Strona 1 z 1

tłoki wysokiej kompresji

: 13 lis 2014, 11:26
autor: Morfi
Koledzy, od dłuższego czasu jestem w kontakcie z Davidem z YCP. Dostałem od niego zdjęcia oferowanych przez YCP tłoków wysokiej kompresji. Zostały one dobrane na podstawie nr OEM tłoków do silnika BP. Pytam się znawców tematu czy można je wykorzystać do projektu N/A. O cenach nie mam jeszcze informacji. Jeśli będą OK to je wezmę.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 13 lis 2014, 11:31
autor: dmk
Oczywiście, ale wyłącznie do N/A. Pytanie jaki mają stopień sprężania? 12:1?

No i informacja praktyczne - konieczne sterowanie od pierwszego odpalenia i zrobienie nowej mapy (bardziej nawet zapłonu niż paliwa).

Jake one mają pasowanie? Przy N/A powinno być coś koło 3-4 setek, żeby zrobić szlif na takie pasowanie trzeba znaleźć bardzo dobrego szlifierza i 3 razy pomierzyć - z 6 setkami bywa, że mają problemy ;)

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 13 lis 2014, 14:20
autor: seba1433
Hmm... jak poznasz cenę to mam nadzieję że się nią podzielisz ;)

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 13 lis 2014, 15:57
autor: dmk
seba1433 pisze:Hmm... jak poznasz cenę to mam nadzieję że się nią podzielisz ;)


+ informacją, co wchodzi w skład zestawu. Szczerze powiedziawszy jak cena przekroczy 1k za kompletne tłoki to nadal bym nie ryzykował chińczyka do auta, które z definicji ma mieć wysilony silnik ;)

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 13 lis 2014, 16:51
autor: Morfi
Za WISECO wołają w PL 2,5kzl więc 1kzl to dobra cena. Tym bardziej, że na tych tłokach jeżdżą już mocne N/A.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 13 lis 2014, 20:19
autor: dmk
chrism pisze:Za WISECO wołają w PL 2,5kzl więc 1kzl to dobra cena. Tym bardziej, że na tych tłokach jeżdżą już mocne N/A.


Jasne, nie zrozumiałeś mnie - jak cena zacznie się zbliżać do 2k to masz już w tej cenie kilka firmowych tłoków. Przy 1k się opłaca ;)

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 17 lis 2014, 9:46
autor: Morfi
Za katalogiem YCP:

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 25 lis 2014, 7:50
autor: Morfi
taką informację cenową otrzymałem"
"Dear Chris,

Thanks for your e-mail. We need minimum 200 PCs for arrange the production.
The prices for 83.00 or 83.50mm is USD 6.00 / PCs.(Piston with pin & clips, FOB Taiwan) (minimum quantity: 200 PCs)
If you want to buy from stocks, the price is USD 9.00 / PCs.
If you can accept the price we quote, please inform us how many pieces you required for us to quote the freight costs to Poland."

Ciekawe czy byłoby zainteresowanie ZG na naszym forum. Co o tym myślicie?

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 25 lis 2014, 13:25
autor: RS
Na forach Hondowych chwalą wersje odprężające.
Widziałem droższe breloczki do kluczy.
Jaki stopień sprężania ma na nich być do uzyskania? Co z pierścieniami?

Wygląda to ciekawie.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 25 lis 2014, 17:44
autor: szymek
chrism pisze:Ciekawe czy byłoby zainteresowanie ZG na naszym forum. Co o tym myślicie?

Jeszcze się wczytuję w temat, ale chyba bym się wpisał na listę.
Rozumiem, że po tej operacji, trzeba by podstroić kompa jakimś DET3 ?

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 25 lis 2014, 17:48
autor: Ortalion
W takiej cenie i ja bym się zainteresował. A czy ktoś bardziej ogarnięty mógłby naświetlić temat jak to ogarnąć?

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 25 lis 2014, 18:57
autor: RS
Trochę szkoda, że nie mają większych średnic, można by rozwiercić i zyskać jeszcze z 60ccm.

szymek pisze:trzeba by podstroić kompa jakimś DET3 ?


Trzeba.


Ortalion pisze: A czy ktoś bardziej ogarnięty mógłby naświetlić temat jak to ogarnąć?


Ale co chcesz wiedzieć?

Wydzierasz silnik>oddajesz blok do obróbki>wraca spasowany> zakładasz go tam skąd wydarłeś> dostosowanie elektroniki i map > cieszysz się jazdą, tylko jeżeli wszystkie powyższe kroki zostały wykonane poprawnie.

IMO bez zrobienia kompletu z wydechem i ITB bez sensu, ostre wałki tez by nie zaszkodziły. Im bardziej brniesz tym mniej zostaje z dailycara.

Domyślam się, że silnik przestaje być bezkolizyjny.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 25 lis 2014, 19:06
autor: Rafa
Więc po założeniu ITB,tłoków rozwiercenia i wymiany wydechu plus elektronika-dużo zyskamy?Może jakiś sensowny dolot i 30KM dojdzie?

Pozdr
Rafa

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 25 lis 2014, 20:20
autor: dmk
RS pisze:Trochę szkoda, że nie mają większych średnic, można by rozwiercić i zyskać jeszcze z 60ccm.


Dokładnie.

chrism pisze:The prices for 83.00 or 83.50mm is USD 6.00 / PCs.(Piston with pin & clips, FOB Taiwan) (minimum quantity: 200 PCs)


Zamawiaj całą partię - jak nie pozbędziesz ich się u nas to pójdą na ebayu - cena jak za złom, nawet jakbyś miał zostać ze 100 tłokami.

szymek pisze:Rozumiem, że po tej operacji, trzeba by podstroić kompa jakimś DET3 ?


Żeby to jakoś sensownie jeździło i było zauważalne to tak. Zwłaszcza zapłon, więc DET średnio się do tego może nadawać.

RS pisze:Wydzierasz silnik>oddajesz blok do obróbki>wraca spasowany> zakładasz go tam skąd wydarłeś> dostosowanie elektroniki i map > cieszysz się jazdą, tylko jeżeli wszystkie powyższe kroki zostały wykonane poprawnie.


Tu powstaje pierwszy problem - można zrobić to na nominalne (co akurat moim skromnym zdaniem mija się z celem), ale można zrobić też na drugim nadwymiarze (przynajmniej każdy blok nominalny, niezależnie od stanu, da się do niego rozwiercić). Trzeba z głową wybrać, którą średnicę zamówić :kciuk:

RS pisze:IMO bez zrobienia kompletu z wydechem i ITB bez sensu, ostre wałki tez by nie zaszkodziły. Im bardziej brniesz tym mniej zostaje z dailycara.


Albo akceptujesz przyrost na poziomie kilku koni i się tym zadowalasz.

RS pisze:Domyślam się, że silnik przestaje być bezkolizyjny.


No raczej.

Tak z praktycznych informacji, najwięcej korzyści będzie w NA 1.8 (nominalnie mają te silniki 9.0:1), a najmniej w NBfl (10.0:1). Dodajmy dla NB 9.5:1. Kolejna sprawa to głowica - warto byłoby ją przygotować jak dla typowego wolnossącego projektu.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 26 lis 2014, 7:36
autor: seba1433
Rozumiem, że 83mm są do 1.8? Jeżeli taka będzie cena, to ja i tak jestem zainteresowany.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 26 lis 2014, 11:10
autor: RS
Jeżeli pasujemy nowe tloki to w tym przypadku sensowny bylby rozwiert na okolo 84.5 ewentualnie 85mm. Moglbys zapytac o takie tloki?

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 26 lis 2014, 11:39
autor: dmk
RS pisze:Jeżeli pasujemy nowe tloki to w tym przypadku sensowny bylby rozwiert na okolo 84.5 ewentualnie 85mm. Moglbys zapytac o takie tloki?


Troszkę niebezpieczny pod tym względem, że jak coś pójdzie nie tak to blok jest do kosza. Nie ma na rynku już nadwymiarów powyżej tego co podałeś, problem będzie też z pierścieniami.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 26 lis 2014, 16:20
autor: Morfi
Zapytam o 84. Jakie jeszcze info potrzebujemy?

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 26 lis 2014, 16:23
autor: RS
dmk pisze:że jak coś pójdzie nie tak to blok jest do kosza.


W skali projektu blok do szlifu lub tulejowanie to nie są miażdżące koszty, chociaż wiadomo, lepiej go uniknąć.

dmk pisze:Nie ma na rynku już nadwymiarów powyżej tego co podałeś, problem będzie też z pierścieniami.


Bałbym się rozwiercić więcej ze względu na grubość pozostałej ścianki.
Tematem pierścieni się nie interesowałem. Założyłem, że skoro tłoki się to pierścienie też powinny być bezproblemowo dostępne.

Chrism może zapytałbyś ile chcą za pierścienie?

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 26 lis 2014, 21:13
autor: dmk
RS pisze:W skali projektu blok do szlifu lub tulejowanie to nie są miażdżące koszty, chociaż wiadomo, lepiej go uniknąć.


Uważasz, że tulejowany blok przy podnoszeniu mocy to dobry pomysł? Pytam zupełnie serio, choć mam własne zdanie.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 27 lis 2014, 8:37
autor: RS
dmk pisze:Uważasz, że tulejowany blok przy podnoszeniu mocy to dobry pomysł?


Jeżeli jest zrobione dobrze to wytrzyma. Daje radę w motocyklach, o ile jest zrobione poprawnie (a to już jest pewien problem).
W MXowym silniku zastępuje się żeliwo żeliwem, więc nie ma problemu ze znacznie innymi od seryjnych rozszerzalnościami cieplnymi jak w wypadku konwersji nicasil> tuleja żeliwna (tu szukałbym przy w miarę nowym motocyklu niezajechanego bloku/ nowego cylindra przy singlu, a w starszym założyłbym jednak tuleję). Średnia prędkość tłoka jest podobna, więc tu też nie widzę problemu.

Pod względem ekonomicznym się to nie opłaca. Blok będzie kosztował tyle samo co dobre tulejowanie.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 27 lis 2014, 8:57
autor: dmk
RS pisze:Jeżeli jest zrobione dobrze to wytrzyma. Daje radę w motocyklach, o ile jest zrobione poprawnie (a to już jest pewien problem).
W MXowym silniku zastępuje się żeliwo żeliwem, więc nie ma problemu ze znacznie innymi od seryjnych rozszerzalnościami cieplnymi jak w wypadku konwersji nicasil> tuleja żeliwna (tu szukałbym przy w miarę nowym motocyklu niezajechanego bloku/ nowego cylindra przy singlu, a w starszym założyłbym jednak tuleję). Średnia prędkość tłoka jest podobna, więc tu też nie widzę problemu.


A oddawanie ciepła?

RS pisze:Pod względem ekonomicznym się to nie opłaca. Blok będzie kosztował tyle samo co dobre tulejowanie.


I tu dochodzisz do sedna. O ile znajdziesz w danym momencie blok, a nie kompletny silnik za 2k+. W momencie w którym szukałem była totalna posucha. Teraz akurat się znowu kilka pojawiło (może dlatego, że się kilka silników wys.. ten tego?), ale wtedy to była tragedia.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 27 lis 2014, 10:09
autor: RS
dmk pisze:A oddawanie ciepła?


Przy modzie seryjna tuleja żeliwna> tuleja żeliwna problemu nie ma (teoretycznie można by się upierać, że przewodność cieplna kleju to tulei (np. Loctite Sleeve Retainer 640) jest dosyć kiepska, ale przy ujemnym luzie grubość warstwy jest pomijalna, dodatkowo tam gdzie są kanały wodne zostanie on wymyty.

W przypadku seryjnego nicasilu jest lekki problem.

Re: tłoki wysokiej kompresji+pierścienie

: 04 gru 2014, 12:20
autor: rsmx5
rsmx5 pisze:Kilka pytań od lajonika ;):
1. Dobrze czytam że w sumie to będzie 4x9USD+25USD=51USD+przesyłka?
2. Jakość akceptowalna?
3. Co to daje w N/A?
4. Będzie pasować do 1.8 z NB?
5. Czy trzeba potem stroić czy może być standardowe ECU?

Jeżeli na pytania 1-3 odpowiedź brzmi 'tak', a piąte 'nie' to poproszę na listę.


Doczytałem. Rezygnuję.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 21 gru 2014, 10:07
autor: SPAM
co z tematem? to jednak ruszyłbym też dół dla takiej kompresji.

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 21 gru 2014, 20:52
autor: Qbatron
Oswieccie mnie prosze w dwoch kwestiach:

-identyczny efekt mozna osiagnac na seryjnych tlokach, zdjemujac troche z glowicy?
-W NA wystarczy przesunac caly zakres zaplnu lampa stroboskopowa?

Re: tłoki wysokiej kompresji

: 21 gru 2014, 22:12
autor: dmk
Qbatron pisze:-identyczny efekt mozna osiagnac na seryjnych tlokach, zdjemujac troche z glowicy?


Musiałbyś chyba pół głowicy zdjąć :lol:

Qbatron pisze:-W NA wystarczy przesunac caly zakres zaplnu lampa stroboskopowa?


Ale że co, żeby mieć ten sam efekt, czy żeby silnik dobrze jeździł?

Ale tak czy inaczej odpowiedź brzmi: nie.