reroute i podkładka pod termostat
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ogarniam temat związany ze zrobieniem rerouta. Zamówiłem już obudowy termostatu z kii:
Poglądowe foto:
Zastanawiam się jakie zrobić wejścia/wyjścia w podkładce, aby była jak najbardziej uniwersalna. Według mnie najlepiej zrobić gwinty metryczne, co prawda trudniej kupić końcówki/króćce/zakucia, ale za to łatwiej można zrobić zaślepki i u tokarza nie będzie problemu.
1. Wejście na czujnik temperatury 2 pinowy rozmiar gwintu M12x1,5.
Czy ma ktoś na wierzchu czujnik z NB (3 pinowy) i może sprawdzić czy ma taki sam gwint?
2. Wyjście na mały obieg, choinka pod węża 16mm i gwint zakucia 22x1,5mm, niestety z mniejszym gwintem nie mogę znaleźć.
3. Wejście na turbinę choinka pod węża 8mm i gwint zakucia 14x1,5mm, tutaj również chciałem znaleźć mniejszy 12x1,5, aby miejsce było wymienne z czujnikiem, ale niestety takich nie ma.
Z tego co widzę przeważnie w podkładkach robią 4 wejścia, więc powinienem zrobić wejście na czujnik temperatury wody dla dodatkowego wskaźnika. Znalazłem info że te czujniki mają gwint 1/8 npt, więc średnio to widzę, jutro poszukam jakiegoś reduktora na metryczny gwint.
Dobry plan czy inaczej coś byście zrobili?
Poglądowe foto:
Zastanawiam się jakie zrobić wejścia/wyjścia w podkładce, aby była jak najbardziej uniwersalna. Według mnie najlepiej zrobić gwinty metryczne, co prawda trudniej kupić końcówki/króćce/zakucia, ale za to łatwiej można zrobić zaślepki i u tokarza nie będzie problemu.
1. Wejście na czujnik temperatury 2 pinowy rozmiar gwintu M12x1,5.
Czy ma ktoś na wierzchu czujnik z NB (3 pinowy) i może sprawdzić czy ma taki sam gwint?
2. Wyjście na mały obieg, choinka pod węża 16mm i gwint zakucia 22x1,5mm, niestety z mniejszym gwintem nie mogę znaleźć.
3. Wejście na turbinę choinka pod węża 8mm i gwint zakucia 14x1,5mm, tutaj również chciałem znaleźć mniejszy 12x1,5, aby miejsce było wymienne z czujnikiem, ale niestety takich nie ma.
Z tego co widzę przeważnie w podkładkach robią 4 wejścia, więc powinienem zrobić wejście na czujnik temperatury wody dla dodatkowego wskaźnika. Znalazłem info że te czujniki mają gwint 1/8 npt, więc średnio to widzę, jutro poszukam jakiegoś reduktora na metryczny gwint.
Dobry plan czy inaczej coś byście zrobili?
autopaga pisze: Wyjście na mały obieg, choinka pod węża 16mm
jesli chcesz uzyc ori weza, to bedzie troche luzu bo chyba ma jakies 17mm, ale opaska da sie scisnac na tyle, ze nie cieknie
niestety prowadzenie weza jest na tyle zawile, ze silikon sie lamie, a jakos nie znalazlem zbrojonego w takiej srednicy
ori czujnik dalo sie chyba wkrecic bezposrednio w glowice jak cos
w koncu z ktorej kijanki to jest? jedno zamowilem, to jest lekko na ukos
autopaga pisze:ale za to łatwiej można zrobić zaślepki i u tokarza nie będzie problemu.
Ogarnięty tokarz nie powinien mieć problemu z typowymi gwintami rurowymi.
autopaga pisze:Znalazłem info że te czujniki mają gwint 1/8 npt, więc średnio to widzę, jutro poszukam jakiegoś reduktora na metryczny gwint.
Kup gwintownik 1/8NPT. Na Ebayu 3,5-10USD z przesyłką.
jesli chcesz uzyc ori weza, to bedzie troche luzu bo chyba ma jakies 17mm, ale opaska da sie scisnac na tyle, ze nie cieknie
niestety prowadzenie weza jest na tyle zawile, ze silikon sie lamie, a jakos nie znalazlem zbrojonego w takiej srednicy
tak ale króciec dn 16, ma tak naprawdę w najszerszym miejscu 17,5mm. No jak nie miałeś fabrycznie wyprofilowanego węża to na pewno.
Generalnie zamówiłem w carspeedzie 7 czapek, dla siebie robię 2 i 5 będzie do wzięcia. Bo roboty przy tym tyle że szkoda mi robić tylko na swój użytek.
Dzisiaj odwiedziłem drugi sklep hydrauliczny i stwierdziłem że robię tylko 3 wyjścia z podkładki: króciec na mały obieg, króciec 8mm np. dla turbiny i na czujnik temperatury. Na wskaźnik jak ktoś będzie chciał to albo można dorobić sobie we własnym zakresie, albo wpiąć gdzieś na wężu lub na przedniej zaślepce. Druga sprawa projektuję pod 1.8 NA i NB, nie dam sobie głowy uciąć czy będzie pasować do 1.6, tzn pasować na śruby będzie, ale czy nie będą króćce kolidować z czymś.
Dzisiaj odwiedziłem drugi sklep hydrauliczny i stwierdziłem że robię tylko 3 wyjścia z podkładki: króciec na mały obieg, króciec 8mm np. dla turbiny i na czujnik temperatury. Na wskaźnik jak ktoś będzie chciał to albo można dorobić sobie we własnym zakresie, albo wpiąć gdzieś na wężu lub na przedniej zaślepce. Druga sprawa projektuję pod 1.8 NA i NB, nie dam sobie głowy uciąć czy będzie pasować do 1.6, tzn pasować na śruby będzie, ale czy nie będą króćce kolidować z czymś.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Mozemy sprawdzic na mojej NA 1.6, jak wrócę, czy podejdzie.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
generalnie tak. Mam obudowy termostatu z kii 7 sztuk, materiał na podkładki PA6 i króćce kupione, dwa prototypy na drukarce 3d za mną i zaprojektowane zaślepki na przód i egr. Kilka tygodni i będzie kilka kompletów do kupienia.
Generalnie też powiedzcie co by was interesowało, bo jest kilka wersji możliwych. Jutro postaram się przedstawić wszystkie możliwe opcje. Węże najchętniej ustaliłbym do kupienia we własnym zakresie, bo można iść budżetowo w gumowe albo na bogato w silikony w kolorze jakim komu pasują.
Różnie można też rozwiązać zablokowanie przodu. Ja np. będę montował turbo i wywalam wszystkie wodne bajery takie jak podgrzewanie przepustnicy, fabryczną mini chłodnicę oleju Dlatego wstawiam płytkę blokującą wodę przy samej głowicy z przodu i wywalam cały ten brzydko wystający dynks znajdujący się pomiędzy kółkami rozrządu a pompą wody.
Różnie można też rozwiązać zablokowanie przodu. Ja np. będę montował turbo i wywalam wszystkie wodne bajery takie jak podgrzewanie przepustnicy, fabryczną mini chłodnicę oleju Dlatego wstawiam płytkę blokującą wodę przy samej głowicy z przodu i wywalam cały ten brzydko wystający dynks znajdujący się pomiędzy kółkami rozrządu a pompą wody.
Ok zrobiłem schemat.
Widzę trzy warianty na najwęższy obieg (seryjnie na chłodnicę/nagrzewnicę oleju i przepustnicę). W przypadku wolnossaka można to zostawić i spiąć na krótko węże z przodu (zielona linia). W przypadku turbo można wydłużyć węże i wstawić w szereg turbo (fioletowa linia) lub wywalić chłodniczkę oleju i nagrzewanie przepustnicy co planuję uczynić i zrobić obieg na samą turbinę (szara linia). Dzięki takiego rozwiązaniu w podstawce są potrzebne w sumie tylko króciec na mały obieg i otwór na czujnik temperatury.
Generalnie ciężko będzie mi przygotować zestawy plug & play, bo można różne rzeczy wykonać na kilka sposobów. Więc ograniczyłbym się do tego co trzeba wykonać na zamówienie lub jest trudno dostępne, a pozostałe rzeczy wypisałbym co potrzeba np. węże, opaski zaciskowe, tulejkę łączącą węże potrzebną np. przy wariancie zielonym.
Zasadniczo podkładka z tyłu koliduje z rurką od egru, ale sądzę że każdy chciałby go przy okazji wywalić, więc zaślepki do kolektora dolotowego będą w komplecie, zastanawiam się co z kolektorem wydechowym, bo przy turbo jak wiadomo zaślepka nie będzie już potrzebna, ale przy wolnossaku będzie, więc wypadałoby to albo zaspawać albo kupić korek.
Kolejnym elementem który można wykonać na wiele sposobów jest wystający element z przodu głowicy, który u siebie chcę na pewno usunąć, jednak widziałem że różnie to ludzie robią, ale to przeważnie przy 1.6 jak jest tam czujnik temperatury. Według mnie zaślepka w tym miejscu i pełen obieg wody wokół cylindrów jest lepszym rozwiązaniem.
Kolejna kwestia to uszczelki których będzie sporo, też nie wiem czy mam je kompletować czy każdy w swoim zakresie.
Widzę trzy warianty na najwęższy obieg (seryjnie na chłodnicę/nagrzewnicę oleju i przepustnicę). W przypadku wolnossaka można to zostawić i spiąć na krótko węże z przodu (zielona linia). W przypadku turbo można wydłużyć węże i wstawić w szereg turbo (fioletowa linia) lub wywalić chłodniczkę oleju i nagrzewanie przepustnicy co planuję uczynić i zrobić obieg na samą turbinę (szara linia). Dzięki takiego rozwiązaniu w podstawce są potrzebne w sumie tylko króciec na mały obieg i otwór na czujnik temperatury.
Generalnie ciężko będzie mi przygotować zestawy plug & play, bo można różne rzeczy wykonać na kilka sposobów. Więc ograniczyłbym się do tego co trzeba wykonać na zamówienie lub jest trudno dostępne, a pozostałe rzeczy wypisałbym co potrzeba np. węże, opaski zaciskowe, tulejkę łączącą węże potrzebną np. przy wariancie zielonym.
Zasadniczo podkładka z tyłu koliduje z rurką od egru, ale sądzę że każdy chciałby go przy okazji wywalić, więc zaślepki do kolektora dolotowego będą w komplecie, zastanawiam się co z kolektorem wydechowym, bo przy turbo jak wiadomo zaślepka nie będzie już potrzebna, ale przy wolnossaku będzie, więc wypadałoby to albo zaspawać albo kupić korek.
Kolejnym elementem który można wykonać na wiele sposobów jest wystający element z przodu głowicy, który u siebie chcę na pewno usunąć, jednak widziałem że różnie to ludzie robią, ale to przeważnie przy 1.6 jak jest tam czujnik temperatury. Według mnie zaślepka w tym miejscu i pełen obieg wody wokół cylindrów jest lepszym rozwiązaniem.
Kolejna kwestia to uszczelki których będzie sporo, też nie wiem czy mam je kompletować czy każdy w swoim zakresie.
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
U mnir EGRa brak, uszczelki to tak czy siak najmniejszy problem, tak jak piszesz zawsze mozna dorobic.
Podgrzewania przepustnicy u mnine nie bedzie a i turbo ma tylko chodzenie olejem ale dobze bylo by miec wyprowadzenie w razie zmiany koncepcji.
Jesli o mnie chodzi to jeseli okreslisz jaka uszzelka jest potrzebna do czego to sobie sam to moge ogarnac.
Podgrzewania przepustnicy u mnine nie bedzie a i turbo ma tylko chodzenie olejem ale dobze bylo by miec wyprowadzenie w razie zmiany koncepcji.
Jesli o mnie chodzi to jeseli okreslisz jaka uszzelka jest potrzebna do czego to sobie sam to moge ogarnac.
Klingeryt to generalnie arkusz a4 z którego można wyciąć uszczelkę o dowolnym kształcie, wystarczy obrysować element i wyciąć skalpelem kształt i otwory, a kosztuje kilka złotych. Można go jeszcze delikatnie przesmarować silikonem wysokotemperaturowym i to wszystko. Do wody na pewno się nadaje, a do powietrza chyba tym bardziej, a jak nie to sam sylikon.
Generalnie jak nie planujesz chłodzenia ani turbo ani przepustnicy, to jakoś będziesz musiał zaślepić ten mały króciec z tyłu głowicy i spływ przy pompie wody, widziałem na fmic.pl są kapturki silikonowe za kilka złotych, chyba ciśnienie wody ich nie zrzuci jak będą z opaską. Lepiej ich nie zaspawać bo kiedyś mogą się jeszcze przydać.
Generalnie jak nie planujesz chłodzenia ani turbo ani przepustnicy, to jakoś będziesz musiał zaślepić ten mały króciec z tyłu głowicy i spływ przy pompie wody, widziałem na fmic.pl są kapturki silikonowe za kilka złotych, chyba ciśnienie wody ich nie zrzuci jak będą z opaską. Lepiej ich nie zaspawać bo kiedyś mogą się jeszcze przydać.
Ciekawa sprawa nie wiem jakim cudem znalazłem w garażu dwa nowe przewody idealnie pasujące do rerouta. Mają nawet numery, tylko że nie pamiętam skąd je mam i za bardzo nie mogę ich znaleźć do kupienia w Polsce. O dziwo pasują i na chłodnicę 32mm i dałem radę założyć na pokrywkę termostatu 35mm.
Są firmy NAPA belts hose 7737 i 8443
Są firmy NAPA belts hose 7737 i 8443
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Jedna podpowiedz:
Jak robilem u siebie dawno temu rr w NA, to pamietam ze po wyfrezowaniu dystansu na tyl i zalozeniu pokrywki z kii czy innego koreanca byla kolozja z.. Chyba sciana grodziowa, wiem ze musialem podkladke frezowac z czola zeby obnizyc wysokosc termostatu do minium za silnikiem-> zwracales na to uwage?
Mialem robic rr do speeda w pozniejszym czasie majac juz wiedze jak sie zachowuje temp, ale skoro cos powstaje to chetnie wspomoge pomysl $$ i po prostu kupie.
Uszczelki- jestem raczej wierniejszy sylikonowi.
Przewody- mysle ze kazdy ma inna sytuacje pod maska i wizje.
Zastanawiam sie jeszcze nad zrodlem wody dla turbo, optymalnie bylo by pojsc gdzies z bloku/glowicy blisko sprezarki i zwracac przed chlodnice.
Jak robilem u siebie dawno temu rr w NA, to pamietam ze po wyfrezowaniu dystansu na tyl i zalozeniu pokrywki z kii czy innego koreanca byla kolozja z.. Chyba sciana grodziowa, wiem ze musialem podkladke frezowac z czola zeby obnizyc wysokosc termostatu do minium za silnikiem-> zwracales na to uwage?
Mialem robic rr do speeda w pozniejszym czasie majac juz wiedze jak sie zachowuje temp, ale skoro cos powstaje to chetnie wspomoge pomysl $$ i po prostu kupie.
Uszczelki- jestem raczej wierniejszy sylikonowi.
Przewody- mysle ze kazdy ma inna sytuacje pod maska i wizje.
Zastanawiam sie jeszcze nad zrodlem wody dla turbo, optymalnie bylo by pojsc gdzies z bloku/glowicy blisko sprezarki i zwracac przed chlodnice.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Jeżeli chodzi o miejsce to nie sprawdzałem tego na żywo jeszzcze, ale u revlimitera przy tej samej grubości podkładki i z tą samą czapką z kii jest miejsce:
W niebieskiej i u tycjana w top secretprojekcie też się mieści podobny zestaw.
Jeżeli chodzi o zasilenie turbo to można dodatkowy otwór na godzinie 12stej zrobić w podkładce, szczególnie jak masz copsy to jest tam mnóstwo miejsca. Króćce mosiężne 8mm nawet mam, a spływ to już gdzie kto lubi ja dam w miejscu wskazanym w załączniku.
W niebieskiej i u tycjana w top secretprojekcie też się mieści podobny zestaw.
Jeżeli chodzi o zasilenie turbo to można dodatkowy otwór na godzinie 12stej zrobić w podkładce, szczególnie jak masz copsy to jest tam mnóstwo miejsca. Króćce mosiężne 8mm nawet mam, a spływ to już gdzie kto lubi ja dam w miejscu wskazanym w załączniku.
Ok, tak więc w komplecie będą:
1. Czapka termostatu.
2. Podkładka z króćcem na nagrzewnicę i otworem na czujnik temperatury.
3. Śruby do podkładki.
4. 3 zaślepki: 1 na przód głowicy i 2 do kolektora dolotowego.
5. Rurka fi 32mm idąca wzdłuż kolektora dolotowego, z przetłoczeniem na końcach.
We własnym zakresie trzeba zakupić:
- 2 przewody chłodnicze 32mm.
- silikon lub uszczelki pod zaślepki, czapkę i podkładkę.
- obejmy do węży.
- w przypadku pozostawienia wody w przepustnicy nowy odcinek węża 8mm lub łącznik 90 stopni 8mm.
- w przypadku seryjnego kolektora wydechowego z egr zaślepka lub zaspawanie otworu.
1. Czapka termostatu.
2. Podkładka z króćcem na nagrzewnicę i otworem na czujnik temperatury.
3. Śruby do podkładki.
4. 3 zaślepki: 1 na przód głowicy i 2 do kolektora dolotowego.
5. Rurka fi 32mm idąca wzdłuż kolektora dolotowego, z przetłoczeniem na końcach.
We własnym zakresie trzeba zakupić:
- 2 przewody chłodnicze 32mm.
- silikon lub uszczelki pod zaślepki, czapkę i podkładkę.
- obejmy do węży.
- w przypadku pozostawienia wody w przepustnicy nowy odcinek węża 8mm lub łącznik 90 stopni 8mm.
- w przypadku seryjnego kolektora wydechowego z egr zaślepka lub zaspawanie otworu.