2.5 swap - ultimate guide

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 mar 2021, 6:11

2500 za 1.8, czy Ty nie masz sumienia?? mi nikt nie chciał dać 200 za biorące olej więc na części rozkręcam. Nie wiem czy byli chetni na bdb stan za 800 które było niedawno temu wystawione

Cichy wydech, ciekawe. O tym nawet ja nie myślałem 2.5 z kolektorem Five i seryjny reszta jest głośniejsze ale bez przesady. Natomiast przełączany cicho-glosno nadal polecam. Ja tam jeżdżę prawie wyłącznie na cichym ale córka lat 12 zawsze głośny włącza

Uważam mzr 1.8 za bardziej elastyczny silnik niż R18 z civica z jego nieszczęsnym odwrotnym vtec dzięki czemu kompletnie nie jedzie do 3500rpm. Sporo w mzr daje modyfikacja nastaw przepustnicy na agresywne, takie placebo ale odczucia zdecydowanie na plus.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

31 mar 2021, 8:42

1.8mzr to przecież doskonały silnik. Odpalasz strojenie, zmieniasz kilka cyferek i już. Po strojeniu trzeba się udać koniecznie na kurs bezpiecznego latania bokiem żeby utrzymać tak powstałego potwora na drodze 🤣
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 mar 2021, 8:53

tytusr pisze:
31 mar 2021, 8:42
1.8mzr to przecież doskonały silnik. Odpalasz strojenie, zmieniasz kilka cyferek i już. Po strojeniu trzeba się udać koniecznie na kurs bezpiecznego latania bokiem żeby utrzymać tak powstałego potwora na drodze 🤣
uff, to ciesze sie ze zmienilem na 2.5, dluzej pożyję :lol:

a tak powaznie to jak Ty rozumiesz elastycznosc? Z tego co pamietam z encyklopedii techniki czy czegos takiego (czytalem 30 lat temu??) to technicznie jest tak:
- elastycznosc momentu czyli stosunek max Nm do Nm przy max mocy
- elastycznosc obrotow czyli stosunek obrotow max mocy do obrotow max momentu

potocznie zas elastyczny silnik to taki przy ktorym nie trzeba co chwile redukowac by jechal. Czyli ma przyzwoity moment przy 2-3 tys rpm z czego korzysta sie najczesciej
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

31 mar 2021, 12:44

potocznie zas elastyczny silnik to taki przy ktorym nie trzeba co chwile redukowac by jechal. Czyli ma przyzwoity moment przy 2-3 tys rpm z czego korzysta sie najczesciej.

1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 szału też nie ma bo 175Nm przy 4300, ale z automatem 5B ładnie się komponował

Przy tym 230 Nm z 2,5 MZR zrywa beret i asfalt przy 2-3k RPM
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

31 mar 2021, 17:12

Tytusr jest jakoś strasznie obrażony na 1.8mzr, musiał chyba przeżyć jakąś straszną traume z tym związaną i nikt na świecie nie przegada go w tej kwestii hehe.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 mar 2021, 18:10

Tak, tak, proponowałem mu już rozważenie terapii. Szkoda się tak męczyć

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

31 mar 2021, 18:38

A nie miewacie koszmarów.. Redukujecie bieg, wciskacie gaz, to nie jedzie, a oni są coraz bliżej. Silnik wyje, auto mozolnie nabiera prędkości, a oni już kładą łapy na aucie? Wtedy następuje przebudzenie i rodzą się pytania czy 1.8 to wystarczający silnik i czy następnym razem Was nie dopadną. Wtedy możecie się już więcej nie obudzić!
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

31 mar 2021, 19:13

tytusr pisze:A nie miewacie koszmarów.. Redukujecie bieg, wciskacie gaz, to nie jedzie, a oni są coraz bliżej. Silnik wyje, auto mozolnie nabiera prędkości, a oni już kładą łapy na aucie? Wtedy następuje przebudzenie i rodzą się pytania czy 1.8 to wystarczający silnik i czy następnym razem Was nie dopadną. Wtedy możecie się już więcej nie obudzić!
Obrazek
Dobre tytusr!
Teraz wszystko jasne!
Wcale Ci się nie dziwię, dobry sen to podstawa.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 mar 2021, 20:49

hmmm.... dawno dawno temu po Skodzie Felicii miewalem koszmary ze hamuje i nie moge zahamowac. W koncu przeszlo, ale faktycznie latami to trwało ;-)

chyba zaraz admin nas prześwięci :D
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 mar 2021, 21:44

tytusr pisze:
31 mar 2021, 18:38
A nie miewacie koszmarów.. Redukujecie bieg, wciskacie gaz, to nie jedzie, a oni są coraz bliżej. Silnik wyje, auto mozolnie nabiera prędkości, a oni już kładą łapy na aucie? Wtedy następuje przebudzenie i rodzą się pytania czy 1.8 to wystarczający silnik i czy następnym razem Was nie dopadną. Wtedy możecie się już więcej nie obudzić!
To nie koszmary to styl życia w emixie ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 kwie 2021, 10:30

Altimejt gajda w temacie bagnetów. Porównanie seryjnego bagnetu który miałem w 1.8 (w 2.0 pewnie taki sam) i fordowskiego bagnetu który mam obecnie. ObrazekObrazekObrazekObrazek

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

09 kwie 2021, 11:45

Yhy, na fordowskim bagnecie musi być max żeby było ok. Mi weszła równa piątka oleum i myślę co by jeszcze z setkę dolać?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 kwie 2021, 11:54

ja to rozumiem ze zakreskowane pole to uzyteczny min/max w silniku. Z maksem na koncu zakreskowanego odebralem silnik z Kuzni Mocy i ten stan sie utrzymuje :)

kropki to imho stan dopuszczalny, ze niby margines na rozrzedzanie oleju paliwem etc

dobrze by ktos z wiekszym doswiadczeniem sie wypowiedzial
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

09 kwie 2021, 12:06

Ja traktuje tą górną kropkę jako sredni poziom na starym bagnecie, to zakreskowane to chyba raczej minimum
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

09 kwie 2021, 13:27

2.5 ma wyższą głowicę (?), więc zdecydowanie pomiar 1.8 i 2.5 tym samym bagnetem będzie trzeba inaczej czytać, bo bagnet z 1.8 nie sięga tak nisko:

Dla pieca 2.5:
fordowy bagnet - normalny odczyt
bagnet z 1.8 - min z bagnetu to max poziom

Dla 1.8:
fordowy bagnet (jak by kto chciał założyć dla czytelności) - max z bagnetu to min w silniku
bagnet z 1.8 - oczywiście normalny odczyt

jest jeszcze poprawiony bagnet LFE2-10-450D który też jest z blaszki i ma poziomy jak ori z 1.8/2/0

jeśli w czymś się pomyliłem, zdecydowanie proszę o poprawienie
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

09 kwie 2021, 14:43

Mi five tłumaczył że minimum na bagnecie z 1.8 w silniku 2.5 to powinno wskazywać max na bagnecie z forda. Tylko max na bagnecie fordowskim to ta górna dziurka czy jak Alex pisze ta zakreskowana skala? Wg mnie, lepiej lać do górnej kropki.
Alex możesz mieć za mało oliwy, bo jakby nie patrzeć to wg wskazań starego bagnetu masz na minimum lub deko poniżej sugerując się dziurkami.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 kwie 2021, 15:36

Starałem się położyć bagnety równo, rowniusienko. Zakreskowana część kończy się IMHO gdzieś w okolicy min na bagnecie 1.8

Podejrzewam jednak że dolanie do kropki też niczego złego nie uczyni.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

09 kwie 2021, 15:42

niezalogowany pisze:
09 kwie 2021, 13:27
jest jeszcze poprawiony bagnet LFE2-10-450D który też jest z blaszki i ma poziomy jak ori z 1.8/2/0
No nie do końca, zacytuję post z wątku o pomiarze oleju w 1.8/2.0:
PiotrekR pisze:
23 wrz 2020, 8:04
To jeszcze jako ciekawostkę napiszę, że bagnety typu A i B mają różną długość od nasady do max/min :)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

09 kwie 2021, 16:57

Alex lepiej deko za dużo niż deko za mało 🍺🍺
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

02 sie 2022, 13:08

Nie wiem czy to dobre miejsce ale skoro to Ultimate guide to moze rozwiniemy o modyfikacje 2,5?
Przymierzam się do kolektora potem wałków i strojenia u Five.
Na ten moment siedzi u mnie 2,5 odelżone koło zamachowe i skrzynia 6- pytanie brzmi jaki jest wpływ modyfikacji (kolektor lub wałki, kolektor i wałki) na codzienne użytkowanie? Zależy mi na podniesieniu mocy ale nie po to żeby urywac setne sekundy na torze a po to żeby ponton szybciej się przemieszczał. Zalezy mi na dolnym zakresie obrotów równiez- nie chciałbym tu specjalnie tracić.
Jakie są wasze doświadczenia i rekomendacje tutaj? Możecie się podzielić?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 sie 2022, 20:38

Jak nie chcesz dolu tracic to odpusc sobie walki, nawet te najlepsze uwalaja troche dolu.
Kolektor na pewno pomoze, kolo lekkie juz masz wiec dobrze. Jesli dobrze rozumiem zachwyty nad walkami z Bydgoszczy, to ujumują one mało dołu ale za to silnik szybciej sie wkreca i reaguje, wiec ja bym jednak chyba tego sprobowal. Albo ustaw sie na jazde autem np Malcolma, on ma 2.5 z walkami to sprawdzisz czy jest wyczuwalna roznica. Ale mysle ze skoro nie masz jeszcze dekat kolektor to wymiana na dekat i strojenie da ci wiecej niz wałki. Wiadomo ze najlepiej by bylo wsadzic kolektor, walki, strojenie to wtedy na pewno bedzie wyrazna roznica na plus.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

05 mar 2023, 10:14

tytusr pisze:
06 gru 2019, 14:35
ochKarol pisze:
01 wrz 2019, 7:29
Jeśli ktoś swapuje z 1.8 to wstawiam link ze schematem jak podłączyć zmienną fazę.
Wczoraj robiłem - działa
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10600.html
Hey, ja miałem robionego SWAPa z 1.8. żeby uaktywnić vvt (zmienne fazy) konieczna była także wymiana ECU (i w efekcie przeprogramowanie immobilisera w ASO)
witam ten link nie dziala
Robertus
ODPOWIEDZ