(NA/NB/NC/ND) Dyfry z LSD

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 paź 2015, 10:28

Debatujemy z Grzesiem na temat różnych rodzajów LSD w miatach. Nie ma tego jasno napisanego w 1 miejscu skrzynie, roczniki, silniki - a moim zdaniem warto dla potomnych, gdyż non stop pojawiają się te same pytania.

Jakie LSD siedzą w poszczególnych miatach?

PS. brak prefiksu w technicznym ND

1.NA :

a.VLSD (1.6 5b do 1993)
b.Torsen (wpiszę po edycji - nie mam pojęcia jak to było w serii)

2.NB/NBFL(seryjnie tylko w 1.8):

a.Torsen 5b i 6b do 2003 (czy aby na 100%?)
b.Fuji 5 i 6b po 2003 (czy aby na 100%?)

3.NC/NCFL/NCFL2 (seryjnie tylko w 2.0):

a.Fuji wszystkie roczniki skrzynia 6b (czy aby na 100%?)

4.ND:
?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

23 paź 2015, 10:58

Diff spotters guide zawiera raczej dość kompletne info o NA i NB - można się posiłkować :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 paź 2015, 15:20

Do ND, póki co, dają szperę tylko w wersji z silnikiem 2.0. Możliwe, że jeszcze kiedyś się to zmieni. W salonie Mazdy powiedziano mi, że to Torsen, ale chyba coś im się pokićkało. Wydaje mi się, że to jest ten sam dyfer, który wkładali do NC.
zbynie
Donator
Donator
Posty: 394
Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdynia

25 paź 2015, 19:24

WOW super temat. :kciuk:
To ja mam od razu pytanie odnośnie dyfra LSD Fuji. Jakim olejem powinien zostać zalany po założeniu??
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

25 paź 2015, 19:36

zbynie pisze:WOW super temat. :kciuk:
To ja mam od razu pytanie odnośnie dyfra LSD Fuji. Jakim olejem powinien zostać zalany po założeniu??

Ja do swojego w NC leję http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... LS-1L.html
five z tego co wiem 75w90. Ogólnie GL-5 specyfikacja ;).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

25 paź 2015, 19:48

Co do NA to 94 i 95 to jest Torsen I generacji. Najbardziej pancerny. Wiem bo przypadkiem kupiłem :idea:
W NA od końca 95 aż do końca produkcji wychodził Torsen II generacji.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
yeya
Posty: 10
Rejestracja: 16 sie 2014, 13:24
Model: Inny
Lokalizacja: Liverpool
Kontakt:

28 lis 2015, 17:19

"2.NB/NBFL(seryjnie tylko w 1.8):"

Czyli jeśli kupię NBFL 1.8 to na pewno tam będzie Torsen ?

Dodam że mieszkam od niedawna w Anglii. Może na ten rynku było jakoś inaczej w tym temacie...
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2015, 22:05

Nie wszystkie 1.8 miały.

Od siebie dodam że szpera w NB FL taka pancerna nie jest :(
yeya
Posty: 10
Rejestracja: 16 sie 2014, 13:24
Model: Inny
Lokalizacja: Liverpool
Kontakt:

28 lis 2015, 22:22

Więc, żeby mieć 100% pewność trzeba rozbierać dyfer ? Bo z podobnych tematów poruszanych na tym forum wynika, że wszelkie
sztuczki z podnośnikami i kręceniem kołami 100% pewności nie dają ?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

28 lis 2015, 23:02

mike_d pisze:Nie wszystkie 1.8 miały.

Od siebie dodam że szpera w NB FL taka pancerna nie jest :(


Jesteś pewien? W NB zgoda, ale w NBFL już chyba seryjnie je montowali...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

29 lis 2015, 13:08

Ręki sobie uciąć nie dam, ale nigdzie nie znalazłem wiarygodnej informacji o tym miała by być w standardzie w każdej 1.8 NBFL
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 lis 2015, 13:56

yeya pisze:"2.NB/NBFL(seryjnie tylko w 1.8):"

Czyli jeśli kupię NBFL 1.8 to na pewno tam będzie Torsen ?

Dodam że mieszkam od niedawna w Anglii. Może na ten rynku było jakoś inaczej w tym temacie...


Bierzesz kolegę, jedziecie na parking/ plac. Wbijasz jedynkę, skręcasz lekko koła, gaz i wykręcasz bączka (albo pięć ;)), a kolega patrzy czy kręcą się oba koła czy tylko wewnętrzne :) Jak oba to masz szperę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
yeya
Posty: 10
Rejestracja: 16 sie 2014, 13:24
Model: Inny
Lokalizacja: Liverpool
Kontakt:

30 lis 2015, 23:13

Na pewno sprzedający będzie zachwycony...
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 gru 2015, 5:19

To nie jest marodajny test. Moja NA ma niby otwarty dyfer (informacja od sprzedającego) a kręci bączki jak szalona :)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 gru 2015, 9:26

Wszystko to już było na forum, ale może przyda się podsumowanie w jednym miejscu.

Obie wersje Torsena (T1 i T2) z NA, NB i wczesnych NBFL miały zerowe napięcie wstępne, więc testy w postaci kręcenia jednym kołem są nieadekwatne (Torsen zachowa się, jak otwarty dyfer). Bodajże od 2004 do NBFL dawali już Fuji, czyli to samo, co w NC-kach. Dyfry Fuji na wstępie są już spięte (prawidłowo przechodzą wspomniany wyżej test).

Wydaje mi się, że nigdy nie widziałem seryjnego NB ani NBFL-a 1.6 z Torsenem ani Fuji. W przypadku 1.8 jego obecność nie jest chyba związana z konkretnym rocznikiem, ale raczej z opcją wyposażenia. Miały go wersje limitowane (ale chyba nie wszystkie) i raczej była też opcja doposażenia zwykłej, nielimitowanej 1.8 przy zakupie.

Torsen i otwarty dyfer w NB/NBFL wyglądają identycznie z zewnątrz. Jedyny sposób, żeby je rozróżnić, to zdjąć półoś i zajrzeć do środka. Z Fuji już chyba tak nie jest, ale akurat tego nie jestem pewien (...)

Jednorazowy test na żwirku może nie dać jednoznacznej odpowiedzi, ale po krótkiej przejażdżce da się poczuć, że przy uślizgach kręci się tylko jedno z tylnych kół. Bączki da się kręcić z otwartym dyfrem bez większego problemu. Płynne slajdy po rondach i zakrętach też (kwestia wprawy). Jednak odbywa się to trochę inaczej. Szczególnie przy bardzo śliskiej nawierzchni Miata z otwartym dyfrem może przy ruszaniu po prostu stać nieruchomo w miejscu. Osoby postronne mówią wtedy, że jest dużo szumu, a nic ciekawego się nie dzieje - wiesz, że masz otwarty dyfer :D . Miata z Torsenem w takiej sytuacji raczej zacznie rzucać tyłem w bok i prędzej ruszy z miejsca.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

01 gru 2015, 9:44

A nie ma możliwości odczytania numeru części pod autem? Jak już sprawdzać to na kanał i może coś będzie widać. Bo z VINU to bez problemu można stwierdzić - tyle że czy ktoś nie zmienił przez kilkanaście lat to już nie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 gru 2015, 10:06

Jak wspomniałem, z zewnątrz wyglądają tak samo, więc to chyba ta sama część i musiałbyś wyjąć "wkład" z obudowy, żeby zobaczyć różnice / różne numery części. Ale mechanikiem nie jestem, więc nie mam pewności. Jednak nigdy nigdzie w necie ani w realu nie słyszałem o żadnych numerach wybitych na częściach. Raczej nie bez powodu ludzie fatygują się z odkręcaniem półosi.

Oczywiście rozkodowanie VIN-u powinno Ci powiedzieć, czy fabrycznie miałeś szperę. Ale to jakiego typu jest szpera musisz chyba wywnioskować z rocznika, bo dekoder powie Ci tylko, czy masz otwarty, czy nie (przynajmniej w moim przypadku tak jest). Jak już wiesz, czego się spodziewać, wiesz w jaki sposób sprawdzać, czy ktoś nie zmienił dyfra: przy Fuji podnosisz auto i kręcisz, a przy Torsenie szukasz śliskiego parkingu :twisted:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 gru 2015, 13:08

nickesh v2.0 pisze:Torsen i otwarty dyfer w NB/NBFL wyglądają identycznie z zewnątrz. Jedyny sposób, żeby je rozróżnić, to zdjąć półoś i zajrzeć do środka. Z Fuji już chyba tak nie jest, ale akurat tego nie jestem pewien (...)

Fuji jest taki sam z zewnątrz jak torsen i otwarty.

nickesh v2.0 pisze:Obie wersje Torsena (T1 i T2) z NA, NB i wczesnych NBFL miały zerowe napięcie wstępne, więc testy w postaci kręcenia jednym kołem są nieadekwatne (Torsen zachowa się, jak otwarty dyfer).

Zerowe napiecie wstępne to ja rozumiem, że jak stanę na lodzie (albo samochód w powietrzu na podnośniku) to może dyfer nie spiąć i będzie się kręciło tylko jedno koło, ale nawet na mokrym asfalcie przy uślizgu jednego koła dyfer spina, bo jest opór na obu kołach. Więc imho nie ma opcji, żeby torsen zakręcił bączka kręcąc tylko jednym kołem i taki test moim zdaniem będzie skuteczny. Wiadomo, że z otwartym dyfrem też zakręcisz kółko, ale zakręci się tylko wewnętrzne koło, a drugie będzie się bokiem ślizgało, ale nie będzie napędzane.

Przy zakupie samochodu zdejmowanie półosi odpada, bo nikt się na to nie zgodzi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 gru 2015, 13:36

Alan pisze:Zerowe napiecie wstępne to ja rozumiem, że jak stanę na lodzie (albo samochód w powietrzu na podnośniku) to może dyfer nie spiąć i będzie się kręciło tylko jedno koło
Albo nawet oba, ale to drugie w przeciwną stronę, jak przy otwartym dyfrze (chyba - mogę to sprawdzić kiedyś przy okazji podnoszenia auta).
Alan pisze:ale nawet na mokrym asfalcie przy uślizgu jednego koła dyfer spina, bo jest opór na obu kołach.
Kiedyś zrobiłem test z jednym kołem na lodzie i zachował się jak normalny, otwarty dyferencjał (jedno koło kręciło się w miejscu). To potwierdza teorię, o której czytałem gdzieś w necie (chyba nawet na naszym forum), że Torsenem spina dopiero od pewnego momentu. Ale już w czasie jazdy, gdy Miata łamie się w zakręcie w poślizg, Torsen spina od razu, nawet na lodzie.
Alan pisze:Przy zakupie samochodu zdejmowanie półosi odpada, bo nikt się na to nie zgodzi.
No właśnie... Ale zawsze można dodać do umowy punkt, który pozwala ją unieważnić, jeśli po zakupie od razu pojedziesz do warsztatu zrzucić ośkę i okaże się, że Torsena nie ma. Jeśli sprzedawca na to nie pójdzie, nie dotykałbym takiego samochodu. Jak ma wątpliwości, można to zrobić w jego obecności, albo we wskazanym warsztacie. To nie jest jakoś specjalnie trudne, a wręcz głupio nie zajrzeć, jak już robi się standardowy serwis po kupnie samochodu (wymiana oleju w dyferencjale).
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 gru 2015, 13:39

Żeby wyjąć półoś to jest sporo roboty i koszt nie będzie najniższy. Ja bym się w to nie bawił. Jak ktoś tego nie potrafi stwierdzić podczas jazdy to chyba mu ta szpera nie potrzebna ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 gru 2015, 13:50

Tak, czy inaczej, prędzej, czy później stwierdzisz, czy szpera jest, czy nie. Jeśli będziesz miał pecha i okaże się, że jednak nie ma, wtedy możesz się pomęczyć z ośką i jednoznacznie określić, co tam siedzi. Wtedy też przyda się zapis w umowie, zdjęcie podwozia z dnia zakupu i nieruszane śruby od dyfra, coby Ci nie powiedzieli, że sam tego Torsena wyjąłeś. Przy dobrych wiatrach obronisz to w sądzie, o ile na umowie jest deklaracja sprzedawcy, albo masz inne dowody (np. treść ogłoszenia, opinię mechanika i samochód z fabrycznie przykręconymi śrubami do oględzin). W ogóle w umowie dobrze zawrzeć co powinno być w samochodzie. Tym bardziej jeśli nie da się tego zbadać z miejsca, jak w przypadku Torsena. Jeśli sprzedawca nie zamierza Cię oszukać, nie musi się kompletnie niczego obawiać. Nic na tym nie traci.

No, ale wiadomo, że lepiej się w to nie bawić, bo można zmarnować pół życia. Myślę, że w odpowiednich warunkach pogodowych (np. dzisiaj) udałoby się wykluczyć brak szpery bez zbędnej agresji w czasie jazdy próbnej. Lód, zimny mokry asfalt, albo jakieś liście, błoto, czy piasek i jadąc 30 km/h zwykle uda się urwać łagodnie tył nie przekraczając 4 tyś. obrotów :D
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 gru 2015, 14:01

Niby ma otwarty dyfer:


Niedługo może zajrzę do środka :D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 gru 2015, 14:15

nickesh v2.0 pisze:W ogóle w umowie dobrze zawrzeć co powinno być w samochodzie. Tym bardziej jeśli nie da się tego zbadać z miejsca, jak w przypadku Torsena. Jeśli sprzedawca nie zamierza Cię oszukać, nie musi się kompletnie niczego obawiać. Nic na tym nie traci.

Odchodzimy od tematu, ale ja bym takiej umowy nie spisał sprzedając samochód. Cholera wie co ktoś tam będzie robił w przyszłości i czy nie powie, że to ja zrobiłem. A czy śruby były odkręcane czy nie? Biegłego sądowego do tego powoływać i latać po sądach z powodu dyfra za 1000zł? :) Z drugiej strony sam nie wiesz co z samochodem było robione zanim go kupiłeś, więc trochę niebezpieczna sprawa z pisaniem takich rzeczy.

EOT
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 gru 2015, 14:18

kammich pisze:Niby ma otwarty dyfer (...)
Niedługo może zajrzę do środka :D

Tu jest otwarty - sprawdzone:
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

01 gru 2015, 14:19

Tylko weźcie pod uwagę że poprzedni właściciel przez cały czas mógł myśleć, że ma a jednak nie miał :D

Takie wybrzydzanie przy autach 10 lat i więcej trochę mnie bawi - wiadomo że jak kupujecie od kogoś kto osobiście włożył szperę i ma 100% pewności to pewnie bez oporów wpisze na umowie - ale większość tych cukierków kosztuje x2 tego co niewiadomego pochodzenia 1,8 ze szperą ;)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
yeya
Posty: 10
Rejestracja: 16 sie 2014, 13:24
Model: Inny
Lokalizacja: Liverpool
Kontakt:

01 gru 2015, 17:22

A wiadomo chociaż, które wersje specjalne NB NBFL miały Torsen ?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2015, 17:59

Sportive na 100%
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

06 gru 2015, 15:13

Torsena bez względu na kraj i zamawiane wyposazenie miała każda: NB Anniversary, NBFL Sportive, NBFL Mazdaspeed.
W Niemczech miała go każda np. NBFL 1.8, ale dla pewności zawsze warto sprawdzić VIN.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

07 gru 2015, 7:45

Panowie, nie mylcie Torsen z Fuji.

Mając na myśli "Szperę" piszecie "Torsen", a torsen to nazwa własna konkretnego rodzaju mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu.

Mazdaspeed, inne nbfl po 2003 mają szperę typu: Fuji.
W NA Torseny typ.1 i NB np. anniversary występowały Torsen typ. 2.



EDIT po doczytaniu.



Na miata.net wyczytałem, że często Fuji jest klasyfikowany/nazywany jako torsen ze względu na zasadę działania, ale uważam to za błąd, to troszeczkę jak z adidasami. Torsen to torsen, fuji to fuji.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 10:37 przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 gru 2015, 8:25

Fuji był dopiero od 2003r., wcześniej torsen.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ