DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2012, 10:18

majkel_c pisze:Mam wersję papierową. To znaczy mam nadzieję że ją jeszcze mam. Jakieś 2 lata temu pożyczył ją kolega blaise i trzyma. Jak chcesz poczytać to go złap i mu wyrwij


Cóż :smile: udało mi się zdobyć pdf'a. Bardzo fajna jakość, 211mb, będzie lektura :mrgreen: jak ktoś będzie chciał to piszcie
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 mar 2012, 14:57

sebna pisze:To jak będziesz miał startować to wystartujemy razem. Będzie raźniej i taniej


+1 :cool:

swimmer pisze:jak ktoś będzie chciał to piszcie


Wrzuć może na torrenta.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2012, 0:25

Męczenia ciąg dalszy :wink:

Obrazek
Obrazek

Pytanie ogólnie o bypass przy kompresorze.

Ponieważ przepustnica przeniesiona jest przed sprężarkę, poza standardowym niebezpiecznym nadciśnieniem między sprężarką a silnikiem, jest też opisane powyżej podciśnienie między sprężarką a przepustnicą które negatywne skutki też ma. Pytanie - powinienem planować układ opisany powyżej, czyli bypass biorący podciśnienie z przestrzeni między przepustnicą a kompresorem, walący nadciśnieniem z powrotem właśnie w to miejsce, czy standardowy bov dmuchający w atmosferę, podciśnienie biorący z tego samego miejsca? Czy sam zawór będzie się czymś różnił? Bo, tak na logikę, bez bypassu za wyjściem kompresora skutki negatywne będą inne niż przy turbo - zamiast cofać turbinę, silnik po ujęciu gazu będzie przez chwilę pracował jeszcze jakby gaz był wciśnięty, póki ciśnienie nie zejdzie. Jak to będzie działać przy zamkniętej przepustnicy? Skąd silnik będzie brał powietrze?

Pytanie drugie.

Jest sens bawić się ze sprzęgłem elektromagnetycznym(występuje we wszystkich kompresorach z merca)? Czy wywalić, dorobić koło pasowe i tyle? Czy jest jakiś problem żeby gdzieś takie koło dorobić? Z tego co się orientuję, sprzęgło działa na zasadzie - jest napięcie - kompresor jest podłączony, nie ma napięcia - koło pasowe kręci się luźno. :smile:
4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

08 kwie 2012, 9:15

umiejscowienie kompresora zależy jakie doładowanie cie satysfakcjonuje, bo w przypadku małego doładowania 0,2-0-3 bara przy niskich prędkościach obrotowych rzędu 1500-2000 i pozostawieniu przepustnicy za kompresorem, w przypadku depnięcia w podłogę możesz miec efekt dziury, spowodowany małą sprawnością kompresora przy tak niskich prękościach obrotowych i tworzeniu sie podciśnienia między przepustnica a kompresorem.

W przypadku montażu przepustnicy przed kompresorem i zastosowaniu bypassu,
w zakresie niskich obrotów i małych otwarcia przepustnicy bypass jest otwarty kiedy za kompresorem jest podciśnienie, w tym momencie omijamy kompresor który w tym momencie jest elementem dławiącym przepływ, i zamyka kiedy kompresor zaczyna ładować,
czyli kiedy wkraczamy w zakres nadciśnienia.

Nie bez powodu w samochodach fabrycznych wystepuje taka konfiguracja np. MIni Cooper 1.6S

Aha i jeszcze jedno, sprzęgło elektromagnetyczne wystepuje tylko w jednym kompresorze
z tego co mi wiadomo i jest to Eatom M62 z merca w203
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2012, 15:50

Dzięki za odpowiedź :smile:

Przepustnica będzie na pewno przed kompresorem żeby już na stage 2 nie kombinować, doładowanie 0,4 na początek, po przejściu na świnię i większe wtryski będę myśleć dalej. Pytanie czy, kiedy przepustnica jest przed, układ który nadciśnienie odprowadza z powrotem przed kompresor jest konieczny czy po prostu bardziej sensowny, ile przy tym jest więcej roboty niż przy normalnym bovie za kompresorem, wiem że wtedy kolektor ma taki powrót o który wcześniej pytałem. Możecie mi dać przykład konkretnego bypassa którego będę mógł wykorzystać przy opisanym powyżej układzie? Jakiś zwykły properfect czy cu? Kompletnie się w nich nie orientuję.

Niedokładnie sprecyzowałem, chodziło mi o wszystkie merce z kompresorem o których wcześniej pisałem, czyli w203 :smile: chyba pójdę w opcję bez sprzęgła, zbędny gadżet.
4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

08 kwie 2012, 17:54

w przypadku przepustnicy przed kompresorem, najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie bypassu właśnie z mini 1.6k sprawdza sie bez zarzutu i jest dostepny bez problemu

chodzi o taki zawór (przepustnicę):

http://allegro.pl/przepustnica-mini-cooper-s-i2210295126.html

tyle w temacie bypasów
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2012, 19:02

Dzięki wielkie :smile: Jeśli chodzi o podłączenie tej przepustnicy, różni się to jakoś mocno od tej z mx-5?

Jak to chodzi u Ciebie, opisałeś gdzieś swój projekt? :smile:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2012, 20:50

4Fan pisze:bo w przypadku małego doładowania 0,2-0-3 bara

imho planując doładowanie na tym poziomie, szkoda czasu na taki projekt.
swimmer pisze:Jest sens bawić się ze sprzęgłem elektromagnetycznym

Nie. To sprzęgło nie dość że w Twoim przypadku jest zbędne, to dodatkowo utrudnia zastosowanie kółek o innej średnicy.
swimmer pisze:niż przy normalnym bovie za kompresorem

Jeśli planujesz sterowanie z pomiarem masy powietrza przepływomierzem, wtedy nie powinieneś bova stosować.
swimmer pisze:Jeśli chodzi o podłączenie tej przepustnicy, różni się to jakoś mocno od tej z mx-5?

Podłączenie innej przepustnicy to jakby 2 aspekty: mechaniczne podłączenie linki gazu oraz czujnik położenia przepustnicy. Myślę że najwygodniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie oryginalnej przepustnicy i dorobienie po prostu flanszy mocującej.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
4Fan
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraków

09 kwie 2012, 11:59

z braku czasu mojego projektu niema na forum, na dniach będę starał się jakoś dodać mojego cara. Co do przepustnicy przed kompresorem, to ja zastosowałem seryjna fi55,
tylko odpowiednio spasowałem ja z kompresorem za pomocą flanszy z podejściem na bypass
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 kwie 2012, 19:43

majkel_c pisze:Jeśli planujesz sterowanie z pomiarem masy powietrza przepływomierzem, wtedy nie powinieneś bova stosować.


A bypass taki jak przedtem opisywałem? Wyrównujący ciśnienie przed i po kompresorze?

Żeby wywalić przepływomierz będę potrzebował jakiejś świni i sondy szeroko pasmowej, jeżeli dobrze rozumiem, czy w ogóle mi się pokiełbasiło?

W którym miejscu powinienem zamontować przepływomierz, tak jak jest mniej więcej teraz czy po kompresorze?

Przepustnica zostanie w takim razie oryginalna, dzięki :mrgreen:

Może uderzę do hondziarzy gdzie mi zrobią w Warszawie lub okolicach łapę pod kompresor, m62 u nich dosyć popularny jest, mimo iż ich silniki kręcą się w złą stronę. Albo kupię spawarkę i zrobię jakiegoś brzydala :mrgreen: chociaż wiadomo że łatwo powiedzieć...

4Fan, jak będziesz robił temat, walnij parę fotek z objaśnieniami z pod maski, potomni będą wdzięczni :grin:

majkel_c, jak tam Twój kompresor? :smile:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2012, 10:26

swimmer pisze:A bypass taki jak przedtem opisywałem? Wyrównujący ciśnienie przed i po kompresorze?

Tak dokładnie. Chyba że jakimś cudem udałoby Ci się znaleźć kompresor z serii MP za małe pieniądze, wtedy sprawa bypassu odpada, one mają wbudowany wewnętrzny bypass wewnątrz puszki pompy.
swimmer pisze:czy w ogóle mi się pokiełbasiło

Trochę tak. Generalnie jak chcesz wywalić w ogóle MAF musisz przejść na sterowanie speed density (z MAP) czyli albo pełen standalone albo jakaś rzeźba ze świnią i emulacją sygnału MAF dla seryjnego ECU.
swimmer pisze:W którym miejscu powinienem zamontować przepływomierz, tak jak jest mniej więcej teraz czy po kompresorze?

Tak jak jest teraz, pomiędzy filtrem powietrza a wejściem do kompresora. Bypass powinien być za MAF więc on jest na samym początku.
swimmer pisze:m62 u nich dosyć popularny jest, mimo iż ich silniki kręcą się w złą stronę

W hondach się często rootsy eatona zakłada, tylko wtedy albo się je kompletnie bez sensu instaluje as-is i kręcą się tyłem do przodu albo robi odwrócenie kierunku kręcenia rotorów.
swimmer pisze:majkel_c, jak tam Twój kompresor? :smile:

Po powrocie z rajdu bieszczadzkiego czuję znowu potrzebę :mrgreen: A poza tym Ptaszorowy silnik zdał egzamin deptania po górach, więc projekt wraca do obiegu :razz:
Chodzi mi po głowie jeszcze trochę niestandardowe podejście do zastosowania takiej pompki, ale muszę na razie wyciągnąć z eatona dane wynalazka. Więc się na razie nie będę szerzej ujawniać. W każdym razie na pewno nie M62, jeśli już to M45 lub jeszcze coś innego.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2012, 3:00

Ciężki temat mp62, szczególnie w dobrej cenie, potrafią kosztować ponad dwa razy więcej niż m62 ale gdyby udało się znaleźć to od razu mógłbym wiele części z zestawów kupić, życie byłoby łatwiejsze...

Jeśli chodzi o sterowanie, to niewiele jeszcze wiem. Wiem że na początek tak jak pisałem chcę FMU bez świni albo standalone, jak przyjdzie do poważniejszych rzeczy to może spróbuję EMU, tak patriotycznie :smile: btw, jest już cena dostępna dla prostego człowieka, 1999 złociszy.

Dzięki za odpowiedzi :grin: Coldside z m45 0,5bar, hotside gt28 1bar i latasz :smile:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2012, 1:17

swimmer pisze: jest już cena dostępna dla prostego człowieka, 1999 złociszy.

Tak, ta cena się już od dość dawna przewijała, i imho jest to cena niezbyt atrakcyjna za ten konkretny produkt/możliwości i etap rozwoju. Chyba, że jest w niej ukryty bardzo duży margines na upusty.
swimmer pisze:Coldside z m45 0,5bar, hotside gt28 1bar i latasz :smile:

Pewien klocek z podobnej układanki chodził mi po głowie ale raczej go nie będzie, za mało danych do wykoncypowania, jak to się będzie zachowywać...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

18 lip 2012, 22:21

Siemka wszystkim!! Mam pytanko do zainteresowanych i zainspirowanych kompresorami klubowiczów. Mianowicie dostał mi się w łapy kompresorek M62 z CLK230 z elektrycznie załączanym kółkiem napędowym i teraz zastanawiam się jak on się nadaje do adaptacji w naszych pociechach. Czy nie lepiej jest szukać coś o mniejszej wydajności np M45? Z kolei ten napęd w M62 wydaje się być stosunkowo duży w porównaniu z tym z M45. Może ma ktoś specyfikacje techniczna tych urządzeń albo jest w stanie mnie skutecznie przekonać do konkretnego typu. Z góry dzięki za jakiekolwiek info. Piszcie jak najwięcej bo może już nie długo powstanie DIY project a moje doświadczenie w budowie przyda sie następnym. Pozdr.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

19 lip 2012, 10:21

też o tym ciągle myślę kombinuję, ale z kasa krucho i chyba nic z tego nie będzie, jednak zgłębiałem charakterystyki obu sprężarek uważam, że do 1,8 m45 będzie ciut za mały przy końcu doładowanie mogłoby spadać do wartości 0,3bar. Do 1,6 nie liczyłem. wiec mój wniosek jest taki: m45 dobry jest na ogólne odmulenie i nie duży przyrost mocy jednakże aby starać się o kwestie bliżej 200KM chyba trzeba by m62. Jeśli się mylę, proszę innych użytkowników o krytykę mojej teorii.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2012, 10:25

MEDYK pisze:Z góry dzięki za jakiekolwiek info.

Jest już spory wątek dotyczący kompresorów w odpowiednim dziale, proponuję przenieść tam dyskusję
--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2023

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2012, 10:27

Kolega od Civic'a 5 gen. będzie ładował chyba mp62. Pytałem jak ogarnie odłączanie podczas jazdy i jak się to ma do map paliwowych i ogólnych ustawień komputera. Powiedział "nie wiem" :mrgreen: ale jakoś to maniacy z hondy robią :) Można by tam szukać.

edit:
Wyedytowane dla majkel_c :kciuk:
Ostatnio zmieniony 19 lip 2012, 10:58 przez Bardock, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2012, 10:33

Bardock pisze:będzie ładował chyba m62 bo wpsominał, że na sprzęgle będzie.

A to jedno z drugim nie ma związku. Są i M45 na sprzęgle, są M22 (czy 24)... Eaton produkuje kompresory w bardzo różnych wykonaniach dla producentów samochodów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2012, 10:57

co racja to racja. Mniejsza w każdym razie. Czy ktoś już popełnia jakiegoś tutoriala ?? :)
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2012, 11:10

MEDYK, masz w tym temacie wszystko w miarę napisane :smile:

Michal_R, czemu doładowanie miało by spadać, przecież kompresor ładuje liniowo? Przy 1.8 na M45 wyciągniesz do 200hp z porządnym strojeniem i na IC, czyli pewnie jakiś półbar - 0,6 maks(?).
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2012, 11:45

A jaki kompresor byłby potrzebny do 1.6 115 KM by dojść do tych 200 KM ? i o jakim doładowaniu wtedy mówimy? :roll:

edit:

swimmer na czym Ty byś stroił mając kompresorek ?? DET3 byłby dobry.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2012, 12:34

Bardock pisze:A jaki kompresor byłby potrzebny do 1.6 115 KM by dojść do tych 200 KM ? i o jakim doładowaniu wtedy mówimy? :roll:

A przeczytałeś ten temat od początku ?

Bardock pisze:swimmer na czym Ty byś stroił

bardock, to jest temat o kompresorach. O sterowaniu są inne w tym dziale. Nie robimy już więcej bałaganu, bo jest go wystarczająco dużo.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1392
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 lip 2012, 13:28

pewnie juz bylo ale co tam. ciekawie opisana relacja motnazu kompresora do silnika bp. moze cos uda sie wniesc do tematu tym linkiem.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=59024
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 wrz 2012, 20:45

Kubel zimnej wody ... bedziecie potrzebowac jeszcze:

- jakies sterowanie, najtansze to EM detIII
- stabilne i dobrze zwymiarowane mocowanie ... to bedzie najwieksze wyzwanie
- pasek klinowy
- jakies odpowiedńie kolko, wymiar kolka odpowiada za stopien doladowania czyli bary
- intercooler nie jest konieczny choc wskazańy. W przypadku jego braku konieczna bedzie rura laczaca kompresor z dolotem
- drugim wyzwaniem bedzie zrobienie dolotu (z przeniesieniem przepustnicy) wraz z montazem tzw. silnika krokowego czyli zaworu sterujacego powietrzem na wolnych obrotach
- zimniejsze swiece zaplonowe

Dobre wiadomosci:
- do mocy ok. 180 KM wtryski i pompa paliwa bedą mogly zostac seryjne.

To tak na szybko z moich doswiadczen.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

05 wrz 2012, 21:13

pmcomp, ależ to jasne mysle że koledzy (tak jak ja) powoli sobie składają na kupce potrzebne części
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 wrz 2012, 21:23

Sorki ... byl skrot myslowy ... rura ma laczyć kompresor z kolektorem dolotowym ofkurs. Dolot teraz smiga gdzie indziej ... polecam fotki poglądowe mojej komory silnika.

Pozdro

PS. to co mi sie jeszcze przypomniało to zestaw naprawczy do kompresora czyli pojemniczek z olejem plus takie plastikowe fajne ustrojstwo :mrgreen: .

Pozdro

[ Dodano: 05-09-2012, 22:24 ]
arturo_tiburon pisze:pmcomp, ależ to jasne mysle że koledzy (tak jak ja) powoli sobie składają na kupce potrzebne części


Kolega "blejs" już sobie ze dwa lata składa ... :winner: .

Ale jak mawiają muchy w kupie siła.

Pozdro

PSSSSSS ... chyba niedługo zacznę zbijać kokosy za konsultacje :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: ... na szczęscie Tycjan zna się TYLKO :shock: na duuuuużych silnikach :mrgreen: .

PSSSSSS2: wszystkim polecam wywalenie w kosmos połączenia kolektora dolotowego z przestrzenią gwiezdną pod deklem. Chyba że ktoś prosi się o kłopoty i chce nabić kabzę Kuflowi lub Brożynowi :loser: .
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 wrz 2012, 9:53

pmcomp pisze:PSSSSSS2: wszystkim polecam wywalenie w kosmos połączenia kolektora dolotowego z przestrzenią gwiezdną pod deklem. Chyba że ktoś prosi się o kłopoty i chce nabić kabzę Kuflowi lub Brożynowi .


co masz na myśli?

z resztą wyzwań sobie poradzimy :twisted:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2012, 10:18

Kitson pisze:co masz na myśli?

Chodzi o zawór jednokierunkowy kolektor-pokrywa zaworów. Ale to temat niezależny od kompresora, problem każdego doładowanego projektu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 wrz 2012, 10:25

mam nadzieję, że robiąc taki zakup grupowy kompresorów będziemy robić też grupowe wycieczki i po inne graty. o konieczności wymiany tego zaworka na uchodzący w atmosferę (dobrze się domyślam?) nigdzie nie czytałem, a zwiedziłem sporo wątków.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

08 wrz 2012, 22:59

mnie najbardziej martwi pasek klinowy
:winner:
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
ODPOWIEDZ