DIY kompresor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
powiedz mi jeszcze czy dobrze mysle. z pierwszego wzoru PR = PressureRatio = DHP / (EHP * DR * VER * DPE) nie wyliczylem pr bo posrednio w TG uzywa sie PR. i troche za duzo przeksztalcen by bylo zeby wyliczyc PR wiec PR wyliczylem ze wzoru na BOOST = (PR - 1) * 14,7. zalozylem ze chce 6psi i wyszlo PR=1,4. i juz z tym PR policzylem dalej jakie obroty musi miec kompresor - czyli ominalem pierwzsy glowny wzor na PR. czy jest to ok?
idac dalej postanowilem wyliczyc sobie DHP majac PR ze wzoru na boost.
DHP = PR* (EHP * DR * VER * DPE) (przeksztalcony pierwzsy wzor )
wychodzi 181 HP.
ide dalej
powiedzmy ze chce wykorzystac seryjne przelozenie rolek (kolo pasowe 13cm, kolo na kompresorze 10cm). czyli kompresor bedzie sie krecil 9100 rpm. co daje bez ICka: 12psi, PR=1,8, tg (wzrost temp) 180F czyli ok 80st.C (duzooo!!) i 207koni mechanicznych. ale duuuzo za goraco i za duzy boost jak na soft turbo. z ICkiem 240 KM. ale to za duzo jak na seryjne bebechy.
czyzbym za duzy kompresor kupil jak na soft doladowanie??!! heh chyba te wyliczenia powinienem byl zrobic przed kupnem i regeneracja kompresora
jeszcze dla posredniej wartosci liczac. przelozenie rolek 1.1. boost=8psi (prawie soft doladowanie;) ) tg 130F. 190HP.
jeszcze bede musial dokladnie przeanalizowac mapy jesli chcialbym dokladnie wyliczyc uzyskana moc ale to nie jest takie wazne. co jest wazne to to czy przy przelozeniu 1.1 przy nizszych obrotach kompresor jakos sensownie bedzie dzialal? czy wyjdzie mi taki odpowiednik turbo ktory ciagnie dopiero od 4000tys/obr?
idac dalej postanowilem wyliczyc sobie DHP majac PR ze wzoru na boost.
DHP = PR* (EHP * DR * VER * DPE) (przeksztalcony pierwzsy wzor )
wychodzi 181 HP.
ide dalej
powiedzmy ze chce wykorzystac seryjne przelozenie rolek (kolo pasowe 13cm, kolo na kompresorze 10cm). czyli kompresor bedzie sie krecil 9100 rpm. co daje bez ICka: 12psi, PR=1,8, tg (wzrost temp) 180F czyli ok 80st.C (duzooo!!) i 207koni mechanicznych. ale duuuzo za goraco i za duzy boost jak na soft turbo. z ICkiem 240 KM. ale to za duzo jak na seryjne bebechy.
czyzbym za duzy kompresor kupil jak na soft doladowanie??!! heh chyba te wyliczenia powinienem byl zrobic przed kupnem i regeneracja kompresora
jeszcze dla posredniej wartosci liczac. przelozenie rolek 1.1. boost=8psi (prawie soft doladowanie;) ) tg 130F. 190HP.
jeszcze bede musial dokladnie przeanalizowac mapy jesli chcialbym dokladnie wyliczyc uzyskana moc ale to nie jest takie wazne. co jest wazne to to czy przy przelozeniu 1.1 przy nizszych obrotach kompresor jakos sensownie bedzie dzialal? czy wyjdzie mi taki odpowiednik turbo ktory ciagnie dopiero od 4000tys/obr?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:powiedz mi jeszcze czy dobrze mysle. z pierwszego wzoru PR
Przelecę to trochę później, bo mi się cyferki mylą Mam zrobionego takiego
excela co to wylicza i proste iteracje wykonuje, to Ci go jakoś podeślę, porównasz sobie
formułki Ten Twój mail na interii to jeszcze żywy jest ? Bo odpowiedzi na maile na niego wysyłane jakoś nie przychodzą
Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
to jakbys mial jakies mapy do tych eatonow to tez podrzuc.... czy twoja skrzynka na gmailu to dziala bo jakos nie dostaje odpowiedzi
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
majkel !! zapodaj ten wykres gościa z Grecji ;]
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
to jeszcze kolejne pytanie - jak wyliczyc zapotrzebowanie na powietrze dla silnika wolnossacego dla roznych obrotow.
skad wziales wartosc engine_cid? i co to jest dokladnie?
moglbym zrobic sobie takie porownanie wolnossacego do doladowane bo kto wie moze m62 nawet przy nizszych obrotach wpompowuje wystarczajaco duzo powietrza zeby zysk mocy i momentu byl w pelnym zakresie obrotow silnika.
skad wziales wartosc engine_cid? i co to jest dokladnie?
moglbym zrobic sobie takie porownanie wolnossacego do doladowane bo kto wie moze m62 nawet przy nizszych obrotach wpompowuje wystarczajaco duzo powietrza zeby zysk mocy i momentu byl w pelnym zakresie obrotow silnika.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Sluba pisze:majkel !! zapodaj ten wykres gościa z Grecji ;]
Eeeee... Chyba mnie zamordujecie albo ja sobie wcześniej kupię jakiś notatnik... Wieczorem jak dotrę spróbuję odnaleźć i puścić...
blaise pisze:skad wziales wartosc engine_cid? i co to jest dokladnie?
To jest pojemność silnika w stopach sześciennych Niestety jeśli korzystamy z uproszczonych wzorów z amerykańskiej literatury to tam są różne stałe współczynniki już
wyliczone i jeśli chcieć przejść na układ normalnych dla nas jednostek trzeba by się cofać
do oryginalnych wzorków i je jeszcze raz wyliczać... Więc raczej wygodniej w drugą stronę...
Pojemność [cid] = 0,061 * pojemność [cm3]
blaise pisze:to jeszcze kolejne pytanie - jak wyliczyc zapotrzebowanie na powietrze dla silnika wolnossacego dla roznych obrotow.
zapotrzebowanie w stopach sześciennych na minutę =
(pojemność * obroty * 0,5 * engine_volumetric_efficiency) / 1728
bell przyjmuje dla engine_volumetric_efficiency wartość 0,8. zapotrzebowanie jest w stopach sześciennych na minutę, pojemość silnika w stopach sześciennych. Gdyby chcieć przejść na cm3 to wartość 1728 byłaby inna... No i oczywiście to jest dla 4 cylindrów, dla
6 byłoby nie 0,5...
Pozdr
M
blaise pisze:czyzbym za duzy kompresor kupil jak na soft doladowanie??!! heh chyba te wyliczenia powinienem byl zrobic przed kupnem i regeneracja kompresora
No tak mniej więcej prawidłowe wyniki Ci wyszły... Pewnie byłoby trochę gorzej, bo sprawności w praktyce byłyby niższe, ale mp62 z dobrze ustawionym przełożeniem i dobrym intercoolerem to jest ponad 200 koni na kołach Egzemplarz który ja
prawie kupiłem, u poprzedniego właściciela robił 220 koni na kołach To nie zabawka tylko kawał poważnego sprzęta Chyba czas powoli zmieniać założenia projektu
blaise pisze:co jest wazne to to czy przy przelozeniu 1.1 przy nizszych obrotach kompresor jakos sensownie bedzie dzialal? czy wyjdzie mi taki odpowiednik turbo ktory ciagnie dopiero od 4000tys/obr?
No i właśnie to jest case. Wysłałałem Ci mailem arkusz i linki. mp62 przy 8000 rpm ma VE 75-80%, ale przy 4000 już tylko 55-70% (w zależności od doładowania). Poniżej 4000 rpm to już w ogóle nie podają więc pewnie dramatycznie spada. Żeby miał jakąś solidną wartosć około 90% to go trzeba gdzieś na 11000 obrotów rozkręcić... Przy przełożeniu 1.1 to się chyba s2000 nazywa
Pozdrawiam
Michał
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
To co piszecie bardzo mi się podoba.
Ile ma żywotności taki kompresor? Jak go się serwisuje(o ile w ogóle) ?
Mieć tak ze 180 kucy to było by idealnie. Więcej to już by trzeba było sporo wiecej modów wg mnie robić (hamulce! itp)
Ile ma żywotności taki kompresor? Jak go się serwisuje(o ile w ogóle) ?
Mieć tak ze 180 kucy to było by idealnie. Więcej to już by trzeba było sporo wiecej modów wg mnie robić (hamulce! itp)
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Blaise jak ten kompresor jest dla Ciebie za duży to możemy o tym porozmawiać i ewentualnie bym go od ciebie przygarnął;)
a co do kręcenia się kompresora na odpowiednie obroty to może zrobić odpowiednie przełożenie po drodze?
majkel chcesz notatnik:D
(sory ze cie tak molestuje)
a co do kręcenia się kompresora na odpowiednie obroty to może zrobić odpowiednie przełożenie po drodze?
majkel chcesz notatnik:D
(sory ze cie tak molestuje)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
tu znalazlem fajna polska stronke na temat wyliczen do kompresora:
http://www.strog.pl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=27
jest tam napisane:
"Wydajność (sprawność) pojemnościowa jest parametrem mówiącym o tym ile powietrza może wejść do silnika a ile na prawdę wchodzi. W silnikach o dwóch zaworach na cylinder jest to zwykle około 80%, w silnikach 4-zaworowych jest to ponad 90%"
majkel_c ty uzywales wartosci 80%... moze warto by uzyc 90% bo nasze silniki sa 16V
zywotnosci kompresora to ok 100-200tys km.
mozna je regenerowac (ja tak wlasnie zrobilem): trzeba dokupic kilka lozysk i uszczelke. duzo tego na ebay'u no i nowy olej. zestaw regeneracyjny to ok 120$ dolkow + regeneracja. mi akurat regeneracje zrobil znajomy ale widzialem na necie opisy jak zrobic to samemu (problem jest z wymiana lozysk - trezba miec specjalna prase i podgrzewac/schladzac elementy zeby moc wcisnac lozyska). ogolnie budowa kompresora typu roots jest prosta jak budowa cepa
Sluba, jeszcze porobie troche obliczen bo moze jednak kompresor nie bedzie za duzy - na co bardzo licze, bo podoba mi sie opcja sprzegla, ktora wystpeuje tylko w niektorych m62.
stopien doladowania / przelozenie mozna regulowac tylko poprzez zmiane srednicy kola.
normalnie jesli mamy kompresor bez sprzegla to kompresor podlacza sie pod pasek klinowy na ktorym pracuje pompa wspomagania (czasem na tym pasku tez jest kompresor od klimy). wteyd przelozenie zmienia sie zakladajac kolo pasowe o innej srednicy na kompresor.
w moim przypadku gdy nie chce sie pozbywac sprzegla (nie mozna zmienic kola pasowego z kompresora bo jest zintegrowane ze sprzeglem) trzeba przymocowac drugie kolo pasowe do kola wychodzocego z silnika (napedzajacego pompe wspomagania). i wtedy przelozenie zalezy od srednicy tego drugiego kola. (cientki juz mi dal namiar na firme dorabiajaca kola pasowe). szukam jeszcze firmy ktora dorobi mi mocowanie kompresora do bloku silnika... no i potrzebuje jeszcdze przeprowadzic troche obliczen teoretycznych i pokupowac kilka gratow ktorych mi braknie.
http://www.strog.pl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=27
jest tam napisane:
"Wydajność (sprawność) pojemnościowa jest parametrem mówiącym o tym ile powietrza może wejść do silnika a ile na prawdę wchodzi. W silnikach o dwóch zaworach na cylinder jest to zwykle około 80%, w silnikach 4-zaworowych jest to ponad 90%"
majkel_c ty uzywales wartosci 80%... moze warto by uzyc 90% bo nasze silniki sa 16V
zywotnosci kompresora to ok 100-200tys km.
mozna je regenerowac (ja tak wlasnie zrobilem): trzeba dokupic kilka lozysk i uszczelke. duzo tego na ebay'u no i nowy olej. zestaw regeneracyjny to ok 120$ dolkow + regeneracja. mi akurat regeneracje zrobil znajomy ale widzialem na necie opisy jak zrobic to samemu (problem jest z wymiana lozysk - trezba miec specjalna prase i podgrzewac/schladzac elementy zeby moc wcisnac lozyska). ogolnie budowa kompresora typu roots jest prosta jak budowa cepa
Sluba, jeszcze porobie troche obliczen bo moze jednak kompresor nie bedzie za duzy - na co bardzo licze, bo podoba mi sie opcja sprzegla, ktora wystpeuje tylko w niektorych m62.
stopien doladowania / przelozenie mozna regulowac tylko poprzez zmiane srednicy kola.
normalnie jesli mamy kompresor bez sprzegla to kompresor podlacza sie pod pasek klinowy na ktorym pracuje pompa wspomagania (czasem na tym pasku tez jest kompresor od klimy). wteyd przelozenie zmienia sie zakladajac kolo pasowe o innej srednicy na kompresor.
w moim przypadku gdy nie chce sie pozbywac sprzegla (nie mozna zmienic kola pasowego z kompresora bo jest zintegrowane ze sprzeglem) trzeba przymocowac drugie kolo pasowe do kola wychodzocego z silnika (napedzajacego pompe wspomagania). i wtedy przelozenie zalezy od srednicy tego drugiego kola. (cientki juz mi dal namiar na firme dorabiajaca kola pasowe). szukam jeszcze firmy ktora dorobi mi mocowanie kompresora do bloku silnika... no i potrzebuje jeszcdze przeprowadzic troche obliczen teoretycznych i pokupowac kilka gratow ktorych mi braknie.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
patrzac tu: http://books.google.pl/books?id=gLAC3QNW7YwC&pg=PA58&lpg=PA58&dq=Volumetric+efficiency+miata&source=bl&ots=Ss0sMnYFSH&sig=6AIEA61iQ51nKGZk2gfnpkR1PnM&hl=pl&ei=0dfTScrdN5ySsAbQwpWWBA&sa=X&oi=book_result&resnum=1&ct=result#PPA58,M1
widzimy ze silniki od NA mialy wydajnosc pojemnosciowa na poziomie 88%.
na innych stronkach widzialem ze dla NB wartosc ta byla na poziomie 90%.
te wartości wprowadzaja duze zmiany do obliczen... bardzo duze
znalazlem jeszcze taki kalkulator. choc on bardziej uturbiajacym by sie przydal:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?version=4&target_peak_power=430&engine_disp=1.8&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic_loss=2&rpm_redline=7500&rpm_peak_power=7200&rpm_max_boost=4000&rpm_min_boost=2000&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=100&intake_temp_4=100&turbo_n=1&map_sel0=33
tu: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2499384,
znalazlem mape do m62. jak widac wydajnosc jest o wiele gorsza i maks osiaga mniej wiecej przy 6000 tysiacach obrotow kompresora i jest na poziomie 68%. pytanie tylko czy dobrze odczytuję tą mapę.
tu jest instrukcja jak odczytywać takie mapy (instrukcja dla turbo ale chyba nie robi to roznicy):
http://s115271005.onlinehome.us/TurboSaturns/
mam tylko nadzieje ze cos zle odczytuje bo jakies chore wartosci z tego wychodza...
widzimy ze silniki od NA mialy wydajnosc pojemnosciowa na poziomie 88%.
na innych stronkach widzialem ze dla NB wartosc ta byla na poziomie 90%.
te wartości wprowadzaja duze zmiany do obliczen... bardzo duze
znalazlem jeszcze taki kalkulator. choc on bardziej uturbiajacym by sie przydal:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?version=4&target_peak_power=430&engine_disp=1.8&engine_disp_factor=0&target_af=12&bfsc=0.43&max_ic_loss=2&rpm_redline=7500&rpm_peak_power=7200&rpm_max_boost=4000&rpm_min_boost=2000&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87&vol_1=89&vol_2=93&vol_3=90&vol_4=87&intake_temp_1=90&intake_temp_2=120&intake_temp_3=100&intake_temp_4=100&turbo_n=1&map_sel0=33
tu: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2499384,
znalazlem mape do m62. jak widac wydajnosc jest o wiele gorsza i maks osiaga mniej wiecej przy 6000 tysiacach obrotow kompresora i jest na poziomie 68%. pytanie tylko czy dobrze odczytuję tą mapę.
tu jest instrukcja jak odczytywać takie mapy (instrukcja dla turbo ale chyba nie robi to roznicy):
http://s115271005.onlinehome.us/TurboSaturns/
mam tylko nadzieje ze cos zle odczytuje bo jakies chore wartosci z tego wychodza...
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
dobra, koniec wlasnych obliczen. wracam do kalkulatora ze strony eatona:
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsServices/PerformanceProducts/Products/Superchargers/index.htm
pytanie za 100 puntkow.
jakie mam podac sc compression ratio?
bo n/a compression ratio w przypadku 1.8nbfl to 10:1
tu odpowiem sobie sam... sc compression ratio sie zmieni jesli bedziemy robic jakies modyfikacje w silniku... wiec compresja zostaje ta sama 10:1.
http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsServices/PerformanceProducts/Products/Superchargers/index.htm
pytanie za 100 puntkow.
jakie mam podac sc compression ratio?
bo n/a compression ratio w przypadku 1.8nbfl to 10:1
tu odpowiem sobie sam... sc compression ratio sie zmieni jesli bedziemy robic jakies modyfikacje w silniku... wiec compresja zostaje ta sama 10:1.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2009, 12:55 przez blaise, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Sluba pisze:majkel chcesz notatnik:D
(sory ze cie tak molestuje)
Sorry mistrzu ale wyskoczyły mi niespodziewajki i dopiero do chałupy dotarłem...
O wykressach pamiętam tak więc notes chwilowo nie będzie potrzebny Ale mam
przeczucie że nie pogardziłbym 16stoma nakrętkami do standardowych felg z NB
I to na już
Pozdr
M
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dowiedzialem sie na temat swiec. gary z TDR mowi ze powinno sie zamontowac zimniejsze swiece i nie wplyna one negatywnie na tryb wolnossacy (dlaczego, nie wiem)
kolejna sprawa. udalo mi sie znalezc zawor recyrkulacyjny ktory jest sterowany elektronicznie. zastanawiam sie czy piggy back bylby w stanie obsluzyc taki zawor? np w zaleznosci od otwarcia przepustnicy bylby plynnie w stanie go otwierac i zamykac a w trybie wolnossacym zupelnie otworzyc. czy takie cuda to tylko megasquirt by ogarnal?
kolejna sprawa. udalo mi sie znalezc zawor recyrkulacyjny ktory jest sterowany elektronicznie. zastanawiam sie czy piggy back bylby w stanie obsluzyc taki zawor? np w zaleznosci od otwarcia przepustnicy bylby plynnie w stanie go otwierac i zamykac a w trybie wolnossacym zupelnie otworzyc. czy takie cuda to tylko megasquirt by ogarnal?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
czy ktoś już coś ruszył w temacie ?? bo coś ucichło....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
ostatnia niewiadoma byl zawor recyrkulacyjny - nie chcialem zwyklego boscha tylko cos o wiekszej przepustowosci. udalo sie znalezc. nowy zawor od MINI coopera. w aso kosztuje 250zl. takze cena akceptowalna.
niestety pojawil sie powazny problem - wyprodukowanie mocowania kompresora do bloku silnika. nikt sie tego nie chce podjac
a samemu nie wiem czy dam rade... wiec pewnie kompresor poczeka do zimy - wtedy bede mial czas i moze sam cos wykombinuje.
niestety pojawil sie powazny problem - wyprodukowanie mocowania kompresora do bloku silnika. nikt sie tego nie chce podjac
a samemu nie wiem czy dam rade... wiec pewnie kompresor poczeka do zimy - wtedy bede mial czas i moze sam cos wykombinuje.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
dawaj projekt zrobimy wytnie się laserowo w alu czy stali nierdzewnej i odda się komuś do pospawania i będzie jak ta lala:)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
chlopaki w UK zrobili sobie wlasny kit!!
kompresor eaton m45 z Mini coopera.
udostepniaja wszystkie mocowania w CAD.
bardzo dokladny opis wszystkiego (wystarczy przecytac 46stron postow:) )
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=35574&st=540
kompresor eaton m45 z Mini coopera.
udostepniaja wszystkie mocowania w CAD.
bardzo dokladny opis wszystkiego (wystarczy przecytac 46stron postow:) )
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=35574&st=540
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Troche z innej beczki ale nie wiedziałem gdzie się z tym podpiąć a tematu jakoś nowego nie chciałem zakłądać.
Jakcson racing zmienia oferte swoim zestawów z Moss MP62 na cos innego Rotex?
Ktoś coś wie o tych kompresorach?
Jakcson racing zmienia oferte swoim zestawów z Moss MP62 na cos innego Rotex?
Ktoś coś wie o tych kompresorach?
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
sebna pisze:Troche z innej beczki ale nie wiedziałem gdzie się z tym podpiąć a tematu jakoś nowego nie chciałem zakłądać.
Jakcson racing zmienia oferte swoim zestawów z Moss MP62 na cos innego Rotex?
Ktoś coś wie o tych kompresorach?
Na stronie Mossa dalej widnieje Eaton.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:sebna pisze:Troche z innej beczki ale nie wiedziałem gdzie się z tym podpiąć a tematu jakoś nowego nie chciałem zakłądać.
Jakcson racing zmienia oferte swoim zestawów z Moss MP62 na cos innego Rotex?
Ktoś coś wie o tych kompresorach?
Na stronie Mossa dalej widnieje Eaton.
Pozdro
Bo to są dwie różne firmy i dwa różne kity. pmcomp pisze o kitach produkowanych przez Moss pod przejętą przez nich marką Jackson Racing, sebna o kitach produkowanych przez Kraftwerks, czyli nową firmę Oscara Jacksona Ich kit opiera się na sprężarkach rotrex, z tego co pamiętam to duńska konstrukcja, zresztą bardzo ciekawa i stosowana w bardzo wielu modelach. Szczegóły będą na www.rotrex.com i www.kraftwerksusa.com
Po
eM
Mogę kupić mp45 jacksona kompletny kit 6 miesięcy używany za 5000zl (nie 4 coś mi się krzywo waluta przeliczyła) z pewnego źródła.
Co o tym myślicie? Brać za takie pieniądze czy nie?
Ogolnie to gdyby to było na mp62 to bym już miał zestaw na półce ale mp45 to trochę mało mocy jak na moje założenia.
Pozdro
Co o tym myślicie? Brać za takie pieniądze czy nie?
Ogolnie to gdyby to było na mp62 to bym już miał zestaw na półce ale mp45 to trochę mało mocy jak na moje założenia.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 23:55 przez sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Jak na m45 to cena zachęcająca, myślę że warto to przemyśleć jeśli... interesuje Cię moc w granicach lekko powyżej 180 koni maksymalnie, nawet z dodatkowym upgrade`em w postaci napinacza. Ja mam taką moc w stock`owym MP62 i szczerze mówiąc to auto super się spisuje na drodze, ale już myślę o dodatkowej mocy/momencie w przyszłości - ta zabawa wciąga. Jeśli nie interesuje Cię późniejszy rozwój to m45 będzie wart wydanych pieniędzy, ale np. z mp62 nie będziesz miał zamkniętej drogi do 200 koni.
Moja opinia jest taka, masz pieniądze kup np. MP62, wolisz przeznaczyć środki na inny szczytny cel - kup m45, bo cena ciekawa. Jeśli jesteś w Polsce to chętnie pomogę Ci to zainstalować.
Moja opinia jest taka, masz pieniądze kup np. MP62, wolisz przeznaczyć środki na inny szczytny cel - kup m45, bo cena ciekawa. Jeśli jesteś w Polsce to chętnie pomogę Ci to zainstalować.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
sebna pisze:gdyby to było na mp62 to bym już miał zestaw na półce
Gdyby to było mp62 to bym to nazwał megapromocją Ale nawet jak na m45 w dobrym stanie to jest to atrakcyjna cena. W US używane m45 z dużo większym przebiegiem chodzą powyżej 1500 USD.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Właśnie ta cena mnie kusi - bo 4k to gorsze w porównaniu do sprowadzenia i clenia nowego kitu z USA ale z drugiej strony mało mocy mi to da a kasę jednak wydam ^^
hmm szkoda, że to nie mp62
Pewno z passuje i za jakiś czas pokombinuje z mp62 coldside, ale pewno jeszcze chwile się po zastanawiam nad tym mp45
Dzięki Tycjan z ofertę pomocy jak bym tylko był w Polsce to byś drugi raz nie musiał mi jej powtarzać
Pozdrawiam
EDIT:
Tyle właściciel wycisnął z niej ale bez tuningowania za dużego (na 95% jest to wartość z koła zamachowego czli minu 20 - 25 na kołach):
hmm szkoda, że to nie mp62
Pewno z passuje i za jakiś czas pokombinuje z mp62 coldside, ale pewno jeszcze chwile się po zastanawiam nad tym mp45
Dzięki Tycjan z ofertę pomocy jak bym tylko był w Polsce to byś drugi raz nie musiał mi jej powtarzać
Pozdrawiam
EDIT:
Tyle właściciel wycisnął z niej ale bez tuningowania za dużego (na 95% jest to wartość z koła zamachowego czli minu 20 - 25 na kołach):
Mam takie pytanie tak orientacyjnie i laickie kompletnie czy jest możliwość adaptacji kompresora z CLK SLK do NA 96 1,6
Na allegro trochę tego wisi za śmieszne pieniądze
Widziałem też aukcję za chyba 1200 kompressor z Mini S
Na allegro trochę tego wisi za śmieszne pieniądze
Widziałem też aukcję za chyba 1200 kompressor z Mini S
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Kompresor z Mini to o tym właśnie jest ten wątek.
Wszystko jest już przez brytoli przygotowane i przetestowane.
Zerknij na pierwsze posty w tym wątku tam są linki do stron w UK.
O Mercu sie nie wypowiem bo nie wiem nic
Pozdro.
Wszystko jest już przez brytoli przygotowane i przetestowane.
Zerknij na pierwsze posty w tym wątku tam są linki do stron w UK.
O Mercu sie nie wypowiem bo nie wiem nic
Pozdro.