2.5 swap - ultimate guide

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 mar 2021, 20:18

Ziolko73 pisze:
23 mar 2021, 20:07
Pokrywę zaworów i tak muszę odkręcić. Pokręce wałem i będę wiedział na 100%
Tak myślę w którym momencie mogłem popełnić ten błąd. Może jak obracałem wałem w celu sprawdzenia poprawności ustawienia rozrządu hmm.
Alex Ty myślisz logiczniej i popraw mnie jakby co. Jak zrobię pełny obrót wału to wg Ciebie wałki obrócą się o 180 stopni, tak czy tak powinno być dobrze, bo czy wsadzę blokadę wałków tak jak na tamtym moim zdjęciu czy będą obrócone o kolejne 180, prawidłowo żeby weszła blokada to i tak nie powinno nic zmienić. Ta płaska blokada jest chyba tylko po to żeby oba wałki były równo ustawione względem siebie...dobrze kombinuje?
Five by tu się przydał :)
no tak mi sie wlasnie wydaje, pokrecisz walem korbowym o 360st, walki obroca sie o 180, naciecia ustawia sie tak by weszla blokada.

tak, przydalaby sie wypowiedz osoby ktora zlozyla wiecej razy rozrzad w MZR niz ja (0, zero, null)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

27 mar 2021, 19:39

Wszystko jest ok, dzisiaj odpaliłem maszynę i kawałek się przejechałem. Jednym słowem jestem przech*j :winner: Cała operacja zrobiona od A do Z w jedną osobę.
Nacięcia na wałkach faktycznie nie są centryczne (tego nie wiedziałem, zwracam honor) ale to niczego nie zmienia Five ;)
Ważne żeby wałki były ustawione jednakowo tymi nacięciami względem siebie, a czy są ustawione tak żeby blokada weszła czy obrócone o 180 stopni nie robi żadnej różnicy. Niecentryczność tych nacięć ma pewnie pomagać np przy wymianie rozrządu lub wałków żeby oba jednakowo ustawić. Sprawdzałem najpierw na starym silniku ustawienia takie i takie i jak już byłem pewny odpaliłem samochód i bingo, odpalił od strzała :D
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

28 mar 2021, 15:34

Żeby nie zakładać nowego tematu, pytanie do właścicieli 2,5, możecie coś powiedzieć na temat spalania vs 2,0 , trasa/miasto ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

28 mar 2021, 21:36

Pali w piz*** dużo. Srednio 9-10 l gdzie 1.8 przy podobnej jeździe palił 7,5 - 8.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

29 mar 2021, 7:29

2 litry różnicy to nie ma tragedii. Stosunek frajdy z jazdy 2.5 do tego co oferował 1.8 jest adekwatny do tej różnicy w spalaniu.
Myślałem że spalanie będzię większe.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 mar 2021, 9:33

tytusr serio 1.8 palilo ci srednio 7.5-8/100??

Dopoki mialem 1.8 to u mnie bylo tak:
trasa 8-9 (??!!), rekord to raz 7.2/100 w ostatniej podrozy do Bydgoszczy :lol: miasto 10-11. A nie jezdze wcale ostro, raczej srednio dynamicznie


2.5 z dlugim dyfrem (skrzynia 5B dyfer 6B):
- trasa na Silesie i z powrotem 8.3-8.4
- miasto z testowaniem 11.9, mam nadzieje kiedys zejsc do 11 jak juz przestane sie bawic :lol:

mysle ze troche pomaga dluzszy dyfer, oraz fakt ze mam jako chyba jeden z nielicznych niezaslepiony EGR (imho moze to dac ok 5% zysku na paliwie wiec jakies 0.5/100 naprzyklad)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

29 mar 2021, 9:52

U mnie w 1.8 takie samo spalanie jak pisze Alex, w zimę po mieście nawet trochę więcej (krótkie odcinki), choć po rocznej przygodzie z RX8 takie spalanie to jak jazda za darmo :lol:
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

29 mar 2021, 12:42

Podane dane 8 dla 1.8 i 9-10 dla 2.5 dotyczą umiarkowanej jazdy mix, trochę miasto bez korków, trochę autostrada, trochę trasa. Po zainstalowaniu kompresora do 2,5 analogicznie zrobiło się 11-12, a po wymianie dyfra na dłuższy (4.1 na 3.7) spadło na 10-11
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

29 mar 2021, 15:26

W moim 2,5 średnie spalanie z ostatniego roku wynosi 11,3l, najwyższa średnia ze spalania wyszła mi 13,5l, jazda głównie po Wrocławiu, więc mocno zakorkowane miasto. Przy jeździe po autostradzie średnie wychodzi około 9l
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

29 mar 2021, 18:48

Dzięki za odpowiedzi :), moje 2,0 średnio pali miedzy 8,5 a 9.
A zapytam jeszcze przy skrzyni 6b mój dyfer to 4,1 czy 3,7 ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

29 mar 2021, 18:58

Jak dobrze kojarzę, to fabrycznie jest dłuższa skrzynia 5b + krótszy dyfer albo krótsza skrzybia 6b + służszy dyfer, czyli wychodzi na to, że 3.7. Chyba, że się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.
Obrazek
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

29 mar 2021, 19:17

Ze stanow mialy 6b +krotki dyfer....

U mnie zmiana skrzyni 6 przedlift na 5 tez pozytywnie wpłynęła na spalanie... przy długim dyfrze.. a na autostrade i tak by sie przydal jeszcze dluzszy bieg. 2.5 ma wiecej niuta i pracuje przy mniejszym obciążeniu... wiec mniej efektywnie .. ale chyba nie o to chodzi w tej zabawie...


Wysłane z mojego telefonu.

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

29 mar 2021, 19:38

Czy można zaryzykować stwierdzenie że dłubiąc 2,0 ...6b dyfer 3,7..... dodając kolektor+wałki.... wcale źle nie będzie się odpychać ale będzie mniej palić niż 2,5 ? ( oczywiście 2,5 będzie wcześniej ciągnąć ze względu na większy moment )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

29 mar 2021, 20:18

2.0 z walkami tez nie spali 6l na 100 . Na miatachallange scigaja sie i taki i takie setupy... cenowo tylko 2.0 z ncfl to ta sama cena co 2.5 plus wałki...

A nie chce juz porownywac skrzyni 6 i 5 na rynku
Cena Czyni Cuda



Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 mar 2021, 20:51

W USA skrzynie 6B miały można rzec średni dyfer bo 3.9

2.0 plus walki to co innego niż 2.5 bez wałków. 2.5 jedzie od razu od dołu, zwłaszcza gdy mu się VTC podkreci, natomiast 2.0 z walkami będzie miało okolice 200kunia więc będzie szybsze w sprincie ale charakterystyka będzie jeszcze bardziej wiertarkowa niż seria.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 mar 2021, 21:26

Tylko kilka tankowań wpisałem, ale jak widać moja nie paliła dużo :) 2,5 6 biegów.
Załączniki
IMG_20210329_222425.jpg
IMG_20210329_222425.jpg (164.3 KiB) Przejrzano 3319 razy
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 mar 2021, 7:46

LubMich pisze:
29 mar 2021, 20:18
2.0 z walkami tez nie spali 6l na 100 Obrazek. Na miatachallange scigaja sie i taki i takie setupy... cenowo tylko 2.0 z ncfl to ta sama cena co 2.5 plus wałki...

A nie chce juz porownywac skrzyni 6 i 5 na rynku Obrazek
Cena Czyni Cuda
Silnik 2,0 FL z niskim nalotem to koszt ok 4-4,5 tys zł. Walki kosztują 2-3 tys zł. Czyli 2,5 teraz po 6-7 k chodzą już?
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 mar 2021, 8:11

Tomai pisze:
29 mar 2021, 19:38
Czy można zaryzykować stwierdzenie że dłubiąc 2,0 ...6b dyfer 3,7..... dodając kolektor+wałki.... wcale źle nie będzie się odpychać ale będzie mniej palić niż 2,5 ? ( oczywiście 2,5 będzie wcześniej ciągnąć ze względu na większy moment )
2.0 z kolektorem i walkami + ECU strojone odpycha sie bardzo dobrze i na pewno juz bym 2 raz nie zrobil swapa ze zdrowego 2.0 na 2.5 tylko wydal kase na strojenie i kokszenie 2.0. Ale sorry czegos nie kumam, chcsz wydawac grube tysiaki monet by miec wiecej mocy, szczegolnie w wyzszych partiach obrotow ale jednoczesnie chcesz uniknac spalania w okoliacach 10l? Toz to bez sensu i na dodatek nieosiagalne. No chyba ze wrzucasz walki po ty by zrobic wynik na hamowni a pozniej o nich zapomniec skoro one dodaja mocy tylko na gorze obrotow :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 mar 2021, 9:13

Jeszcze nic nie wrzucam ;)
Zbieram wiedzę na razie od tych co mają większe doświadczenie :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 mar 2021, 10:39

Do normalnej jazdy ja bym wałków w 2,5 nie ruszał. Trzeba sobie zadać pytanie jak często lubimy wchodzić na czerwone pole.

W kwestii dyferencjałów już kilka razy wrzucałem gdzieś link z rozpiska jaka wersja miała jaki dyfer. Generalnie otwarte dyfry były 4.1 i skrzynia 5B. Trzeba dodać, że przełożenie piątego biegu w 5B jest za to dłuższe niż szóstego w 6B czyli odwrotnie niż ćw przypadku dyferencjałów. Kombinacja skrzynia 5B i długi dyfer 3.7 daje zatem najniższe obroty przy zadanej prędkości i najniższe spalanie

W UK tak to wyglądało
http://www.roadster.blog/2013/07/roadst ... n.html?m=1
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 mar 2021, 13:00

Tomai pisze:
30 mar 2021, 9:13
Jeszcze nic nie wrzucam ;)
Zbieram wiedzę na razie od tych co mają większe doświadczenie :kciuk:
Tomai, jak chcesz swapowac 2,5 to potrzebujesz wałków. Silnik super się zbiera na dole i po prostu miażdży 2,0 momentem i to jest absolutnia rewelacja!

Niestety równie szybko jak się napędza to zdycha. Lekko ponad 4 tys obr już mu brakuje animuszu i czar zaczyna pryskać. Taki diesel trochę. Po odetkaniu góry wałkami to musi sie jedwabiście kręcić - niestety nie jechałem.
Ale 2,0 na koksie, poza bardzo słabym dołem, też świetnie daje sobie radę, więc zastępowanie go 2,5 litra podobnie jak bjorm uważam za nieoczywiste.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 mar 2021, 13:51

Danillo pisze:
30 mar 2021, 13:00
Tomai, jak chcesz swapowac 2,5 to potrzebujesz wałków. Silnik super się zbiera na dole i po prostu miażdży 2,0 momentem i to jest absolutnia rewelacja!

Niestety równie szybko jak się napędza to zdycha. Lekko ponad 4 tys obr już mu brakuje animuszu i czar zaczyna pryskać. Taki diesel trochę. Po odetkaniu góry wałkami to musi sie jedwabiście kręcić - niestety nie jechałem.
Ale 2,0 na koksie, poza bardzo słabym dołem, też świetnie daje sobie radę, więc zastępowanie go 2,5 litra podobnie jak bjorm uważam za nieoczywiste.
ja tam uwazam ze 2.5 bez walkow ale z kolektorem np. Five jest calkiem spoko. Nie zdycha wcale tak szybko, moc max ma gdzies w okolicach 6200 a subiektywnie w okolice 7 tys dokreca sie rowno.

z okresleniem swapa na 2.5 ze sprawnego 2.0 mianem "nieoczywistego" sie zgadzam. To sa silniki o zupelnie innym charakterze
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 mar 2021, 17:50

Danillo pisze:
30 mar 2021, 13:00
Tomai pisze:
30 mar 2021, 9:13
Jeszcze nic nie wrzucam ;)
Zbieram wiedzę na razie od tych co mają większe doświadczenie :kciuk:
Tomai, jak chcesz swapowac 2,5 to potrzebujesz wałków. Silnik super się zbiera na dole i po prostu miażdży 2,0 momentem i to jest absolutnia rewelacja!

Niestety równie szybko jak się napędza to zdycha. Lekko ponad 4 tys obr już mu brakuje animuszu i czar zaczyna pryskać. Taki diesel trochę. Po odetkaniu góry wałkami to musi sie jedwabiście kręcić - niestety nie jechałem.
Ale 2,0 na koksie, poza bardzo słabym dołem, też świetnie daje sobie radę, więc zastępowanie go 2,5 litra podobnie jak bjorm uważam za nieoczywiste.
Jeździłem 2,5 autorstwa Fiva , i baardzo fajny ten dół.
Ale w przyszłości też skłaniam się raczej do podkręcenia mojego 2,0 z powodów banalnych, bo mam, bo jest zdrowy jak na razie odpukać, bo jest dobrze wyposażony, bo dopiero kilka dni temu przekroczył 100 tyś.
Na początek pewnie kolektor jako taki Stage 1.
A faktycznie charakterystyka wiertarkowa silnika 2,0 jest całkiem ....rozrywkowa....po zmianach ciagnie do samego końca do 7200 :twisted:
Ostatnio zmieniony 30 mar 2021, 21:35 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 mar 2021, 21:31

Danillo pisze:
30 mar 2021, 13:00
Tomai, jak chcesz swapowac 2,5 to potrzebujesz wałków. Silnik super się zbiera na dole i po prostu miażdży 2,0 momentem i to jest absolutnia rewelacja!

Niestety równie szybko jak się napędza to zdycha. Lekko ponad 4 tys obr już mu brakuje animuszu i czar zaczyna pryskać. Taki diesel trochę
Bez przesady, do 6k idzie jak burza, nie ma czasu zmieniać biegów 😆, max. Moment przy niecałych 4k, a max moc przy 7200rpm z seryjnymi walkami. Trzeba tylko wyłączyć DSC i dozować ostrożnie gaz żeby objechać TDI bez odwiedzania czerwonego pola.

Charakterystyka na ulicę super. Nie wiem czy warto tracić moment w średnim i niskim zakresie żeby uzyskać trochę przy 7k RPM
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 mar 2021, 21:42

Ja zrezygnowalem z wałków bo rzadko jezdze na wysokich obrotach (pozdro Alex :D).
Ale sama przesiadka z OEM 2.0 na koksowane 2.5 to jest roznica. Duża roznica tym bardziej o ile rzadziej jeździ się górą.
A czy to jest warte tych cirka 10kzł to juz jest kwestia bardzo sporna i osobista...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 mar 2021, 21:52

Ja swapowalem z 1.8. Tu nie ma wogole nic do gadania. Po wciśnięciu gazu do oporu był czas na zagotowanie wody na herbatę do kolejnej zmiany biegu. Warto rozeznać temat odsprzedazy posiadanego silnika. Ja dostałem chyba 2500 za swoje 1.8
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 mar 2021, 22:28

Po kupnie ncfl 1.8 było trochę jak z cyberpunk 2077. Człowiek miał nierealne oczekiwania, które szybko zaczęła weryfikować rzeczywistość. Uważam, że ten silnik jak na 1.8 jest bardzo słaby. Miałem 1.8 vvti w Civic 8 generacji i to był nieporównywalnie mocniejszy silnik w odczuciu (i chyba 143 KM na papierze). Lubię w miarę elastyczne silniki a 1.8 MZR to ich odwrotność. Nawet dokręcanie go do czerwonego pola już na 3 biegu było dość toporne. Dużo hałasu, a prędkościomierz szedł jak w budżetowym sedanie segmentu C o podobnej pojemności...nie, szedł gorzej
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 mar 2021, 22:43

tytusr pisze:
30 mar 2021, 22:28
Po kupnie ncfl 1.8 było trochę jak z cyberpunk 2077. Człowiek miał nierealne oczekiwania, które szybko zaczęła weryfikować rzeczywistość. Uważam, że ten silnik jak na 1.8 jest bardzo słaby. Miałem 1.8 vvti w Civic 8 generacji i to był nieporównywalnie mocniejszy silnik w odczuciu (i chyba 143 KM na papierze). Lubię w miarę elastyczne silniki a 1.8 MZR to ich odwrotność. Nawet dokręcanie go do czerwonego pola już na 3 biegu było dość toporne. Dużo hałasu, a prędkościomierz szedł jak w budżetowym sedanie segmentu C o podobnej pojemności...nie, szedł gorzej
W 2009 roku miałem NA 1.8.... na pewnym zlocie zamieniłem się autem z NC 1.8. .... no nie dałem rady dojść swojego auta :mrgreen:
Ale ... odbiegliśmy od tematu... :kciuk:
2,5 na razie odpuszczam , w miarę możliwości finansowych będę modyfikował moje 2,0.
Wiertarkowa charakterystyka jest cool 8-)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

30 mar 2021, 23:30

Jak bym miał zdrowe 2.0 też bym nie ruszał.
1.8 to chyba obowiązkowy upgrade na 2.5 aczkolwiek kosztowny 🤪
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 mar 2021, 23:52

Zastanawiam się czy da się zrobić jakiś super cichy wydech do 2,5, bardziej cichy niż seria w 2.0 bez znacznego zdławienia osiągów. Szczególnie chodzi o eliminacje basowego zabarwienia na niskich obrotach? Przy swap zazwyczaj wylatuje Ori kolektor z katem i zaczyna się...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ