobra, uwaga post pisany przez kolesia który absolutnie nie ma w tych sprawach doświadczenia.

Troszkę poczytałem i zaczyna mi się ten pomysł podobać ale pojawiło się sporo pytań.

Obrazek
Obrazek

To są zdjęcia setupu na m62 takim jak m.in w mercedesach, który jest szeroko dostępny na allegro w cenach od 500 do 1500zł.

a) w jaki właściwie sposób puszczamy moc z koła pasowego na rolkę kompresora(tak, wiem że paskiem ale tak po prostu? z czego wtedy idzie do alternatora?)? czego dokładnie potrzebujemy(w sensie do przeniesienia mocy na kompresor) i co właściwie trzeba zrobić i zmienić? Koleś pisze o jakiś dodatkowych napinaczach, ocb?
b) do czego przymocowana jest łapa na której siedzi kompresor?
c) czy wymagany jest taki duży dorabiany kolektor na wyjściu kompresora? nie może być po prostu flansza-bov-rura do DBT? Bov ląduje wtedy zaraz na wyjściu kompresora?
d)na tym właśnie kolektorze widać jest wyspawaną rurę idącą z powrotem do dolotu kompresora. Ona zastępuje bova czy jaki ma cel?

Pytanie jeszcze będą jak sobie przypomnę :grin: proszę o wyrozumiałość dla niedoświadczonego młodego :smile:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2012, 1:04

swimmer pisze:a) w jaki właściwie sposób puszczamy moc z koła pasowego na rolkę kompresora(tak, wiem że paskiem ale tak po prostu? z czego wtedy idzie do alternatora?)?

? No paskiem... W zależności od rozwiązania (jeśli mówimy o kompresorze po gorącej stronie) albo wykorzystując przedłużony pasek klimatyzacji/wspomagania albo dokładając dodatkowe dedykowane kółko na wał i wtedy osobnym paskiem wielorowkowym.
swimmer pisze:Koleś pisze o jakiś dodatkowych napinaczach, ocb?

Jeśli coś napędzasz paskiem to czymś musisz regulować jego naciąg. Więc albo ręczny napinacz albo automatyczny. Ale jakiś musi być.
swimmer pisze:b) do czego przymocowana jest łapa na której siedzi kompresor?

Do głowicy, do bloku albo jednocześnie do jednego i drugiego.
swimmer pisze:c) czy wymagany jest taki duży dorabiany kolektor na wyjściu kompresora?

Mniej więcej tych rozmiarów ma wyjście z pompy. Obejrzyj gdzieś zdjęcia gołego kompresora. Czymś trzeba wylatujące powietrze zebrać. Są oczywiście mocno uproszczone rozwiązania ale działa to zasadniczo gorzej.
swimmer pisze:Bov ląduje wtedy zaraz na wyjściu kompresora?

Tam nie ma bova.
swimmer pisze:d)na tym właśnie kolektorze widać jest wyspawaną rurę idącą z powrotem do dolotu kompresora. Ona zastępuje bova czy jaki ma cel?

Zasadniczo seria kompresorów MPxx na bypass zabudowany wewnątrz pompy. Seria Mxx (takie jak w cytowanym mercu) na zewnętrzny sterowany bypass. To jest właśnie to co widzisz, sam zawór jest zapewne gdzieś z tyłu i go nie widać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2012, 1:39

Dzięki wielkie :smile: z bovem sugerowałem się pierwszymi postami w temacie.

majkel_c pisze:zewnętrzny sterowany bypass

Trzeba zdziałać coś specjalnego żeby to działało poza kawałkiem rury od kolektora? Jest tam coś specjalnego pomiędzy?

Są jakieś potencjalne większe problemy związane z setupem na takim właśnie kompresorze, seryjnych wtryskach, fmu, walbro 190 przyjmując że nie robimy nie wiadomo jakiego boostu? Czy warto iść od razu z intercoolerem w powyższym setupie(w sensie stabilności i bezpieczeństwa silnika, nie mocy)?
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

10 mar 2012, 9:31

co do naciągu paska/ przełożenia jakoś momentu, spójrz pod maskę, zobacz że każdy pasek klinowy posiada regulowany naciąg, o tyle różnica że producenci stosują chętnie taką budowę mocowania el. napędzanego przez pasek, że jego mocowanie/ustalenie daje możliwość regulacji naciągu paska, u Ciebie zrobienie takiego mocowania kompresora które pozwoli siebie regulować w celu naciągu mija się z celem, dlatego idzie się w takim wypadku w alternatywę.. napinacz.

swimmer pisze:Są jakieś potencjalne większe problemy związane z setupem na takim właśnie kompresorze, seryjnych wtryskach, fmu, walbro 190 przyjmując że nie robimy nie wiadomo jakiego boostu? Czy warto iść od razu z intercoolerem w powyższym setupie(w sensie stabilności i bezpieczeństwa silnika, nie mocy)?


intercooler koniecznie.

Czy wchodzenie w kompresor na FMU ma sens? uważam że mniejszy niż soft turbo, bo na podobnym doładowaniu (czyli maks jaki FMU ogarnie: 0.5bara, a jeszcze lepiej wysokie 0.4xbara) da efekty niestety gorsze niż to samo doładowanie na małej szybko wstającej turbince. Tak więc może się okazać że koszt 1KM będzie dosyć wysoki, a czy przyrost zadowalający?

poza tym, coś z powietrzem w dolocie po zamknięciu przepustnicy zrobić musisz, bo inaczej dolot będzie Ci cierpiał, w gorszym wypadku kompresor też oberwie od cofającego się powietrza, a czy to będzie bypass do układu, czy do atmosfery jakiś sykający blowoff.. to już Twoja decyzja.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2012, 10:49

swimmer pisze:Czy warto iść od razu z intercoolerem w powyższym setupie(w sensie stabilności i bezpieczeństwa silnika, nie mocy)?

Przeczytaj od początku ten wątek, było swego czasu porównawcze wyliczenie. Jeśli mówimy o kompresorze wielkości M65 to tak, o intercolerze warto myśleć od początku.
grzes pisze:poza tym, coś z powietrzem w dolocie po zamknięciu przepustnicy zrobić musisz, bo inaczej dolot będzie Ci cierpiał, w gorszym wypadku kompresor też oberwie od cofającego się powietrza,

Jeśli mówimy o setupie ze zdjęcia to issue nie leży w tym miejscu. Bo przepustnica jest jak w większości kompresorów typu roots przed pompą a nie za.
swimmer pisze:Trzeba zdziałać coś specjalnego żeby to działało poza kawałkiem rury od kolektora? Jest tam coś specjalnego pomiędzy?

Musiałbym to jeszcze sprawdzić ale w mercowym m65 jest to najprawdopodobniej sterowane mechanicznie. Większy problem jest z upchnięciem bo to niemałe i dość pokręcone w sensie kształtu graty.
grzes pisze:Tak więc może się okazać że koszt 1KM będzie dosyć wysoki, a czy przyrost zadowalający?

swimmer chyba robi hurraoptymistyczne założenie, że pompę i graty kupi za grosze a mechanikę całości ogarnie w sobotnie popołudnie młotkiem w garażu :razz:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2012, 13:04

Ic w takim razie w planach będzie od początku :smile: temat przeczytany przed pytaniem, wyliczenia widziałem :smile: wiesz, nie oznacza że od razu wszystko rozumiem :smile:

grzes pisze:co do naciągu paska (...) w takim wypadku w alternatywę.. napinacz.


Już rozumiem, dzięki :smile:

majkel_c pisze:swimmer chyba robi hurraoptymistyczne założenie, że pompę i graty kupi za grosze a mechanikę całości ogarnie w sobotnie popołudnie młotkiem w garażu


Aż tak optymistyczny nie jestem :razz:

Staram się podejść zdroworozsądkowo i robić plany długoterminowe. Dlatego muszę zbierać wiedzę. I powiem tak - jeżeli w ciągu trzech miesięcy odzyskam pracę to i tak zabieram się za to na zimę. Ale duża szansa jest że pracy nie odzyskam i czasu na zdobycie doświadczenia i wiedzy będę miał jeszcze więcej.

Jeśli chodzi o niskobudżetowość projektu - ma być niski budżet ale jak na turbo - czyli schodzimy z często wymienianych 10tys. Dlatego chcę do tego fmu - ecumastera nikt mi za darmo nie wystroi a ja obawiam się że nie ogarnę. Zobaczymy. Może jak pomysł trochę ochłonie podejmę decyzję żeby od razu pakować ecumastera i większe wtryski, chłodnice oleju etc. i dmuchać też od razu więcej. Tylko że znowu, wtedy pewnie sprzęgło od Radzikowskiego które planowałem zrobić by nie ogarnęło. Miałem nadzieję że uda mi się zostać przy wzmocnionym organiku na początku.

No i wychodzę z założenia że po pierwsze setup ma być używalny na codzień, więc nie oszczędzamy na elementach z pozoru mniej ważnych.

Znalazłem wśród rodziny od strony ukochanej mej miejsce z kanałem w którym samochód mógłby stać nawet i parę tygodni. Niestety wszystko tam jest dosyć zapuszczone, jeżeli będzie taka możliwość będę musiał trochę to podremontować.

I oczywiście nie będę tego robił tylko sam :smile:

Dzięki za pomoc majkel i grześ, przeczytam parę tematów kompresorowych i pewnie będę miał więcej pytań :smile:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

10 mar 2012, 15:22

swimmer pisze: wtedy pewnie sprzęgło od Radzikowskiego które planowałem zrobić by nie ogarnęło.

sprzęgło.. wystarczy Ci zdrowa tarcza i mocny docisk, nie ma sensu szukać wyjścia w metalowych tarczach bo to przerost formy nad treścią dla miaty w której granicy 250ps/300nm nie złamiesz. Dobre sprzęgło organiczne obute w solidny docisk przenosi w nie jednym aucie wiele więcej mocy i momentu niż doładowana miatka, a różnice w średnicach nie są jakieś ogromne. Ja bym sobie sprzęgłem głowy nie zawracał.. to raczej marny wyznacznik tego co planujesz robić w kwestii poszukiwania mocy.

FMU.. jest dobre, sam jestem wielkim zwolennikiem, chociażby daje ogromny krok do przodu w kwestii sprawdzenia sprawności wszystkiego, co jak się układa, choroby wieku dziecięcego, szczelności, przewody, temperatury etc. strojenie na start odpada i można od razu pojeździć z bananem na twarzy i sporym przyrostem momentu, ale przynajmniej u mnie, apetyt wzrósł i nie chodzi bynajmniej o apetyt ma moc ale na kolejny etap z ogarnięcia czegoś DIY w autku;) stąd kroki dosyć oczywiste, piggyback, wtryski, lc1 etc. taka ale jest raczej kolej rzeczy...
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2012, 16:32

No właśnie, nie wszystko na raz. Naprawdę będę zadowolony jeżeli uda mi się to ogarnąć na FMU, jak to mi się uda to będę myślał dalej, po drodze będzie jeszcze mnóstwo innych problemów. Może i przyrost nie będzie duży ale nie dla samego przyrostu mocy to robię, większość tego projektu to będzie zdobyte doświadczenie :smile:
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

21 mar 2012, 11:33

swimmer ja też rozgryzam temat kompresora od jakiegos czasu :)

Zainspirowałem się tematem z forum z UK http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=35574

Na poczatku wszystko wydawało się mega proste ale w praniu zawsze wychodzą komplikacje trzeba wszystko spasowac itd, sprawa nie jest taka prosta ale nie ma się co zniechecać nawet dla nazwijmy to mechanika amatora jakim jestem ;) da sie ogarnoć jak ma się dostęp do odpowiedniego warsztatu i sprzętu.

Też nie jestem pewien czy od początku ładować IC no ale to jeszcze przemyśle :)))
Wszystko ma plusy i minusy :) Temperatura nizsza ale trasa do przebycia przez powietrze conajmniej 3 razy wieksza przy normalnym IC air to air montowanym w zdezaku.
Chyba że myślałeś o air to water intercooler taki jak np JR ma w swojej ofercie ten jest superowy ale cena moze powalic :) (załączam zdjęcie na dole :kciukdol: )

Ja zdecydowałem się na mniejszy kompresor Eaton M45 z Mini Coopera S.
Nabyłem zaraz po przeczytaniu tamtego tematu na forum w wg. mnie całkiem niezlej cenie 700PLN z rozbitego Miniaka razem z ''zaworem baypasowym'' :) No i rozpoczeła sie zabawa :)

Z cześci nazwijmy je metalowych pozostało mi do zrobienia :

- dokończenie mocowania silnika
- napinacz paska (ja mam wspomaganie i klime więc pasek bedzi wygięty jak turecka tancerka brzucha ale w UK juz to przetrenowali i działa:) )

Z cześci nazwijmy je machanicznych pozostalo:

- obczajenie czy będą konieczne modyfikacje układu paliwowego (fmu czy mocniejsza pompa czy cos jeszcze)
- no i strojenia :)

Walka trwa na początku maja mam nadzieje że kompresor zacznie pompować wtedy zdam wiekszą relacje :) Narazie załaczam zdjecia moich wypocin:)
Jest to pełne DIY więc proszę się nie śmiać :razz:
Załączniki
IMG_1354.JPG
IMG_1355.JPG
IMG_1356.JPG
jr.jpg
JR air to water IC
jr.jpg (15.69 KiB) Przejrzano 9492 razy
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

21 mar 2012, 13:32

Już od dawna po głowie chodzi mi kompresor. Myślę że tu na mniejszej wyspie nie było by większego problemu z częściami, gorzej jest z kimś do pomocy kto ma pojecie na ten temat i fachowców do wykonania customowych części. Tak czy owak jestem fanem twojego projektu i na bieżąco będę śledził postepy ;) Jak przebrniesz temat, to sam wystartuję. Pozdr.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2012, 14:24

perosz, nie ma to tamto, będę śledził projekt uważnie :smile: Rób jakąś dobrą dokumentację zdjęciową dla potomnych :smile: gratki i powodzenia!

[ Dodano: 21-03-2012, 15:29 ]
Łapę kompresora będziesz montował na śrubach od kolektora wydechowego? skąd bierzesz koło pasowe kompresora, od mossa czy jakaś własna konstrukcja?

Przeczytałem projekt na m62 jakiegoś bmw, co ciekawe koleś wykorzystywał normalny bov properfecta.

No dobra widzę że zewnętrzny wg to standard.
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

21 mar 2012, 16:28

Postaram się dużo robić fotosów :) i na koniec zdać relacje.

Mocowanie będzie opierac sie o 2 śruby kolektora i o otwór w który obecnie wkręcone jest ucho do wyciagania silnika, będzie też taka poprzeczka pod kątem 45 stopni zaparta o mocowanie pompy wspomagania która podtrzymywać będzie kompresor z 2 strony.

Kolo zostaje seryjne od mini co prawda 2 rowki szersze od mazdowego paska ale to da mi lekki manewr kompresorem w przód i w tyl o pare mm wrazie co :))) a w niczym nie przeszkodzi :)

W przyszłości w razie jak będe chciał zwiększyć wydajność kompresora dorobie mniejsze kółko z odpowiednią ilością rowków :kciuk:

I daj Boże bedzie to wyglądać i dzialać tak (na filmiku widac wyraznie wieksza rolke od mini :turla: )

http://www.youtube.com/watch?v=LrgZoYjsjao
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2012, 16:51

Ja się raczej boję że za dużo będzie dmuchać i fmu tego nie ogarnie :smile: w m62 którego chcę użyć średnica koła to 66mm(takie były w merolach clk 2.0k i 2.3k). Poza tym, nie wiem czy one w serii nie miały sprzęgła elektromagnetycznego
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2012, 20:04

perosz pisze:z rozbitego Miniaka razem z ''zaworem baypasowym'' :)

Widzisz swimmer to zdjęcie ? Dlatego wyżej pisałem że miniakowy kompresor jest uciążliwy do upchania :mrgreen:
perosz pisze:Też nie jestem pewien czy od początku ładować IC no ale to jeszcze przemyśle :) ))
Wszystko ma plusy i minusy :) Temperatura nizsza ale trasa do przebycia przez powietrze conajmniej 3 razy wieksza przy normalnym IC air to air montowanym w zdezaku.

Tak, tak i jeszcze raz tak. Jeśli nawet przy Twoim M45 można rozważać za i przeciw, to przy M62 czy M65 swimmera intercooler musi już być. Rzućcie okiem na zgrubne wyliczenia parę stron wyżej. Nie zawracałbym sobie głowy intercoolerem wodnym, cobyś nie robił to i tak nie osiągniesz takiej reakcji jak przy kompresorach po zimnej stronie, a wodny intercooler solidnie podnosi koszta.
perosz pisze:napinacz paska (ja mam wspomaganie i klime więc pasek bedzi wygięty

Rozważ dodatkowe kółko na wale i pasek dedykowany dla kompresora. Po pierwsze mógłbyś wtedy zastosować pasek 6rowkowy, po drugie nie byłbyś ograniczony średnicą seryjnego kółka i mógłbyś przełożenie dość dowolnie dobrać.
swimmer pisze:Ja się raczej boję że za dużo będzie dmuchać i fmu tego nie ogarnie :smile:

Zacznij od samej mechanicznej i pneumatycznej części tej układanki, a sterowanie zostaw sobie na potem...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2012, 20:26

majkel_c pisze:Widzisz swimmer to zdjęcie ? Dlatego wyżej pisałem że miniakowy kompresor jest uciążliwy do upchania

majkel_c pisze:Zacznij od samej mechanicznej i pneumatycznej części tej układanki, a sterowanie zostaw sobie na potem...


Tajest :smile:
Chyba poszukam jakiejś książki w tym temacie i od przyszłego tygodnia zacznę ją przerabiać.

http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=24

ciekawy projekt na m62 w e36, jeszcze całego nie przeczytałem.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

21 mar 2012, 22:54

A nie lepiej zrobić tak i z Bani?

Obrazek

Kompresor wielkości dużego Altka. Własny ukł Smarowania. do ego MS, Walbro, Szerokie Pasmo powinno zamknąć temat?

Z tym że to jest wieksza wersja mniejsza wersja dedykowana Do miatki to :

Obrazek
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2012, 23:21

Wychodzi na to samo jeśli chodzi o efekt, tylko pieniążki inne :smile: kit kraftwerks na rotrexie - 3200$, kit JR na MP62 - 2900, DIY na rotrexie - po pobieżnym przeszukaniu internetu żadnego kompresora używanego rotrexa nie znalazłem, DIY na m62 z mercedesa - no jednak mam nadzieję że trochę mniej niż 2900$, kompresory po regeneracji czyli wymianie rolek, uszczelek, oleju po 1200zł można dostać, do tego oczywiście jeszcze wór innych części potrzebny ale myślę że idzie w zdecydowanie mniejszej kwocie się zamknąć.

Te rotrexy świetny kształt do miaty mają :mrgreen:

[ Dodano: 22-03-2012, 01:26 ]
Czy tylko ja na górnym zdjęciu nie widzę w okolicy kompresora przepustnicy?

Ok, nie widzę bo jest bezpośrednio na wejściu, łapię.

Majkel, masz może Supercharged Corkiego Bella w formie elektronicznej? Jeżeli masz to nie miałbyś ochoty wrzucić na jakiegoś sendspace'a? w necie nigdzie nie mogę znaleźć działającego linka :smile:

Chyba coś znalazłem na jakiejś ruskiej stronie ale piekielnie wolno idzie. Zobacze rano czy to to co chciałem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2012, 3:31

vampirek pisze:Z tym że to jest wieksza wersja mniejsza wersja dedykowana Do miatki to :

Pewnie. Sama pompka kosztuje 2000 euro.
swimmer pisze:Majkel, masz może Supercharged Corkiego Bella w formie elektronicznej?

Mam wersję papierową. To znaczy mam nadzieję że ją jeszcze mam. Jakieś 2 lata temu pożyczył ją kolega blaise i trzyma. Jak chcesz poczytać to go złap i mu wyrwij :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 mar 2012, 9:35

MEDYK pisze:Już od dawna po głowie chodzi mi kompresor. Myślę że tu na mniejszej wyspie nie było by większego problemu z częściami, gorzej jest z kimś do pomocy kto ma pojecie na ten temat i fachowców do wykonania customowych części. Tak czy owak jestem fanem twojego projektu i na bieżąco będę śledził postepy ;) Jak przebrniesz temat, to sam wystartuję. Pozdr.


To jak będziesz miał startować to wystartujemy razem. Będzie raźniej i taniej :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ